لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

6 دلیل برای طراحی سایت با وردپرس

فرض کنید که شما یک نقاش هستید و می‌خواهید نمایشگاهی را از آثار خود به نمایش بگذارید. در ابتدای کار به سراغ گالری‌های مشهور و محبوب می‌روید و بررسی می‌کنید که چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند؟ آیا برای عرضه محصولات به مخاطبان شما مناسب هستند؟ به این ترتیب مطمئن خواهید شد که ارزش کار شما به خوبی مشخص می‌شود و علاقه‌مندان به نقاشی می‌توانند به راحتی از نمایشگاه شما بازدید کنند. این دقیقا همان مانعی است که باید در زمان راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید از آن عبور کنید. WordPress محبوب‌ترین ابزار برای راه‌اندازی یک وب‌سایت است. اما سوال اینجا است که آیا وردپرس بهترین انتخاب برای وب‌سایت شما است؟ با لاک پشت همراه شوید و این ابهام را برای همیشه برطرف کنید.

۶ دلیل برای طراحی سایت با وردپرس
راهنمای مطالعه

انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا wordpress

یکی از مشکلات بزرگی که ما را وادار به توضیح این موضوع نه چندان ساده، اما مهم می کند انتخاب زبان برای سیستم مدیریت محتوا است. اینکه بتوانیم یکی از سیستم های جامع برای نظم دادن به سایت را انتخاب کنیم می تواند کمک بزرگی برای انتخاب وردپرس خوب است یا بد به ما کند. پس در ادامه برای شفافیت این موضوع به طور کامل هر یک را توضیح خواهیم داد تا بتوانید انتخاب درستی را داشته باشید.

وردپرس چیست؟

WordPress در واقع همان گالری مشهوری است که می‌تواند به عنوان اولین گزینه برای راه‌اندازی یک نمایشگاه نقاشی به شما معرفی شود. از دید تخصصی وردپرس یکی از ساده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که نیاز به کدنویسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این سیستم در میان طراحان وب‌سایت شده است. از سوی دیگر رایگان و متن باز بودن این سیستم، باعث شده که طراحان تخصصی بتوانند تغییرات مورد نظر خود را بر روی آن اعمال کنند. ما در مقاله وردپرس wordpress چیست به طور کامل زیر و بم این سیستم را بررسی کرده‌ایم. حال می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا وردپرس قالب محبوب کارفرمایان و صاحبان وب‌سایت هم هست؟

۶ دلیل برای طراحی سایت با وردپرس

6 دلیل برای اینکه طراحی سایت با وردپرس خوب است

حتما دلیلی وجود داشته که در دنیای امروز بیشتر از 50 درصد وب‌سایت‌ها از WordPress برای ارائه خدمات خود به مشتریان استفاده می‌کنند. پس بد نیست که در ابتدای مقاله به جبهه طرفداران وردپرس برویم و ببینم که چه دلایلی برای استفاده از این سیستم دارند؟

1. رایگان است

اگر کسی به شما بگوید که می‌توانید از همه امکانات گالری او برای راه‌اندازی نمایشگاه نقاشی خود استفاده کنید و در مقابل هیچ پولی نپردازید؛ آیا وسوسه نخواهید شد که خیلی زود همه وسایلتان را به آنجا ببرید؟ این محکم‌ترین دلیل طراحان وب‌سایت برای استفاده از این سیستم است که خب به نظر منطقی می‌آید.

2. مدیریت وب‌ سایت را آسان می‌کند

وقتی به یک شرکت حرفه‌ای طراحی سایت مراجعه می‌کنید؛ در پایان کار، یک فیلم آموزشی به شما می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید به قسمت‌های مختلف سایت خود سر و سامان بدهید. اگر از WordPress استفاده شده باشد؛ فهمیدن این فیلم خیلی برایتان ساده است و حتی نیاز به استخدام یک متخصص برای سر در آوردن از قسمت‌های مختلف ندارید.

3. با وردپرس می‌ توانید هر کاری را انجام دهید

این سیستم مدیریت محتوا به صورت open source طراحی شده است؛ به این معنا که شما آزاد هستید هر تغییری را بر روی آن اعمال کنید. به همین دلیل همه طراحان از سر تا سر دنیا دست به کار شده‌اند و افزونه‌هایی را طراحی کرده‌اند. به کمک این افزونه‌ها می‌توانید امکانات زیادی را به وب‌سایت خود اضافه کنید و همواره خود را به‌روز نگه دارید. خیلی از این plug-in ها به صورت رایگان در دسترس هستند؛ اما حتی نمونه‌های غیر رایگان هم با قیمت مناسبی به کاربر عرضه می‌شوند. پس هیچ محدودیتی برای اعمال تغییرات و اضافه کردن امکانات وجود نخواهد داشت.

4. بسیار انعطاف‌ پذیر است

گالری وردپرس یک فضای بسیار بزرگ است که می‌توانید تعداد زیادی تابلو نقاشی را در آن نصب کنید؛ بدون اینکه نگران سر در گم شدن کاربر خود باشید. طراحی سایت با Worpress فرصت خوبی را برای ایجاد تغییر در طراحی یا سازگار کردن آن با سیستم‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. در نتیجه وب‌سایت شما هم در گوشی و هم در دسکتاپ به خوبی نمایش داده خواهد شد.

5. سریع است

ساده بودن فضای وردپرس باعث شده که انجام هر کاری در آن نیاز به صرف زمان زیاد نداشته باشد. به همین دلیل طراحی سایت با این سیستم بسیار سریع انجام می‌شود و به راحتی می‌توان آن را توسعه داد. در نتیجه اگر می‌خواهید سایتتان خیلی سریع بالا بیاید؛ WordPress بهترین گزینه است.

6. در این فضا هرگز تنها نخواهید ماند

جامعه وردپرس به حدی گسترده است که تقریبا هیچ مشکلی در آن حل نشده باقی نخواهد ماند. به محض اینکه در مدیریت سایت خود به مشکل برخوردید؛ می‌توانید از هزاران وبلاگ، کتاب یا انجمن برای پیدا کردن راه‌حل استفاده کنید. پس اگر تصمیم به طراحی سایت وردپرسی در اصفهان گرفتید؛ خیالتان راحت خواهد بود که هیچ وقت تنها نیستید و افراد زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که می‌توانند مشکل شما را حل کنند.

۴ خصوصیت منفی از وردپرس

چرا وردپرس بد است؟

احتمالا این علامت سوال در ذهن شما روشن شده که با این همه کمالات اصلا چرا باید به فکر استفاده از سیستم دیگری بیفتیم؟ اما اگر در دیده مجنون نشینی، به غیر از خوبی لیلی نبینی! پس بیایید سری هم به جبهه مخالفان وردپرس بزنیم و پس از شنیدن دلایل آن‌ها تصمیم نهایی را بگیریم.

1. افزونه‌ ها سرعت سایت را کم می‌ کنند

سایت خود را همانند یک بالن در نظر بگیرید که برای بالا رفتن باید تا حد امکان سبک سفر کند. هر چه تعداد افزونه‌ها در وب‌سایت بیشتر شود؛ بالن هم سنگین‌تر خواهد شد. در نتیجه شاید اصلا نتوانید از زمین بلند شوید؛ چه برسد به اینکه به اوج برسید. پس برای اینکه در این دام نیفتید؛ باید در زمان انتخاب افزونه‌ها دقت داشته باشید. البته اگر به یک شرکت حرفه‌ای طراحی سایت مراجعه کنید؛ دیگر نیازی نیست که از بابت انتخاب درست افزونه‌ها و سرعت سایت نگرانی داشته باشید.

2. چه کسی امنیت سایت وردپرسی را تضمین می‌ کند؟

منبع باز بودن وردپرس در واقع یک شمشیر دو لبه است که می‌تواند به نفع شما یا به ضررتان استفاده شود. همان‌طور که طراحان وب فرصتی برای توسعه وب‌سایت با استفاده از تولید افزونه‌های مختلف دارند؛ هکرها هم فرصت دارند که رخنه‌های امنیتی در این کدها را کشف کرده و به راحتی به وب‌سایت شما حمله کنند. از دید مخالفان استفاده از Worpress برای طراحی سایت، امنیت مهم‌تر از هر چیزی است. به همین دلیل محکم‌ترین دلیل آن‌ها برای رد کردن این سیستم، عدم اطمینان از امنیت وب‌سایت است.

3. فریب رایگان بودن را نخورید

مخالفان وردپرس در این مورد، محکم‌ترین دلیل جبهه موافقان را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها معتقد هستند که هرچند خود WordPress رایگان است؛ اما در نهایت برای استفاده از افزونه‌های باکیفیت و مطمئن آن، ناچار خواهید بود که پول پرداخت کنید. هرچه تعداد افزونه‌های مورد نیاز شما افزایش پیدا کند؛ هزینه بیشتری هم روی دستتان باقی خواهد ماند. افزونه‌های رایگان همیشه قابل اعتماد و کافی نیستند؛ در نتیجه اگر می‌خواهید سایت پرقدرتی داشته باشید، نیاز به صرف هزینه خواهید داشت.

4. وب سایت شما تکراری خواهد بود

اگر می‌خواهید شبیه هیچ یک از صفحات وب نباشید؛ بهتر است که فکر استفاده از وردپرس را از ذهن خود بیرون کنید. زیرا بیشتر طراحان وب از قالب‌های آماده برای این کار استفاده می‌کنند که شما می‌توانید ردپایی از آن‌ها را در دیگر وب‌سایت‌ها مشاهده کنید. بنابراین یا برای متمایز شدن نیاز به صرف هزینه برای طراحی قالب اختصاصی خواهید داشت و یا اینکه باید به همان قالب‌های تکراری قانع شوید. به علاوه اگر بخواهید سایت خود را شخصی‌سازی کنید؛ در نهایت نیاز به یک برنامه نویس متخصص خواهید داشت که این کار را برای شما انجام دهد و باید هزینه زیادی را برای این کار بپردازید.

مقایسه WordPress با دیگر راه‌های طراحی سایت

حالا که صحبت‌های هر دو طرف را شنیدیم؛ زمان آن رسیده که تصمیم بگیریم بالاخره از وردپرس استفاده کنیم یا نه؟ مخالفان وردپرس به شما پیشنهاد می‌دهند که به جای این سیستم از راه‌های دیگری مانند جوملا یا دروپال استفاده کنید. پس باید بدانیم که این روش‌ها چه ویژگی‌هایی دارند که باعث شده بتوانند جایگزین مناسبی برای WordPress باشند؟ بد نیست نگاهی به جدول زیر بیندازید تا دلایل مخالفان و موافقان سیستم مدیریت محتوای وردپرس را برای این اختلاف متوجه شوید.

وردپرس Worpressسایر سیستم‌ها
تامین امنیت آن دشوار استاحتمال رخنه امنیتی به آن کم است
با افزایش تعداد افزونه‌ها، سرعت سایت کم می‌شودبا برنامه‌نویسی میتوان امکانات مختلف را اضافه کرد و نگران سرعت سایت نبود
برای شخصی‌سازی نیاز به دانش تخصصی دارداز همان ابتدا میتوان سایت را به صورت شخصی‌سازی شده طراحی کرد
توسعه آن آسان استنیاز به دانش تخصصی برای توسعه دارد
مقرون به صرفه استهزینه زیادی دارد
سایت در مدت کوتاهی بالا می‌آیدنیاز به زمان دارد
مدیریت آن آسان استتنها افراد متخصص می‌توانند آن را مدیریت کنند

کدام وب‌ سایت‌ها می‌توانند از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنند؟

پاسخ به این سوال که در نهایت Worpress برای طراحی سایت شما گزینه مناسبی است یا نه؟ به طور کامل بستگی به نوع خدمات، اهداف و داده‌هایی دارد که می‌خواهید در وب‌سایت خود ارائه دهید. بهتر است ابتدا یک بیزنس پلن برای خودتان بنویسید و مشخص کنید که هدفتان از راه‌اندازی این وب‌سایت چیست؟ حالا شرکت طراحی سایت شما تصمیم می‌گیرد که بهترین سیستم برای شما چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که برای وب‌سایت‌های کوچکی که در ابتدای مسیر خود هستند؛ وردپرس گزینه بسیار مناسبی است. پس اگر نیاز به طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی دارید و قرار نیست که صفحات زیادی داشته باشید؛ پیشنهاد ما در گروه لاک پشت، استفاده از WordPress است. اما اگر می‌خواهید کاملا منحصر به فرد باشید و هزینه انجام این کار هم برایتان مهم نیست؛ پس از همان ابتدا همه چیز را برای خودتان شخصی‌سازی کنید و راه برنامه‌نویسی را پیش بگیرید.

طراحی سایت با وردپرس خوب است یا بد؟

بالاخره وردپرس خوب است یا بد؟

WordPress یک فرصت عالی برای افرادی است که می‌خواهند یک کسب و کار اینترنتی ساده راه بیندازند و بودجه زیادی برای انجام این کار ندارند. با استفاده از امکانات این سیستم میتوان امکانات خوبی را به وب‌سایت اضافه و خدمات خوبی را به کاربر ارائه کرد اما در اینجا سوالی که شاید برای شما مطرح شود این است که وردپرس خوب است یا بد؟ در واقع باید بگوییم تنها شرط رسیدن به موفقیت با استفاده از این ابزار، این است که از یک شرکت حرفه‌ای برای طراحی website خود کمک بگیرید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که امنیت سایت شما تضمین شده و سرعت آن هم در اثر انباشته شدن افزونه‌ها، کاهش پیدا نمی‌کند. ما در گروه لاک پشت خدمات بهینه‌سازی سایت وردپرسی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهیم؛ در نتیجه اصلا نیازی نیست که بابت مدیریت وب‌سایت یا تامین امنیت آن نگران باشید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا استفاده از وردپرس برای سئو مضر است؟

سیستم مدیریت محتوای شما به طور مستقیم در سئو تاثیرگذار نیست. بلکه امنیت، محتوا و سرعت هستند که می‌توانند زمینه ساز رسیدن به موفقیت در سئو سایت شوند. بنابراین باید مطمئن شوید که طراحی سایت وردپرسی را به یک شرکت حرفه‌ای سپرده‌اید و این انتخاب، تاثیری بر روی رتبه شما در موتورهای جستجو نخواهد داشت.

برای مدیریت سایت WordPress نیاز به تخصص ویژه‌ای دارید؟

خیر. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از فیلم آموزشی که گروه لاک پشت در فرایند طراحی سایت در اختیارتان قرار می‌دهد؛ به راحتی وب‌سایت خود را مدیریت کنید. در این صورت نیازی به استخدام فرد متخصص نخواهید داشت و حتی نیازی نیست که از کدنویسی چیزی بدانید.

چگونه میتوان امنیت سایت وردپرسی را افزایش داد؟

شما باید به طور دائمی افزونه‌های خود را به‌روز رسانی کنید و تا حد امکان از افزونه‌های رایگان غیر معتبر استفاده نکنید. به علاوه باید آدرس دسترسی مدیر سایت را تغییر داده و سطوح کاربری را در وب‌سایت خود تعیین کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که دسترسی به وب‌سایتتان تا حد زیادی محدود شده است.

تعرفه طراحی سایت با WordPress چقدر است؟

تعرفه طراحی سایت با استفاده از این سیستم بستگی به خدماتی دارد که از شرکت طراحی سایت دریافت می‌کنید. برای اطلاع دقیق از این قیمت‌ها می‌توانید با گروه لاک پشت تماس بگیرید.

آیا وردپرس برای زبان فارسی بهینه است؟

هرچند WordPress یک سیستم بومی نیست؛ با این حال قالب‌ها و افزونه‌های آن به خوبی برای زبان فارسی بهینه‌سازی شده‌اند. علاوه بر این ما در گروه لاک پشت تلاش می‌کنیم تا از قالب‌ها و امکاناتی استفاده کنیم که تجربه کاربری خوبی را در وب‌سایت شما ایجاد کنند.

آیا وردپرس برای طراحی سایت چند زبانه گزینه خوبی است؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های پرقدرتی که در این سیستم وجود دارند؛ به راحتی و با صرف کمترین هزینه وب‌سایت خود را به حالت چند زبانه ارتقا دهید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =