لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو گوگل مپ چیست؟ 10 راه بالا بردن رتبه در گوگل مپ

نمایش دادن آدرس کسب و کار در رتبه‌های برتر نقشه گوگل، مورد توجه کسب و کارها و مشتریان است. با افزایش استفاده از اینترنت این موضوع اهمیت دو چندان پیدا کرده است. کسانی که یک تجارت محلی را مدیریت می‌کنند یا افرادی که به تازگی کسب و کار کوچکی را راه انداخته اند، می‌توانند از سئو google Maps نهایت استفاده را برای کمک به رشد تجارتشان ببرند. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به شما راه‌های بالا بردن رتبه در نقشه گوگ را یاد بدهیم و بگوییم که چگونه این کار، می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

سئو گوگل مپ چیست؟ 10 راه بالا بردن رتبه در گوگل مپ
راهنمای مطالعه

سئو گوگل مپ چیست؟ 10 راه بالا بردن رتبه در گوگل مپ

 

راهنمای مطالعه

سئو گوگل مپ چیست؟

در مقاله سئو چیست به زبان ساده به شما گفتیم که SEO مجموعه‌ای از اقداماتی است که منجر به بهبود رتبه شما در نتایج موتور جستجو می‌شود. همین تعریف را می‌توان برای سئو گوگل مپ هم ارائه داد؛ به عبارت بهتر هر عملی که به شما کمک کند تا در نقشه گوگل بالا بیایید، در دسته بهینه سازی سایت برای گوگل مپ قرار می‌گیرد. با این کار، مشتریان می‌توانند محل کسب و کار شما را خیلی ساده پیدا کرده و اطلاعاتی را هم درباره زمینه کاری و خدماتتان به دست آورند یا حتی از وبسایت شما بازدید کنند.

اهمیت سئو گوگل مپ چیست؟

بالا بردن رتبه در گوگل مپ یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به دیده شدن برندهای نوپا و کسب و کارهای تازه است؛ زیرا هزینه کمتری دارد و در عین حال نتیجه سریع‌تری هم از آن حاصل می‌شود. از سوی دیگر امروزه گوگل، یک بخش اختصاصی در قسمت بالایی نتایج صفحه جست و جو را به نمایش کسب و کارهای محلی بر روی نقشه اختصاص داده است؛ به این ترتیب حتی اگر سایتتان در صفحه اول و نتایج برتر قرار نداشته باشد، با سئو گوگل مپ می‌توانید احتمال دیده شدن خود را افزایش دهید.

سئو گوگل مپ یا بهینه سازی نقشه گوگل چه اهمیتی دارد؟ | آژانس لاک پشت

به دلیل اینکه امروزه بازار رقابت در دنیای اینترنت بسیار داغ شده است، برای بسیاری از کسب و کارها به‌صرفه نیست که از همان ابتدا تمرکز خود را بر روی کسب رتبه در کلمه‌های کلیدی کلی کنند. به همین دلیل پیشنهاد آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت در چنین مواردی، سئو نقشه گوگل یا محلی است که در نهایت منجر به افزایش ترافیک رایگان سایت هم می‌شود. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات سئو محلی در اصفهان و کمک به افزایش رتبه در گوگل مپ، بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

مزایای سئو گوگل مپ

  • افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت
  • کمک به بهبود برندینگ کسب و کار
  • بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی موردنظر
  • نتیجه گیری نسبتا سریع

روش های بالا بردن رتبه در گوگل مپ

حال سوال اینجا است که چگونه می‌توان در نقشه گوگل در رتبه های برتر، کسب و کار خود را نمایش داد؟ به عبارت بهتر چه راه‌هایی می‌توانند منجر به بالا بردن رتبه در Google Maps شوند؟ مهمترین و تاثیرگذارترین این روش‌ها عبارتند از:

1- ثبت موقعیت مکانی کسب و کار در گوگل مپ

اولین قدم برای سئو گوگل مپ، این است که موقعیت مکانی کسب و کار خود را در این قسمت ثبت کنید. برای این کار باید وارد آدرس google.com/mapss/preview شده یا از اپلیکیشن نقشه گوگل استفاده کنید.

راهنمای ثبت موقعیت مکانی در نقشه گوگل | آژانس لاک پشت

حال از قسمت منو، گزینه add a missing place را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده، شامل دسته بندی و مکان، را وارد کنید. به این ترتیب اطلاعات مکانی کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت شده و در صورتی که سایر اقدامات را به درستی انجام دهید، در لیست رتبه بندی‌های محلی قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید: آموزش ثبت سایت در موتور جستجو گوگل

2- انتخاب درست دسته بندی

زمانی که سایت خود را در گوگل مپ ثبت می‌کنید، نیاز به انتخاب دسته بندی دارید. برای اینکه این سرویس بتواند به درستی زمینه کاری شما را تشخیص دهد، نیاز است که دسته بندی درست و دقیقی را انتخاب کنید. برای توصیف کسب و کار خودتان حتما از کلمه‌های کلیدی هدفتان استفاده کنید که به بالا بردن رتبه در گوگل مپ کمک زیادی خواهد کرد.

ثبت دسته بندی کلی و جزئی کسب و کار در نقشه گوگل

این دسته بندی معمولا دو بخش فرعی و اصلی دارد که در قسمت اصلی تنها کافی است زمینه کاریتان را معرفی کنید؛ برای مثال سئو. اما در قسمت فرعی می‌توانید جزییات بیشتری را وارد کرده و با نوشتن کلمه سئو در اصفهان نشان دهید که در کدام موقعیت جغرافیایی فعالیت بیشتری دارید.

3- تکمیل اطلاعات کسب و کار

یکی از نکات مهمی که در سئو گوگل مپ باید بدانید این است که هر کسی می‌تواند موقعیت جغرافیایی شما را ثبت کند؛ بنابراین تنها در صورتی در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار می‌گیرید که یک اکانت Google My Business بسازید و اطلاعات آن را تایید کنید.

تکمیل اطلاعات در گوگل مپ یا نقشه گوگل

برای این کار باید یک فهرست دقیق از اطلاعات مربوط به کسب و کار در Google Maps ثبت کنید که شامل ساعت کاری و اطلاعات تماس مانند شماره‌های ثابت و همراه، آدرس دقیق، آدرس وب سایت و ایمیل info کسب و کار می‌شوند. حتی پیشنهاد می‌شود که یک یا چند تصویر از فضای کاریتان در گوگل مپ بارگذاری کنید تا راحتتر شما را در فهرست رتبه بندی قرار دهد.

همچنین بخوانید: روش های بالا آمدن سریع سایت در صفحه اول گوگل

4- عدم تغییر اطلاعات

یکی از راه‌های بالا بردن رتبه در گوگل مپ این است که تا حد امکان در اطلاعات اساسی مانند اسم برند، آدرس و شماره تلفن، تغییری ایجاد نکنید. البته برای کسانی که دفتر اجاره‌ای دارند، این موضوع غیرممکن است؛ اما ایجاد تغییرات در فهرست خدمات، اسم برند یا عوض کردن شماره‌ها با فاصله زمانی کوتاه می‌تواند به سئو Google Maps آسیب بزند. علاوه بر این، باید اسم برند را به طور کامل به همراه لوگوی شرکت وارد کرده و از مخفف کردن آن خودداری کنید.

5- استفاده از شماره های محلی برای سئو گوگل مپ

یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ این است که از شماره‌های محلی استفاده کنید. برخی افراد تنها شماره موبایل خود را وارد کرده یا از شماره‌های بدون پیش شماره استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که گوگل نتواند به خوبی مکان شما را تشخیص دهد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما کد شهر را قبل از شماره تلفن خود استفاده کنید.

6- آپدیت کردن اطلاعات

همانطور که تغییر دادن زیاد اطلاعات می‌تواند باعث کم شدن رتبه در گوگل مپ شود، تغییر ندادن آن‌ها هم مضر است. برای اینکه اعتماد کاربران به شما جلب شود، باید همواره ساعات کاری خود را آپدیت نگه دارید و آدرس را به صورت کاملا دقیق بنویسید. علاوه بر این در صورت ایجاد هرگونه تغییر در موقعیت مکانی، حتما بلافاصله مکان خود را ثبت کرده و به گوگل معرفی کنید.

7- داشتن وب سایت، از بهترین راه های بالا بردن رتبه در گوگل مپ

کسب و کارهای زیادی هستند که روزانه در نقشه گوگل ثبت می‌شوند؛ اما همه آن‌ها در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شوند. داشتن وبسایت، به گوگل کمک می‌کند که راحتتر زمینه کاری شما را متوجه شود و در نتیجه کلمه‌های کلیدی موردنظر شما را بهتر بشناسد.

طراحی سایت با لاک پشت و تاثیر آن در بهینه سازی نقشه گوگل یا گوگل مپ

از سوی دیگر داشتن وبسایت، باعث جلب اعتماد مشتریان هم می‌شود؛ زیرا می‌توانند بهتر خدمات شما را بشناسند. بنابراین قبل از هر کاری، حتما برای طراحی وب سایت در اصفهان اقدام کنید که در بالا بردن رتبه در گوگل مپ تاثیر زیادی دارد.

8- اهمیت پر کردن دیسکریپشن در بالا بردن رتبه در گوگل مپ

یکی دیگر از کارهایی که باید برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ انجام دهید، پر کردن بخش description است. در این بخش نه تنها می‌توانید از کلمه‌های کلیدی خود استفاده کنید، بلکه فرصتی برای جلب اعتماد کاربران به دست خواهید آورد. بنابراین خواهید توانست مشتریان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کرده و رتبه‌های بهتری را در نتایج به دست آورید.

اهمیت توضیحات متا و نظر کاربران (review & description) در نقشه گوگل یا گوگل مپ

9- استفاده از نظرات

در Google Maps قسمت به نام نظرات یا review وجود دارد که مشتریان شما می‌توانند از طریق آن، نظراتشان را پس از استفاده از خدمات شما با دیگران به اشتراک بگذارند. در این بخش، مشتریان به کسب و کار شما امتیاز هم می‌دهند. هرچه نظرات مثبت در این قسمت بیشتر باشد، اعتبار کسب و کار شما در نزد گوگل و مشتریان هم بالاتر خواهد رفت. در نتیجه می‌توانید نتایج بهتری را از سئو گوگل مپ بگیرید.

10-  قرار دادن گوگل مپ در وبسایت

از دیگر روش‌های بالا بردن رتبه در گوگل مپ این است که نقشه گوگل را در قسمت تماس با ما یا در فوتر سایت قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود کاربران دیگری که از سایر روش‌ها وارد سایت شده‌اند، راحت‌تر بتوانند موقعیت مکانی شما را پیدا کنند. از سوی دیگر گوگل هم به دلیل لینکی که ایجاد شده، سریعتر شما را رتبه بندی خواهد کرد.

در نهایت باید بگوییم …

سئو گوگل مپ یکی از بهترین روش‌ها برای کسب و کارهای محلی و نوپا است که می‌تواند به شناخته شدن آن‌ها کمک زیادی کند. در این مقاله از لاک پشت به شما گفتیم که سئو Google Maps چیست و چطور می‌تواند به تجارت شما کمک کند. همچنین 10 راهکار موثر برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ را ارائه دادیم که به افزایش نرخ تبدیل و فروش شما کمک زیادی می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت انواع خدمات سئو در تهران و اصفهان با ما در لاک پشت تماس بگیرید تا به شما در بالا آوردن سایت در نتایج گوگل و google Maps کمک کنیم.

سوالات متداول (FAQ)

آیا می‌توان بدون سایت در گوگل مپ نتیجه گرفت؟

به طور معمول خیر. زیرا برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ، نیاز است که بستری آنلاین فراهم شده و بر روی بهینه سازی آن کار شده باشد. به همین دلیل داشتن سایت می‌تواند تاثیر بیشتری در سئو گوگل مپ بگذارد.

چگونه یک کسب و کار در گوگل مپ رتبه می‌گیرد؟

با طراحی سایت و ثبت مکان در گوگل مپ، گوگل موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی خواهد کرد. سپس بر اساس دسته بندی انتخاب شده، زمینه کاریتان را تشخیص خواهد داد. حال با توجه به اطلاعاتی که از جیمیل کاربران دارد و عبارت‌هایی که توسط آن‌ها جستجو شده است، کسب و کار شما را در نقشه گوگل نمایش می‌دهد.

سئو گوگل مپ برای چه کسب و کارهایی مفید است؟

رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، آتلیه‌ها، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، تعمیرکاران خودرو و لوازم خانگی و همه کسب و کارهای محلی می‌توانند از مزایای سئو گوگل مپ بهره مند شوند.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =