لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر قالب وردپرس در سئو: چگونه یک قالب بهینه انتخاب کنیم؟

تاثیر قالب وردپرس در سئو یکی از سوالات اصلی است که برای هر سئوکاری در مسیر خود پیش می‌آید. به خصوص برای افرادی که بدون شرکت در دوره آموزش سئو سایت اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت کرده‌اند و حالا به نقطه‌ای رسیده‌اند که هر کاری می‌کنند، رتبه‌بندی سایتشان تغییر نمی‌کند. بررسی اثرات قالب وردپرسی در بهینه سازی سایت یکی از زیر مجموعه‌های سئو فنی یا تکنیکال است که می‌توان آن را تخصصی‌ترین قسمت در SEO دانست. به همین دلیل ما در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تغییر قالب می‌تواند باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو شود یا نه؟

تاثیر قالب وردپرس در سئو
راهنمای مطالعه

اهمیت قالب در سئو سایت وردپرسی

زمانی که گوگل به تازگی الگوریتم‌های بهینه سازی سایت را راه‌اندازی کرده بود، گرفتن رتبه در موتورهای جستجو کار چندان دشواری نبود. برای این کار تنها به یک کلمه کلیدی نیاز داشتیم که چندین بار در عناوین و محتوای صفحه تکرار شده باشد. اما امروزه دیگر تنها محتوای وب‌سایت در سئو تاثیرگذار نیست و قسمت‌های مختلف مثل تصاویر، قالب و تجربه کاربری هم بر روی رتبه‌بندی سایت اثر دارند.

قالب وردپرس بخش بزرگی از وب‌سایت شما را به خود اختصاص می‌دهد و تا حدی تعیین‌کننده نحوه چیدمان صفحه و قرارگیری المان‌ها در آن است. از سوی دیگر حجم قالب هم می‌تواند تا حد زیادی بر روی سرعت لود وب‌سایت تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که باید قبل از خرید هر قالبی، اطلاعات کافی درباره سئو سایت وردپرسی بدانید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

آیا تغییر قالب باعث کاهش رتبه میشود؟

آیا تغییر قالب باعث کاهش رتبه میشود؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به قالب قبلی و جدید وب‌سایت شما دارد. اگر طراحی کلی وب‌سایت شما حالت ساده‌ای دارد و حالا یک قالب شلوغ را انتخاب کنید؛ باید بگوییم که منتظر از دست دادن مخاطبانتان باشید.

انتخاب قالب یک کار بسیار تخصصی است که در زمان طراحی اولیه وب‌سایت باید به آن توجه شود؛ به همین دلیل یکی از مراحل اصلی طراحی سایت در اصفهان در گروه لاک پشت، به بررسی قالب‌های موجود و انتخاب بهترین گزینه مربوط می‌شود. از سوی دیگر متخصصان ما در صورت نیاز، کدها و ساختار کلی قالب آماده را بر اساس نظر شما تغییر می‌دهند تا در نهایت بهترین نتیجه به دست آید. بنابراین برای انتخاب یک قالب وردپرسی بهینه که به بهبود SEO سایت کمک کند، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • سلیقه و نظر مخاطبتان را در نظر بگیرید.
  • حتما تجربه کاربری یا UX را در انتخاب قالب در نظر بگیرید
  • قالب‌هایی با طراحی یکنواخت و پتانسیل پایین برای تغییرات را انتخاب نکنید
  • قالبی را انتخاب کنید که در آن المان‌های قابل کلیک و CTA ها شاخص باشند
  • قالب باید فضاهای منفی و سفید داشته باشد؛ به این معنا که نیازی نیست همه قسمت‌های صفحه با یک المان پر شده باشند

تاثیر قالب وردپرس بر روی ورودی سایت از گوگل

تاثیر قالب وردپرس بر روی ورودی سایت از گوگل

زمانی که تاثیر قالب وردپرس در سئو سایت را بررسی می‌کنیم، هم افزایش ورودی سایت در اثر تغییر قالب دیده می‌شود و هم کاهش ورودی! به عبارت بهتر عوض کردن چهره و ظاهر کلی سایت به تنهایی نمی‌تواند باعث بالا رفتن تعداد بازدیدها و ترافیک ارگانیک شود؛ بلکه یک انتخاب درست می‌تواند چنین نتیجه‌ای را برای شما به دنبال داشته باشد.

بسیاری از طراحان سایت و سئوکارانی که به درستی آموزش ندیده‌اند، از یک سری قالب وردپرسی با عنوان نال شده استفاده می‌کنند. این قالب‌ها محصولات لایسنس داری هستند که کرک شده یا شکسته شده‌اند تا به صورت رایگان در اختیار شما قرار بگیرند. اما باید بدانید که چنین قالب‌هایی حاوی یک سری کد مخرب هستند که در نهایت امنیت وب‌سایت شما را به خطر انداخته و یا با ایجاد پاپ آپ‌های بسیار زیاد، مشتری شما را کلافه می‌کنند.

این در حالی است که انتخاب یک قالب قدرتمند که همه چیز در آن بر ساس اصول سئو مرتب شده باشد و در عین حال بتواند تجربه خوبی را به کاربر منتقل کند، به طور مستقیم بر روی افزایش تعداد ورودی‌ها تاثیر خواهد گذاشت. حتی اگر هیچ مورد دیگری در ساختار سایت عوض نشده باشد.

تاثیر قالب سایت وردپرسی بر سئو

تاثیر قالب سایت وردپرسی در سئو

حالا که با اهمیت انتخاب قالب در بهینه سازی و SEO سایت پی بردیم؛ زمان آن رسیده که ببینیم انتخاب قالب چگونه می‌تواند در سئو تاثیرگذار باشد. برای پاسخ به این سوال باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1-      سرعت بارگذاری قالب وردپرسی

به جرات می‌توان گفت که سرعت لود قالب از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی سئو سایت وردپرسی است. در صورتی که صفحه شما زیر 3 ثانیه بارگذاری نشود، 90 درصد از بازدیدکنندگان آن را ترک خواهند کرد. این موضوع می‌تواند Bounce Rate یا نرخ خروج را افزایش داده و به این ترتیب تاثیر منفی بر روی سئو بگذارد.

2-      سازگاری با تلفن همراه

ریسپانسیو بودن قالب از اساسی‌ترین مواردی است که باید در زمان طراحی سایت وردپرسی به آن دقت کنید. امروزه تعداد کاربرانی که از گوشی برای جستجو در فضای اینترنت استفاده می‌کنند، در حال افزایش است. پس اگر قالب انتخابی شما قابل تنظیم در ابعاد گوشی همراه و تبلت نباشد، باید منتظر باشید که بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست بدهید.

3-      سادگی کدها برای رباتهای گوگل

برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند به خوبی وب‌سایت شما را ببینند و در آن گردش کنند، نیاز است که این سایت به خوبی کدنویسی شده باشد. کدنویسی بهینه قالب سایت و استفاده درست از تگ‌های html باعث می‌شود که ربات‌ها به راحتی سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و به آن رتبه بدهند. پس از قالب‌هایی که چندین تگ h1 در صفحه ایجاد می‌کنند یا عناوین را به درستی در آن نشان نمی‌دهند، به طور جدی دوری کنید. بخشی از خدمات سئو در اصفهان ما در گروه لاک پشت، به بهینه سازی کدها و سئو تکنیکال صفحه مربوط می‌شود تا خیال شما از بابت این مورد به طور کامل راحت شود.

در نهایت باید بگوییم …

تغییر قالب وردپرس یکی از اقداماتی است که معمولا برای بهبود سئو سایت انجام می‌شود. اما اگر در زمان انجام این کار اطلاعات کافی درباره بهینه سازی و SEO سایت و ویژگی‌های قالب مورد نظر خود نداشته باشید، ممکن است که این موضوع ضربه بزرگی به وب‌سایت شما وارد کند. در این مقاله از لاک پشت به بررسی یک قالب Google Friendly پرداختیم که به شما در افزایش ترافیک ارگانیک کمک می‌کند. به علاوه می‌توانید با شرکت در دوره آموزش سئو در اصفهان لاک پشت هم تجربه و اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید.

سوالات متداول (FAQ)

بعد از تغییر قالب وردپرس، چه مدت طول می‌کشد تا نتایج ظاهر شوند؟

نباید انتظار داشته باشید که تغییر قالب در عرض یک یا دو روز یا حتی یک هفته باعث تغییر ورودی‌های شما از گوگل شود. برای اینکه ببینید آیا تغییر قالب بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبت داشته یا منفی؟ نیاز است که حداقل یک یا دو ماه صبر کنید.

آیا تنها تغییر قالب می‌تواند باعث افزایش ورودی از گوگل شود؟

اگر قالب وردپرسی که انتخاب می‌کنید بسیار بهتر از مورد قبلی باشد، حتی بدون تغییر در محتواها، لینک سازی و ساختار پیشین، می‌توانید ورودی وب‌سایت را از موتورهای جستجو افزایش دهید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =