لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا کسب و کارهای اینستاگرامی نیاز به وب سایت دارند؟

با وجود اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی هنوز هم بسیاری از صاحبان کسب و کار برای طراحی سایت شک دارند. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت تصمیم گرفته‌ایم به این سوال پاسخ دهیم که چرا کسب و کارهای اینستاگرامی نیاز به داشتن وبسایت دارند؟ بنابراین در صورتی که یک پیج اینستاگرام را مدیریت می‌کنید و برای طراحی سایت شک دارید، با ما همراه شوید.

چرا کسب و کارهای اینستاگرامی نیاز به وب سایت دارند؟
راهنمای مطالعه

1- راحت تر شدن فرایند پرداخت در وب سایت

مهم‌ترین دلیل داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی، راحت‌تر شدن فرایند پرداخت است. در بسیاری از موارد شما ناچار هستید که شماره کارت به افراد بدهید یا اینکه درگاه‌های پرداخت داخل اینستاگرام را فعال کنید. در نتیجه فرایند پرداخت بسیار طول خواهد کشید و از سوی دیگر ارسال رسید و پیگیری پرداخت هم زمانبر خواهد بود.

امکان داشتن درگاه الکترونیک در سایت برای پرداخت کاربراناین در حالی است که با داشتن وبسایت و فعالسازی درگاه پرداخت، می‌توانید به راحتی این فرایند را طی کرده و پیگیری‌های مربوط به آن را انجام دهید.

2- جلب اعتماد راحت تر

یکی از دلایل اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که مشتری راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند.

قراردادن آدرس سایت در بیو اینستاگرام و جلب اعتماد کاربر | گروه لاک پشتآمار نشان داده اند که بیش از 60 درصد کاربران اینستاگرام، خرید خود را از پیج های فروشی انجام می‌دهند که آدرس وبسایت را در بیو نوشته باشند. به این ‌ترتیب می‌توان متوجه شد که مشتریان به صفحاتی که توسط یک وبسایت پشتیبانی می‌شوند، راحت‌تر اعتماد می‌کنند. پس همین الان برای طراحی وب سایت در تهران اقدام کنید.

3- ایجاد اعتبار برای کسب و کار

به طور معمول کسب و کارهایی که تنها از طریق پیج اینستاگرام طراحی می‌شوند، اعتبار کمی در نزد مخاطب دارند. حتی در زمانی که قصد دارید سرمایه ای را جذب کنید، داشتن یم صفحه تنها نمی‌تواند سرمایه گذار را قانع کند. این در حالی است که برندهای دارای صفحه فعال در این شبکه اجتماعی و وب سایت معتبر، ارزش بیشتری دارند.

4- وجود امکان دسته بندی محصولات و جستجو در وبسایت

یکی از سختی‌هایی که مدیران پیج‌های اینستاگرام با آن مواجه هستند،نبود امکان دسته بندی محصولات است. در نتیجه مشتری باید برای دسترسی به قسمت‌های مختلف، کل پست‌های صفحه را مشاهده کند و در میان آن‌ها بگردد.

امکان دسته بندی محصولات و جستجو در وبسایت نسبت به پیج اینستاگراماین در حالی است که در وبسایت، شما می‌توانید به راحتی محصولات را دسته بندی کرده و در نتیجه تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خود به وجود آورید. همچنین کاربران به راحتی می‌توانند محصولات موردنظر خود را جستجو کرده و در زمان کوتاه‌تری سفارش خود را ثبت کنند.

همچنین بخوانید: اشتباهات رایج در طراحی UI و UX

5- آسان تر شدن فرایند معرفی محصول

یکی از دلایل اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که فرایند معرفی محصول و خدمات برای آن‌ها راحت‌تر خواهد شد. در پیج‌های اینستاگرامی بارگذاری یک محصول و ذکر کردن موجود بودن یا نبودن آن کار بسیار سخت یا حتی غیرممکنی است.

سریع تر بودن فرآیند معرفی محصول در سایت و پیج اینستاگراماز سوی دیگر نبود امکان پاسخ دادن به یک پیام خاص در اینستاگرام باعث می‌شود که برقراری ارتباط شما با مشتری سخت شده و احتمال بروز اشتباه بیشتر شود. در مقابل با داشتن وبسایت، به راحتی می‌توانید یک محصول را موجود یا ناموجود کرده و حتی تعداد باقیمانده در انبار را هم به اطلاع مشتری برسانید.

6- امکان به روز رسانی قیمت در وبسایت

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که امکان به روز رسانی قیمت در آن وجود دارد. هرچند در نسخه های جدید اینستا شما می‌توانید کپشن را اصلاح کرده و قیمت‌ها را به روز رسانی کنید؛ اما وقتی تعداد پست‌ها زیاد شود، این کار بسیار سخت است. اما با طراحی سایت در اصفهان شما می‌توانید در زمان کوتاه‌تری این کار را انجام دهید و حتی در صورت نیاز، هر ساعت یا هر روز قیمت‌ها را آپدیت نمایید.

7- نیاز به نیروی انسانی کمتر

زمانی که یک پیج اینستاگرام معروف شده و تعداد فالوورهای آن افزایش پیدا می‌کند، باید تعداد افراد زیادی برای پاسخگویی به مشتریان استخدام شوند. این در حالی است که با داشتن وبسایت، به دلیل خودکار شدن فرایند دریافت موجودی، ثبت سفارش و پرداخت، نیاز به نیروی انسانی کمتری خواهید داشت و هزینه‌هایتان به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

8- آسان‌تر بودن رقابت با داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی

به دلیل رایگان بودن، فضای اینستاگرام یک فضای بسیار پررقابت است که افراد زیادی روزانه کسب و کار خود را در آن راه اندازی می‌کنند. به همین دلیل است که فرایند رشد در آن بسیار دشوار و زمانبر است. از سوی دیگر بسیاری از افراد الگوریتم‌های اینستا را نمی‌دانند و نمی‌توانند برای رشد پیج خود برنامه ریزی کنند.

بنابراین یکی از دلایل اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که هزینه‌های صرف شده برای تبدیل شدن به یک برند تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند. زیرا رشد وبسایت دارای اصول مشخصی به نام سئو است که می‌توانند در کنار داشتن فالوورهایی در اینستاگرام، فرایند رشد شما را سریع‌تر کرده و به جذب مشتری‌های بیشتر منجر شوند. اگر می‌خواهید بدانید سئو چیست؟ مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: ارتباط سئو و برندینگ

9- سریع تر شدن فرایند سفارش محصول

زمانی که یک سایت را برای پیج فروش اینستاگرامی خود راه اندازی می‌کنید، مشتری شما این اختیار را دارد که در هر ساعت از شبانه روز به آن مراجعه کرده و محصولات مختلف را چک کند.

روند سفارش محصول در اینستاگرام و وبسایت چگونه است؟به این ترتیب می‌تواند در زمان بسیار کوتاه‌تری از محصولات شما باخبر شده، قیمت آن‌ها را بررسی کرده و رنگ موردنظر خود را انتخاب کند. این در حالی است که در پیج های اینستاگرامی، مشتری ناچار است ساعت‌ها منتظر پاسخگویی ادمین بماند و در نهایت هم به دلیل این اختلاف زمانی زیاد، سفارش خود را ثبت نکند.

10- کوتاهتر شدن فرایند سئو سایت

با فعالیت در اینستاگرام، شما می‌توانید مشتریان را به سمت خود جلب کرده و در میان آن‌ها تبدیل به یک برند شوید. همین موضوع باعث می‌شود که با راه اندازی وب سایت، دیگر نیازی نباشد که هزینه زیادی را برای سئو صرف کنید؛ زیرا مشتریان به وبسایت شما مراجعه کرده و تعداد بازدیدهای بالایی را ایجاد می‌کنند. پس یک اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که با صرف هزینه و انرژی کمتر، می‌توانید به درآمد بالاتری دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های افزایش تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت می‌توانید مقاله نقش شبکه های اجتماعی در سئو سایت را مطالعه کنید.

11- کم بودن احتمال فیلترینگ در وبسایت

یکی از دلایل اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که خطر فیلترینگ آن را تهدید نمی‌کند. امروزه شاهد بسیاری از پیج های اینستاگرامی هستیم که با وجود گذشت سال‌ها از فعالیت داشتن تعداد فالوورهای زیاد، ناگهان از کار افتاده اند یا از دسترس خارج شده اند. این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به کسب و کار شما وارد کند.

احتمال پایین فیلتر شدن سایت نسبت به صفحات اینستاگرام | آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشتهمچنین تحریم‌های داخلی و خارجی هم تا حد زیادی بر روی فعالیت افراد در پیج‌های اینستا تاثیر دارد. اما داشتن وب سایت می‌تواند تا حد زیادی شما را از این خطارت مصون کرده و اعتبار کسب و کارتان را حفظ کند.

12- امکان دسترسی 24 ساعته به وبسایت

یک دلیل اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی این است که مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز، به محصولات و خدمات آن‌ها دسترسی داشته باشند. در صورتی که تنها از پیج اینستا برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنید، تنها ساعت‌هایی مشتری شما می‌تواند ثبت سفارش کند که یک ادمین فعال داشته باشید. اما با داشتن سایت، این نیاز به طورکامل برطرف می‌شود و هیچ محدودیتی برای تعامل کاربر با شما نیست.

13- نداشتن حق مالکیت صد درصد در اینستا

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید، نیاز به یک پایه و اساس محکم دارید که به طور کامل متعلق به شما باشد. اینستاگرام هرچقدر هم که امکانات خوبی در اختیار شما قرار دهد، باز هم کاملا متعلق به شما نیست و تنها یک ویترین اجاره ای محسوب می‌شود. پس با داشتن وبسایت در کنار پیج اینستا، می‌توانید ریشه‌های کسب و کار خود را محکم کرده و کاملا بر اساس قوانین و سلیقه خود، تجارتتان را اداره کنید.

در نهایت باید بگوییم …

اهمیت داشتن وب سایت برای پیج های فروش اینستاگرامی در دنیای امروز بیش از پیش موردبحث قرار می‌گیرد. داشتن پیج اینستاگرام به دلیل نداشتن هزینه راه اندازی، برای کسب و کارهای تازه بسیار مفید است. اما با رشد تجرات، شما نیاز به یک وب سایت پیدا خواهید کرد که هزینه‌های شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در این مقاله از لاک پشت تلاش کردیم تا این دید را به شما بدهیم که چرا باید در کنار صفحه اینستا، یک وبسایت را هم راه اندازی کرده و هر دو را در کنار هم مدیریت کنید.

سوالات متداول (FAQ)

سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

باید بدانید که وب سایت و پیج اینستاگرام مکمل هم هستند و نمی‌توان گفت که کدام گزینه برای شما بهتر است. البته برای کسب و کارهای تازه ای که نمی‌خواهند هزینه زیادی را صرف کنند، راه اندازی پیج اینستاگرام ارزان‌تر است؛ اما رشد کندتری نسبت به وبسایت دارد.

هزینه طراحی سایت برای پیج های فروش اینستا چقدر است؟

هزینه طراحی سایت با وردپرس برای پیج های فروش اینستاگرامی بستگی به عوامل مختلفی مانند تعداد محصولات، تعداد صفحات موردنیاز و امکانات موردنظر شما دارد . به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که با کلیک بر روی لینک درج شده، اطلاعات بیشتری را در این رابطه به دست آورید.

چه زمانی باید به سراغ طراحی سایت برویم؟

زمانی که پیج اینستاگرام شما به رشد خوبی رسیده و تعداد فالوورهایتان افزایش پیدا کرد، بهترین زمان برای طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان است. زیرا در این صورت هزینه‌های استخدام نیروی انسانی اضافه را متحمل نخواهید شد و سایتتان رشد راحت‌تری خواهد داشت.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =