لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

باز طراحی سایت چیست؟ دلایل، هزینه‌ها و مراحل

تعداد سایت‌های فعال در دنیا روز به روز افزایش پیدا می‌کند و هر روزه از ترفند‌های جدیدی برای زیباتر شدن ظاهر سایت استفاده خواهد شد. به همین دلیل کسب و کار‌های قدیمی‌ که مدت زیادی است کار مدیریت سایت را انجام می‌دهند، نیاز به باز طراحی سایت پیدا خواهند کرد تا بتوانند خود را با این روند هماهنگ کنند. اما سوال اینجا است که باز طراحی یا ریدیزاین سایت چیست و چه زمانی باید انجام شود؟ این کار چگونه انجام می‌شود و چرا به آن نیاز داریم؟ با ما در لاک پشت همراه شوید تا پاسخ این سوال را به شما ارائه دهیم.

باز طراحی سایت چیست ؟ دلایل علت نیاز به باز طراحی سایت
راهنمای مطالعه

باز طراحی سایت چیست؟

دنیای امروز به سرعت در حال تغییر است و سلیقه افراد هم متناسب با آن عوض می‌شود؛ به همین دلیل دیگر نمی‌توان با استفاده از طراحی‌های سال‌های پیش، نظر مخاطب مدرن را به خود جلب کرد. این موضوع در دنیای اینترنت و طراحی سایت از اهمیت بیشتر برخوردار است؛ زیرا هر روزه تعداد زیادی سایت به این فضا اضافه می‌شود که طراحی‌های بسیار جدیدی دارند.

باز طراحی سایت، مجموعه اقدامات و تغییراتی است که در ظاهر سایت، نحوه چیدمان منو، طراحی صفحات مهم وبسایت و … انجام می‌شود. با استفاده از ریدیزاین می‌توانید ظاهر و کد‌های سایت خود را بر اساس تغییرات جدیدی بهینه سازی کرده و با یک ظاهر به روز، در میدان رقابت پرقدرت ظاهر شوید.

اهمیت باز طراحی سایت چیست؟

اهمیت باز طراحی سایت چیست؟
اهمیت باز طراحی سایت چیست؟

طراحی UI و UX در کنار بهینه سازی کد‌های سایت، از مهمترین عواملی هستند که می‌توانند در تغییر رتبه سایت و سئو تاثیر بگذارند. به همین دلیل هر چند وقت یک بار باید بهینه شده و مجددا طراحی شوند تا هم ربات‌های موتور جستجو و هم کاربران را راضی کنند. مهمترین دلایل نیاز به باز طراحی سایت عبارتند از:

  • کمک به برندسازی و بهبود نام برند
  • بهبود طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری
  • همگام سازی کسب و کار با مد و نیاز‌های روز
  • بهینه سازی کدنویسی سایت
  • بهبود سرعت وبسایت و امنیت آن
  • بهبود چیدمان منو و تغییر در فهرست خدمات اصلی سایت
  • اضافه کردن برخی از خدمات و صفحات جدید به سایت
  • نیاز به تغییر در نحوه نمایش المان‌ها برای بررسی تاثیر تغییرات بر مشتری
  • نیاز به بهینه سازی سایت برای گوشی موبایل
  • همگام سازی وبسایت با تغییرات الگوریتم‌های رتبه بندی

چه زمانی نیاز به ریدیزاین سایت داریم؟

یکی از سوالات مهمی‌ که در زمینه باز طراحی سایت مطرح می‌شود، این است که چه زمانی به ریدیزاین سایت نیاز داریم؟ به عبارت بهتر هر چند سال یک بار باید سایت را دوباره طراحی کرده و دستی به سر و گوش آن کشید؟ بهترین زمان‌ها برای باز طراحی وبسایت عبارتند از:

چه زمانی نیاز به ریدیزاین سایت داریم؟

  • تغییر در نوع و میزان ارائه خدمات یا محصولات

زمانی که شما کسب و کار خود را شروع می‌کنید، خدمات محدودی را ارائه می‌دهید؛ اما رفته‌رفته و با بزرگتر شدن دایره مشتریانتان، خدمات بیشتری به فهرست شما اضافه می‌شوند. بنابراین هر زمان احساس کردید که جای خدمات جدید در صفحه اول و منوی سایت خالی است، باید برای بازطراحی وبسایت اقدام کنید تا راحتتر بتوانید این خدمات را به مشتری اضافه کنید. این موضوع به سئوی سایت شما هم کمک زیادی خواهد کرد؛ در این زمینه می‌توانید مقاله سئو صفحه اول سایت را مطالعه کنید.

  • عدم نمایش مزیت‌های رقابتی در سایت

وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که آیا به باز طراحی سایت نیاز دارید یا نه؟ باید خودتان را جای کاربر بگذارید و این سوال را مطرح کنید که آیا کاربر به محض ورود به سایت، می‌تواند با چشم انداز کلی کسب و کار شما آشنا شود یا خیر؟ اگر پاسختان به این سوال خیر است، پس همین الان برای ریدیزاین سایت از خدمات طراحی وب سایت در اصفهان ما استفاده کنید.

  • کاهش ترافیک وبسایت

اگر مدتی است که ترافیک سایتتان کم شده و میزان بازدید آن کاهش پیدا کرده است، احتمالا نیاز به باز طراحی سایت خواهید داشت. به طور معمول سایت‌هایی که قدیمی‌ هستند و تعداد زیادی صفحه را در خود جای داده اند، کند می‌شوند و ظاهر نامرتبی پیدا می‌کنند. به همین دلیل هر چند وقت یک بار نیاز است که سایت را بازدید کنید، کد‌های آن را بهینه سازی نمایید و ایراد‌های موجود را برطرف کنید.

  • حذف شدن برخی از خدمات

وقتی که شما تجارت خود را شروع می‌کنید، اهدافی را برای آن تعریف کرده و برای رسیدن به آن‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید. با این حال پس از گذشت مدتی، ممکن است برخی از قسمت‌ها را به هر دلیلی از کسب و کار خود حذف کنید و دیگر نیازی به وجود آن‌ها در سایت نباشد.

برای مثال فرض کنید که یک سایت برگزارکننده دوره دارید که در زمینه‌های مختلفی کار می‌کند؛ اما پس از مدتی تصمیم می‌گیرید که وارد یک حیطه تخصصی شده و دوره‌های نامربوط را حذف کنید. در این صورت برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به سئو سایت، باید به باز طراحی وب سایت بپردازید.

  • تغییر الگوریتم‌های گوگل

گوگل، هر از گاهی الگوریتم‌های رتبه بندی خود را تغییر می‌دهد و آپدیت‌هایی را برای آن‌ها ارائه خواهد داد؛ در این زمان شما نیاز به باز طراحی سایت خواهید داشت تا بتوانید خود را مطابق با این آپدیت‌ها هماهنگ کنید.

برای مثال امروزه تجربه کاربری در رتبه بندی سایت‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده و نیاز است که همه صفحات، طراحی UI و UX مناسبی داشته باشند؛ پس نیاز به طراحی پروتوتایپ اختصاصی دارید و باید با بررسی رقبا، ظاهر سایت خود را بهبود دهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله کاربرد پروتوتایپ در طراحی سایت را مطالعه کنید.

  • سازگار کردن طراحی سایت با گوشی‌های موبایل

یکی دیگر از زمان‌هایی که نیاز به باز طراحی سایت پیدا می‌کنید، وقتی است که وبسایت شما در گوشی‌های موبایل به خوبی نمایش داده نمی‌شود و کاربر نمی‌تواند به همه قسمت‌های آن دسترسی پیدا کند.

در چنین مواردی نیاز است که برای ریدیزاین سایت اقدام کرده و المان‌ها را برای نمایش در موبایل تغییر دهید. دقت داشته باشید که این کار را حتما به یک تیم متخصص بسپارید تا هم اشکالات نسخه دسکتاپ را برطرف کند و هم چیدمان موبایل را تنظیم نماید.

با استفاده از خدمات طراحی و باز طراحی وبسایت گروه لاک پشت، متفاومت دیده شوید

مراحل باز طراحی سایت

باز طراحی سایت کار ساده ای نیست و حتما باید با برنامه ریزی انجام شود؛ زیرا می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سئو و بهینه سازی شما بگذارد. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، خدمات باز طراحی وبسایت را بر اساس مراحل زیر به شما ارائه می‌کنیم:

4مرحله باز طراحی یا ریدیزاین سایت

  • بررسی وضعیت اولیه سایت

اولین مرحله از ریدیزاین سایت مربوط به بررسی وضعیت اولیه آن از نظر ظاهری و کدنویسی است؛ در این مرحله طراح سایت متوجه اشکالات موجود در طراحی اولیه خواهد شد. باید دقت کنید که برای بهتر انجام شدن این موضوع، باید هدف خود را از ریدیزاین سایت به طراح بگویید تا راحتتر بتواند برای برطرف کردن مشکلات برنامه ریزی کند.

  • بررسی رقبا

مرحله دوم از باز طراحی سایت مربوط به بررسی رقبایی است که توانسته اند در کلمات کلیدی موردنظر شما رتبه بگیرند. باید ببینید که این رقبا چه چیز‌هایی را در منو، صفحه اول و دیگر صفحات اصلی خود قرار داده اند. همچنین می‌توانید وبسایت آن‌ها را از نظر نحوه چیدمان المان‌ها، استفاده از رنگ‌ها، عبارات CTA، نوع اسلایدر و تصاویر بررسی کنید تا بهتر بتوانید سایت خود را باز طراحی نمایید.

  • طراحی پروتوتایپ

سومین مرحله از باز طراحی سایت، طراحی وایرفریم و پروتوتایپ است. در این مرحله، بر اساس بررسی‌های انجام شده در دو مرحله قبل، چیدمان کلی صفحه اول سایت شما مشخص شده و تعیین خواهد شد که هر المان در چه جایی قرار می‌گیرد. با این حال باید بدانید که نحوه چیدمان منو در این مرحله تعیین نمی‌شود و برای این کار، باید از خدمات سئو در اصفهان استفاده کنید.

  • تایید و اجرای پروتوتایپ

پس از اینکه پروتوتایپ طراحی شد، شما باید آن را تایید کنید تا به مرحله اجرا برسد؛ در این مرحله، طراحی سایت در صورت نیاز قالب سایت را تغییر خواهد داد و بر اساس پروتوتایپ طراحی شده، رنگ، فونت و دیگر المان‌ها را تنظیم می‌کند. در نتیجه سایت شما ظاهر جدیدی به خود خواهد گرفت و فرایند ریدیزاین تکمیل خواهد شد.

هزینه باز طراحی سایت چقدر است؟

هزینه باز طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • نیاز به خرید قالب سایت
  • هزینه طراحی پروتوتایپ
  • هزینه اجرایی شدن پروتوتایپ و طراحی وب سایت
  • نیاز به طراحی لوگو
  • هزینه چیدمان مجدد منو بر اساس تغییرات اعمال شده
  • وضعیت اولیه وبسایت

هزینه باز طراحی سایت چقدر است؟

در نهایت باید بگوییم …

باز طراحی سایت فرایندی است که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت، بهبود سئو و کاهش نرخ پرش کمک زیادی کند. البته باید حتما این کار را به یک متخصص بسپارید که به ساختار اصلی سایت ضربه ای نزند و بتواند بر اساس نیاز‌های شما ظاهر وبسایت و کد‌های آن را بهینه کند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، خدمات ریدیزاین سایت، طراحی پروتوتایپ اختصاصی و سفارشی سازی قالب را با بهترین قیمت و کیفیت به شما ارائه می‌دهیم. برای استفاده از این خدمات با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان موردنیاز برای ریدیزاین سایت چقدر است؟

این زمان بر اساس وضعیت اولیه وبسایت و تغییرات موردنیاز تعیین خواهد شد.

باز طراحی سایت با چه اهدافی انجام می‌شود؟

آپدیت کردن ظاهر سایت، بهبود تجربه کاربری و رابط کاربری، بهبود برندسازی و موبایل فرندلی کردن سایت، از اصلیترین دلایل نیاز به باز طراحی وب سایت هستند.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =