لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو چیست؟ به زبان ساده

سئو چیست؟ به زبان ساده سئو یا بهینه سازی سایت، همان کارهایی است که باعث می‌شود یک صفحه از سایت، در جستجوی واژه‌های مشخصی، در نتایج گوگل بالا بیاید و در میان چندین هزار سایت رقیب، در لینک یک گوگل بنشیند. بنابراین می‌توان گفت که SEO یا Search Engine Optimization تضمین کننده موفقیت شما در کسب و کار آنلاین است. با لاک پشت همراه شوید تا به زبان ساده بگوییم سئو چیست؟

معرفی سئو به زبان ساده
راهنمای مطالعه

معنای لغوی سئو چیست؟

سئو به زبان ساده مخفف عبارت Search Engine Optimization است که در زبان فارسی به صورت بهینه سازی برای موتورهای جستجو ترجمه می‌شود.

سئو یا SEO در لغت به چه معناست؟

یک کارشناس سئو بر اساس الگوریتم های گوگل در سئو قوانین و قواعدی را به دست می‌آورد که می‌تواند بر پایه آن‌ها برای رسیدن به رتبه بهتر در نتایج جستجو تلاش کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. بنابراین در پاسخ به سوال سئو چیست؟ به زبان ساده باید بگوییم همه کارهایی که شما برای دیده شدن در نتایج گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول و لینک یک انجام می‌دهید، زیر مجموعه دنیای بسیار گسترده‌ای به نام سئو هستند.

نحوه کار SEO به زبان ساده

برای اینکه بدانیم نحوه کار سئو چیست؟ به زبان ساده باید بگوییم که موتور جستجوی گوگل دارای یک سری ربات است که در تلاش هستند تا با بررسی مداوم وبسایت‌ها، بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهند. این ربات‌های خزنده، کلیه محتواهای متنی، تصویری، ویدئویی و کدنویسی‌های وبسایت را بررسی کرده و بر اساس فعالیت سایت‌ها، آن‌ها را رتبه بندی می‌کنند. بنابراین هرچقدر که در فرآیند سئو سایت محتوای باکیفیت تری تولید کرده و سایت بهتری داشته باشید، احتمال اینکه در رتبه یک گوگل قرار بگیرید، بیشتر است.

اگر می‌خواهید به این هدف دست پیدا کنید، پیشنهاد ما این است که سری به صفحه سئو سایت در اصفهان بزنید یا فرم سفارش سئو سایت را پر کنید تا وبسایت شما توسط کارشناسان ما در لاک پشت موردبررسی قرار گرفته و بهترین پیشنهادها برای کسب رتبه‌های برتر در گوگل به شما ارائه شوند.

علت اهمیت سئو به زبان ساده چیست؟

اما چرا بهینه سازی سایت تا این حد مهم است؟ علت اهمیت سئو به زبان ساده چیست؟ به زبان ساده باید بگوییم که اگر برای سایت خودتان سئو انجام ندهید، هیچ وقت در نتایج جستجو دیده نمی‌شوید. آمار نشان داده که 60 درصد از موفقیت یک کسب و کار اینترنتی، در گرو داشتن سایت و انجام اقدامات سئو است؛ به عبارت بهتر ترافیکی که طراحی سایت و سئو می‌تواند برای شما به ارمغان آورد، حدود 10 برابر سایر پلتفرم‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی است.

علت اهمیت سئو به زبان ساده چیست؟

از سوی دیگر حدود 90 درصد از جستجوکنندگان در وب، تنها صفحه اول را مشاهده می‌کنند که از این میان هم 50 درصد تنها لینک‌های 1 تا 3 را می‌بینند. بنابراین اگر در سئو حرفی برای گفتن نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید از طریق وبسایت درآمد داشته و مشتری جذب کنید. برای اینکه با دیگر دلایل اهمیت سئو آشنا شوید، مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

راه موفقیت در سئو به زبان ساده چیست؟

افراد زیادی وجود دارند که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت کار می‌کنند؛ اما همه آن‌ها را نمی‌توان یک کارشناس سئو دانست. زیرا مهمترین نکته در تبدیل شدن به یک کارشناس سئو، آموزش مداوم و داشتن نتیجه‌های موفقیت آمیز است. اما راه موفقیت در سئو به زبان ساده چیست؟ مهمترین مسیر موفقیت در سئو، پیش رفتن بر اساس الگوریتم‌های گوگل و پیروی از قوانین آن است.

5 راه موفقیت در سئو به زبان ساده چیست؟

برای مثال مهمترین کارهایی که می‌توانید در زمینه کسب موفقیت در سئو سایت انجام دهید عبارتند از:

  • طراحی سایت واکنشگرا یا سازگار با موبایل: امروزه بیش از 50 درصد کاربران، جستجوهای خود را از طریق موبایل انجام می‌دهند و این موضوع برای گوگل هم اهمیت زیادی پیدا کرده است.
  • تولید محتوی یونیک و باکیفیت: مهمترین کلید موفقیت در SEO به زبان ساده، تولید محتوای منحصر به فرد و مفید برای کاربران است که بر اساس اصول سئو، بهینه شده باشد. برای ثبت سفارش خدمات تولید محتوا در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.
  • تحقیق درست کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مهمترین قلاب‌هایی هستند که می‌توانند جستجوکنندگان را تبدیل به بازدیدکننده و در نهایت مشتری کنند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که از کلمه‌های کلیدی درست برای دعوت کاربران به سایت استفاده کنید.
  • لینک سازی داخلی: لینک سازی داخلی باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و از صفحات مختلف بازدید کنند؛ به این ترتیب احتمال تبدیل به مشتری شدن آن‌ها بیشتر خواهد شد.
  • لینک سازی خارجی: با لینک سازی خارجی می‌توانید برای وبسایت خود اعتبار بخرید و در نتیجه مدت زمان ایندکس شدن صفحات یا قرار گرفتن در صفحه یک گوگل را کاهش دهید. اگر می‌خواهید بدانید که سئو سایت چقدر طول میکشد مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

وظایف کارشناس سئو چیست؟

وظیفه یک کارشناس سئو چیست؟ به زبان ساده یک کارشناس باید از صفر تا صد کار را برای رسیدن به رتبه یک گوگل برای شما انجام دهد. یعنی در ابتدای کار باید سایت را بررسی کرده و مشکلات موجود در آن را بررسی کند. حال باید برای حل این مشکلات برنامه ریزی کند و کلیه اقداماتی را که طراحان سایت، گرافیک و دیگر بخش‌ها باید انجام دهند، به آن‌ها اعلام کند. به طور همزمان با حل مشکلات سایت، کارشناس سئو باید استراتژی SEO به زبان ساده را برنامه ریزی کند؛ بر این اساس ساختار منو، نحوه معرفی محصولات و خدمات، محتواهای مورد نیاز، صفحات جدیدی که باید ایجاد شوند و صفحاتی که نیاز به اصلاح دارند، مشخص خواهند شد.

پس از انجام برنامه ریزی‌های لازم، کارشناس سئو باید همه اقدامات و کارهایی را که به بهینه سازی سایت منجر می‌شوند، پیاده سازی کند تا در نهایت یک وبسایت بتواند در میان نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ما در مقاله سئو سایت چیست؟ 8 نکته را برای کارفرمایان بیان کرده ایم که می‌تواند به آن‌ها در پیدا کردن بهترین کارشناس سئو کمک کند.

برخی از اصطلاحات مهم در سئو به زبان ساده

اصطلاحات مهم در سئو به زبان ساده

برای اینکه بدانیم سئو به زبان ساده چیست؟باید برخی از اصطلاحات مهم و پرکاربردی را که در زمان همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به گوشتان می‌خورد، باید بشناسیم. این اصطلاحات عبارتند از:

  • بهینه سازی سرعت سایت: برای اینکه بتوانید رتبه بالایی در گوگل به دست آورید، نیاز است که سرعت وبسایت خود را بهینه کنید و محتوا را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهید. برای این کار می‌توانید از خدمات بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس لاک پشت استفاده کنید.
  • سئو داخلی: سئو داخلی مجموعه همه اقداماتی است که در داخل سایت برای رسیدن به رتبه یک گوگل انجام می‌شود. لینک سازی داخلی و تولید محتوا از مهمترین اقدامات در این زمینه هستند.
  • سئو خارجی: کلیه اقدامات مانند ساخت بک لینک، انتشار رپورتاژ آگهی و لینک سازی خارجی که برای افزایش اعتبار سایت انجام می‌شوند، مربوط به سئو خارجی هستند.
  • سئو تکنیکال یا فنی: بهینه سازی کدهای سایت و برطرف کردن ارورهای سرچ کنسول گوگل از جمله مهمترین اقداماتی هستند که برای سئو تکنیکال انجام می‌شوند.

سئو بهتر است یا تبلیغات پولی؟

یکی از سوالات بسیار مهم در زمان تعریف SEO به زبان ساده این است که بدانیم سئو برای ما بهتر است یا تبلیغات پولی؟ باید بدانید که سئو سایت برای شما نتایج ارگانیک را به همراه دارد که معمولا زمان بیشتری ماندگاری دارند. از سوی دیگر نرخ بازگشت سرمایه با استفاده از سئو سایت هم بسیار بیشتر است. اما تبلیغات پولی تنها تا زمانی کارایی دارند که شما برای آن‌ها پول بپردازید و فقط در برخی موارد می‌توانند برای کاهش زمان مدت زمان سئو سایت، به کمک شما بیایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، مقاله تفاوت سئو و گوگل ادوردز را در بلاگ ما مطالعه کنید.

در نهایت باید بگوییم …

سئو به زبان ساده یک دنیای بسیار گسترده است که برای رسیدن به موفقیت در آن نیاز به شرکت در کلاس‌های آموزشی مختلف و کسب تجربه خواهید داشت. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، آموزش سئو در اصفهان را به صورت حضوری و خصوصی برگزار می‌کنیم تا همه افراد علاقه مند به این حوزه، بدانند که SEO به زبان ساده چیست و چه اقداماتی برای بهینه سازی یک سایت لازم است. علاوه بر این، در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال سئو چیست؟ به زبان ساده پاسخ دهیم تا شما بتوانید یک دید کلی از اقدامات موردنیاز برای سئو سایت به دست آورید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا سئو یک روش برای بازاریابی است؟

بله. در تعریف SEO به زبان ساده به این نکته اشاره می‌شود که سئو کم هزینه ترین و پربازده ترین شیوه بازاریابی است که می‌تواند نتایجی بسیار موثر و ماندگار را برای شما به ارمغان آورده و مخاطبان موردنظرتان را هدف قرار دهد.

مهمترین عامل در رسیدن به موفقیت در سئو چیست؟

مهمترین عامل کسب موفقیت در سئو سایت، تولید محتواهای باکیفیت و ارزشمند است که باعث می‌شود مخاطبان سایت شما را به عنوان یک مرجع علمی معتبر و کارشناس در حوزه کاری خود بشناسند و به این ترتیب راحتتر به شما اعتماد کنند.

هزینه سئو سایت چقدر است؟

هزینه‌های سئو و بهینه سازی سایت معمولا به صورت ماهیانه و در طی قراردادهای طولانی مدت تعیین می‌شوند. برای اطلاع از تعرفه های سئو سایت بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =