لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پروپوزال سئو سایت + نمونه خام دانلودی

سئو سایت یکی از به صرفه ترین راه‌های بازاریابی موتور جستجو‌گر گوگل می‌باشد، اما برای رسیدن به موفقیت در سئو در اصفهان و یا هر شهر دیگری نیاز به پروپوزال سئو سایت است. پروپوزال سئو سایت تعیین کننده راه رساندن پروژه به موفقیت و لینک‌های برتر گوگل می‌باشد. ما در این مقاله قرار است هرآنچه باید درباره پروپوزال سئو بدانید، به شما بگوییم. پس در ادامه با ما همراه باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصین سئو گروه لاک پشت با شماره های زیر تماس بگیرید و یا با تکمیل فرم سفارش زیر با ما ارتباط بگیرید.

شما می توانید فایل خام پروپوزال سئو را از طریق لینک روبرو دریافت نمایید.

منظور از سئو چیست؟

سئو یا SEO (Search Engine Optimization) به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله موتور جستجوگر گوگل می‌باشد. با این روش می‌توانید سایت خود را در بین پیشنهادات اول گوگل یا دیگر موتورهای جستجو قرار دهید.

منظور از پروپوزال سئو چیست؟

در تمامی کسب و کارهای خدماتی معرفی قابلیت‌ها اهمیت زیادی دارد. در واقع باید کسی باشد که به مشتری توضیح دهد پس از همکاری از چه امکاناتی بهره‌مند خواهد شد. سئو سایت نیز از این قائده مستثنا نیست. شما پیش از شروع کار باید به صورت کامل به کارفرما توضیح دهید که چه خدماتی به او ارائه خواهید داد. هزینه، قوانین، شرایط‌کار، بازه زمانی و … از مهم‌ترین بخش‌های یک پروپوزال سئو هستند. پروپوزال سئو سایت معمولا پیش از عقد قرارداد به صورت فایل PDF یا Word در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد. در نتیجه پیش از انجام هر اقدامی کارفرما از تمام جزئیات آگاه می‌شود. 

مراحل نوشتن یک پروپوزال موفق با گروه لاک پشت

گام‌های نوشتن برای یک پروپوزال خوب

یک پروپوزال سئو سایت خوب باید بتواند تقریبا همه‌ی سوالات کارفرما را پاسخ دهد. مثلا شما باید به کارفرما بگویید که در حال حاضر سایت‌اش از نظر سئو در چه شرایطی است و در قیاس با رقیب‌هایش در چه مرحله‌ای قرار دارد. در پروپوزال SEO باید به طور کامل شرح دهید که برنامه‌تان برای بهبود وضعیت آن سایت برای موتورهای جستجو چیست. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن اشاره کنید، هزینه کار است. علاوه بر این، اعلام مدت زمان مورد نیاز برای انجام این اقدامات و قواعد و قوانین جهات همکاری باید در پروپوزال سئو ذکر شوند. فراموش نکنید که ارائه پروپوزال سئو سایت صرفا یک چارچوب کلی ندارد. هر تحلیلگر سئو می‌تواند برای خود پروپوزالی متفاوت ارائه دهد و مواردی را کم و زیاد کند. اما طرحی که در ادامه شاهدش هستید، به طور کلی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بررسی سئو داخلی

برای این که به کارفرما ثابت کنید که فرد مطلع و متخصصی هستید، باید از بررسی سایت او شروع کنید. شما باید به خوبی سایت را تحلیل کرده و مشکلات مربوط به سئو را به مشتری گوش‌زد کنید. پس در قدم اول باید سئو داخلی را به لطف تخصصتان و سایر ابزارهای کمکی بررسی کنید.

ابزار gtmetrix می‌تواند برای تخمین سرعت سایت و به طور کل وضعیت تکنیکال سایت به شما کمک کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در خدمات سئو داخلی سایت باید به آن توجه کنید، مطالب و مقالات موجود در سایت است. شما باید به خوبی آن‌ها را بررسی کرده تا ببینید آیا از لحاظ سئو برای موتورهای جستجو بهینه هستند یا نه. در قدم بعد بهتر است به سراغ بررسی منوهای سایت، تگ‌ها و دسته‌بندی‌ها بروید. برای بررسی سئو داخلی می‌توانید از ابزار کارامد website audit استفاده کنید. الکسا نیز می‌تواند به شما در این امر کمک کند. پس از همه این کارها باید به سراغ نوشتن پروپوزال سئو سایت بروید.

سعی کنید نوشته‌تان به شکلی باشد که کارفرما به تخصص شما ایمان آورد و در عین حال باید به شکلی پروپوزال سئو را بنویسید که مخاطب عام آن را درک کرده و متوجه مشکلات سایت‌اش شود.

بررسی لوکال سئو

اول از همه باید به شما بگوییم که لوکال سئو یا سئو محلی چیست. این اصطلاح یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، جهت کسب ترافیک کاربرانی که به شما نزدیک هستند. در واقع اگر شما مالک یک کافی‌شاپ هستید، به این روش نیاز خواهید داشت. زیرا عموم افراد زمانی که قصد رفتن به یک کافی‌شاپ داشته باشند، معمولا این واژه را در بستر اینترنت جستجو می‌کنند. اگر سایت شما به خوبی لوکال سئو را رعایت کرده باشد، یکی از اولین پیشنهادات موتورهای جستجو نظیر گوگل خواهد بود. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که کسب و کارهایی از این قبیل دارند. مثلا شرکت‌های ارائه خدمات کامپیوتری، رستوران‌ها و از این قبیل کسب و کارها. برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات سئو محلی مراجعه فرمایید.

وقتی می‌خواهید یک پروپوزال سئو سایت ارائه دهید، باید سئو محلی را نیز مدنظر داشته باشید. به سایت کارفرما رفته و آن را در این زمینه بررسی کنید. اغلب کاربرانی که دست به این نوع جستجوها می‌زنند، معمولا از گوشی موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند. در نتیجه سایت مربوطه باید قابلیت رسپانسیو داشته باشد. (ریسپانسیو یعنی تطبیق‌پذیری سایت برای کاربران گوشی‌های موبایل و تبلت.) پس از بررسی کامل لوکال سئو باید در پروپوزال سئو سایت به شکل کامل مشکلات سایت کارفرما را توضیح دهید. همچنین اضافه کنید که برای بهبود شرایط از چه روش‌هایی استفاده خواهید کرد.

بررسی سئو خارجی

در مرحله بعد باید به سراغ سئو خارجی بروید. خدمات سئو خارجی سایت یعنی بررسی شرایط خارج از سایت کارفرما. مثلا در این زمینه بک لینک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. باید به سایر سایت‌ها رقیب سر بزنید و شرایط سایت کارفرما را با آن‌ها قیاس کنید. در پروپوزال سئو سایت بهتر است این مورد را لحاظ کنید تا کارفرما به طور کامل از شرایط سئو خارجی سایت‌اش آگاه شود. اما باید به لینک‌ها دیگر نیز توجه کنید. مثلا بهتر است در سایر سایت‌ها مطالب مختلفی به صورت مهمان منتشر کرده و در آن مقاله به مطالب سایت کارفرما لینک دهید. توجه به شبکه‌های اجتماعی و میزان جذب مشتریان از طریق آن‌ها نیز حائز اهمیت است. اما فراموش نکنید که در مرحله تهیه پروپوزال سئو قرار نیست در این بخش زمان زیادی صرف کنیم. زیرا این اقدام باید پس از توافق طرفین صورت پذیرد.

بررسی سئو تکنیکال

پس از سئو داخلی، خارجی و محلی نوبت به سئو تکنیکال می‌رسد. خدمات سئو تکنیکال سایت به معنای بهینه‌سازی فنی سایت است. بررسی اسکیمای سایت با استفاده از ابزاری نظیر Schema Checker می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. ابزار Responsivedesignchecker نیز برای بررسی وضعیت ریسپانسیو بودن سایت کاملا کاربردی است. شما در بررسی سئو تکنیکال باید نگاهی به کدهای سایت انداخته و وضعیت فنی را چک کنید.

اضافه کردن این بخش به پروپوزال سئو سایت کمی دشوار است. زیرا شما در سئو تکنیکال با مباحث فنی طرف هستید که شاید کافرمایتان از آن‌ها آگاهی نداشته باشد. در نتیجه بهتر است پیش از اظهار نظر درباره بخش‌های مربوط به سئو تکنیکال، توضیحات مختصری از آن‌ها ارائه دهید. مثلا پیش از این که بگویید اسکیما مشکل دارد، اضافه کنید که اصلا اسکیما چیست و چه تاثیری روی سایت دارد.

طرح سوال برای هدف کارفرما از سئو سایت

پیش از شروع کار حتما از کارفرما بخواهید هدف‌اش از سئو سایت را شرح دهد. زیرا در غیر این صورت ممکن است شما کاری انجام دهید که مورد رضایت کارفرما قرار نگیرد. حتی شاید در فهم پروژه مشکل ایجاد شود و شما کاری انجام دهید که کارفرما خواهان‌اش نباشد. پس پیش از هرچیزی از کارفرما بپرسید که هدف‌اش از انجام سئو چیست. از او بپرسید که فکر می‌کند سئو چقدر در بهبود شرایط کسب و کارش کمک می‌کند و چه انتظاراتی از سایت سئو شده دارد.

برخی اوقات کارفرمایان صرفا واژه «سئو» را شنیده‌اند و به آن‌ها گفته شده که موجب رونق کسب و کار می‌شود. از همین رو آن‌ها نیز بدون برنامه و تحقیق به این کار رو آورده‌اند. در اینجاست که شما باید کمی دلسوز باشید و به آن‌ها مشاوره دهید. مشاوره دادن نه تنها موجب از دست رفتن پروژه نمی‌شود، بلکه موجب می‌شود کارفرما شما را به افراد دیگر نیز پیشنهاد دهد. در کل باید به طور کامل به کارفرما شرح دهید که سئو چه مزایایی دارد. افزایش ترافیک سایت، افزایش فروش، افزایش تعداد کاربران، افزایش رتبه در گوگل و الکسا مهم‌ترین مزایای سئو هستند. در نتیجه وقتی به کارفرما مشاوره می‌دهید، بهتر است به این موارد اشاره کنید. برای اطلاعات بیشتر و یا در صورت نیاز به مشاوره به صفحه مشاوره سئو سایت مراجعه فرمایید.

فازبندی و موارد تحویل دهی پروژه توسط گروه لاک پشت

فازبندی و موارد تحویل‌ دهی

اگر خدماتی که ارائه می‌دهید از تنوع زیادی برخورد هستند، باید به فازبندی اهمیت دهید. در واقع باید اقدامات گوناگونتان را اولویت‌بندی کرده و سپس آن‌ها را در فازهای مختلف تفکیک کنید. فازبندی به شناخت بهتر کارفرما از شما کمک می‌کند که البته این قضیه متقابل است. در کل باید بدانید که فازبندی اهمیت زیادی دارد و موجب می‌شود بتوانید خدمات را به شکلی بهتر به کارفرما ارائه دهید و در نتیجه بازخورد مثبتی دریافت کنید. این موضوع مزایای مختلفی دارد. مثلا شما می‌توانید در پروپوزال سئو سایت قانون یا مواردی را ذکر کنید که به لطف آن‌ها بتوانید از پروژه خارج شوید. مثلا اگر در اواسط کار متوجه شدید که پروژه برایتان به صرفه نیست، می‌توانید از آن خارج شوید. این موضوع برای کارفرما نیز صدق می‌کند.

 علاوه بر این، اگر پروژه به شکلی بهتر از انتظار پیش رفت، می‌توانید به بهانه سخت بودن کار میزان پرداختی را بیشتر کنید. سعی کنید در پروپوزال سئو از جدول زمانی نیز استفاده کنید. در این جدول می‌توانید موارد تحویل‌ دهی و زمان تحویل هر بخش را وارد کنید. در این حالت اعتماد به طرفین بیشتر خواهد شد. در موارد تحویل‌ دهی باید به صورت کامل شرح دهید که چه اقداماتی انجام خواهد شد و نتیجه کار چه خواهد بود. در واقع این بخش به کارفرما اجازه می‌دهد که تا حدی نتیجه کار را در ذهن تصور کند.

معیارهای اشتباه در پروپوزال سئو سایت

سعی کنید برای هر کارفرما یک پروپوزال سئو سایت که کاملا منحصر به فرد است، ارائه دهید. البته استفاده از الگوی خاص در این مورد خیلی هم مشکل‌ ساز نیست. اما این که بخواهید دائما از یک طرح تکراری برای این کار استفاده کنید، اصلا توصیه نمی‌شود. در واقع شما نباید به هیچ‌ وجه از یک طرح خاص در دو زمینه کاری متفاوت استفاده کنید. ایجاد تنوع و شخصی‌ سازی پروپوزال سئو برای هر کسب و کار نشان از تخصص و حرفه‌ای شما دارد. سعی نکنید صرفا یک پروپوزال سئو که شبیه به رقبایتان است، ارائه دهید. در این حالت هر کس پروپوزال‌های شما را ببیند متوجه حرفه‌ای بودنتان می‌شود و همین موضوع در موفقیت و کسب اعتبار کمک زیادی می‌کند.

شما باید سعی کنید پروپوزال‌های می‌نویسید کاملا خاص خودتان باشد و به عبارت دیگر امضای شما در آن به چشم بخورد.

کجا هستید و به کجا خواهید رسید

در پروپوزال سئو سایت باید به این موضوع اشاره کنید که در حالت حاضر شرایط سایت به چه نحو است. این موارد به صورت جدا در سئو داخلی، خارجی، لوکال و تکنیکال شرح داده می‌شوند. اما شما باید به صورت کلی نیز درباره وضعیت کنونی سایت کارفرما و نتایج بررسی‌هایتان بنویسید. سپس باید بگویید که اقدامات شما چه تاثیری روی این شرایط خواهد گذاشت. در حقیقت شما باید به صورت مفصل بگویید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و این اقدامات وضعیت حال حاضر سایت را چقدر متحول می‌کنند. این کار موجب می‌شود که کارفرما بتواند نتیجه کار را در ذهن خود تصور کند و از همین رو با اعتماد بیشتری وارد معامله شود.

در طول پروپوزال از شرکت خود و مزیت کار با خودتان بگویید

شما با ارائه پروپوزال سئو سایت به نوعی خود را نیز معرفی می‌کنید و کارفرما از همین طریق تصمیم می‌گیرد که شما به درد همکاری می‌خورید یا نه. در نتیجه باید در پروپوزال به صحبت درباره خودتان نیز بپردازید. این امر به قانع کردن کارفرما برای شروع همکاری با شما کمک زیادی می‌کند.

بهتر است در پروپوزال درباره خودتان، تخصص‌های‌تان، سابقه کاری‌تان و مزایای همکاری بنویسید.

تعیین جلسه حضوری برای ارائه پروپوزال سئو سایت

بهتر است پس از ارسال فایل متنی، جلسه‌ای نیز به صورت حضوری داشته باشید. زیرا صرفا یک متن نمی‌تواند در پروژه‌های سنگین کارساز باشد. در این جلسات می‌توانید خود را ثابت کرده و با کلامتان به کارفرما اطمینان خاطر دهید که در کارتان حرفه‌ای هستید.

زیبایی پروپوزال فراموش نشود

شاید فکر کنید که کارفرما صرفا به دنبال دیدن مهارت‌های شماست و می‌خواهد هر آنچه در پروپوزال سئو سایت نوشته‌اید، مطالعه کند. در واقع برخی بر این تصور هستند که متن فقط حائز اهمیت است و کسی به ظاهر کار توجه نمی‌کند. اما شک نکنید که زیبایی پروپوزال سئو روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. پس بهتر است برای ظاهر پروپوزال نیز کمی زحمت بکشید. این اقدام به کارفرما ثابت می‌کند که شما برای کارتان ارزش زیادی قائل هستید و همین امر نیز در تصمیم‌گیری او تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، زیبایی پروپوزال به خودی خود مخاطب را به متن جذب می‌کند. پس نباید از ظاهر پروپوزال سئو غافل شوید.

این بود هرآنچه باید درباره پروپوزال سئو و نحوه نوشتن آن می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و برون سپاری پروژه خود به صفحه سئو در اصفهان مراجعه فرمایید.

جدول اقدامات و نتایج به دست آمده پروپوزال سئو

اقداماتنتایج
بررسی سئو داخلی بهبود شرایط خود سایت و مطالب منتشر شده
بررسی سئو لوکالبهبود شرایط سایت از حیث پیدا شدن از طریق نقشه
بررسی سئو خارجی بهبود شرایط بک لینک‌ها و جذب مخاطب از شبکه‌های اجتماعی
بررسی سئو تکنیکالبهبود شرایط فنی و کدنویسی سایت
شناسایی هدفمشخص شدن انتظارات کارفرما
فازبندیتفکیک اقدامات مختلف و ذکر قواعد و قوانین برای خارج شدن

چهار مرحله برای نوشتن پروپوزال سئو

4 مرحله برای نوشتن پروپوزال سئو

شما می توانید فایل خام پروپوزال سئو را از طریق لینک روبرو دریافت نمایید.

سوالات متداول

خیلی از کارفرمایان از فوایدی که پروپوزال سئو در پیشرفت کار و اثر بخشی آن بری روی سئو وبسایت خود بی اطلاع هستند. اگر پیش از شروع پروژه سئو یک سایت، برای آن پروپوزال نوشته شود؛ به دلیل مراحلی که باید پیموده شود تا یک پروپوزال تکمیل و آماده شود، هدف از شروع پروژه با توجه به نیاز‌های سایت و خواسته‌های کارفرما مشخص می‌شود و یک معیار مناسب برای سنجش عملکرد وجود خواهد داشت که به پیمودن درست مسیر کمک خواهد کرد.

زمانی می‌توان گفت که یک پروپوزال سئو، کارآمد و مفید است که در ابتدا هدف از انجام سئو به درستی و کاملا روشن و واضح، مشخص شده باشد. همچنین به طور دقیق وضعیت کنونی سایت و شرایط مطلوب مشخص شده باشد و برای اجرای آن برنامه دقیقی تدوین شده باشد.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که “آیا می‌توان از یک پزشک بخواهیم ما را ویزیت کند و تجویز دارو و درمان را از پزشک دیگری بخواهیم؟ ” پروپوزالی که توسط یک سئو کار نوشته می‌شود متناسب با تشخیص، مهارت، بینش و روش کار خود آن فرد است و فرد دیگری ممکن است مهارت یکسانی داشته باشد اما روش متفاوت داشته باشد. که در این صورت اجرای پروپوزال با شکست روبه رو خواهد شد.

سوالات متداول

در صورت رضایت از این صفحه به آن امتیاز دهید. 

3.4/5 - (8 امتیاز)

‫4 نظر

  • nahal behta گفت:

    ممنون از مطلب جامع ارائه شده

  • لاک پشت گفت:

    قربان شما در خدمت هستیم.

  • حمیدرضا گفت:

    سلام بسیار مفید بود ممنونم

  • لاک پشت گفت:

    سلام وقت بخیر
    قربان شما ممنون از حمایت و انرژی خوبتون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − سیزده =