لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی سوالی است که بیشتر صاحبان کسب و کار در ابتدای مسیر راه اندازی وب سایت از خود می‌پرسند. زمانی که شما با شرکت طراحی وب سایت در تهران یا اصفهان تماس می‌گیرید یا اینکه پکیج‌های تعرفه سایت را بررسی می‌کنید، احتمالا با عنوان قالب آماده وردپرس و طراحی سایت اختصاصی برمی‌خورید. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت تصمیم گرفتیم به بررسی این موضوع بپردازیم که قالب آماده سایت وردپرس چیست و چه تفاوتی با قالب‌های اختصاصی دارد؟

10 تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی
راهنمای مطالعه

قالب آماده سایت وردپرس چیست؟

تا قبل از روی کار آمدن وردپرس، افراد برای طراحی وب سایت ناچار بودند از برنامه نویسان حرفه‌ای برای اضافه کردن هر المان و راه اندازی یک وب سایت کمک بگیرند. اما از زمانی که وردپرس روی کار آمد، چیزی به نام قالب آماده سایت وردپرس مطرح شد که می‌تواند به راحتی همه المان‌های گرافیکی را در سایت شما اضافه کند و نیازی به کدنویسی هم ندارد.

به عبارت بهتر قالب آماده سایت وردپرس یک نوع وبسایت از پیش ساخته شده است که متناسب با نیازهای یک سایت فروشگاهی، شرکتی یا صنعتی ساخته شده و حالا می‌تواند به شما کمک کند تا در عرض چند ساعت وبسایت خودتان را راه اندازی کنید.

قالب اختصاصی وردپرس چیست؟

زمانی که به بررسی تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که هزینه طراحی سایت با قالب اختصاصی وردپرس بیشتر است. زیرا این نوع از قالب‌ها دیگر به صورت کدهای آماده وجود ندارند و یک برنامه نویس می‌تواند بر اساس نیاز شما و با استفاده از کدنویسی، یک وبسایت را راه اندازی کند. برای آشنایی با تفاوت طراحی سایت وردپرس با کد نویسی می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

قالب اختصاصی وردپرس چیست و چه تفاوتی با قالب دمو دارد؟

به عبارت بهتر قالب اختصاصی وردپرس بر اساس نیازهای کارفرما کدنویسی می‌شود و بخش‌های مختلف آن تغییر خواهد کرد. به همین دلیل شباهت بسیار کمی به سایت‌های دیگر دارد و بهترین المان‌ها برای ایجاد یک تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب قرار داده شده اند.

تفاوت های طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی

حال زمان آن رسیده که به بررسی تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی و ببینیم که کدام یک برای شما بهتر است. مهمترین تفاوت‌های این دو روش برای طراحی وبسایت عبارتند از:

1- توجه به نیازهای کارفرما در طراحی وبسایت

یک تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی میزان توجه به نیازهای کارفرما است. معمولا در قالب‌های آماده، امکان تغییر چندانی وجود ندارد و بسیاری از افراد از نسخه‌های دمو برای راه اندازی سایت خود استفاده می‌کنند.

طراحی پروتوتایپ برای قالب اختصاصی وردپرس با توجه به نیازهای کارفرما

این در حالی است که در قالب اختصاصی وردپرس، طراح سایت بر اساس یک پروتوتایپ اختصاصی پیش می‌رود که طراح UI و UX در اختیار او قرار داده است. این پروتوتایپ مشخص می‌کند که چه المان‌هایی باید در صفحه باشند و در کجا قرار بگیرند. اگر می‌خواهید با کاربرد پروتوتایپ در طراحی سایت آشنا شوید می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

2- تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از نظر راحتی کار

به طور معمول قالب‌های اختصاصی که با کدنویسی اجرا می‌شوند، رابط کاربری بسیار سختی دارند و برای کار با آن‌ها نیاز است که با دانش کدنویسی آشنایی داشته باشید. با این حال قالب آماده سایت وردپرس رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به دلیل داشتن المان‌های گرافیکی، کار را برای شما بسیار ساده می‌کند. در مقابل، قالب اختصاصی وردپرس هم رابط کاربری نسبتا ساده ای دارد و شما می‌توانید با یک آموزش ساده با آن کار کنید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، پس از طراحی سایت وردپرسی با قالب اختصاصی، یک فیلم آموزشی را برای کارفرما تهیه می‌کنیم که با استفاده از آن می‌تواند به راحتی با قسمت‌های مختلف سایت کار کند.

3- تفاوت امکانات قالب آماده با اختصاصی

یک تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی در وردپرس در امکانات آن‌ها است. به طور معمول قالب آماده ای که بر اساس نسخه پیش‌نمایش توسعه داده شده است، امکانات بسیار کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و شاید برای انجام کارهای ساده نیاز به نصب افزونه‌ها داشته باشید.

قالب اختصاصی وردپرس نیاز به افزونه را در سایت کاهش می دهد

این موضوع می‌تواند بر روی سرعت و در نتیجه سئو سایت تاثیر منفی بگذارد. اما در طراحی سایت وردپرسی با قلب اختصاصی این مشکل وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی امکانات زیادی را در آن ایجاد کنید. در نتیجه نیاز به افزونه‌ها کمتر شده و به این ترتیب سرعت و امنیت وبسایت تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

همچنین بخوانید: تاثیر سرعت سایت بر سئو

4- تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی وردپرس در زمان

مهمترین تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی در وردپرس، زمان طراحی است. معمولا طراحی وب سایت با استفاده از قالب آماده سایت وردپرس زمان بسیار کمی‌ نیاز دارد و در عرض چند ساعت هم قابل اجرا است. اما طراحی وب سایت وردپرسی با قالب اختصاصی وردپرس نیاز به زمان بیشتری دارد و معمولا حدود 7 تا 10 روز طول می‌کشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک سایت منحصر به فرد با ظاهر یونیک و دسترسی‌های دلخواه خود داشته باشید، حتما باید به سراغ قالب اختصاصی وردپرس بروید و نگران طولانی شدن زمان هم نباشید.

5- امکان ایجاد تغییرات در قالب

یکی از معایب اصلی قالب آماده سایت وردپرس این است که امکان تغییرات در آن‌ها محدود است. حتی اگر قالب‌های پولی را تهیه کرده باشید، باز هم نمی‌توانید همه قسمت‌های آن را دستکاری کرده و تغییر دهید.

کدنویسی در قالب اختصاصی وردپرس بهترین راه برای رفع نیازها

این در حالی است که به دلیل کدنویسی در قالب‌های اختصاصی، امکان تغییر قسمت‌های مختلف برای شما وجود دارد و در نهایت می‌توانید به طرح دلخواه خود برسید.

6- امکان به روز رسانی قالب

یک تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی این است که به‌روزرسانی قالب آماده بستگی به سازنده آن دارد. به عبارت بهتر هر زمان که توسعه دهنده قالب ویژگی جدید آن را انتشار دهد، شما می‌توانید آن را آپدیت کنید. البته امروزه بسیاری از قالب‌های وردپرس به صورت خودکار به روز رسانی می‌شوند؛ اما برخی از آن‌ها این آپشن را ندارند و شما باید برای دریافت نسخه‌های جدید، هزینه جداگانه ای بپردازید. توصیه مکینم مقاله بهترین قالب های وردپرس فارسی را مطالعه کنید تا با قالب‌های آماده خوب برای طراحی وب سایت‌های مختلف آشنا شوید.

در مقابل به روز رسانی قالب اختصاصی وردپرس به سادگی امکانپذیر است و شما می‌توانید با تغییر در کدها، امکانات موردنظر خود را به آن اضافه کنید. البته این موضوع نیاز به داشتن دانش تخصصی برنامه نویسی دارد و احتمالا هزینه ای برای شما خواهد داشت؛ اما می‌توانید هر تغییر دلخواهی را اعمال کنید.

7- تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از دید سئو

بدون شک زمانی که شما کدنویسی وبسایت را بر اساس نیازهای خود بهینه سازی کرده باشید، تاثیر بهتری بر روی سئو خواهد داشت. زیرا می‌توانید کدهای غیرضروری را حذف کرده و در بهینه ترین حالت ممکن، سایت خود را به ربات‌های گوگل معرفی کنید.

سئو و قالب اختصاصی وردپرس چه رابطه ای با یکدیگر دارند؟

این در حالی است که در قالب آماده سایت وردپرس نمی‌توان کدهای پس زمینه را مشاهده کرد. در نتیجه بهینه سازی آن‌ها خیلی سخت خواهد شد و این موضوع می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر منفی داشته باشید.

همچنین بخوانید: تاثیر قالب وردپرس در سئو

8- فرق گرافیک قالب های آماده و اختصاصی

قالب آماده سایت وردپرس معمولا از دید گرافیکی بسیار زیباست؛ اما نکته مهم اینجا است که این زیبایی ممکن است ب سلیقه شما همخوانی نداشته و در عین حال متناسب با برند نباشد. به همین دلیل پیدا کردن قالبی که به طور کامل نیازهای شما را برطرف می‌کند، کار بسیار سختی است. این در حالی است که گرافیک قالب‌های اختصاصی به طور کامل بر اساس رنگ سازمانی و نیازهای برند شما طراحی شده و در نتیجه می‌تواند به برند و تجارتتان اعتبار ببخشد.

9- تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از نظر امنیت

هرچند توسعه دهندگان قالب‌های آماده وردپرس در تلاش هستند تا گزینه‌های امنی را به شما معرفی کنند، اما باز هم نمی‌توان با استفاده از قالب آماده، امنیت یک سایت را تضمین کرد. زیرا طراح سایت کنترلی بر روی کدهای نوشته شده ندارد و این موضوع ممکن است باعث رخنه هکرها به سایت شما شود.

کنترل کدهای قالب در امنیت سایت بسیار موثر است

در مقابل با طراحی وب سایت اختصاصی می‌توانید امنیت سایت خود را تا حد زیادی بالا برده و هر زمان که به مشکلی برخورد کردید، در کوتاهترین زمان ممکن آن را برطرف کنید.

10-  تفاوت هزینه قالب آماده و اختصاصی

همانطور که گفتیم تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از نظر هزینه در زمان جستجو برای پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت مشخص می‌شود. به طور معمول طراحی وبسایت اختصاصی هزینه بالاتری دارد؛ زیرا نیاز به کدنویسی و ایجاد تغییرات شخصی خواهد داشت. اما هزینه استفاده از قالب آماده سایت وردپرس کمتر است؛ زیرا همه چیز از قبل آماده شده و تنها نیاز به جایگزینی برخی از تصاویر یا محتواها وجود دارد. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت وردپرس می‌توانید لینک درج شده را مطالعه کنید.

مقایسه کلی طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی

جنبه مقایسهقالب آماده سایت وردپرسقالب اختصاصی وردپرس
زمانکمزیاد
امکان ایجاد تغییرات دلخواهبا محدودیت همراه استمحدودیتی ندارد
امکان آپدیتبستگی به ارائه دهنده داردبا برنامه نویسی ممکن است
گرافیک اختصاصیندارددارد
پروتوتایپ اختصاصیندارددارد
امکان کپی بودنداردندارد
امنیتنسبتا کم (بسته به کدنویسی و افزونه‌ها)زیاد
نیاز به دانش تخصصیندارددارد
نیاز به دانش تخصصیندارددارد
سازگاری با نیازهای کسب و کاربه ندرت داردهمیشه دارد
قابلیت سفارشی سازیندارددارد

در نهایت باید بگوییم …

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی موضوعی است که برای بسیاری از کارفرمایان ما سوال شده است. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت به بررسی جنبه‌های مهم تفاوت این دو روش راه اندازی وب سایت پرداختیم. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت کلیه سایت‌های خود را با قالب‌های اختصاصی وردپرس طراحی می‌کنیم و همه مراحل کار، بر اساس یک پروتوتایپ اختصاصی پیش می‌رود. برای بررسی نمونه کارهای طراحی سایت لاک پشت می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا امکان طراحی قالب اختصاصی با وردپرس وجود دارد؟

بله. یکی از مراحل اصلی طراحی سایت وردپرس در اصفهان لاک پشت، تغییر قالب آماده سایت وردپرس متناسب با نیازهای شما است. ما در زمان طراحی سایت وردپرسی سرعت قالب‌های آماده را بهینه کرده و بسته به نیاز، کدهای آن را تغییر می‌دهیم تا به بهترین حالت برای نیازهای شما تبدیل شود. هرچند امکان ایجاد این تغییرات محدود است، اما می‌تواند کمک زیادی به یونیک شدن کسب و کار شما بکند.

چه زمانی باید از قالب اختصاصی استفاده کرد؟

همه کسب و کارهایی که می‌خواهند اعتباری را برای برند خود به دست آورند و منحصر به فرد باشند، نیاز به طراحی سایت با قالب اختصاصی خواهند داشت.

آیا اصل ریسپانسیو بودن در قالب آماده سایت وردپرس رعایت می‌شود؟

به طور معمول توسعه دهندگان قالب‌های حرفه ای، آن‌ها را به صورت ریسپانسیو ارائه می‌دهند. اما این موضوع ممکن است در مورد همه موارد صدق نکند و سایت‌هایی با قالب آماده، در بعضی از سیستم‌ها مشکل ساز شوند. بنابراین یا به سراغ طراحی سایت با قالب اختصاصی بروید یا اینکه مقاله نکات مهم در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس را مطالعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =