لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خدمات سئو خارجی سایت

آیا با وجود اینکه با تمام روح و قلبتان محتوای خود را آماده کرده‌اید، باز هم نمی‌توانید رتبه مورد انتظار خود را در گوگل به دست آورید؟ خدمات بهینه سازی و سئو خارجی سایت ممکن است در این زمینه دخیل باشد. سئو یا SEO را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: سئو داخلی و سئو خارجی و تکنیکال سئو. بسیاری خدمات بهینه سازی و سئو خارجی را لینک سازی می‌دانند، اما آیا واقعا چنین است؟ در این مقاله در مورد سئو خارجی و خدمات بهینه سازی و سئو خارجی سایت و تفاوت آن با سئو داخلی، به‌طور مفصل صحبت می‌کنیم و فاکتورهای مهم در این نوع سئو را موردبررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سئو خارجی چیست؟
راهنمای مطالعه

معرفی سئو خارجی

بهبود رتبه و رنک با خدمات سئو خارجی سایت

خدمات بهینه سازی و سئو خارجی سایت عبارت است از هر تلاشی که بیرون از وب‌سایت، به‌منظور بهبود رنکینگ آن برای موتور جستجو از جمله گوگل انجام می‌شود. هرچند لینک سازی بخش بزرگی از آن به حساب می‌آید، اما بهینه سازی و سئو خارجی سایت تنها به لینک سازی محدود نمی‌شود و بسیار فراتر می‌رود. گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر در هنگام تصمیم‌گیری در مورد رتبه‌بندی صفحات وب، بسیاری از عوامل بیرونی یا همان off-page مانند لینک‌ها را نیز در نظر می‌گیرد. درواقع رتبه‌بندی فقط بر اساس کیفیت محتوای داخلی انجام نمی‌گیرد که این موضوع، خود مسئله‌ای چالش‌برانگیز است.

خدمات بهینه سازی و سئو خارجی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

اکنون زمان آن است که شما را با مهم‌ترین تکنیک‎ ها سئو و بهینه سازی خارجی سایت آشنا کنیم:

  • شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در بهبود سئو خارجی وب‎ سایت شما نقش مهمی داشته باشند. البته شبکه های اجتماعی نقش مستقیم در بهینه سازی و سئو سایت شما ندارند بلکه تاثیر خود را با سیگنال های خود بر سئو می گذارند. منظور از سیگنال شبکه اجتماعی مراجعه کاربران به صفحات سایت شما است. شما باید رضایت مخاطبان خود را جذب کنید تا گوگل نیز شما را دوست داشته باشد. توجه داشته باشید که برند شما می‌تواند به عنوان یک لینک در نظر گرفته شود. امروزه فیس بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها رتبه صفحه خود را ارتقا دهید.
  • پست مهمان: نوشتن یک پست مهمان می‌تواند به شما در ساخت یک لینک با کیفیت و بهینه سازی و سئو خارجی سایت شما کمک کند. به‌علاوه شما با نوشتن پست‌های مهمان در وبلاگ دیگران، دست به یک اقدام حرفه‌ای زده‌اید. اکثر وبلاگ‌های مهمان برای تبلیغ کسب و کار یا محصول خود می‌آیند و گاهی آزار دهنده به نظر می‌رسند، سعی کنید که انصاف داشته باشید و از اطلاعات تازه و مرتبط استفاده کنید تا خواننده جذب صفحه شود. البته پست مهمان در ایران چندان کارآیی ندارد.

تعامل با افراد موثر در سئو خارجی

  • بازاریابی در فروم‎ و انجمن‌ها: انجمن‌ها، مکانی عالی برای تبلیغ وب‌سایت شما هستند. همانند پست مهمان، نباید اجازه دهید که نوشته شما باعث رنجش خواننده شود. برای مثال اگر به دنبال تبلیغ یک نام تجاری هستید، سعی کنید که در ابتدا و به طور صریح، نام برند موردنظر را ذکر نکنید. ابتدا اطلاعات علمی درباره موضوع ارائه دهید و در انتها برند تجاری خود را معرفی کنید. البته باید در نظر داشت که فروم ها چندان ارزش بالایی در سئو و بهینه سازی خارجی سایت شما ندارند و باید به میزان کم و صحیح استفاده کرد. چند فروم یا انجمن فعال را میتوان به مجید آنلاین نی نی سایت، پی سی ورد اشاره کرد.
  • ایجاد اعتماد: یک نویسنده معروف می‌گوید: گوگل زمانی شما را دوست خواهد داشت که دیگران نیز شما را دوست داشته باشند. به طور کلی نه تنها گوگل بلکه تمامی موتور های جستجو با رضایت کاربر شهرت خود را به دست می آورند پس طبیعی است که رضایت کاربران هدف اول گوگل باشد. در خدمات بهینه سازی یا سئو خارجی سایت نیز به مانند سئو داخلی، جلب اعتماد مخاطبان مسئله مهمی است. شفافیت، یکی از موارد ضروری در کمک به اعتمادسازی است. سعی کنید که محتواهای مفید پست کنید و تلاش نکنید که با عناوین جذاب و محتوای بی‌کیفیت، خوانندگان را فریب دهید. البته همان طور که در خدمات بهینه سازی و سئو داخلی سایت نیز گفتیم یکی از مسائل مهم در سئو داخلی عنوان جذاب و البته صادقانه است.
  • رپورتاژ آگهی: رپورتاژ آگهی لینک سازی رایگان نیست و بسته به نوع سایت انتخابی شما و میزان اعتبار هزینه ای پرداخت می کنید تا یک محتوا برای شما در سایت مورد نظر منتشر شود و تفاوت آن با دیگر روش ها این است که لینک به سایت شما به صورت فالو قرار میگیرد. استفاده از رپورتاژ آگهی، از کارآمدترین خدمات سئو خارجی سایت است. با قرار دادن رپورتاژ خود در یک سایت محبوب و استفاده از لینک‌های مختلف برای کلمه‌های کلیدی، می‌توانید به‌طور موثری باعث بهبود سئو خارجی وب‌سایت خود شود.
  • کامنت مارکتینگ: زمانی که شما در وبلاگ دیگران اظهار نظر می‌کنید، لینکی برای وب‌سایت خود قرار نمی‌دهید، به همین جهت ممکن است تصور کنید این روش چندان به عنوان خدمات بهینه سازی و سئو خارجی وب‌سایت شما موثر نباشد، اما این یک تصور اشتباه است. شما با اظهارنظر در وبلاگ‌های معروف و محبوب مرتبط با وب‌سایت خود، باعث می‌شوید که تعداد قابل ‌توجهی از مخاطبان با وب‌سایت شما آشنا شوند و آمار مشاهده سایت شما به شکل محسوسی بالا برود. البته توجه به این موضوع که مدیران سایت به شما اجازه نمی دهند تا در سایت آن ها لینکی قرار دهید قابل اهمیت است.

روش های مختلف سئو خارجی

  • شرکت در دایرکتوری‌: منظور از دایرکتوری یک سری سایت های معرفی کسب و کار می باشد که با ثبت نام در آن ها می توانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید و با توجه به استراتژی این سایت ها لینکی از آن ها به سایت خود دریافت کنید. نکته‌ای که در مورد این تکنیک بسیار حائز اهمیت است، این است که دایرکتوری درستی را برای شرکت و ثبت نام انتخاب کنیم. در غیر این صورت، این تکنیک، کارآمدی چندانی در سئو خارجی وب‌سایت شما نخواهد داشت.
  • سایت‌های تبلیغاتی آنلاین: سایت های تبلیغاتی فراوانی در فضای نت وجود دارد که به شما اجازه می دهند آگهی های خود را به صورت رایگان و ویژه ثبت کنید. نکته مهم این است که هر سایت تبلیغاتی برای شما موثر نیست. شما میتوانید با بررسی این سایت ها و میزان ورودی آن ها به تبلیغات خود بپردازید. استفاده از این نوع سایت‎ ها نیز می‌تواند به عنوان خدمات بهینه سازی و سئو خارجی سایت شما بسیار کارساز باشد، مخصوصا در زمینه ارائه محصولات و خدمات. شما همچنین این امکان را دارید که لینک‌های سایت خود را نیز در این سایت‌ها قرار دهید. چند سایت مهم و تاثیر گذار تبلیغاتی شامل: ایران تجارت، ایستگاه، آگهی 24 و…
  • ساخت و طراحی تصاویر، ویدیو، پادکست قابل انتقال: شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن تصاویر مربوط به سایت خود در سایت‌های دیگر باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با سایت خود شوید. همچنین این امکان را دارید که زیر تصاویر، از لینک‎ های مربوط به وب‌سایت خود استفاده کنید تا مخاطبان در صورت تمایل، بتوانند به‌طور مستقیم به وب‌سایت شما سر بزنند. سایت های اشتراک گذاری شامل: کست بکس که محتوای پادکست را به اشتراک می گذارد. سایت دیبل، پینترست برای اشتراک گذاری محتوای تصویری و سایت های به اشتراک گذاری ویدیو شامل: آپارات، یویتیوب و…
  • فروش از طریق MARKET PLACE: این تکنیک مخصوص سایت های فروشگاهی می باشد که محصول می فروشند. منظور فروش محصولات از طریق سایت هایی مانند دیجی کالا، ترب و ایمالز است. این سایت ها با استراتژی های خود و البته ثبت نام شما در آن ها و پرداخت هزینه کمک به فروش محصولات شما می کنند.

به یاد داشته باشید که افراد، تنها محتوایی را که دوست دارند، لایک می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند و درباره آن صحبت می‌کنند، بنابراین در نوشتن محتوا، تمام توجه خود را معطوف این موضوع کنید. روش‌های غیرمنصفانه و فریبکارانه را به کار نبرید. زیرا این اقدامات باعث دشمنی موتور جستجوگر و حتی بازدیدکننده با شما می‌شود که می‌تواند عواقبی مانند جریمه شدن توسط موتور جستجوگر و مسدود شدن توسط بازدیدکنندگان را در پی داشته باشد.

تفاوت بین سئو خارجی با سئو داخلی

به روش بهینه‌سازی صفحات وب، به‌منظور بهبود رنکینگ آن صفحات، سئو داخلی گفته می‌شود. درواقع سئو داخلی چیزی است که شما به‌طور کامل بر آن کنترل دارید. این موضوع در مورد بهینه سازی و سئو خارجی سایت صدق نمی‌کند. برای مثال، اگر شما از کسی درخواست کنید که صفحه‌ای را به شما لینک کند، این یک سئو خارجی است، چرا؟ زیرا در طی این فرایند شما چیزی را در مورد وب‌سایت خود تغییر نداده‌اید؛ اما اگر شما با بهینه‌سازی برخی تصاویر در وب‌سایت خود، سرعت صفحه را بهبود ببخشید، این اقدام را سئو داخلی یا on page seo می‌نامند زیرا شما این تغییر را به‌طور مستقیم در وب‌سایت خود ایجاد کرده‌اید.

به‌طورکلی اگر تفاوت این دو را به‌طور کامل متوجه نشده‌اید و نمی‌دانید برخی تکنیک‌های سئو در کدام دسته از انواع سئو قرار می‌گیرند، این سوال را از خود بپرسید: آیا تکنیک موردنظر، کاملا تحت کنترل شماست؟ اگر جواب منفی است، به احتمال زیاد، تکنیک موردنظر مربوط به سئو خارجی سایت شما است.

به این مقاله امتیاز دهید.

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 12 =