لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر سئو بر افزایش فروش سایت

همه افرادی که یک سایت راه‌اندازی می‌کنند، به دنبال کسب درامد و افزایش فروش خود هستند. به خصوص اگر یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید، احتمالا انتظار خواهید داشت که هیچ وقت تلفنتان خاموش نماند و دائما مشتریان به شما زنگ بزنند. سئو قدرتمندترین ابزاری است که می‌تواند درآمد شما را از سایت بالا ببرد و باعث افزایش فروش شود. اما سوال اینجا است که آیا SEO به تنهایی برای افزایش فروش و کسب درامد از سایت لازم است؟ چه اقداماتی باید انجام دهیم که در نهایت باعث شود که مشتریان بیشتری از طریق وبسایت با ما تماس بگیرند؟ در ادامه با لاک پشت همراه شوید تا پاسخ این سوالات را به شما ارائه دهیم.

آیا سئو باعث افزایش درآمد سایت فروشگاهی میشود؟
راهنمای مطالعه

چرا سئو در افزایش فروش تاثیر دارد؟ | سئو سایت و افزایش فروش | لاک پشت

چرا سئو در افزایش فروش تاثیر دارد؟

اولین چیزی که هر سایت در ابتدای مسیر فروش خود به آن نیاز دارد، دیده شدن توسط کسانی است که موضوعات مختلف را جستجو می‌کنند. باید بدانید که بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان اصلا به سراغ صفحه دوم نتایج جستجو نمی‌روند و هر چیزی را که می‌خواهند در وب‌سایت‌هایی پیدا می‌کنند که در صفحه اول نمایش داده شده است.

سئو و بهینه سازی سایت مجموعه اقداماتی است که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وبسایت خود را در فهرست 10 سایت برتر گوگل که در صفحه اول هستند، قرار دهید. به عنوان یک کارفرما نیاز است که بعضی از نکات را درباره سئو و بهینه سازی سایت بدانید که ما در مقاله سئو چیست آن‌ها را به شما آموزش داده‌ایم. به این ترتیب این شانس را خواهید داشت که توسط 90 درصد از جستجوکنندگان دیده و شناخته شوید. از طرف دیگر با تمرکز بیشتر بر روی SEO می‌توانید در میان 3 لینک اول قرار گرفته و در نتیجه تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را به سمت خودتان جذب کنید.

8 ترفند افزایش فروش با سئو سایت | بهینه سازی سایت و افزایش فروش؟ | گروه لاک پشت

روش های افزایش فروش سایت با سئو

برای اینکه بتوانید با استفاده از سئو سایت به هدف کسب درامد از سایت و افزایش فروش دست پیدا کنید، نیاز است که با روش‌های آن آشنا باشید. پس اگر به دنبال به دست آوردن درآمد بیشتر از سایت هستید، این کارها را انجام دهید:

1-     روی سئوی محلی تمرکز کنید

اولین کاری که باید برای رسیدن به درآمد بیشتر از طریق سایت انجام دهید، این است که تلاش‌هایتان را برای معروف شدن در یک منطقه کوچک صرف کنید. به عبارت بهتر پیشنهاد ما این است که مرحله به مرحله پیش بروید و بعد از شناخته شدن در شهر و استان خود به سراغ کشور و جهان بروید. پس باید بر روی لوکال سئو تمرکز کنید و در میان مشتریان محلی و همشهری‌های خودتان محبوب شوید. با این کار همه افراد در شهر و استان شما را می‌شناسند و به دنبال نام برند شما می‌گردند؛ این افراد رفته‌رفته شما را به توریست‌ها یا گردشگران داخلی هم معرفی می‌کنند و به این ترتیب دامنه مشتریان و در نتیجه درآمدتان بیشتر خواهد شد.

2-     کلمه های کلیدی درست را انتخاب کنید

برای اینکه از طریق SEO سایت به درآمد بیشتر برسید، نیاز است که بر روی کلمه‌های کلیدی درست تمرکز کنید. منظور از واژه‌های کلیدی یا کیوردها، عبارت‌هایی است که مشتریان شما برای استفاده از خدماتتان جستجو می‌کنند. برای مثال بیشتر افرادی که در اصفهان زندگی می‌کنند و می‌خواهند یک سایت راه بیندازند، عبارت‌هایی مانند شرکت طراحی سایت اصفهان، طراحی وبسایت در اصفهان یا دیگر کلمات مشابه را جستجو می‌کنند. با انتخاب درست کلمه‌های کلیدی می‌توانید دقیقا مخاطبانی را هدف بگیرید که به خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب شانس فروش را افزایش دهید.

بازاریابی محتوا و افزایش فروش سایت | بازاریابی محتوا راس اصلی سئو سایت

3-     بازاریابی محتوا را جدی بگیرید

یکی از عوامل نیروبخش به سئو و بهینه سازی سایت، محتوا است. با استفاده از محتواهای متنی و تصویری است که می‌توانید خدمات و محصولات خودتان را به مشتریان معرفی کرده و به آن‌ها نشان دهید که نسبت به سایر رقبا بهتر هستید. برای اینکه با قدرت کانتنت مارکتینگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بازاریابی محتوایی چیست را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

4-     تصاویر بهینه و جذاب استفاده کنید

تصاویر مهم‌ترین چیزی هستند که می‌توانند مشتری را ترغیب به خرید کنند. زمانی که یک فرد بر روی یکی از لینک‌ها کلیک می‌کند و وارد سایت می‌شود، در ابتدا تصاویر را بررسی خواهد کرد. به همین دلیل حتما یک عکس واقعی از محصولات یا خدماتتان بگذارید. از طرف دیگر برای اینکه بتوانید به سئو هم کمک کنید، باید تصاویر را بهینه کرده و تا حد امکان حجم آن‌ها را کم کنید.

5-     بالا بردن سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین موارد در نگه داشتن مشتریان در صفحه و ترغیب آن‌ها به خرید است. هیچ کسی حاضر نیست بیشتر از 3 ثانیه منتظر بماند تا سایت شما بالا بیاید؛ به خصوص اگر اولین بار باشد که با استفاده از نتایج جستجو وارد آن می‌شود. بنابراین حتما از خدمات افزایش سرعت سایت استفاده کنید تا بتوانید مدت بیشتری در صفحه اول گوگل و لینک‌های برتر بمانید و به این ترتیب فروش خود را افزایش دهید. در صورت نیاز به خدمات بهینه سازی سرعت سایت به صفحه “خدمات افزایش سرعت سایت” مراجعه فرمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

6-     سایت سئو شده طراحی کنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فرایند سئو و بهینه سازی سایت، مرحله بعد از طراحی وبسایت و بالا آمدن آن است. اما باید بدانید که سئو از همان لحظه که دامنه و هاست را خریداری می‌کنید، آغاز می‌شود. بنابراین حتما کار طراحی وبسایت خودتان را به شرکتی بسپارید که به جز خدمات طراحی سایت، به اصول سئو هم آگاه است و این کارها را انجام می‌دهد.
به این ترتیب سایت شما زودتر به صفحه اول گوگل می‌رسد و زودتر می‌توانید فرایند کسب درامد از سایت را شروع کنید. لاک پشت نیز یکی از این شرکت ها میباشد که در شهر های اصفهان و تهران فعالیت دارد. برای مشاوره سئو در اصفهان با ما تماس بگیرید و یا به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

افزایش فروش سایت با انتشار نظر مشتریان در سایت | گروه تخصصی سئو سایت لاک پشت

7-     نظرات مشتریان را منتشر کنید

کامنت مارکتینگ بخش بسیار مهمی در رسیدن به درآمد بیشتر از طریق سئو است. شما باید از مشتریان خود بخواهید که پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات شما، نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. زیرا در فروشگاه‌های اینترنتی این نظرت و کامنت‌های دیگران هستند که در جلب اعتماد مشتریان جدید تاثیرگذارند و می‌توانند آن‌ها را ترغیب به خرید کنند.

8-     خودتان محصولات و خدماتتان را نقد و بررسی کنید

یکی دیگر از روش‌های افزایش درآمد سایت با SEO این است که خودتان منتقد محصولات و خدماتتان باشید. سعی کنید که از دید تخصصی محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و نقاط مثبت آن‌ها بدون اغراق برجسته کنید. این کار باعث می‌شود که اعتماد مشتریان راحت‌تر جلب شده و تصمیم بهتری در زمان خرید بگیرند.

آیا سئو برای افزایش درآمد سایت کافی است؟

هر چند با استفاده از SEO و بهینه سازی می‌توانید حدود 80 درصد از مسیر رسیدن به درآمد از طریق سایت را پیش ببرید، اما باید بدانید که سئو همه چیز نیست. به عبارت بهتر با استفاده از اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت، می‌توانید به صفحه اول نتایج جستجو و لینک‌های برتر راه پیدا کرده و برای مدت زیادی در این جایگاه باقی بمانید.

اما سئو زمان‌بر است! پس اگر یک کمپین یا مسابقه برای افزایش فروش و جذب مشتری راه‌اندازی کرده‌اید، سئو نمی‌تواند به تنهایی به شما کمک کند. در این حالت نیاز به استفاده از ابزارهای کمکی مثل تبلیغات اینترنتی و گوگل ادوردز دارید که سرعت شما را در رسیدن به لینک‌های برتر و جذب مشتری بیشتر کنند.

سایت های موفق شده از طریق سئو سایت | گروه لاک پشت

نمونه‌های موفق کسب درآمد از طریق سئو

تا اینجای هر کار تلاش کردیم تا از دید تخصصی به موضوع نگاه کنیم و پیشنهادهایی را به شما بدهیم که با اعمال کردن آن‌ها بر روی سایت می‌توانید فروش و درامد خود را افزایش دهید. اما شاید بد نباشد که نگاهی به سایت‌هایی بیندازیم که تنها با تکیه بر همین اصول سئو توانسته‌اند به یک برند شناخته‌شده تبدیل شوند.

  • دیجی کالا

یکی از موفق‌ترین سایت‌هایی که توانسته فقط با استفاده از سئو و کامنت مارکتینگ شناخته شده و به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شود، دیجی کالا است. این وبسایت فروشگاهی در ابتدا با منتشر کردن تصاویر چندوجهی از محصولات و نقد و بررسی آن‌ها توانست اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

  • ویکی پدیا

هرچند هدف از ویکی پدیا افزایش درآمد نبوده است، اما باید بدانید که سئو منجر به مشهور شدن این سایت در همه جهان شد. به عبارت بهتر لینکسازی‌های داخلی باعث شدند که ویکی پدیا به یکی از مشهورترین دانشنامه‌ها در دنیا تبدیل شود.

در نهایت باید بگوییم …

قدرت سئو در تبدیل کردن شما به یک فروشگاه اینترنتی بزرگ آنقدر زیاد است که نمی‌توان منکر آن شد. تنها کافی است که این عصای جادویی را به یکی از معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های سئو بسپارید تا بداند که چطور هر بازدیدکننده‌ای را به یک خریدار و مشتری وفادار برای شما تبدیل کند. گروه لاک پشت در این زمینه انواع خدمات سئو اصفهان و هر شهر دیگری را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید به درآمد زیاد و فروش بالا از سایت خودتان دست پیدا کنید.

سوالات متداول (FAQ)

رسیدن به درآمد از طریق سئو چقدر زمان می‌برد؟

معمولا سئو یک فرایند زمان‌بر است که ممکن است از 6 تا 9 ماه طول بکشد. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید که در همان ماه اول راه‌اندازی سایت خود به فروش برسید و افراد زیادی از این طریق اقدام به خرید از شما کنند.

آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به فروش بیشتر سایت کمک کنند؟

شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای کمکی سئو سایت هستند که می‌توانند به شناخته شدن برند شما و افزایش بازدید سایتتان کمک کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که هم‌زمان بر روی سایت و شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری نمایید تا بتوانید زودتر رشد کنید.

آیا نحوه طراحی قسمت‌های مختلف سایت بر روی کسب درآمد از آن تاثیرگذار است؟

بله. رابط کاربری و تجربه کاربری دو عنصر بسیار مهم در سئو سایت هستند که به طور مستقیم بر روی زمان باقی ماندن کاربر در یک صفحه و انجام اقدامات مختلف از سمت او تاثیر دارند. برای آشنایی بیشتر با این دو مقوله مقاله اشتباهات رایج در طراحی UI و UX را مطالعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =