لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو سایت چقدر طول میکشد؟

سئو سایت چقدر طول میکشد؟ این یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که مشتریان از ما می‌پرسند و می‌خواهند بدانند که در چه زمانی باید منتظر نتیجه گیری سئو باشند؟ به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت تصمیم گرفته ایم تا به بررسی مدت زمان سئو بپردازیم و به شما بگوییم که چقدر طول میکشد تا نتایج بهینه سازی وبسایت خودتان را مشاهده کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

سایت چقدر طول میکشد؟ 7 عامل موثر بر مدت زمان سئو
راهنمای مطالعه

عوامل موثر بر مدت زمان سئو

برای اینکه بدانیم سئو چقدر طول میکشد باید بدانیم که چه عواملی بر مدت زمان سئو تاثیر می‌گذارند و در نهایت بازگشت سرمایه را برای شما به دنبال خواهند داشت؟ عوامل مختلفی هستند که نتایج یک استراتژی سئو را تحت تاثیر قرار می‌دهند و می‌توانند مدت زمان رسیدن به موفقیت در بهینه سازی سایت را تعیین کنند. برخی از این عوامل عبارتند از:

1- قدمت سایت

مهمترین عامل تاثیرگذار بر روی مدت زمان سئو سایت، قدمت وبسایت و مدت زمانی است که از تاسیس آن می‌گذرد. واضح است که سایت‌های تازه تاسیس زمان بیشتری را نیاز دارند تا توسط موتورهای جستجو شناخته شوند. در مقابل سایت‌هایی که قبلا بر روی سئو خود کار کرده‌اند و بعضی از صفحات آن‌ها در گوگل رتبه دارد، زمان کمتری برای گرفتن نتیجه از سئو صفحات جدید خود نیاز خواهند داشت. آمار نشان داده که تنها حدود 6 درصد از سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل هستند، کمتر از یک سال قدمت دارند.

2- تاثیر رقبا بر مدت زمان سئو

زمانی که یک مشتری از ما می‌پرسد که سئو چقدر طول میکشد؟ پاسخ ما این است که رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟ تا زمانی که ندانید باید با چه کسانی برای رسیدن به صفحه اول گوگل رقابت کنید، نمی‌توانید مدت زمان نتیجه گیری سئو را مشخص کنید.

زمان انجام سئو سایت و تاثیر رقبا بر این امر | گروه تخصصی لاک پشت

هرچقدر رقبای شما قدرتمندتر و شناخته شده‌تر باشند، بالا آمدن سایت شما هم بیشتر زمان می‌برد و معمولا هزینه بیشتری هم دارد. برای اطلاع از قیمت انجام سئو سایت بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

3- کلمات کلیدی سئو

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی مدت زمان سئو سایت می‌توان به کلمه‌های کلیدی اشاره کرد. کلمات کلیدی سئو تعیین می‌کنند که سئو سایت چقدر طول میکشد و نیاز به چه میزان هزینه دارد؟ برای مثال اگر ما بخواهیم بر روی کلمه طراحی سایت کار کنیم، زمان بیشتری طول میکشد تا به میان نتایج برتر برسیم؛ اما کلمه‌هایی مانند طراحی سایت در اصفهان و طراحی سایت در تهران برایمان ساده‌تر هستند. در نتیجه زمان نتیجه گیری سئو برای کلمه‌های طولانی‌تر، کمتر است.

همچنین بخوانید: کلمه کلیدی در سئو چیست

4- استراتژی سئو

یکی دیگر از عوامل تعیین‌ کننده مدت زمان سئو برای رسیدن به نتیجه دلخواه، استراتژی است که برای بهینه سازی سایت چیده شده است.

با تدوین استراتژی سئو در زمان صرفه جویی کنید

برخی افراد به دلیل نداشتن تجربه در زمینه سئو سایت، مسیر اشتباهی را انتخاب می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که زمان نتیجه گیری سئو برایشان طولانی‌تر شود. از سوی دیگر گاهی اوقات این اشتباهات نتیجه عکس می‌دهند و باید زمان بیشتری را هم برای جبران آن‌ها در نظر گرفت. به همین دلیل حتما باید به سراغ بهترین شرکت سئو در تهران بروید تا مطمئن شوید که این مشکلات برایتان پیش نمی‌آید.

5- تاثیر تبلیغات بر مدت زمان سئو

مورد دیگری که در پاسخ به سوال سئو چقدر طول میکشد باید در نظر گرفته شود، بودجه‌ای است که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید. البته سئو خود یک شیوه تبلیغاتی کم هزینه است؛ اما اگر می‌خواهید که زودتر به نتیجه برسید، باید به سراغ تبلیغات هم بروید. البته باید بدانید که تبلیغات اینترنتی برای سایت‌های تازه تاسیس که هنوز توسط گوگل شناسایی نشده‌اند، می‌تواند تاثیر منفی به دنبال داشته باشد. پس برای این موضوع هم باید در استراتژی سئو خود، یک بخش ویژه در نظر بگیرید و برای آن زمان‌بندی کنید.

6- اعتبار دامنه یا Domain Authority

قبل از اینکه به بخواهیم پاسخی به سوال سئو چقدر طول میکشد ارائه دهیم، نیاز است که اعتبار دامنه سایت شما را بررسی کنیم.

Domain Authority یا اعتبار دامنه چه تاثیری بر مدت زمان سئو دارد؟

منظور از اعتبار دامنه، عددی است که تعیین می‌کند سایت شما چقدر در موتورهای جستجو ارزشمند است؛ در نتیجه هرچه این عدد بالاتر باشد، یعنی اینکه موتورهای جستجو بیشتر وبسایت شما را به رسمیت می‌شناسند. بالا بودن DA باعث می‌شود که ربات‌های گوگل زودتر صفحات یک سایت را ایندکس و رتبه بندی کنند؛ در نتیجه سئو سایت زمان کمتری طول می‌کشد.

7- انتظارات شما از سئو سایت

یکی دیگر از عواملی که بر روی مدت زمان سئو تاثیر می‌گذارد، انتظارات شما از بهینه سازی سایت است. خیلی از مشتریان ما در زمان تعیین کلمات کلیدی، درباره کلمه‌هایی صحبت می‌کنند که رقابت بر سر آن‌ها بسیار بالا است و نتیجه گیری سئو در آن‌ها نیازمند زمان و هزینه زیادی است. از سوی دیگر برخی افراد هم هستند که انتظار دارند با تنها یک ماه سرمایه‌گذاری بر روی سئو، به نتیجه دلخواه خود برسند. به همین دلیل ما برای اصلاح این انتظارات، مقاله سئو سایت به زبان ساده را برای شما آماده کرده ایم تا ببینید که در زمان بستن قرارداد سئو باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری سئو چقدر زمان می برد؟

تا اینجای کار عوامل موثر بر مدت زمان سئو را بررسی کردیم، اما پاسخ دقیقی به این سوال که سئو چقدر طول میکشد ارائه ندادیم. باید بدانید که برای یک سایت تازه تاسیس که تاکنون هیچ کاری برای بهینه سازی وبسایت انجام نداده است، نیاز به حداقل 6 تا 9 ماه زمان برای نتیجه گیری سئو است. در این مدت کارشناسان سئو با تولید محتوای باکیفیت، بهینه سازی سرعت و امنیت سایت، ساخت صفحات جدید بر اساس استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی، بهبود طراحی UI و UX و سایر اقدامات موردنیاز، وبسایت شما را به موتورهای جستجو می‌شناسانند.

اما برای سایت‌هایی که قبلا فعالیت داشته اند و گوگل برخی از صفحات آن‌ها را رتبه‌بندی کرده است، مدت زمان سئو معمولا کمتر است. یعنی چنین سایت‌هایی در طول 3 تا 4 ماه می‌توانند نتیجه گیری سئو را مشاهده کرده و به سایت خود به عنوان راهی برای کسب درآمد نگاه کنند. البته این در صورتی است که قبلا از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده نشده و سایت از نظر فنی، امنیت و سرعت در جایگاه خوبی قرار داشته باشد.

چرا سئو زمانبر است؟

5 علت اصلی زمانبر بودن سئو سایت با لاک پشت

بسیاری از ما زمانی که برای مشاوره سئو در اصفهان با کارشناسان سئو تماس می‌گیریم و می‌پرسیم که سئو چقدر طول میکشد، این جمله را می‌شنویم که سئو زمانبر است و نباید انتظار داشته باشیم که در مدت کوتاهی به نتیجه برسیم. اما علت زمانبر بودن سئو چیست؟

  • آپدیت دائمی الگوریتم‌های گوگل و تغییر معیارهای رتبه بندی
  • فعالیت دائمی رقبا برای کسب رتبه‌های برتر موتورهای جستجو
  • شناساندن سایت به ربات‌های گوگل برای افزایش بودجه خزش
  • نیاز دائمی به بهینه سازی استراتژی سئو برای گرفتن نتیجه
  • زمانبر بودن بررسی‌های گوگل برای ارزیابی تغییرات یک وبسایت

روش کم کردن مدت زمان سئو

وقتی مشتریان از ما می‌پرسند که سئو چقدر طول میکشد و با پاسخی در حدود 6 تا 9 ماه مواجه می‌شوند، می‌خواهند بدانند که آیا راهی برای کم کردن این زمان وجود دارد یا نه؟ البته که کارشناسان خبره سئو، روش‌هایی را برای زودتر به نتیجه رسیدن بلد هستند. در نتیجه این موضوع بدان معنا نیست که در سال اول پروژه سئو، قرار نیست هیچ بازدهی و درآمدی برای شما وجود داشته باشد. برای اینکه با روش سریع بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل آشنا شوید، می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

در نهایت باید بگوییم …

اینکه سئو چقدر طول میکشد و چه زمانی برای رسیدن به نتیجه در بهینه سازی سایت لازم است، به موارد زیادی مانند اعتبار و قدمت سایت، استراتژی سئو و کلمه‌های کلیدی وابسته است. هر چند مدت زمان سئو زیاد است، اما باید بدانید که ارزش سرمایه گذاری را دارد؛ زیرا یک راه مطمئن برای کسب درآمد پایدار از سایت است. در این مقاله از لاک پشت عوامل موثر بر زمان نتیجه گیری سئو را بررسی کرده و به شما گفتیم که سئو چقدر طول میکشد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول (FAQ)

کلمه‌های کلیدی چه تاثیری در مدت زمان سئو دارند؟

مهمترین نکته در تعیین اینکه سئو چقدر طول میکشد، کلمه کلیدی است. واضح است که برای کلمه‌های خاصی مانند نام برند یا اسم اشخاص خاص که هیچ رقابتی بر روی آنها وجود ندارد، زمان بسیار کمی‌ برای سئو نیاز است. اما کلمه‌های کلیدی ارزشمند، زمان بیشتری نیاز دارند و در عین حال ارزش بیشتری را هم برای شما به ارمغان می‌آورند.

چقدر زمان برای مشاهده نتایج سئو لازم است؟

به طور معمول برای سایت‌های تازه تاسیس، 6 تا 9 ماه زمان لازم است تا توسط موتورهای جستجو شناخته شوند. اما نتایج پایدار و درآمد ثابت، معمولا پس از گذشت یک سال از کار مداوم بر روی سایت به دست می‌آیند.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =