لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت سئو فرندلی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

طراحی سایت سئو فرندلی یا طراحی سایت سئو شده یکی از اصطلاحات بسیار مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که متاسفانه توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود. با این حال اگر در زمان انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت به این نکته توجه کنید، فرایند سئو و بهینه سازی وبسایت برایتان بسیار راحت خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به شما بگوییم که منظور از طراحی سایت سئو محور چیست و چرا ما به آن نیاز داریم؟

ویژگی ها و مزایای طراحی سایت سئو شده
راهنمای مطالعه

 طراحی سایت سئو فرندلی چیست؟

منظور از طراحی سایت سئو فرندلی فرایندی است که از همان ابتدای طراحی وبسایت، اصول سئو در همه قسمت‌های آن رعایت شده باشد. بنابراین یک شرکت طراحی وبسایت که به اصول بهینه سازی سایت هم آشنایی داشته باشد، می‌تواند در انتخاب قالب، انتخاب فونت، طراحی صفحه اول، فعالسازی افزونه‌ها و کدنویسی وبسایت همه نکات طراحی سایت سئو شده را در نظر گرفته و به این ترتیب یک ساختار مطمئن را برای شما طراحی کند. در صورتی که نکات طراحی سایت سئو محور در این زمینه رعایت نشوند، شما ناچار هستید که قبل از شروع فرایند سئو، زمان و هزینه زیادی را برای بهینه سازی ساختار اولیه سایت و رعایت این نکات صرف کنید.

مزیت طراحی سایت سئو شده چیست؟

5 مزیت طراحی سایت سئو بیس یا سئو فرندلی | آژانس لاک پشت

  • جذب ترافیک بیشتر در موتورهای جستجو
  • کاهش زمان موردنیاز برای بهینه سازی سایت
  • اولویت قرار دادن کاربران و ایجاد بهترین تجربه کاربری
  • کاهش مدت زمان لازم برای ایندکس شدن صفحات
  • کم شدن قابل توجه هزینه‌های سئو و بهینه سازی سایت

ویژگی‌های طراحی سایت سئو شده

حال سوال اینجا است که برای طراحی سایت سئو فرندلی باید به چه نکاتی توجه کرد و چه ویژگی‌هایی را در آن رعایت نمود؟ در این بخش می‌خواهیم به بررسی مهمترین ویژگی‌های طراحی سایت سئو محور بپردازیم.

سایت سئو فرندلی یا سئو بیس چه ویژگی هایی دارد؟

1- انتخاب قالب مناسب

اولین نکته در طراحی سایت سئو فرندلی این است که یک قالب مناسب را برای آن انتخاب کنید که کدنویسی‌های بهینه‌ای داشته باشد و از نظر امنیت هم مشکلی برای شما ایجاد نکند. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که شکل ظاهری وبسایت تا حد زیادی با اهداف شما همخوانی دارد و در عین حال می‌توانید امکانات موردنظر خود را در سایت بگنجانید. برای اینکه بتوانید یک قالب مناسب را برای وبسایت خود انتخاب کنید، مقاله انتخاب قالب مناسب برای وردپرس را مطالعه کنید.

2- داشتن سرعت بهینه

نکته دوم در طراحی سایت سئو شده این است که سرعت سایت از همان ابتدا بهینه باشد تا پس از توسعه هم نیازی به بهینه سازی پیدا نکند. برای رسیدن به این هدف، باید تعداد افزونه‌هایی که بر روی سایت فعال می‌شوند، تا حد امکان کاهش پیدا کند و دقت شود که افزونه‌ها کاملا بهینه شوند. علاوه بر این، باید کدهای اضافه در ساختار قالب‌ها و افزونه‌ها حذف شوند تا سرعت لود سایت دچار ایراد نشود. ما در گروه لاک پشت، خدمات افزایش سرعت بارگذاری سایت را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌کنیم تا در مسیر بهینه سازی سایت مشکلی برایتان ایجاد نشود.

3- انتخاب فونت مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت سئو محور، داشتن یک فونت مناسب است؛ بسیاری از افراد این موضوع را در زمان طراحی سایت در نظر نمی‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود که با توسعه وبسایت، رفته رفته خواندن محتواها برای کاربر سخت باشد و نتواند به راحتی به عناوین یا قسمت‌های مهم دسترسی پیدا کند. در نتیجه بر روی رابط کاربری و تجربه کاربری سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت.چگونه بهترین فونت برای طراحی سایت را انتخاب کنیم؟

پس حتما باید مقاله راهنمای انتخاب بهترین فونت برای سایت را بخوانید تا دچار این مشکل نشوید.

4- ریسپانسیو بودن، مهمترین ویژگی طراحی سایت سئو فرندلی

می‌توان گفت که مهمترین ویژگی طراحی سایت سئو شده ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن آن است. امروزه تعداد افرادی که از تلفن همراه برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند، بیشتر شده و به همین دلیل این موتور جستجو، الگوریتم ویژه‌ای را برای رتبه بندی سایت‌ها بر اساس سازگاری با ابعاد تلفن همراه در نظر گرفته است. بنابراین در زمان سفارش طراحی سایت در اصفهان حتما باید دقت داشته باشید که طراحی سایت واکنش گرا برای شما انجام شود؛ در غیر این صورت با کاربران موبایل دچار مشکل خواهید شد.

5- داشتن محتوای قابل ایندکس

متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد این موضوع هستیم که یک سایت، با وجود فعالیت دائمی و انتشار مرتب محتوا، توسط موتورهای جستجو دیده نشده و محتواهای آن ایندکس نمی‌شوند. برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید، حتما باید به سراغ شرکتی بروید که با اصول طراحی سایت سئو محور آشنایی کامل دارد. در این صورت کلیه محتواها در فرمت متنی html قرار می‌گیرند که توسط موتورهای جستجو قابل خواندن است. همچنین از تگ‌های alt، title و meta description هم برای ایندکس شدن محتواهای تصویری و دیگر قسمت‌های هر صفحه استفاده خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید برای کاهش زمان ایندکس صفحات در گوگل مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

6- داشتن گرافیک زیبا

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت سئو شده داشتن گرافیک زیبا است که باعث می‌شود کاربر جذب سایت شما شود. این موضوع هرچند به طور غیرمستقیم بر روی سئو و بهینه سازی سایت اثر دارد؛ اما می‌تواند کمک زیادی به بهبود رتبه وبسایت شما کند. به همین دلیل است که ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، طراحی پروتوتایپ اختصاصی را یکی از مهمترین مراحل در طراحی سایت در نظر گرفته‌ایم تا مشتریان ما خیالشان از بابت سئو راحت باشد.

پروتوتایپ چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

اگر می‌خواهید بدانید پروتوتایپ چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

7- داشتن تصاویر بهینه برای موتورهای جستجو

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت سئو محور این است که از تصاویر بهینه در وبسایت استفاده شود. این تصاویر باید حجم کمتر از 100 کیلوبایت داشته و در عین حال از کیفیت خوبی برخوردار باشند. به این ترتیب خیلی سریع در صفحه بالا می‌آیند و کاربر می‌تواند از این محتوای تصویری استفاده کند. داشتن تصاویر بهینه، به ویژه برای سایت‌های فروشگاهی که می‌خواهند تصاویر زیادی از محصولات را منتشر کنند، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل ما در مقاله‌ای به بررسی نکات مهم در بهینه سازی تصاویر وب سایت پرداخته‌ایم.

نکات مهم برای داشتن طراحی سایت سئو شده

حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان از همان ابتدا، یک طراحی سایت سئو شده داشت که همه این نکات در آن رعایت شده باشد؟ اگر بخواهیم به صورت کوتاه به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که تنها راه داشتن طراحی سایت سئو محور این است که به سراغ بهترین شرکت طراحی سایت بروید که به صورت پیش فرض همه این نکات را در زمان راه اندازی یک وبسایت در نظر می‌گیرد. علاوه بر این باید موارد زیر را هم در طراحی سایت سئو فرندلی رعایت کنید:

  • در مورد رقبایتان اطلاعات کافی داشته باشید.
  • یک دامنه مناسب انتخاب کنید.
  • از یک هاست و سرور خوب استفاده کنید.
  • به سراغ یک شرکت طراحی سایت آشنا به اصول سئو بروید.
  • در صورت نداشتن تخصص، از دستکاری سایت و کدهای آن خودداری کنید.
  • اطلاعات خود را در زمینه سئو بالا ببرید تا بتوانید سئو فرندلی بودن سایت را بررسی کنید.

در نهایت باید بگوییم …

طراحی سایت سئو فرندلی یک حوزه بسیار تخصصی در زمینه طراحی وبسایت است که می‌تواند زمان و هزینه موردنیاز برای بهینه سازی سایت را در آینده کاهش دهد. به همین دلیل نیاز است که در زمان انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران حتما به سراغ گزینه‌ای بروید که با اصول طراحی سایت سئو شده آشنایی دارد و می‌تواند از همان ابتدا این اصول را در کلیه مراحل رعایت کند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت متعهد به طراحی سایت سئو محور هستیم و تلاش می‌کنیم تا با رعایت دقیق این قوانین، هزینه و زمان بهینه سازی سایت را تا حد زیادی برای شما کاهش دهیم.

سوالات متداول (FAQ)

چرا به طراحی سایت سئو فرندلی نیاز داریم؟

طراحی سایت سئو شده می‌تواند کمک زیادی به سایتهای تازه کار بکند تا خیلی زودتر توسط موتورهای جستجو شناخته شوند و به این ترتیب به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

هزینه طراحی سایت سئو محور چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه طراحی سایت سئو فرندلی به صفحه تعرفه طراحی سایت با وردپرس مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =