لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت چه تاثیری بر فروش دارد؟

هرچند امروزه بیشتر افراد با اهمیت داشتن یک سایت و مزایای آن در افزایش فروش آشنایی دارند، هنوز هم این تصور وجود دارد که طراحی وبسایت یک هزینه اضافه است و تاثیری بر روی درآمد ندارد. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تاثیر سایت در فروش چیست و تا چند درصد می‌تواند منجر به بالا رفتن درآمد شما شود؟ پس اگر هنوز برای طراحی وبسایت به قطعیت نرسیده اید، تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی سایت چه تاثیری بر فروش دارد؟
راهنمای مطالعه

داشتن سایت چند درصد در افزایش فروش موثر است؟

بر اساس آمار می‌توان گفت که بیش از 80 درصد خریداران قبل از اینکه اقدام به خرید کنند، دست به تحقیقات آنلاین می‌زنند تا از طریق سایت‌های فروشگاهی موجود، دید خوبی را نسبت به قیمت‌ها یا کیفیت محصول به دست آورند. از این میان، حدود 50 درصد از جستجوکنندگان خرید خود را از طریق همین سایت‌ها انجام داده و دیگر به سراغ سایر فروشگاه‌های حضوری یا بدون سایت نمی‌روند.

داشتن سایت چند درصد در افزایش فروش موثر است؟

به این ترتیب می‌توان گفت که در صورت نداشتن سایت، شما حدود نیمی‌ از خریداران بالقوه را از دست خواهید داد و همین موضوع می‌تواند به مرور زمان در کاهش درآمدتان نقش به سزایی داشته باشد. پس همین الان برای طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان اقدام کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به دست آورید.

تاثیر سایت در فروش چه محصولاتی بیشتر است؟

سوال اینجا است که آیا داشتن سایت برای همه کسب و کار‌ها لازم است؟ تاثیر سایت در فروش کدام تجارت‌ها بیشتر بوده و کار را برای مدیریت محصولات راحت‌ تر می‌کند؟ به طور کلی شما در هر زمینه ای که فعالیت دارید، داشتن وبسایت می‌تواند به شما کمک کند؛ زیرا خریدار امروزی برای ساده ترین نیاز‌های خود به اینترنت رجوع کرده و خرید‌های جزئی را هم از این طریق انجام می‌دهد. بنابراین هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، خدماتی یا آموزشی درآمد زیادی را به دست آورید.

چگونه داشتن سایت می‌تواند در افزایش فروش موثر باشد؟

تاثیر سایت در فروش می‌تواند به شکل‌های مختلفی خود را نشان دهد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چگونه داشتن سایت می‌تواند در افزایش فروش موثر باشد؟

  • آسان کردن دسترسی کاربران

با استفاده از سایت دیگر کاربران نیازی نیست که زمان خاصی را برای مراجعه به شما در نظر بگیرند یا اینکه در مکان خاصی با شما ملاقات کنند. آن‌ها در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند به سایت شما سر زده و درخواست خدمت یا خرید محصول خود را انجام دهند. در نتیجه محدودیت‌های موجود از سر راه برداشته شده و دسترسی خریداران ساده تر خواهد شد.

همچنین بخوانید: بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی

  • امکان معرفی کامل محصولات

با استفاده از سایت، دیگر نیازی نیست که نیرو‌های انسانی شما زمان گذاشته و برای هر مشتری به صورت جداگانه درباره محصولات یا خدمات توضیح دهند. شما می‌توانید تصاویر، کاتالوگ، عکس‌ها و ویدئو‌های محصول را در سایت منتشر کنید و مشتری هم می‌تواند آن‌ها را چندین بار بررسی نماید. به این ترتیب تصمیم‌گیری برای مشتری ساده‌تر شده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید می‌کند.

  • امکان ایجاد تالار‌های گفتگو

زمانی که یک مشتری جدید وارد فروشگاه شده یا قصد استفاده از خدمات یک شرکت را دارد، با مشتریان دیگر ارتباط برقرار کرده و درباره تجربه همکاری آن‌ها خواهد پرسید. در چنین مواردی، داشتن سایت می‌تواند کمک زیادی به مشتری کرده و این ارتباط را برای او ساده‌تر کند. زیرا افراد می‌توانند به راحتی تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشته، سوالاتشان را مطرح کرده و از تجربه سایر افراد استفاده کنند.

  • امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی

یکی از تاثیرات سایت در فروش این است که به شما امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد؛ بنابراین با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کرده و فرایند سئو را بهبود ببخشید. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات سئو سایت در اصفهان و دریافت مشاوره در این زمینه با ما در لاک پشت تماس بگیرید.

  • آسان شدن فرایند خرید

تاثیر سایت در فروش از آن جهت مثبت است که می‌تواند فرایند خرید را برای مشتری تا حد زیادی آسان کرده و نیاز به مراحل اضافه را از بین ببرد. با داشتن سایت، زمانی که مشتری باید برای حضور در فروشگاه و جستجو در میان اجناس اختصاص می‌داد، صرفه جویی خواهد شد. همچنین نیازی نیست که منتظر پاسخگویی ادمین‌ها باقی بماند و می‌تواند بلافاصله موجودی محصولات را بررسی کند. به علاوه، می‌توان محصولات انتخابی را تا مدتی در سبد خرید او نگهداری کرد تا فرصت بیشتری برای تکمیل فرایند خرید خود داشته باشد.

عوامل تاثیرگذار بر افزایش فروش از سایت

عوامل تاثیرگذار بر افزایش فروش از سایت | آژانس ایده لاک پشت

برای اینکه تاثیر سایت در فروش افزایش پیدا کند و بتواند بیشتر از امکانات موجود استفاده کنید، سایت شما باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که عبارتند از:

  • داشتن سرعت بالا
  • داشتن گواهی‌های امنیت و نماد‌های اعتماد سایت
  • داشتن اطلاعات تماس در دسترس و آدرس دقیق
  • پاسخگویی سریع و پشتیبانی آنلاین
  • ریسپانسیو بودن وبسایت
  • داشتن رابط کاربری زیبا
  • داشتن تجربه کاربری مناسب
  • وجود نظرات و تجربیات مشتریان
  • داشتن وبلاگ خوب و محتوا‌های ارزشمند
  • به روز رسانی دائمی‌ سایت و قرار دادن محصولات در آن

در نهایت باید بگوییم …

تاثیر سایت در فروش به حدی است که می‌تواند به چندین برابر شدن درآمد شما کمک زیادی کند و باعث شود که با صرف هزینه و انرژی کمتر، به پول بیشتری برسید. البته شرط داشتن تاثیر بیشتر و افزایش فروش این است که سایت شما طراحی حرفه ای و امنیت بالایی داشته باشد تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید. همچنین برای دیده شدن بهتر باید سئو سایت را به صورت حرفه ای دنبال کنید تا بتوانید ترافیک ارگانیک جذب کرده و رفته رفته بازدید خود را افزایش دهید.

سوالات متداول

آیا داشتن سایت می‌تواند هزینه‌های مدیریت فروشگاه را کاهش دهد؟

باید بدانید که نگهداری از سایت و سئو آن نیازمند هزینه است؛ اما این هزینه در واقع یک نوع سرمایه گذاری است که پس از مدتی به شما برمی‌گردد. به همین دلیل است که در طولانی مدت، داشتن سایت به نفع شما خواهد بود و حتی با داشتن نیروی انسانی بیشتر، می‌توانید درآمد بهتری را به دست آورید.

آیا تاثیر در فروش شرکت‌ها هم دیده می‌شود؟

بله. تاثیر سایت در فروش فقط مختص فروشگاه‌های اینترنتی نیست و کلیه شرکت‌های خدماتی یا آموزشی هم می‌توانند از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنند.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =