لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای انتخاب قالب مناسب برای وردپرس

انتخاب قالب مناسب برای وردپرس یکی از اولین دغدغه‌هایی است که در زمان طراحی وب‌سایت برای شما پیش می‌آید. همین موضوع باعث شده تا در این مقاله از لاک پشت تصمیم بگیریم راهنمای کاملی را برای انتخاب بهترین قالب وردپرسی به شما ارائه بدهیم تا بتوانید گزینه مناسبی را برای سایت خود انتخاب کرده و در میانه کار، ناچار به تغییر قالب نشوید.

راهنمای انتخاب قالب مناسب برای وردپرس
راهنمای مطالعه

مهمترین فاکتورها در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس

قالب وردپرس در واقع هم شکل ظاهری وب‌سایت شما را تعیین می‌کند و هم به نوعی دسترسی‌های اولیه به قسمت‌های مختلف را مشخص خواهد کرد. به همین دلیل اگر از همان ابتدا یک قالب مناسب را انتخاب کنید، راحت‌تر می‌توانید سایت خود را برای داشتن یک رابط کاربری و تجربه کاربری خوب بهینه کنید. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی را که باید برای انتخاب قالب مناسب برای وردپرس در نظر داشته باشید، بیان می‌کنیم.

1- توجه به نوع وب سایت

اهمیت هدف طراحی سایت در انتخاب قالب وردپرس مناسب

برای اینکه بتوانید بهترین قالب وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید، در ابتدا باید بدانید که چه نوع وب‌سایتی می‌خواهید. برای مثال وب‌سایتی که برای تهیه و فروش انواع دوره‌های آموزشی طراحی  شده، قالب متفاوتی نسبت به یک سایت فروشگاهی نیاز دارد که قرار است لباس یا پارچه بفروشد. این قالب‌ها از نظر امکاناتی که در اختیار طراح قرار می‌دهند، کاملا با هم متفاوت هستند.

همچنین بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان

2- سازگاری با مرورگرهای مختلف

هرچند کروم به عنوان پرکاربردترین مرورگر شناخته می‌شود، اما کاربرانی هم هستند که از مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس استفاده می‌کنند. بنابراین در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باید سازگاری با مرورگرهای مختلف را هم در نظر داشته باشید تا بتوانید کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

3- عدم نیاز به نصب افزونه در موارد اصلی

در زمان انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باید تنظیمات قالب را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که برای موارد اساسی، نیازی به نصب افزونه نخواهید داشت. به عبارت بهتر یک قالب مناسب باید قابلیت‌های زیادی را در خود جای دهد تا شما کمترین نیاز را به نصب افزونه پیدا کنید. در این صورت سرعت سایت شما به طور قابل‌ توجهی افزایش پیدا می‌کند و احتمال وجود رخنه‌های امنیتی هم به حداقل خواهد رسید.

همچنین بخوانید: آیا وردپرس امن است؟

4- دارای کدهای html بهینه

یکی از مواردی که باید در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس در نظر داشته باشید، بهینه بودن کدهای html است. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی بر روی سئو سایت شما تاثیر گذاشته و فرایند بهینه‌سازی آن را کوتاه‌تر کند. بنابراین حتما به همراه یک متخصص، به بررسی کدهای قالب بپردازید و مطمئن شوید که بر اساس اصول سئو نوشته شده است. همچنین سرویس‌هایی مانند W3C Markup Validation هم می‌توانند بهینه بودن کدهای قالب را به شما نشان دهند.

برای انتخاب قالب وردپرس مناسب کدهای HTML را بررسی کنید.

علاوه بر این باید قالب را با استفاده از ابزارهای GTMetrix و Pingdom چک کنید. این ابزارها می‌توانند سرعت قالب و بهینه بودن آن را بررسی کرده و نتیجه را به شما ارائه دهند. در صورتی که قالب موردنظر شما امتیاز بالای 85 درصد را از این دو ابزار کسب کرد، می‌توانید تا حد زیادی از بهینه بودن آن برای سئو مطمئن شوید. این کاری است که متخصصان طراحی سایت اصفهان ما در لاک پشت، برای همه سایت‌ها انجام می‌دهند تا بهترین قالب‌ها انتخاب شوند.

5- اهمیت قابلیت توسعه در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس

وقتی به سراغ انتخاب بهترین قالب برای سایت وردپرسی می‌روید، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت توسعه را داشته باشد. زیرا ممکن است شما نیاز به اعمال تغییراتی داشته باشید یا اینکه بخواهید مواردی را به سایت خودتان اضافه کنید. پس حتما قالبی را خریداری کنید که امکان برنامه‌نویسی و تغییر کدها در آن وجود داشته باشد.

6- رایگان یا پولی بودن

تفاوت قالب وردپرس پولی و رایگان هنگام انتخاب قالب

خیلی از افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند فرایند طراحی سایت را شروع کنند، به سراغ قالب‌های رایگان می‌روند. اما در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس این موضوع را باید در نظر داشته باشید که بهتر است از قالب‌های رایگان استفاده نکنید. زیرا ممکن است کدهای مخربی در داخل آن‌ها وجود داشته باشد که امنیت سایت شما را به خطر اندازد. البته در مواردی که تحت آموزش هستید، استفاده از قالب‌های رایگان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما در صورتی که برای مشتری کاری را انجام می‌دهید، بهتر است که قالب‌های غیر رایگان را از سایت‌های معتبر بخرید.

این صفحه را هم ببینید: تعرفه طراحی سایت وردپرسی

7- انتخاب قالب های قدیمی تر

معمولا توصیه می‌شود که در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس به سراغ قالب‌های جدیدی که مدت زیادی از عرضه آن‌ها نمی‌گذرد، نروید. زیرا هر قالب جدید دارای اشکالات و خطاهایی است که به مرور زمان برطرف می‌شود؛ در نتیجه حداقل باید شش ماه از عرضه آن گذشته باشد تا بتوان تا حدی به امنیت و امکانات آن اطمینان کرد. از سوی دیگر کسی که قالب را ارائه داده است، باید سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد تا بتواند یک محصول مناسب را به مشتری تحویل دهد.

8- استفاده نکردن از قالب های کمیاب

به روزرسانی مادام العمر قالب وردپرس مناسب

در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باید به سراغ گزینه‌ای بروید که به طور دائمی به روز رسانی شده و مشکلات آن برطرف شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که قالب‌های خاص را که خریداران زیادی نداشته‌اند، انتخاب نکنید. زیرا این قالب‌ها برای توسعه‌دهنده سود چندانی ندارند و به همین دلیل ممکن است که زمان کمتری برای آپدیت کردن آن اختصاص دهد. حتی این امکان وجود دارد که پشتیبانی این قالب برای همیشه قطع شود؛ در نتیجه سایت شما در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

9- استفاده از قالب های چند زبانه

در صورتی که یک تجارت بین‌المللی دارید و می‌خواهید با مشتریانی در خارج از ایران هم ارتباط برقرار کنید، نیاز است که یک سایت چندزبانه داشته باشید. برای این کار نیاز به قالبی خواهید داشت که از زبان‌های دیگر هم پشتیبانی کند و بتواند امکان گسترش وب‌سایت را به شما بدهد. با استفاده از این قالب دیگر نیازی نخواهید داشت که قسمت‌های مختلف سایت را ترجمه کنید.

این صفحه را هم ببینید: طراحی سایت چندزبانه در اصفهان

10- پشتیبانی از امکان راست به چپ یا RTL

بیشتر قالب‌ها به دلیل اینکه توسط طراحان خارجی طراحی شده‌اند، بر اساس استانداردهای زبان انگلیسی توسعه داده می‌شوند. به همین دلیل از فونت‌های فارسی و حالت راست چین آن پشتیبانی نمی‌کنند. این موضوع در قالب‌های رایگان بیشتر مشاهده می‌شود؛ اما در قالب‌های پولی، ارائه‌ دهندگان این مشکل را برطرف کرده‌اند تا شما بتوانید به راحتی از این قالب‌های وردپرس برای توسعه سایت‌های فارسی‌ زبان و امکان RTL استفاده کنید.

11- توجه نکردن به تصاویر در زمان انتخاب قالب مناسب برای وردپرس

تصاویر پیش فرض قالب وردپرس در طراحی سایت موثرند؟

زمانی که در حال انتخاب قالب مناسب برای وردپرس هستید، می‌توانید با استفاده از گزینه پیش‌نمایش، حالت کلی این قالب را مشاهده کنید. اما باید بدانید که این نسخه‌های پیش‌نمایش، توسط طراحان حرفه‌ای طراحی شده‌اند و تصاویر جذابی بر روی آن‌ها قرار گرفته تا شما را تشویق به خرید قالب کنند. بنابراین به جای اینکه محو تصاویر منتشر شده در این نسخه شوید، به نحوه چیدمان المان‌های مختلف و محل قرارگیری آن‌ها در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ دقت کنید تا بتوانید بهترین قالب را با تجربه کاربری یا UX مناسب بخرید.

12- توجه به نظرات مشتریان در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس

برای اینکه بتوانید بهترین قالب وردپرس را انتخاب و خریداری کنید، حتما نظرات مشتریان را بررسی نمایید. ببینید که افراد برای چه سایت‌هایی از این قالب استفاده کرده‌اند. همچنین میزان رضایت طراحان سایت را هم در این زمینه بسنجید. در صورتی که در ابتدای مسیر طراحی سایت هستید و هنوز تجربه کافی را ندارید، بهتر است برای انتخاب قالب مناسب برای وردپرس با یک شخص باتجربه مشورت کنید.

13- سازگاری با نسخه های جدید وردپرس

وردپرس یک CMS بسیار گسترده است که به طور دائمی آپدیت شده و نسخه‌های جدیدی از آن عرضه می‌شود. به همین دلیل حتما باید قالبی را انتخاب کنید که با وردپرس سازگاری دارد و با نسخه‌های قدیمی php نوشته نشده باشد. از سوی دیگر باید مطمئن شوید که این قالب با افزونه‌های موردنظر شما مانند ووکامرس یا امکاناتی مانند صفحه ساز اختصاصی سازگاری داشته باشد. در زمان خرید قالب، اگر افزونه خاصی را مدنظر دارید و می‌خواهید آن را بر روی سایت خود نصب کنید، از پشتیبانی بپرسید که آیا قالب از آن پشتیبانی می‌کند یا نه؟

14- واکنش گرا بودن قالب

اهمیت واکنشگرایی قالب وردپرس هنگام انتخاب

یکی از موارد مهم دیگر در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن آن است. به عبارت بهتر یک قالب خوب باید در اندازه‌ها و مقیاس‌های مختلف قابلیت تغییر داشته باشد و افراد بتوانند از طریق تبلت یا موبایل به راحتی به قسمت‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنند. باید بدانید که خرید قالب واکنشگرا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه سایت شما داشته باشد؛ زیرا امروزه درصد زیادی از کاربران، از موبایل برای جستجو در وب استفاده می‌کنند. در نتیجه انتخاب قالب ریسپانسیو می‌تواند تاثیر زیادی در دیده شدن شما داشته باشد.

همچنین بخوانید: تاثیر قالب وردپرس در سئو

در نهایت باید بگوییم …

انتخاب قالب مناسب برای وردپرس یک گام اساسی در طراحی سایت وردپرسی است که باید با حساسیت و وسواس زیاد انجام شود؛ زیرا این قالب، پایه و اساس اصلی سایت شما است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکاتی را که باید برای انتخاب بهترین قالب وردپرسی در نظر داشته باشید، برای شما بیان کنیم. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه طراحی وب سایت در شهر تهران دارید می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کرده و با پر کردن فرم، منتظر تماس همکاران ما باشید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا پشتیبانی از چند زبان در انتخاب قالب مناسب برای وردپرس لازم است؟

این موضوع فقط در زمانی اهمیت دارد که کسب و کار شما قابلیت توسعه جهانی را داشته باشد یا اینکه از همان ابتدا به صورت جهانی فعالیت کند. برای مثال سایت‌های مربوط به صادرات و واردات نیاز به قالب چندزبانه خواهند داشت.

آیا تغییر قالب وردپرس کار سختی است؟

به طور معمول تغییر دادن قالب سایت‌های وردپرسی کار چندان دشواری نیست و می‌توان در عرض چند دقیقه این کار را انجام داد. اما این تنها برای سایت‌هایی آسان است که هنوز مدت زیادی از فعالیت آن‌ها نمی‌گذرد و محتوای زیادی در سایت خود ندارند. برای وب‌سایت‌هایی که مدت زیادی است در حال فعالیت هستند، تغییر دادن قالب وردپرس می‌تواند نحوه نمایش محتواهای قبلی را به هم بریزد و آن را با اشکالاتی مواجه کند.

مهم‌ترین امکانات قالب مناسب برای وردپرس چیست؟

برای اینکه بتوانید بهترین قالب وردپرس را انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که از مواردی مانند تگ های h یا هدینگ، SSL، یواست سئو یا دیگر افزونه‌های مربوط به سئو، شبکه توزیع محتوا و مواردی از این قبیل پشتیبانی می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفده =