لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین ترکیب رنگ ها برای طراحی وبسایت

رنگ‌ها یکی از موثرترین المان‌ها در زندگی روزمره ما هستند که می‌توان از آن‌ها برای جلب توجه استفاده کرد. به همین دلیل انتخاب ترکیب رنگ در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد و می‌تواند برای جذب مخاطب اثرگذار باشد. در طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف باید رنگ‌ها به صورت اصولی و مهندسی شده انتخاب شوند تا بهترین اثرگذاری را بر روی کاربران داشته باشند.

طراحان سایت باید اطلاعات خود را درباره روانشناسی رنگ‌ها ارتقا داده و بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود، از این فاکتور در فرایند طراحی بهره ببرند. در ادامه این مقاله از آژانس ایده لاک پشت بیشتر به انتخاب بهترین رنگ برای طراحی سایت می‌پردازیم.

بهترین ترکیب رنگ ها برای طراحی وبسایت
راهنمای مطالعه

انتخاب رنگ سایت به چه معناست؟

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در طراحی یک وب‌سایت اصولی باید پشت سر گذاشته شود تا در نهایت نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد، انتخاب رنگ است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید انتخاب ترکیب رنگ سایت می‌تواند بر روی همه المان‌ها از جمله نرخ تبدیل، میزان درک بازدیدکنندگان از مطالب و… اثرگذار باشد.

انتخاب رنگ سایت به چه معناست؟

انتخاب بهترین رنگ برای طراحی سایت یکی از مراحل طراحی UI و UX به شمار می‎‌رود و در واقع به معنای در نظر گرفتن یک طیف و یا پالت رنگی خاص برای دیزاین بخش‌های مختلف سایت از جمله لوگو، متن‌ها، لینک‌ها، دکمه‌ها، آیکون‌های مختلف و … است. هماهنگی بصری در میان اجزای مختلف یک سایت، از طریق رنگ بخش‌های مختلف آن انجام می‌شود. شما می‌توانید برای سفارش طراحی UI و UX سایت بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

اهمیت انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

در این بخش قصد داریم تا دلیل اهمیت انتخاب ترکیب رنگ درست در طراحی سایت را بیان کنیم تا شما با آگاهی بیشتری بتوانید اقدام به انتخاب رنگ‌های اصولی برای طراحی بخش‌های مختلف سایت بکنید.

اهمیت انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

تاثیر رنگ بر روی هویت بصری

رنگ‌های به کار برده شده در طراحی سایت کسب و کار شما، هویت بصری سایت را یدک کشیده و همین موضوع باعث شده تا اهمیت بسیار بالایی داشته باشند. این رنگ‌ها می‌توانند نام تجاری شما در ذهن کاربران و مشتریان ایجاد کنند؛ به همین دلیل باید با رنگ سازمانی و لوگوی شما همخوانی داشته باشند. اگر قصد طراحی نشان و آرم تجاری خود را دارید، صفحه طراحی لوگو در اصفهان را مشاهده کنید.

تجسم برند با دیدن ترکیب رنگ سایت

دیگر دلیلی که باعث اهمیت بسیار بالای انتخاب رنگ اصولی شده، تجسم برند است. در صورتی که انتخاب رنگی اصولی و صحیحی برای طراحی سایت داشته باشید، می‌توانید تجسم صحیحی از برند خود را در ذهن مخاطب ایجاد کنید. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی باعث پیشرفت و رونق کسب و کار شما شود.

برای مثال بیشتر سایت‌های صنعتی به سراغ رنگ‌های زرد و سرمه‌ای می‌روند؛ اما ترکیب رنگ مورد علاقه در طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان رنگ‌هایی مانند صورتی یا قرمز است که ایجاد هیجان می‌کنند.

افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت

با انتخاب رنگ‌های اصولی بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، می‌توان مدت زمان باقی ماندن کاربر در سایت را افزایش داد. می‌دانیم که این فاکتور امروزه برای سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باعث می‌شود که موتورهای جستجو سایت شما را مفید تشخیص دهند؛ در نتیجه رسیدن به لینک یک راحت‌تر خواهد بود. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات سئو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

تاثیر ترکیب رنگ در جلب اعتماد مشتری به سایت

همان طور که می‌دانیم انتخاب رنگ تا حد زیادی در میزان اثرگذاری بر روی مخاطب کمک‌کننده است. در واقع این راهکار به شما کمک می‌کند تا به افزایش جلب اعتماد کاربر پرداخته و نرخ تبدیل وب‌سایت خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.

مراحل انتخاب اصولی بهترین ترکیب رنگ طراحی سایت

در بخش‌های قبلی به صورت کامل با مفهوم انتخاب رنگ برای سایت‌های مختلف و علت اهمیت این موضوع آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم تا اطلاعات و آگاهی خود را درباره نحوه انتخاب درست ترکیب رنگ سایت ارتقا دهیم.

مراحل انتخاب اصولی بهترین ترکیب رنگ طراحی سایت

آشنایی با چرخه رنگ‌ ها

در یک چرخه رنگ به صورت کلی سه پالت رنگ اصلی، ثانویه و ثالث قرار دارند. برای انتخاب اصولی و دقیق از میان این رنگ‌ها باید بتوانید به درستی روابط موجود در میان این چرخه‌ها و هارمونی میان آن‌ها را درک کنید. در این حالت می‌توانید رنگ‌های بهتری را در کنار یکدیگر انتخاب کنید که ترکیب آن‌ها نتیجه بهتر و جذاب‌تری را برای شما به همراه دارد.

آشنایی با شخصیت هر رنگ

دیگر نکته‌ای که برای انتخاب رنگ سایت به صورت اصولی باید در نظر داشته باشید، شخصیت هر رنگ است. در علم روانشناسی معمولا بر این موضوع تاکید می‌شود که هر کدام از رنگ‌ها دارای شخصیت بوده و پیام مشخصی را حمل می‌کنند. مثلا رنگ قرمز همواره به معنای فوریت بوده و جلب توجه زیادی را به همراه دارد. با در نظر داشتن شخصیت هر رنگ، می‌توانید طراحی سایت خود را با استفاده از رنگ‌های مناسب برای بخش‌های مختلف انجام دهید.

مفهوم ترکیب رنگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ترکیب‌های رنگی هم مانند هر رنگ دارای یک شخصیت مستقل و جدا هستند. از این رو شما می‌توانید با چیدمان چند رنگ در کنار یکدیگر، پیام مناسبی را به مخاطبان خود نشان دهید.

شناخت رنگ‌ های مشابه

یکی دیگر از موضوعاتی که در این بخش اهمیت زیادی دارد، شناخت رنگ‌های مشابه و آشنایی با اصولی استفاده از آن‌هاست. می‌دانیم که هر رنگ ویژگی مشخص و مستقلی دارد؛ از این رو به کار بردن رنگ‌های مشابه در کنار یکدیگر، می‌تواند تا حد زیادی بر آن ویژگی تاکید کند. شما می‌توانید از این موضوع استفاده ویژه‌ای در فرایند طراحی سایت خود ببرید.

آشنایی با رنگ‌ های خنثی

در پالت‌های رنگی، چند رنگ به عنوان رنگ خنثی شناخته شده و کاربرد دارند. این رنگ‌ها می‌توانند در کنار سایر رنگ‌های پالت، هارمونی جذابی ایجاد کرده و جلوه بصری زیبایی را به دنبال داشته باشند. در انتخاب بهترین طراحی رنگ سایت، لازم است تا اطلاعات خود را درباره این رنگ‌ها و نحوه استفاده آن‌ها در کنار دیگر رنگ‌ها ارتقا دهید.

مهم‌ ترین نکات برای انتخاب رنگ طراحی سایت

در کنار اصولی اساسی معرفی شده در بخش قبلی، نکات ویژه‌ای وجود دارند که در فرایند انتخاب ترکیب رنگ برای طراحی سایت باید به آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. در این بخش به معرفی چند نمونه از نکات مهم می‌پردازیم.

مهم‌ ترین نکات برای انتخاب رنگ طراحی سایت

استفاده از سایت‌ های انتخاب ترکیب رنگ

یکی از بهترین روش‌های کمک‌کننده در انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت، استفاده از سایت‌ها و ابزارهای کمک‌کننده در این راستاست. امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارند که بهترین ترکیب رنگ‌های تست شده را به شما ارائه می‌دهند که از جمله آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Color hunt
  • Adobe color
  • Color explorer
  • Color drop

رنگ بندی سایت های مشابه با حوزه کاری

یکی دیگر از اصول کمک‌کننده در فرایند انتخاب رنگ اصولی برای طراحی سایت، استفاده از سایت‌های مشابه با حوزه کاری شماست. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ طراحی برای سایت تا حد زیادی با حوزه کاری برندهای مختلف در ارتباط است.

به صورت کلی توصیه می‌شود که بهترین رنگ طراحی سایت را بر اساس سبک و نوع کسب و کار خود انتخاب کنید تا بیشترین میزان اثرگذاری را به دنبال داشته باشد. بر این اساس سایت‌هایی که در حوزه کسب و کار شما فعالیت می‌کنند، می‌توانند الگوی خوب و مناسبی برای انتخاب رنگ محسوب شوند.

در نظر گرفتن ویژگی‌ ها و خواسته‌ های مخاطب

در نظر داشته باشید که مخاطبان اصلی هر سایت، یک طیف خاص هستند. از این رو شناخت و در نظر گرفتن علایق مخاطبان هدف می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب درست و اصولی کمک‌کننده باشد. اگر بیشتر مخاطبان سایت شما خانم‌ها هستند، باید به سراغ رنگ‌هایی بروید که بیشترین سازگاری را با روحیه آن‌ها دارد.

ارتباط بهترین رنگ طراحی سایت با سئو

یکی دیگر از موضوعاتی که در این بخش باید به آن بپردازیم و اهمیت بسیار بالایی دارد، ارتباط میان رنگ‌های مناسب و کاربردی برای سایت و سئو سایت است. با در نظر گرفتن اصول موجود در این زمینه، می‌توانیم بگوییم که انتخاب رنگ هیچ تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت ندارد؛ در واقع گوگل و ابزارهای آن، برای استفاده از رنگ‌های خاص امتیاز ویژه‌ای در نظر نگرفته‌اند. اما انتخاب رنگ‌های خوب و کاربردی کمک می‌کند تا کاربر احساس رضایت بیشتری از سایت شما داشته باشد، مدت‌زمان بیشتری در آن باقی بماند و احتمال تبدیل شدن آن به یک مشتری دائمی را افزایش دهد.

در نهایت باید بگوییم …

طراحی سایت یکی از مهم‌ترین اقدامات برای برندینگ و رشد کسب و کارهای مختلف شناخته می‌شود. هر سایت باید به صورت اصولی طراحی شده تا بالاترین میزان رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طراحی وب‌سایت باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ‌های اصولی و مناسب است. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی و معرفی اصول انتخاب بهترین رنگ برای سایت پرداختیم تا شما بتوانید از بهترین گزینه‌ها در روند طراحی استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین رنگ برای طراحی هر سایت چگونه انتخاب می‌شود؟

انتخاب بهترین رنگ‌ها برای طراحی سایت باید بر اساس روانشناسی رنگ، حوزه کسب و کار، مخاطبان هدف، ویژگی‌ها و خواسته‌های کسب و کار انتخاب شوند.

آیا انتخاب بهترین ترکیب رنگ طراحی سایت بر روی سئو سایت اثرگذار است؟

انتخاب پالت رنگی مناسب برای طراحی سایت، می‌تواند به صورت غیرمستقیم بر روی سئو سایت اثر گذاشته و نرخ تبدیل و افزایش ماندن کاربران در سایت را ارتقا دهد.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفده =