لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاهش زمان ایندکس صفحات توسط گوگل

برای اینکه سایت شما در میان نتایج برتر گوگل قرار بگیرد، در قدم اول باید توسط این موتور جستجو ایندکس شود. باید بدانید که سرعت ایندکس سایت توسط Google برای همه وب‌سایت‌ها و صفحات موجود یکسان نیست و برخی از آن‌ها زودتر از دیگران index می‌شوند. اما سوال اینجا است که چطور می‌توان سرعت ایندکس سایت را افزایش داد؟ با ما در این مقاله از لاک پشت همراه باشید تا راه سریع برای ایندکس صفحات سایت شما در گوگل را به شما آموزش دهیم.

8 روش موثر و سریع برای ایندکس صفحات توسط گوگل
راهنمای مطالعه

چرا گوگل صفحات سایت را ایندکس نمیکند؟

این سوالی است که بیشتر کاربران اخیرا در مواجهه با ایندکس نشدن سایت خودشان در گوگل جستجو می‌کنند. پس در مرحله اول به شما خواهیم گفت که چه فرایندی باید طی شود تا موتورهای جستجو مطالب جدید وب‌سایت شما را ببینند و آن را ثبت کنند یا به اصطلاح ایندکس کنند. زمان ایندکس شدن یک سایت در موتورهای جستجو به موارد زیادی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بودجه خزش یا  Crawl Budget شما است. بودجه خزش بر اساس میزان فعالیت شما و…  تعیین می‌شود؛ به عبارت بهتر سرعت ایندکس شدن مطالب وب‌سایت با سرعت ایجاد تغییرات در آن یک نسبت مستقیم دارد.

اما این بدان معنا نیست که لزوما فعالیت بیشتر در هر وب‌سایت، باعث بالا رفتن سرعت ایندکس شدن صفحات می‌شود. بسیاری از سایت‌ها هستند که تعداد زیادی صفحه و مقاله را در هر ماه منتشر می‌کنند، اما ناچار هستند که حتی چند هفته برای بررسی صفحات توسط گوگل صبر کنند. برای اطلاعات بیشتر و یا افزایش بودجه خزش خود به مقاله ی بودجه خزش یا  Crawl Budget مراجعه فرمایید. در ادامه 8 روش برای کاهش  ایندکس صفحات توسط گوگل را بیان میکنیم:

الگوریتم تازگی محتوا دلیل اهمیت به روزرسانی مداوم سایت

1. به روز رسانی مداوم سایت و فعالیت در سایت

یکی از افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت توسط گوگل، به روز رسانی مداوم وب‌سایت است. برای این کار می‌توانید مقاله‌های خود را به صورت تدریجی منتشر کرده و به طور دائمی آن‌ها را آپدیت کنید.(در این خصوص گوگل نیز الگوریتمی به نام تازگی محتوا دارد که خود به اهمیت این موضوع میپردازد.) به علاوه بهتر است هر از چند گاهی دستی به UI و UX صفحات خودتان بکشید و طراحی آن‌ها را به روز کنید.

3. درخواست ایندکس صفحه مورد نظر در گوگل کنسول

برای افزایش سرعت در ایندکس شدن یک اکانت گوگل کنسول داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید فعالیت ربات‌های موتور جستجو را در هر صفحه خود زیر نظر بگیرید. بنابراین اگر اخیرا صفحه‌ای را به سایت خودتان اضافه کرده‌اید و یا اینکه تغییراتی در آن داده‌اید، می‌توانید به گوگل اعلام کنید(URL INSPECTION) که برای ایندکس شدن صفحه سری به آن بزند.

مراحل ایندکس کردن صفحات در گوگل ایندکس

برای این کار باید ابتدا از ابزار Inspection URL استفاده کنید و URL مورد نظر خود را در آن بیندازید و TEST LIVE URL بگیرید تا مشخص شود که آیا مشکلی در ایندکس شدن صفحه وجود دارد یا نه؟ در صورت وجود مشکل باید آن را به‌سرعت برطرف کنید؛ اما در غیر این صورت با زدن دکمه REQUEST INDEXING این صفحه در صف ایندکس شدن قرار می‌گیرد که ممکن است چند ساعت تا چند هفته طول بکشد. برای کوتاه‌تر شدن این زمان باید نقشه سایت خودتان را در گوگل کنسول ثبت کنید تا ربات‌ها بهتر بتوانند تغییرات ایجادشده در آن را پیگیری کنند. البته باید بدانید که تعداد درخواست ها محدود هستند و تعداد آن حدود به 15 URL میباشد. اگر نمیدانید سایت مپ چیست و راه های بهینه سازی آن را نمیدانید به مقاله “سایت مپ جیست؟ راه های بهینه سازی آن” مراجعه کنید.

3. تولید محتوای باارزش و کاربرپسند و تاثیر آن در سرعت ایندکس صفحات

اگر در تمامی فعالیت‌های وب‌سایت خودتان همواره کاربر را در محوریت قرار دهید، برنده میدان هستید. به طور کلی وب‌سایت‌هایی که بیشتر توسط کاربران بازدید می‌شوند، جایگاه بهتری نزد گوگل دارند و به همین دلیل سریع‌تر ایندکس خواهند شد. پس اگر به دنبال بالا رفتن سرعت ایندکس سایت توسط گوگل هستید، باید به طور کامل خودتان را وقف جلب رضایت مخاطبان کنید.

بهینه سازی سرعت سایت و نقش آن در سرعت ایندکس صفحات

4. بهینه سازی سرعت سایت و نقش آن در سرعت ایندکس صفحات

یکی از مواردی که به طور مستقیم می‌تواند باعث افزایش در ایندکس شدن سایت شما در گوگل شود، بهینه سازی سرعت آن است. سعی کنید تا حد امکان حجم تصاویر، حجم فایل های CSS، JS موجود در وب‌سایت خودتان را کاهش داده و از طراحی‌هایی استفاده کنید که چندان سنگین نیستند. پس اگر می‌خواهید که سرعت نمایه شدن وب‌سایتتان افزایش پیدا کند، می‌توانید از خدمات افزایش سرعت سایت در گروه لاک پشت استفاده کنید و یا از نکات اعلامی در این صفحه بهره مند شوید.

جلب توجه کاربران از طریق شبکه های اجتماعی موثر در ایندکس صفحات

5. فعالیت در شبکه های اجتماعی

یک راه مهم دیگر در سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات سایت توسط گوگل تا گوگل سریع‌تر سایت شما را ایندکس کند، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. بهتر است که در شبکه های اجتماعی محبوب گوگل از جمله فیسبوک، لینکدین و توییتر و در نهایت اینستاگرام برای خودتان صفحه‌ای باز کرده و در آن فعالیت کنید. این کار می‌تواند بازدید مخاطبان را از سایت افزایش داده و توجه آن‌ها را به شما جلب کند.

6. بهینه سازی لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی و خارجی و گرفتن بک لینک اگر با استراتژی درست انجام شود، می‌تواند از دو راه سرعت ایندکس سایت را بالا ببرد. راه اول بالا رفتن اعتبار دامنه یا Domain Authority شما است که باعث می‌شود تا موتورهای جستجو به شما به عنوان یک وب‌سایت معتبر نگاه کنند. از سوی دیگر این لینک سازی مسیر ربات‌های گوگل را برای گشتن در میان صفحات مختلف بسیار راحت‌تر می‌کنند و باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانند تغییرات ایجادشده را درک کنند و یا در فضای اینترنت به سایت شما برسند و CRAWLER های خود را به سایت شما بفرستند تا سرعت ایندکس صفحات شما توسط گوگل افزایش یابد.

سایت W3.org برای بررسی عیوب سایت

7. بهینه سازی کدنویسی سایت روش دشوار اما تاثیر گذار در سرعت ایندکس

یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت ایندکس صفحات وب‌سایت این است که کدنویسی صفحات خود را بهینه کرده و با زبان ساده‌تری با ربات‌های گوگل حرف بزنید. به علاوه باید متا تگ‌های html خود را چک کنید تا مواردی مانند NOINDEX یا NOFOLLOW در آن وجود نداشته باشد. پس توصیه ما این است تا اگر برای مثال در شهر اصفهان هستید از همان ابتدا به سراغ یک شرکت طراحی سایت در اصفهان یا هر شهر دیگری که فعالیت می‌کنید بروید تا مطمئن شوید که کدنویسی سایت شما را سسئو شده انجام خواهد داد. اما اگر این کار را نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از سایت W3.org مشکلات موجود در بخش کد نویسی سایت را بررسی کنید و یا با سئو کار خود مشورت کنید.

API یکی از سریع ترین راه ها برای ایندکس صفحات در گوگل

8. استفاده از API گوگل سریع ترین راه ایندکس صفحه

اگر تمامی موارد بالا را انجام داده اید اما باز هم صفحات شما ایندکس نشدند پیشنهاد میکنم این مورد را از دست ندهید. برای افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت در گوگل، استفاده از ابزار جدیدی به نام Indexing API است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به صورت مستقیم اضافه یا حذف شدن یک URL را به گوگل اطلاع دهید. به این ترتیب Google می‌تواند برای بررسی یک صفحه شما برنامه‌ریزی کند. بر طبق توصیه گوگل، بهتر است که حتما در کنار نقشه سایت از Indexing API استفاده کنید؛ زیرا این ابزار از ربات‌های گوگل می‌خواهد که زودتر صفحه شما را برای نمایه گذاری بررسی کند.

هرچند گفته شده که این شیوه ایندکس گذاری تنها برای صفحات شغلی یا Broadcast ها کاربرد دارد؛ اما تجربه عملی ثابت کرده که برای هر نوع محتوایی می‌توان از آن استفاده کرد. با استفاده از Indexing API می‌توانید 100 یا هزاران آدرس را به موتور جستجو معرفی کرده و در هر مرحله وضعیت درخواست خودتان را هم بررسی کنید. در ادامه محتوایی آماده خواهیم کرد که این روش را به طور دقیق به شما آموزش دهیم.

در نهایت باید بگوییم …

افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت همواره یکی از دغدغه‌های صاحبان وب‌سایت بوده است. ما در این مقاله تلاش کردیم 8 راه موثر برای افزایش ایندکس صفحات شما توسط گوگل را ارائه دهیم. به یاد داشته باشیم که داشتن محتوای تازه و مفید و به روز رسانی دائمی سایت می‌تواند در همه حال به زودتر ایندکس شدن وب‌سایت شما کمک کند.

سوالات متداول (FAQ)

چرا گوگل یک سایت را ایندکس نمی‌کند؟

این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برای مثال اگر در سایت شما محتواهای تکراری و کپی شده وجود داشته باشد و یا اینکه به مدت طولانی در آن فعالیتی نکنید، ربات‌های گوگل دیگر آن را بررسی نمی‌کنند. این موضوع حتی می‌تواند منجر به حذف شدن شما از نتایج جستجو شود.

چگونه می‌توان فهمید که یک صفحه ایندکس شده است یا نه؟

برای اطلاع از اینکه سایت شما ایندکس شده است یا نه می‌توانید عبارت Site:sitedomain را در گوگل جستجو کنید تا همه صفحات ایندکس شده را به شما نشان دهد. برای مثال با جستجوی عبارت Site:lockposht.com می‌توانید تمامی صفحات ایندکس شده را ببینید. به علاوه در گوگل وبمستر هم می‌توانید وضعیت صفحات را بررسی کنید.

آیا قرار دادن محتوا بر اساس یک زمان‌بندی مشخص در افزایش سرعت ایندکس سایت تاثیر دارد؟

زمان‌بندی محتوا و انتشار آن‌ها در یک زمان خاص، چندان بر روی بالا بردن سرعت ایندکس سایت تأثیرگذار نیست. در این مورد بیشتر باید به کیفیت محتوا دقت کنید و حتما برای خودتان یک برنامه منظم را در نظر بگیرید که هیچ وقت سایتتان بیکار نماند.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =