لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت وردپرسی یا کد نویسی

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی چیست؟ این سوالی است که احتمالا در زمان تماس گرفتن با شرکت‌های طراحی وبسایت برایتان پیش می‌آید. از سوی دیگر انتخاب میان وردپرس و کدنویسی یکی از مهمترین تصمیم‌هایی است که باید برای وبسایت خودتان بگیرید. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌های میان طراحی وب سایت با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی با کد نویسی بپردازیم.

تفاوت طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی اختصاصی
راهنمای مطالعه

1- نیاز به داشتن دانش تخصصی

مهمترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی در سختی آن‌ها است. یاد گرفتن وردپرس برای بسیاری از افراد ساده است؛ زیرا رابط گرافیکی خوبی دارد و در عین حال داشتن قالب‌ها و افزونه‌های آماده کار با آن را بسیار ساده می‌کند. این در حالی است که طراحی سایت با کد نویسی نیاز به دانش تخصصی برنامه نویسی خواهد داشت و هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید. به همین دلیل است که بیشتر افراد در زمان شروع مسیر طراحی وبسایت به سراغ وردپرس می‌روند. اگر می‌خواهید بدانید که درآمد طراحی سایت در ایران چقدر است مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

2- زمان طراحی وبسایت، مهمترین تفاوت وردپرس با کد نویسی

یک تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی این است که زمان طراحی سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوای آماده، بسیار کوتاهتر است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از کارفرمایان برای راه اندازی کسب و کار خود WordPress را انتخاب کنند و به سراغ برنامه نویسی نروند.

تفاوت وردپرس و کدنویسی اختصاصی در زمان طراحی سایت

علت زمان بر بودن طراحی سایت با کد نویسی این است که شما ناچار هستید همه قسمت‌های سایت، از قالب گرفته تا دکمه‌ها و جزییات را با استفاده از کدها طراحی کنید و هیچ چیز آماده ای وجود ندارد. این در حالی است که تعداد زیادی قالب نصبی و افزونه‌های آماده برای وبسایت شما وجود دارند که می‌توانند به راحتی نیازهای شما را برطرف کنند. در نتیجه طراحی سایت با وردپرس زمان بسیار کمتری نیاز دارد.

3- نحوه مدیریت سایت

یکی از مزیت‌های بزرگ سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که به سادگی و با استفاده از یک آموزش ساده می‌توانید سایت خودتان را مدیریت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که یک برنامه نویس را استخدام کنید تا کارهای وبسایت را انجام دهد. در مقابل اگر از کدنویسی برای توسعه وبسایت خودتان استفاده کرده باشید، بدون شک نیاز به فردی آشنا با برنامه نویسی دارید تا بتواند تغییرات موردنظر شما را در سایت اعمال کند. برای آشنایی با مزایا و معایب وردپرس مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

4- سرعت بارگذاری سایت

یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی که در میان طراحان سایت بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد، سرعت بارگذاری وبسایت است. اگر وبسایت شما زمان زیادی برای نشان دادن محتوا نیاز داشته باشد، بدون شک کاربر قبل از اینکه کاری انجام دهد از صفحه خارج خواهد شد.

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی در زمان بارگذاری سایت

به طور معمول سایت‌های وردپرسی سرعت کمتری دارند و دیرتر از وب سایت‌های کدنویسی شده لود می‌شوند. به ویژه اگر افزونه‌های زیادی را بر روی وبسایت نصب کنید یا اینکه از قالب‌های رایگان بهینه نشده استفاده نمایید، این مشکل جدیتر خواهد شد. در این مورد می‌توانید از خدمات افزایش سرعت سایت گروه لاک پشت استفاده کنید تا وبسایتتان در کوتاهترین زمان ممکن لود شود.

5- امنیت سایت، اصلیترین تفاوت وردپرس با کد نویسی

یکی دیگر از موارد مهمی که در زمان بررسی تفاوت وردپرس با کد نویسی موردتوجه قرار می‌گیرد، امنیت وبسایت است. در صورتی که یک برنامه نویس حرفه ای سایت شما را طراحی کند، می‌تواند از کدهای اختصاصی برای جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده کرده و امنیت سایت را بالا ببرد. این در حالی است که امنیت سایت‌های وردپرسی توسط افزونه‌ها تامین می‌شود. در صورتی که از افزونه‌های رایگان استفاده کنید، احتمال آسیب دیدن و هک شدن سایت وردپرسی بسیار زیاد است. اما استفاده از افزونه‌های غیررایگانی که به طور دائمی به روز رسانی می‌شوند، می‌تواند تا حد زیادی امنیت سایت شما را تامین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله ما را درباره راهکارهای افزایش امنیت سایت وردپرسی مطالعه کنید.

6- پشتیبانی سایت و نیاز به آپدیت

یکی از مزیت‌های طراحی وبسایت با کدنویسی این است که دیگر نیازی به آپدیت دائمی آن ندارید و می‌توانید با خیال راحت چندین سال از آن استفاده کنید. این در حالی است که در طراحی سایت با وردپرس به طور دائمی باید هسته اصلی، قالب و افزونه‌ها را آپدیت کنید تا مشکلات نسخه‌های قبلی برطرف شوند. در برخی از موارد هم این به روز رسانی‌ها نیاز به پرداخت هزینه خواهند داشت.

پشتیبانی و به‌روزرسانی سایت در وردپرس بهتر است یا کدنویسی اختصاصی سایت؟

البته این را هم باید بدانید که نمی‌توانید سایت کدنویسی شده را هم به حال خود رها کنید؛ زیرا ممکن است از کدهای درستی برای اعمال تغییرات استفاده نکرده و در نتیجه دچار مشکل شوید. همین موضوع باعث شده که هزینه‌های پشتیبانی سایت وردپرسی خیلی کمتر از سایت‌های کدنویسی شده باشد.

7- تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی از نظر سئو

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان انتخاب روش طراحی وب سایت در تهران در نظر داشته باشید، تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کد نویسی از دید سئو است. باید بدانید که طراحی وب سایت تضمینی برای این نیست که شما در نتایج گوگل ظاهر شوید و برای این کار نیاز به بهینه سازی سایت دارید. از دید سئو، WordPress و کدنویسی تفاوت چندانی ندارند. در هر دو مورد باید دقت کنید که کدها کاملا بهینه نوشته شده باشند و ربات‌های گوگل را سردرگم نکنند.

البته به دلیل افزونه‌هایی مانند یواست سئو، کار با وردپرس برای بهینه سازی وبسایت خیلی ساده تر است. همچنین برای سازگار کردن سایت وردپرسی با موبایل هم نیازی به نوشتن کدهای پیچیده نیست و تنها با چند کلیک می‌توانید به این هدف برسید. این در حالی است که یک کدنویسی اشتباه می‌تواند سایت شما را از رقبا عقب انداخته و تاثیر منفی بر روی سئو بگذارد.

همچنین بخوانید: وردپرس بهتر است یا php

8- داشتن کنترل بر روی طراحی رابط کاربری

یکی از معایب طراحی سایت وردپرسی این است که به دلیل داشتن قالب‌های آماده، تغییر قسمت‌های مختلف و طراحی گرافیک سایت قدری سخت است و شما محدود به موارد موجود در قالب خواهید شد.

طراحی رابط کاربری در وردپرس یا کدنویسی اختصاصی سایت؟

اما در طراحی سایت با کدنویسی، می‌توانید هر گرافیک دلخواهی را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید.

9- بلاگ نویسی

یکی دیگر از تفاوت‌های طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی در شیوه بلاگ نویسی آن‌ها است. با استفاده از worpress می‌توانید به راحتی با کپی کردن محتوا از فایل ورد یا زدن چند دکمه، در عرض حدود نیم ساعت یک بلاگ را بارگذاری کنید. اما در سایت‌های کدنویسی شده، برای اضافه کردن تصاویر، مشخص کردن تیترها، bold یا هایلایت کردن یک بخش از محتوا و هر کار ساده دیگری نیاز به استفاده از کد خواهید داشت که این موضوع می‌تواند زمان بارگذاری وبلاگ‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

10- تفاوت قیمت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی

یک تفاوت وردپرس با کد نویسی که معمولا بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد، در مورد هزینه طراحی سایت است. به دلیل اینکه طراحی وب سایت با استفاده از کدنویسی نیاز به دانش تخصصی دارد و هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید، قیمت خیلی بالاتری هم خواهد داشت.

تفاوت قیمت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی اختصاصی

از سوی دیگر نگهداری و مدیریت این سایت نیاز هم به پرداخت هزینه بیشتری دارد. این در حالی است که آماده بودن قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس باعث شده که قیمت آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت با وردپرس می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی؟

با همه این تفاسیر ممکن است این پرسش ذهن شما را درگیر کند که بالاخره طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا کدنویسی؟ این موضوع به طور مستقیم بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. به طور معمول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی معمولا با وردپرس بسیار ساده تر است. زیرا قالب‌های قدرتمندی برای آن وجود دارد و در عین حال بارگذاری محصولات هم زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

از سوی دیگر سایت‌هایی که برای دانلود آهنگ یا موارد مشابه استفاده می‌شوند، با کد نویسی راحتتر اجرا خواهند شد. بنابراین قبل از هر کاری باید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در جدول زیر مزایا و معایب هریک از این روش‌ها را برای طراحی سایت با هم مقایسه کرده ایم.

– مدیریت و پشتیبانی آسان
– دارای قالب‌های جذاب
– انعطاف پذیر
– سازگار با سئو
– مدیریت آسان محتوا
– سرعت خوب
– ارائه آپدیت‌های مکرر
– دارای امکان توسعه
– قیمت مناسب- امکان اجرای منحصر به فرد سایت بر اساس سلیقه شما
– دارای امنیت بسیار زیاد
– عدم نیاز به آپدیت دائمی
– نداشتن محدودیت در اضافه کردن امکانات جدید
– سرعت بسیار بالا- در خطر بودن امنیت در صورت استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های رایگان
– نیاز به آپدیت دائمی
– کاهش سرعت با افزایش تعداد افزونه‌ها
– امکان شبه شدن دو سایت با قالب‌های مشابه- نیاز به داشتن دانش تخصصی
– هزینه بالا
– نیاز به استخدام برنامه نویس برای پشتیبانی و مدیریت سایت
– نیاز به زمان زیاد برای عملی شدن پروژه
– محتواگذاری و بهینه سازی دشوار

مزایای وردپرسمزایای کدنویسیمعایب وردپرسمعایب کدنویسی

در نهایت باید بگوییم …

در این مقاله تلاش کردیم تا تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کد نویسی را مورد بررسی قرار داده و بهترین گزینه را برای وبسایت شما معرفی کنیم. نکته مهم اینجا است که با استفاده از wordpress هم می‌توانید تا حد زیادی سایت خود را شخصی سازی کرده و تغییرات دلخواهتان را حتی بر روی قالب آماده پیاده سازی کنید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت انواع سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، پزشکی، گردشگری و هر نوع سایت دیگری را با استفاده از وردپرس اجرا می‌کنیم. در فرایند طراحی سایت در اصفهان کد قالب‌ها و افزونه‌ها به طور اختصاصی بهینه خواهند شد و به این ترتیب نتیجه کار هم از دید ظاهری و هم باطنی با سئو و اصول UI تناسب خواهد داشت.

سوالات متداول (FAQ)

آیا وردپرس و کد نویسی از نظر تجربه کاربری با هم تفاوت دارند؟

خیر. هر دوی این روش‌ها برای طراحی سایت، در صورتی که توسط یک شخص حرفه ای اجرا شده باشند، می‌توانند تجربه بسیار خوبی را برای کاربر شما به ارمغان آورند. به عبارت بهتر استفاده از برنامه نویسی، تنها بک گراند کار را فنی و تخصصی خواهد کرد و مشکلی از سمت کاربر ایجاد نمی‌کند.

وردپرس برای چه سایت‌هایی مناسب است؟

به طور کلی افرادی که می‌خواهند سایت خود را در زمان کم و با هزینه پایینتر راه اندازی کنند، به سراغ وردپرس می‌روند. این CMS برای طراحی انواع سایت‌های پزشکی، فروشگاهی، صنعتی و شرکتی گزینه ایده آل است.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =