لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا به سئو نیاز داریم؟

برای پاسخ به این سوال که چرا به سئو نیاز داریم؟ باید گفت؛ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با طراحی وب سایت کار آن‌ها تمام شده و دیگر می‌توانند به اینترنت به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنند. اما باید بدانید که طراحی سایت نخستین قدمی است که باید برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود بردارید و آنچه باعث رشد و دیده شدن شما خواهد شد، سئو است. بنابراین SEO یا بهینه سازی موتور جستجو مهم‌ترین ابزاری است که برای کسب درآمد از طریق سایت به آن نیاز دارید. با ما در لاک پشت همراه شوید تا مهم‌ترین دلایل اهمیت سئو را برای شما بیان کنیم.

9 دلیل اهمیت سئو برای کسب و کار
راهنمای مطالعه

1- به دست آوردن بهترین نتایج در موتورهای جستجو

به دست آوردن بهترین نتایج در موتورهای جستجو، اولین پاسخی است که باید به سوال چرا به سئو نیاز داریم بدهیم. حتی اگر بهترین وبسایت دنیا را هم طراحی کرده باشید، تا وقتی در موتورهای جستجو جایگاهی نداشته باشید، هیچ کس سایتتان را نخواهد دید. پس یکی از دلایل اهمیت و نیاز به سئو کمک به رشد و دیده شدن وبسایت شما است. برای اینکه بدانید سئو چطور می‌تواند به دیده شدن شما منجر شود، مقاله سئو چیست؟ را مطالعه کنید.

2- چرا به سئو نیاز داریم؟ کمک به برندسازی

از دیگر دلایل برای پاسخ به چرا به سئو نیاز داریم؟ می‌توان به برندسازی اشاره کرد. حدود 90 درصد از کسب و کارهای امروزی، با هدف تبدیل شدن به یک برند طراحی سایت را انجام می‌دهند و به سراغ سئو سایت در اصفهان می‌روند.

تکمیل برندینگ با سئو سایت | دیجیتال مارکتینگ با لاک پشت

به عبارت بهتر این برندها تا قبل از طراحی سایت تنها در سطح محلی فعالیت داشته اند یا شاید اصلا خدماتی را به صورت حضوری ارائه نداده‌اند. پس به کمک سئو می‌توانند تبدیل به یک برند شده و در شهرها و استان‌های مختلف شناخته شوند.

همچنین بخوانید: ارتباط سئو و برندینگ

3- افزایش اعتبار

افزایش اعتبار برند و راحتی در جلب اعتماد مشتری، از دیگر دلایل نیاز و اهمیت سئو است. زمانی که یک مشتری وبسایت شما را در میان نتایج برتر جستجو مشاهده می‌کند، راحت‌تر به آن اعتماد خواهد کرد. زیرا در دنیای امروز افراد به تبلیغات بی اعتماد شده‌اند و معمولا حوصله ای هم برای شنیدن یا دیدن آن‌ها ندارند. اما زمانی که خدمات موردنظر خود را از یک وبسایت به دست آورده یا حتی اطلاعات مفیدی را از آن کسب می‌کنند، برای همیشه نام آن برند را به ذهن خواهند سپرد.

4- افزایش درآمد، از مهمترین دلایل اهمیت نیاز به سئو

یکی دیگر از مهمترین دلایل نیاز به سئو افزایش درآمد حاصل از وبسایت است. SEO سایت به دلیل کمک به افزایش تعداد بازدیدها، بالا بردن ترافیک سایت و تبدیل کردن شما به یک برند می‌تواند فروش بیشتری را برایتان به ارمغان آورد. برای اینکه با تاثیر سئو بر فروش بیشتر آشنا شوید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

5- کمک به پیشی گرفتن از رقبا

شاید در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین خود این تصور را داشته باشید که نمی‌توانید با برندهای بزرگ رقابت کنید و با وجود آن‌ها، هرگز جایی برای شما نخواهد بود.

با سئو سایت می توان از رقبا پیشی گرفت؟

اما یکی از قدرتمندترین پاسخ ها به سوال “چرا به سئو نیاز داریم؟ ” همین است که می‌تواند به شما کمک کند که همه رقبا را پشت سر گذاشته و همچنان به حیاتتان ادامه دهید. دنیای بهینه سازی سایت یک دنیای بسیار گسترده است و شما تنها به چند محصول یا کلمه کلیدی محدود نیستید. به همین دلیل همواره جایی برای رشد خواهید داشت و می‌توانید آهسته و پیوسته به رشد خود در فضای آنلاین ادامه بدهید.

6- کاهش هزینه تبلیغات، بهترین دلیل نیاز به سئو

معمولا اولین پاسخی که ما به سوال “چرا به سئو نیاز داریم؟” می‌دهیم، این است که هزینه تبلیغات شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بهینه سازی سایت را می‌توان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند و دائمی برای وبسایت شما دانست؛ زیرا با استفاده از SEO نتایج ماندگاری را به دست می‌آورید که حتی ممکن است تا چندین سال هم ماندگاری داشته باشند.

این در حالی است که با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ادز، تبلیغات محیطی یا رسانه‌ای تنها تا وقتی بر سر زبان‌ها هستید و لینک‌های برتر را دارید که هزینه آن را بپردازید و نتایج کاملا موقتی هستند. برای اطلاع از تعرفه سئو سایت وردپرسی می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

7- هدفمند بودن

از دیگر دلایل نیاز به سئو می‌توان به هدفمند بودن آن اشاره کرد. زمانی که شما وبسایت خود را بر اساس الگوریتم‌های گوگل بهینه می‌کنید، تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که در جستجوی محصولات یا خدمات مشابه هستند. برای واضح‌تر شدن این موضوع، مثال زیر را در نظر بگیرید. فرض کنید که یک فروشگاه پوشاک دارید و تصمیم گرفته‌اید که در تلویزیون یا به صورت پخش تراکت، برای آن تبلیغ کنید. چند درصد می‌توانید مطمئن باشید همه افرادی که تبلیغ شما را دیده اند، برای خرید به شما مراجعه کرده و تبدیل به مشتری شوند؟

اما اگر پس از طی شدن فرایند طراحی وب سایت فروشگاهی در اصفهان به سراغ سئو سایت بروید، همه افرادی که به طور خاص به دنبال انواع پوشاک هستند، از وبسایت شما بازدید می‌کنند. در نتیجه احتمال اینکه از شما خرید کرده و تبدیل به یک مشتری شوند، بسیار بیشتر خواهد بود.

8- شفاف بودن نتایج و امکان بررسی دقیق آنها

یکی دیگر دلایل و پاسخ ها به سوال چرا به سئو نیاز داریم؟ این است که نتایج به دست آمده از آن کاملا شفاف هستند و می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف آن‌ها را برآورد کنید.

سئو یا بهینه سازی سایت به مدیریت هزینه ها کمک می کند.

به این ترتیب به سراغ هر شرکت دیجیتال مارکتینگ که بروید، دقیقا مشخص خواهد شد که هر ریال از پول شما صرف انجام چه کاری شده و در نهایت چه نتیجه‌ای به دست آمده است.

9- بالا بودن نرخ بازگشت سرمایه دلیل آخر نیاز به سئو است.

در ابتدای مسیر سئو ممکن است فکر کنید که هزینه‌های کسب و کارتان افزایش پیدا کرده و هیچ بازخوردی دریافت نکرده‌اید. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که هزینه کردن برای طراحی سایت و سئو اشتباه است. اما باید بدانید که تجربه و آمار کسب و کارهای آنلاین ثابت کرده‌اند یکی از مهمترین دلایل اهمیت سئو این است که نرخ بازگشت سرمایه با استفاده از سئو، در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار بیشتر است. در صورتی که فرایند سئو سایت را با دقت انجام داده و بر اساس یک استراتژی درست پیش بروید، پس از چند ماه می‌توانید نتیجه آن را ببینید و بخش زیادی از هزینه‌های صرف شده را به کسب و کارتان برگردانید.

در نهایت باید بگوییم …

سرمایه گذاری بر روی سئو سایت یکی از مهمترین کارهایی است که باید پس از طراحی وبسایت انجام دهید. در این مقاله تلاش کردیم تا مهمترین دلایل اهمیت سئو را برای شما بیان کرده و به این سوال پاسخ دهیم که چرا به سئو نیاز داریم؟ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مشاوره سئو در اصفهان مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا می‌توان بدون سئو از سایت کسب درآمد کرد؟

خیر. بدون انجام دادن فرایند سئو، سایت شما هیچ جایگاهی را در موتورهای جستجو به دست نمی‌آورد و در نتیجه اصلا دیده نخواهید شد.

چگونه استفاده از سئو می‌تواند هزینه تبلیغات را کاهش دهد؟

به دلیل اینکه اقدامات سئو هیچ گاه متوقف نمی‌شوند، نتایجی هم که از آن به دست می‌آیند ماندگاری زیادی دارند. از سوی دیگر نرخ بازگشت سرمایه سئو به دلیل هدف قرار دادن مخاطبانی که نیاز به کسب و کار شما دارند، بسیار بالاست. به همین دلیل دیگر نیازی به تبلیغات نخواهید داشت و نیازی نیست که برای این بخش هزینه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =