لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بالا آمدن سریع سایت در صفحه اول گوگل

بالا آمدن سریع سایت در صفحه اول گوگل مهم‌ترین کاری است که برای رشد یک وبسایت و کسب و کار آنلاین باید انجام دهید. بسیاری از افراد روش‌های متفاوتی را برای بالا آمدن سایت در سرچ گوگل در کوتاه‌ترین زمان ممکن معرفی می‌کنند؛ اما برخی از این راهکارها در دسته سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرند و ممکن است به وبسایت شما آسیب بزنند. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم 13 روش سریع بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از سئو کلاه سفید، در جایگاه‌های برتر این موتور جستجو قرار بگیرید.

13 راه بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل در کوتاهترین زمان
راهنمای مطالعه

1- تجزیه و تحلیل سایت های رقیب برای بالا آمدن سریع سایت در گوگل

یکی از کارهایی که می‌تواند به شما در بالا آمدن سریع سایت در صفحه اول سرچ گوگل کمک کند، تجزیه و تحلیل سایت‌های رقیب است. شما باید بدانید که برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید با چه کسانی رقابت کنید و برای پیروز شدن در این رقابت باید چه هزینه‌ای بپردازید. برای مثال اگر برندهای مشهوری مانند دیجی کالا در صفحه اول قرار گرفته باشند، قطعا مسیر شما برای رسیدن به صفحه اول بسیار دشوارتر خواهد بود. البته که بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل در چنین مواردی غیرممکن نیست؛ اما نیاز به تحقیق بیشتر و استفاده از ترفندهایی دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

2- تحقیق کلمات کلیدی

مهمترین کاری که باید برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل انجام دهید این است که کلمات کلیدی را تحقیق کنید. کلمات کلیدی در سئو همان عبارت‌هایی هستند که کاربران برای دسترسی به یک خدمت یا محصول خاص در موتور جستجو سرچ می‌کنند. با این کار شما متوجه می‌شوید که کاربر شما چه مسیری را برای خدمات شما طی می‌کند و چگونه به آن‌ها دسترسی پیدا خواهد کرد. در نتیجه می‌توانید در آن مسیر قرار گرفته و احتمال دیده شدن خود را افزایش دهید.

انتخاب کلمات جادویی و تاثیر گذار در عنوان مقاله برای جلب توجه کاربر

برای مثال ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، خدمات مربوط به طراحی و سئو سایت را ارائه می‌دهیم؛ پس باید به سراغ کلماتی در همین حوزه برویم تا بتوانیم مشتریانی که نیاز به این خدمات دارند، پیدا کنیم.

3- بالا آمدن سریع سایت با استفاده از کلمات کلیدی طولانی در صفحه اول گوگل

پس از تحقیق کلمات کلیدی، توصیه می‌کنیم که برای بالا آمدن سریع سایت و عبارات کلیدی در صفحه اول گوگل در کوتاه‌ترین زمان، به سراغ کلمه‌های طولانی بروید. برای مثال کلمه طراحی سایت بسیار کوتاه است و رقابت زیادی برای آن وجود دارد. به همین دلیل بالا آمدن سایت در گوگل برای این کلمه، انرژی، زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. این در حالی است که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان یک کلمه طولانی است که خیلی سریع‌تر به رشد سایت شما کمک می‌کند.

نکته مهم: شاید کلمه‌های کلیدی طولانی سرچ کمتری داشته باشند و افراد کمتری به دنبال آن‌ها بروند، اما دقیقا هدف کاربر را مشخص می‌کنند. در نتیجه احتمال اینکه بازدیدکننده سایت به مشتری شما تبدیل شود، بسیار زیاد است. برای آشنایی با انواع کلمه کلیدی در سئو مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

4- استفاده از تبلیغات گوگل

یکی از سریعترین روش های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل این است که از تبلیغات گوگل یا Google Adwords استفاده کنید.

این خدمات به سایت‌های ارائه می‌شود که دامنه .com دارند و هزینه آن‌ها به ازای هر کلیک مشخص خواهد شد. بازدیدکنندگانی که از این طریق جذب سایت شما می‌شوند، در دسته ترافیک طبیعی قرار نمی‌گیرند. از سوی دیگر شما تنها تا زمانی در سرچ گوگل بالا هستید که هزینه آن را پرداخت کنید.

تفاوت ظاهری نتایج گوگل ادز و سئو

به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم به جای اینکه هزینه خود را صرف تبلیغات گوگل کنید، بر روی سئو سایت در تهران یا اصفهان سرمایه گذاری نمایید. البته نمی‌توان منکر این شد که تبلیغات می‌تواند به رشد سایت کمک کند؛ اما سئو نتایج ماندگارتری را با هزینه کمتر برای شما به ارمغان می‌آورد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ما را درباره تفاوت سئو و گوگل ادز مطالعه کنید.

5- آنالیز و بهینه سازی سایت از نظر فنی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل انجام دهید، این است که کدنویسی سایت خودتان را بهینه کرده و اصطلاحا از خدمات سئو تکنیکال استفاده کنید. باید بدانید که موتور جستجوی گوگل تنها کدهایی را متوجه می‌شود که در پس زمینه هر سایت قرار دارند؛ بنابراین باید آن‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن بنویسید تا بتواند خیلی سریع هر قسمت را درک کرده و در نتیجه زودتر به شما رتبه بدهد.

6- بالا آمدن سایت در سرچ گوگل با افزایش سرعت سایت

یکی دیگر از روش های بالا آمدن سایت در گوگل این است که سرعت سایت خودتان را بهینه کنید. زمانی که شما یک صفحه جدید را به سایت اضافه می‌کنید، موتور جستجو بر اساس الگوریتم گوگل دنس، جایگاه‌های متفاوتی را به آن اختصاص می‌دهد تا بتواند نظر کاربر را درباره محتوای این صفحه درک کند.

تاثیر سرعت سایت در سئو | رابطه سرعت و بهینه سازی سایت

در صورتی که سرعت سایت خودتان را افزایش داده باشید و محتوای صفحه در زمان کوتاهی به کاربر عرضه شود، رضایت او را به دنبال خواهد داشت که در نهایت به تثبیت رتبه شما در صفحه اول کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از خدمات افزایش سرعت سایت ما در گروه لاک پشت کمک بگیرید.

7- شناسایی نیازهای کاربران

مهمترین نکته در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل این است که همه چیز را بر اساس نیازهای کاربران خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید در نهایت بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته باشید. بد نیست بدانید که در سال‌های اخیر رضایت کاربر از یک سایت در رتبه بندی آن تاثیر بسیار زیادی داشته است. برای جلب رضایت کاربر پیشنهاد می‌دهیم که حتما موارد زیر را در وبسایت خود داشته باشید:

  • طراحی اصولی و خوب صفحه اول
  • ارائه دسترسی به صفحات مهم
  • لینک سازی داخلی مناسب
  • سایت مپ مرتب و مناسب
  • بهبود سرعت سایت
  • طراحی وبسایت به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شکل ممکن
  • در نظر گرفتن استانداردهای طراحی UI و UX در سایت
  • در دسترس قرار دادن موارد مهم
  • داشتن صفحه درباره ما و تماس با ما

8- تولید محتوای یونیک برای بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل

یکی از پرقدرت‌ترین ابزارهایی که به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند، تولید محتوای یونیک است. محتوای خوب و مفید برای کاربر، می‌تواند رضایت او را جلب کرده و به نوعی مخاطب را مدیون شما کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما بخشی به نام وبلاگ را در سایت خودتان داشته باشید و مقاله های آموزشی را در آن منتشر کنید.

بازاریابی محتوا و افزایش فروش سایت | بازاریابی محتوا راس اصلی سئو سایت

این کار باعث می‌شود که کاربر اطلاعات بیشتری را از کسب و کار شما به دست آورده و با حوزه کاریتان آشنا شود. علاوه بر این بالا آوردن مقاله های بلاگ در گوگل معمولا ساده‌تر از صفحات فروش و محصولات است که همین موضوع می‌تواند به کسب اعتبار سایت و سریع‌تر شدن روند سئو کمک زیادی بکند. برای بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل با استفاده از محتوا، می‌توانید از خدمات ما در صفحه تولید محتوا در اصفهان استفاده کنید.

9- ساخت بک لینک

برای اینکه محتواهایتان به صفحه اول گوگل برسند، نیاز است که برای آن‌ها بک لینک سازی کنید. به عبارت بهتر فرایند بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل فقط بستگی به کارهایی که در داخل سایت انجام می‌دهید ندارد و باید از سایت‌های دیگر هم برای کسب اعتبار استفاده کنید.

نقش رپرتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

برای مثال انتشار رپورتاژ در سایت‌های دیگر می‌تواند یک راه عالی برای گرفتن لینک‌های ارزشمند باشد. برای این کار باید یک کمپین بک لینک سازی را برنامه ریزی و اجرا کنید تا به کسب رتبه بهتر کمک کند. در صورتی که این کار را بدون برنامه ریزی و داشتن تخصص انجام دهید، ممکن است سایتتان توسط گوگل جریمه شود.

همچنین بخوانید: رپورتاژ چیست

10- لینک سازی داخلی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک کند، لینک سازی داخلی است. شما می‌توانید در هر صفحه از وبسایت خودتان، به صفحات مرتبط لینک دهید.

در این صورت کاربران زمان بیشتری را در سایت شما صرف خواهند کرد و ربات‌های گوگل هم راحت‌تر ارتباط میان مطالب سایت شما را پیدا می‌کنند. افزایش زمان حضور کاربر در سایت به معنای جذاب بودن محتوای آن است و همین موضوع به گوگل می‌فهماند که محتوای خوبی را تولید کرده‌‌اید و ارزش قرار گرفتن در صفحه اول را دارید.

11- داشتن استراتژی سئو بهترین راه برای بالا آمدن سریع در صفحه اول گوگل

مطمئن‌ترین و بهترین راه برای بالا آمدن در صفحه اول گوگل این است که استراتژی سئو داشته باشید. در این استراتژی همه کلمه های کلیدی شما مشخص شده اند، رقبا با دقت زیادی تحلیل می‌شوند و بهترین راه‌ها برای رسیدن به صفحه اول نوشته می‌شود. همچنین زمانی که باید مقاله های وبلاگ شما منتشر شوند، صفحات لندینگی که برای ارائه خدمات خود به آن‌ها نیاز دارید و بهترین ساختار برای سایت مشخص خواهند شد.

در نتیجه مسیر شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل کاملا مشخص است و می‌توانید به صورت برنامه ریزی شده در این مسیر قدم بردارید.

12- طراحی سایت موبایل فرندلی

یکی از الگوریتم‌های اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها، الگوریتم موبایل فرست ایندکس نام دارد که نشان دهنده اهمیت کاربران موبایل برای این موتور جستجو است. بنابراین اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل هستید، باید سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید.

الگوریتم های گوگل و بهینه سازی سایت در گوشی های هوشمند

با این کار کاربران موبایل می‌توانند به راحتی به قسمت‌های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند و در نتیجه زمان بیشتری در آن می‌گذارنند. این موضوع می‌تواند به طور مستقیم منجر به بهبود رتبه سایت شما شود.

13- استفاده از تصاویر برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

محتوای تصویری را هم می‌توان از قدرتمندترین ابزارها برای بالا آمدن سایت در گوگل دانست. حتی اگر محتوای متنی شما رتبه خوبی نداشته باشد، تصویرهایتان می‌توانند رتبه بگیرند و در نتایج برتر قسمت image نتایج جستجو نمایش داده شوند.

انتخاب تصویر هماهنگ با محتوا در بهینه سازی تصاویر | لاک پشت

در این صورت اگر یک تصویر جذاب داشته باشید، احتمال اینکه کاربر به سایتتان مراجعه کند بالاتر می‌رود و راحت‌تر می‌توانید به رتبه های برتر دست پیدا کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید تصاویر را برای گرفتن رتبه در گوگل بهینه سازی کنید، مقاله ما را درباره نکات مهم در بهینه سازی تصاویر سایت بخوانید.

در نهایت باید بگوییم …

بالا آمدن در صفحه اول گوگل نیازمند انجام اقداماتی است که در این مقاله آن‌ها را بررسی کردیم. باید بدانید که در صورتی این اقدامات می‌توانند برای رشد کسب و کار و بالا آمدن سایت در گوگل مفید واقع شوند که بر اساس یک استراتژی درست انجام شده باشند و در مسیر صحیحی استفاده شوند. به همین دلیل ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت در ابتدای هر پروژه، یک استراتژی را برای سئو سایت مشخص می‌کنیم که مسیر کلی تا چند ماه آینده را تعیین می‌کند. همچنین در ابتدای هر ماه KPI یا معیار موفقیت سایت را تعیین می‌کنیم که به ما در مدیریت ایرادهای موجود در استراتژی کمک خواهد کرد.

سوالات متداول (FAQ)

اهمیت بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل چیست؟

آمار نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد کاربران تنها نتایج صفحه اول را بررسی می‌کنند که از این میان حدود به 70 درصد به لینک‌های 1 تا 5 تعلق می‌گیرند. به همین دلیل رقابت برای رسیدن به این لینک‌ها بسیار شدید است و نیاز به انجام اقداماتی در سئو و بهینه سازی سایت دارد.

دلایل بالا نیامدن سایت در سرچ گوگل چیست؟

گاهی اوقات ممکن است صفحات سایت شما ایندکس نشده باشند و اصلا گوگل متوجه حضور آن‌ها نشود. در این صورت باید به سراغ راه سریع ایندکس صفحات سایت بروید. اما در برخی موارد، پایین بودن سرعت سایت، استفاده از محتوای کپی یا بی کیفیت، عدم لینک سازی داخلی و خارجی صحیح یا انتخاب غلط کلمات کلیدی از دلایل بالا نیامدن وب سایت هستند.

زمان مورد نیاز برای بالا آمدن سایت در گوگل چقدر است؟

هرگز نمی‌توان زمان مشخصی را برای بالا آمدن سایت در سرچ گوگل مشخص کرد. این موضوع به موارد مختلفی مانند به روز رسانی‌های الگوریتم‌های گوگل، سختی کلمه کلیدی، رقبای حاضر در صفحه اول و جایگاه فعلی سایت شما در نتایج گوگل دارد.

چگونه می‌توان بهترین استراتژی را برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل مشخص کرد؟

در صورتی که می‌خواهید یک استراتژی خوب برای بالا آمدن سایت در گوگل بنویسید باید با اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که در کلاس آموزش سئو اصفهان ما در لاک پشت شرکت کنید تا جزییات موارد ذکر شده در این مقاله را به طور کامل یاد بگیرید.

هزینه بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل چقدر است؟

درست مانند مزان موردنیاز برای بالا آمدن سایت در سرچ گوگل، هزینه انجام این کار به عوامل مختلفی مانند سختی کلمه کلیدی، وضعیت اولیه وب سایت و رقبا بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه تعرفه سئو سایت وردپرس مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =