لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو صفحه اصلی سایت چگونه است؟

صفحه اول سایت یکی از مهمترین قسمت‌ها برای جذب مخاطب و بازدیدکنندگان به سایت است و می‌تواند تاثیر زیادی بر روی فروش و درآمد شما از سایت داشته باشد. به همین دلیل نیاز است که این صفحه طراحی جذابی داشته و به طور اصولی بهینه سازی شود تا مخاطبان بیشتری را به سایت شما جذب کند. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم درباره اهمیت و چگونگی سئو صفحه اصلی سایت صحبت کنیم.

چگونگی سئو صفحه اول سایت
راهنمای مطالعه

اهمیت سئو صفحه اول سایت

استراتژی سئو و بهینه سازی وبسایت برای هر کسب و کاری از صفحه اول آغاز می‌شود و به نوعی تعیین کننده مسیری است که شما باید برای جذب مشتری طی کنید. به عبارت بهتر صفحه اصلی سایت خلاصه‌ای از کلیه خدماتی است که شما به مشتری ارائه می‌دهید و می‌توانید جایی برای نشان دادن بهترین نمونه کار‌ها و سابقه کاریتان هم باشد. تجربه نشان داده که مشتریان حتی اگر از طریق مقالات یا سایر صفحات با وبسایت شما آشنا شوند، حتما سری به صفحه اصلی می‌زنند تا یک دید کلی از برندتان به دست آورند؛ به همین دلیل سئو صفحه اصلی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد.

در سئو صفحه اول سایت شما تصمیم می‌گیرید که چه مواردی را در صفحه اول قرار دهید و نحوه چیدمان آن‌ها را تعیین می‌کنید. این کار به کمک طراحی پروتوتایپ بر اساس اصول بهینه سازی سایت انجام می‌شود؛ شما می‌توانید برای آشنایی با کاربرد پروتوتایپ در طراحی سایت مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

صفحه اصلی سایت باید شامل چه قسمت‌هایی باشد؟

6 مورد مهم و لازم در صفحه اصلی سایت | آژانس ایده لاک پشت

در آموزش سئو صفحه اصلی سایت اولین مورد مربوط به معرفی قسمت‌های مختلفی است که باید در صفحه اول قرار بگیرند. این قسمت‌ها عبارتند از:

  • هدر: هدر صفحه جایی است که لوگو، اطلاعات تماس، نام برند و عنوان صفحه در آن قرار می‌گیرد و اولین مکانی است که کاربر مشاهده می‌کند.
  • منو: منو نشاندهنده اصلیترین خدمات و محصولات شما است و مسیر دسترسی به آن‌ها را تعیین می‌کند.
  • اسلایدر: بخش تصویری صفحه اصلی است که در قالب دو یا سه تصویر متحرک، برخی از خدمات یا شعار‌های سازمانی شما را نمایش می‌دهد یا آخرین اخبار را اطلاع‌رسانی می‌کند.
  • محتوا: در این قسمت شما می‌توانید انواع محتوای متنی، تصویری یا ویدیویی را منتشر کنید و مهمترین بخش سئو صفحه اصلی سایت هم به محتوا تعلق دارد.
  • سایدبار: در قسمت حاشیه‌ای صفحه شما می‌توانید امکان دسترسی به برخی از مهمترین قسمت‌ها را به صورت آیکون‌های گرافیکی فراهم کنید.
  • فوتر: فوتر پایینترین بخش صفحه اصلی سایت است که معمولا لینک‌های مهم، اطلاعات تماس، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و نماد‌های اعتماد سایت در آن قرار می‌گیرند.

آموزش سئو صفحه اصلی

برای سئو صفحه اصلی سایت نیاز است برخی از اصول سئو داخلی و بهینه سازی محتوا را رعایت کنید و در مورد اصول سئو تصاویر و ویدیو‌ها هم مطالبی را بدانید. در ادامه به طور مختصر به آموزش سئو صفحه اصلی به شما می‌پردازیم.

آموزش سئو کردن صفحه اصلی سایت با آژانس لاک پشت

بهینه سازی عنوان صفحه

خیلی از افراد قرار دادن H1 و عنوان اصلی در سئو سایت را نادیده می‌گیرند و این کار را انجام نمی‌دهند؛ این در حالی است که یکی از اصول مهم در بهینه سازی صفحه اول این است که عنوان جذابی برای آن انتخاب کنید. این عنوان می‌تواند شعار شما باشد یا اینکه زمینه کاریتان را به طور خلاصه نشان دهد.

بهینه سازی عنوان سئو

عنوان سئو همان چیزی است که در زمان جستجوی کاربر، در صفحه نتایج موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود. این عنوان معمولا بیشتر از 60 کاراکتر نیست؛ اما شما می‌توانید با نوشتن یک عبارت بسیار جذاب در آن، مخاطب را به دیدن سایت خود دعوت کنید و او را جذب برندتان نمایید. برای این کار می‌توانید از ترفند‌های زیر کمک بگیرید:

  • به کار بردن نام برند
  • استفاده از کلمات کلیدی اصلی
  • استفاده از جملات ترغیب کننده
  • نداشتن شعار‌ها یا تبلیغات غیرمعمول

تاثیر بهینه سازی متا دیسکریپشن در سئو صفحه اصلی

یکی دیگر از مراحل مهم در سئو صفحه اول سایت مربوط به بهینه سازی توضیحات متا یا متا دیسکریپشن است که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. این توضیحات هم می‌توانند دعوتی از کاربر برای دیدن صفحه اصلی باشند یا خدماتتان را معرفی کنند. اگر می‌خواهید این توضیحات را به جذابترین شکل ممکن بنویسید، مقاله راهنمای نوشتن متا دیسکریپشن را مطالعه نمایید.

بهینه سازی نحوه چیدمان منوی سایت

یکی از مهمترین کار‌هایی که باید در سئو صفحه اصلی سایت انجام دهید، بهبود چیدمان منو است؛ زیرا بیشتر کاربران پس از ورود به صفحه اول، به منو سر می‌زنند تا فهرستی از خدمات شما را ببینند. دقت داشته باشید که نباید منوی سایت را بیش از حد شلوغ کنید و تنها مهمترین موارد را در آن قرار دهید.

چیدمان منو یکی از کار‌های اصلی در تدوین استراتژی سئو سایت است و باید توسط یک کارشناس با بررسی رقبای شما انجام شود. به همین دلیل باید این کار را به شرکت سئو اصفهان بسپارید تا بر اساس تجربه خود بهترین منو را برای شما ایجاد کند.

بهبود UI و UX صفحه اصلی

از مهمترین مواردی که در آموزش سئو صفحه اصلی سایت به آن اشاره می‌شود، بهبود طراحی UI و UX آن است. شما باید المان‌های مهم را در جایی از صفحه قرار دهید که کاربر برای پیدا کردن آن‌ها نیاز به جستجو نداشته باشد. همچنین باید مهمترین محصولات یا خدماتتان را در قالب المان‌های گرافیکی یا محتوا‌های کوتاه به مشتریان معرفی کنید تا با مطالعه صفحه اول به طور کامل متوجه شوند که باید چه انتظاری از شما داشته باشند. این موضوعی است که ما در زمان طراحی سایت اصفهان بسیار به آن دقت کنیم و از همان ابتدا، طراحی صفحه اول را بر اساس اصول سئو برای شما انجام می‌دهیم.

بهینه سازی محتوا، از مهمترین اقدامات سئو صفحه اصلی سایت

هرچند معمولا صفحه اول سایت محتوای زیادی ندارد، بهینه سازی محتوا از مهمترین اقدامات سئو صفحه اصلی سایت است. زیرا با این کار شما می‌توانید مهمترین کلمات کلیدی خود را به گوگل معرفی کرده و در عین حال لینک سازی داخلی سایتتان را هم بهبود ببخشید. البته محتوای صفحه اصلی تنها به محتوای متنی محدود نمی‌شود و شما باید تصاویر، اسلاید شو، ویدئو، اخبار، آخرین مقالات و مواردی از این دست را هم در این صفحه قرار دهید. اما لازم است که همه این گزینه را بر اساس اصول بهینه سازی صفحه اول سایت تنظیم کنید تا سرعت سایتتان کم نشده و صفحه اصلی هم شلوغ نشود.

قرار دادن لوگوی اختصاصی

اهمیت نمونه کار طراحی در انتخاب شرکت طراحی لوگو | لاک پشت

یکی از قسمت‌های مهم در سئو صفحه اول سایت و برندسازی، قرار دادن لوگو در آن است. شما باید یک لوگوی منحصر به فرد داشته باشید که معرف کسب و کارتان باشد و در عین حال بتواند نام شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. اگر هنوز برای داشتن چنین لوگویی اقدام نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات طراحی لوگو در اصفهان لاک پشت استفاده کنید.

بهبود تصاویر

بخش زیادی از صفحه اصلی سایت مربوط به تصاویر آن است؛ زیرا عکس‌ها می‌توانند خیلی سریع محتوا را انتقال دهند و جذابیت زیادی به صفحه ببخشند. اما باید بدانید که بهینه سازی تصاویر، از مهمترین اصول سئو صفحه اصلی سایت است. چراکه اگر این کار را انجام ندهید، سرعت سایت شما به شدت کاهش پیدا کرده و موتور‌های جستجو هم تصاویر شما را درک نمی‌کنند. بنابراین باید اقدامات زیر را در این زمینه انجام دهید:

  • از ویژگی Alt تصاویر استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را در توضیحات Alt بنویسید.
  • از فرمت تصاویر webp، jpg و png استفاده کنید.
  • مقاله بهینه سازی تصاویر وب سایت را مطالعه کنید.

بهینه سازی سرعت، از اصلیترین اصول سئو صفحه اول سایت

در آموزش سئو صفحه اصلی سایت آمده که سرعت لود صفحه نباید بیشتر از 3 ثانیه باشد؛ در غیر این صورت مخاطب وبسایت شما را ترک کرده و به سراغ رقبا می‌رود. بنابراین باید با انجام اقدامات مختلف، سرعت سایت را تا حد زیادی بهینه کرده و کاری کنید که محتوای اصلی صفحه، خیلی زود لود شود. شما می‌توانید برای بهبود سرعت لود سایت وردپرسی از خدمات ما در لاک پشت استفاده کنید.

بهبود نسخه موبایل

یکی از مهمترین بخش‌های سئو صفحه اصلی سایت این است که نسخه موبایل آن را بهینه سازی کنید. باید بدانید که منو و نحوه چینش المان‌های مختلف صفحه اصلی در نسخه موبایل متفاوت است و به همین دلیل نیاز به طراحی جداگانه دارد.

استفاده از ابزار‌ها برای آنالیز رفتار مخاطبان در صفحه اصلی

برای موفقیت در سئو صفحه اول سایت ابزار‌هایی وجود دارند که به شما در آنالیز رفتار کاربران کمک زیادی می‌کنند. این ابزار‌ها نشان می‌دهند که کاربران بیشتر بر روی کدام قسمت‌ها کلیک کرده‌اند، چه مدت در صفحه اصلی باقی ماند‌ه‌اند و نحوه پیمایش آن‌ها در صفحه چگونه بوده است. در نتیجه شما می‌توانید با داشتن این داده‌ها، چیدمان صفحه اصلی خودتان را بهینه‌تر کنید.

در نهایت باید بگوییم …

سئو صفحه اصلی سایت یکی از اقدامات بسیار مهم در جهت برندسازی و جذب مشتری است. در این مقاله از لاک پشت مهمترین موارد را در آموزش سئو صفحه اصلی بیان کردیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره یا یادگیری موارد بیشتر، در دوره آموزش سئو در اصفهان شرکت کرده یا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

هدف اصلی از سئو صفحه اصلی سایت چیست؟

هدف اصلی از سئو صفحه اصلی سایت برندسازی شما است؛ زیرا در جستجوی نام برند، صفحه اصلی در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.

اگر نام برند عمومی‌ بوده یا رقبای زیادی داشته باشد، چطور می‌توان سئو صفحه اصلی را انجام داد؟

در این صورت برای سئو صفحه اصلی و بالا آوردن نام برند نیاز به تدوین استراتژی‌های لینک سازی داخلی و خارجی دارید یا اینکه باید نام برند را با حوزه کاری خودتان ترکیب کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =