لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی

پیدا کردن بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا امروزه بسیاری از افراد در شبکه‌های مجازی یا از طریق وبسایت، یک کسب و کار آنلاین را مدیریت می‌کنند و نیاز به شناخت راه های جذب مشتری آنلاین دارند. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم و بهترین روش‌ها را برای رسیدن به این هدف به شما معرفی کنیم.

بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی
راهنمای مطالعه

1- مشتری خود را بشناسید

اولین قدم برای پاسخ دادن به سوال ” چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم ” این است که مخاطبان هدف خود را بشناسید و بدانید که بیشتر وقت خود را در کجا می‌گذرانند. همچنین باید متوجه شوید که از چه طریقی به خدمات موردنظر خود دسترسی پیدا می‌کنند تا بتوانید بهترین راه‌های جذب مشتری آنلاین را برای کسب و کار خود پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از استراتژی STP استفاده کرده و اهداف خود را بر این اساس تعیین کنید.

2- ارائه تخفیف برای اولین خرید

یکی از بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی این است که برای اولین خرید، به افراد تخفیف بدهید تا ترغیب شوند که محصول شما را تهیه کنند. باید بدانید که مشتریان اینترنتی همواره به دنبال بهترین قیمت و بالاترین کیفیت هستند؛ در نتیجه اگر شما بتوانید با دادن تخفیف افراد را به خود جذب کنید، احساسات مخاطب خود را تحریک کرده و حتی او را وادار می‌کنید که شما را به دیگران هم معرفی کند.

3- طراحی یک سایت باکیفیت از بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی

طراحی سایت برای جذب مشتریان اینترنتی | آژانس ایده لاک پشت

یکی از بهترین راه های جذب مشتری آنلاین این است که یک سایت خوب طراحی کنید؛ اگر سرعت لود وبسایت شما بالا بوده و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری خوبی داشته باشد، مشتری شما به راحتی می‌تواند به قسمت‌های مختلف دسترسی پیدا کند. علاوه بر این فرایند خرید یا استفاده از خدمت هم برای او بسیار لذتبخش خواهد شد و به این ترتیب تمایل خواهد داشت که دوباره به وبسایت شما برگردد. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت خدمات طراحی وب سایت در اصفهان را با سرعت لود بالا و پروتوتایپ اختصاصی بر اساس اصول سئو ارائه می‌دهیم. پس اگر به دنبال جذب مشتری اینترنتی هستید، با ما تماس بگیرید.

4- ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان قدیمی

همه افرادی که یک بار از شما خرید کرده اند، به عنوان مشتریان قدیمی شما شناخته می‌شوند؛ پس می‌توانید تسهیلات ویژه ای برای آن‌ها در نظر بگیرید. برای مثال در ازای معرفی شما به دیگران، به آن‌ها یک کد تخفیف بدهید یا اینکه یک سبد امتیاز برایشان در نظر بگیرید که پس از رسیدن به حد مشخصی، می‌توانند از مزایایی مانند ارسال رایگان استفاده کنند. همچنین می‌توانید یک گردونه شانس را برای آن‌ها تهیه کنید که با چرخاندن آن می‌توانند تخفیف یا امتیازات ویژه دریافت کنند.

5- تولید محتوای هدفمند از راه های جذب مشتری آنلاین

یکی از بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی این است که محتوای هدفمند و ارزشمند تولید کنید؛ چه این محتوا در زمینه معرفی و نقد محصول باشد و چه در قالب یک مقاله اموزشی منتشر شود، می‌تواند در جلب اعتماد مشتری تاثیر به سزایی بگذارد. علاوه بر این انتشار ویدئوها و تصاویر هم می‌تواند در جذب مشتری آنلاین تاثیر زیادی بگذارد و باعث جلب اعتماد او شود. اگر نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه داشتید می‌توانید سفارش تولید محتوا را در سایت لاک پشت ثبت کنید.

6- فعالیت در شبکه های اجتماعی

جذب مشتریان اینترنتی با فعالیت در شبکه های اجتماعی | آژانس ایده لاک پشت

اگر در ابتدای کار هستید و می‌خواهید پاسخ سوال ” چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم ” را بدانید، پیشنهاد ما به شما این است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید. به ویژه اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و می‌خواهید محصولات خود را با سرعت بیشتری بفروشید، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار کمک کننده خواهد بود. البته داشتن یک سایت در کنار شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی نتیجه‌ای که به دست می‌آورید داشته باشد؛ در این مورد می‌توانید مقاله ضرورت داشتن وبسایت برای کسب و کارهای اینستاگرامی را مطالعه کنید.

7- استفاده از کامنت مارکتینگ

یکی از راه های جذب مشتری آنلاین استفاده از قدرت کامنت مارکتینگ است؛ دقیقا همان کاری که دیجی کالا انجام می‌دهد. شما می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که تجربه خرید یا استفاده از خدمات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و حتی در ازای این کار، برای آن‌ها امتیازاتی را قائل شوید. این موضوع به ویژه در سایت‌های فروشگاهی تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری اینترنتی خواهد داشت و می‌تواند اعتماد او را راحتتر جلب کند. اگر می‌خواهید بدانید کامنت مارکتینگ چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

8- ساده سازی فرایند سفارش محصول

یکی دیگر از روش های جذب مشتری اینترنتی این است که فرایند سفارش محصول را تا حد امکان کوتاه کرده و مراحل آن را کم کنید. این موضوع بر اساس الگوریتم گورخر گوگل هم اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که کاربر تجربه خوبی از خرید کردن داشته باشد. با داشتن یک وبسایت خوب، می‌توانید فرایند اعلام موجودی، صبت سفارش و تعیین ویژگی‌های محصول را کوتاه کرده و به این ترتیب مشتری را با رضایت بدرقه کنید.

9- ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ

جذب مشتریان اینترنتی با ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ | آژانس ایده لاک پشت

شاید با خودتان فکر کنید وقتی سوالتان این است که چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم، چرا باید ما در پاسخ گوگل مپ را به شما معرفی کنیم؟ باید بدانید که یکی از بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی از طریق سئو محلی یا لوکال سئو است. بسیاری از افراد زمانی که به دنبال یک فروشگاه یا رستوران خاص هستند یا خودرویشان در یک شهر غریبه خراب شده است، به سراغ گوگل مپ می‌روند تا نزدیکترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند. بنابراین اگر شما سئو گوگل مپ را به درستی انجام داده باشید، می‌توانید در این جستجو ظاهر شده و مشتری‌ها را از این طریق جذب کنید. برای آشنایی بیشتر با سئو گوگل مپ مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

10- سئو یکی از بهترین راه های جذب مشتری آنلاین

یکی از موثرترین و بهترین راه های جذب مشتری آنلاین سئو یا بهینه سازی وبسایت است؛ با استفاده از این روش شما می‌توانید در میان نتایج برتر جستجو ظاهر شده و به این ترتیب به برندسازی خود کمک کنید. سئو در واقع ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا وبسایت خود را به مخاطبان هدف معرفی کرده و رفته رفته به یک نام شناخته شده تبدیل شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاوره سئو در اصفهان لاک پشت استفاده کنید.

11- استفاده از عکس محصول یا نمونه کارها

شاید بتوان گفت یکی از بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی منتشر کردن تصاویر واقعی از محصول یا نمونه کارهای خودتان است. هرچه این تصاویر واقعیتر باشند، اعتماد مشتری بیشتر جلب خواهد شد و راحتتر از خدمات شما استفاده می‌کند. در این زمینه می‌توانید اصول عکاسی از محصول را یاد بگیرید یا بهترین راه‌ها را برای ارائه نمونه کارها پیدا کنید. انتشار نظرات مشتریان هم یکی از روش‌های ارائه نمونه کارها و تجارب مشتریان قبلی است که کمک زیادی به شما می‌کند.

12- استفاده از فرصتهای تبلیغاتی

تبلیغات یکی از بهترین راه های جذب مشتری آنلاین است که باعث می‌شود شما بتوانید از اعتبار دیگر افراد، برای افزایش درامد خود استفاده کنید. این تبلیغات را می‌توانید در بسترهای مختلفی انجام دهید؛ برای مثال از گوگل ادز استفاده کنید یا اینکه به سراغ اینفلوئنسرها رفته و فالوورهای آن‌ها را به مشتری خود تبدیل کنید. در مورد تبلیغات آنلاین توصیه می‌شود که حتما به سراغ روش‌های هدفمندی بروید که تبلیغات را به مخاطبان هدف نمایش می‌دهند؛ به همین دلیل است که معمولا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا پیج‌های عمومی توصیه نمی‌شود.

13- راه اندازی کمپین های فروش

تدوین کمپین فروش برای جذب مشتریان اینترنتی | آژانس ایده لاک پشت

اگر می‌خواهید به پاسخ مناسبی برای سوال ” چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم ” برسید، توصیه ما به شما راه اندازی یک کمپین فروش است. در این کمپین شما تخفیف‌های خوبی را در مدت زمان محدود ارائه می‌دهید و صرفا هزینه تبلیغات خود را به آن اختصاص می‌دهید. با این کار افراد زیادی وارد سایت شما می‌شوند و این موضوع می‌تواند در افزایش فروش تاثیر زیادی داشته باشد.

14- پاسخگویی سریع به مشتری

مشتریان معمولا به دنبال این هستند که خیلی سریع خدمت موردنظر خود را دریافت کرده یا اینکه محصول مدنظرشان را خریداری کنند. به همین دلیل اگر به دنبال راه های جذب مشتری آنلاین هستید، باید خیلی سریع به مشتری پاسخ دهید و نیازهای او را برطرف کنید.

در نهایت باید بگوییم …

روش های جذب مشتری اینترنتی در نگاه اول ممکن است ساده و قابل دسترس به نظر برسند؛ اما باید بدانید که رسیدن به فروش زیاد در اینترنت، نیازمند تلاش بسیاری است و باید کاملا برنامه ریزی شده قدم بردارید. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در این مسیر حتما از یک متخصص کمک بگیرید. ما در این مقاله 14 تا از بهترین راه های جذب مشتری آنلاین را به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید به درآمد بیشتری برسید.

سوالات متداول

آیا روش تضمینی برای جذب مشتری آنلاین وجود دارد؟

خیر. به دلیل اینکه رقابت در این بازار بسیار زیاد است و شما برای جذب مشتریان نیاز به فعالیت مداوم و مستمر دارید.

آیا برای جذب مشتریان اینترنتی لازم است که از همه روش های پیشنهادی استفاده کنیم؟

خیر. راه های جذب مشتری آنلاین باید موردبررسی قرار گرفته و بهترین گزینه ها با توجه به نوع کسب و کار شما انتخاب شوند.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هشت =