لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

15 راه کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت

کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت یکی از  راه‌های جدید برای افرادی است که به دنبال یک شغل جدید با درآمد خوب می‌گردند. این موضوع نه تنها می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا اهمیت داشته باشد، بلکه برای صاحبان وب‌سایت هم مهم است. زیرا بخش زیادی از بهینه سازی و سئو سایت مربوط به تولید محتوای متنی می‌شود و درآمد آن‌ها در گرو این بخش پراهمیت است. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم 15 راه کسب درآمد با تولید محتوا را به صاحبان وب سایت و فریلنسرها آموزش دهیم.

روش‌های کسب درآمد با تولید محتوا برای سایت
راهنمای مطالعه

تولید محتوای متنی برای سایت چیست؟

قبل از اینکه به روش‌های کسب درآمد تولید محتوای متنی برای سایت بپردازیم، باید بدانیم که منظور از این مفهوم چیست؟ هر سایتی قسمت‌های مختلفی مانند لندینگ پیج، بلاگ، توضیح محصول و معرفی خدمات دارد که برای معرفی هریک از آن‌ها، نیاز به محتوا خواهد داشت. بسیاری از افراد به سراغ محتوای ویدئویی یا تصویری برای معرفی محصولات و خدمات خود می‌روند؛ اما باید بدانید که درصد زیادی از افراد در فضای وب، ترجیح می‌دهند که محتواهای متنی را مطالعه کنند.

از سوی دیگر تولید محتوای متنی برای سایت می‌تواند مانع از کاهش سرعت سایت شما شده و محتوای آن را سریع‌تر به کاربر نشان دهد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود که برای کسب درآمد بیشتر از سایت و آسان‌تر شدن فرایند SEO به سراغ تولید محتوای متنی بروید. اما چگونه می‌توان با استفاده از محتواهای متنی در سایت کسب درآمد کرد؟

همچنین بخوانید: تاثیر تولید محتوا در فروش از سایت

15 راه کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت (مخصوص صاحبان وب سایت)

اگر یک سایت دارید و می‌خواهید از قدرت تولید محتوای متنی برای افزایش درآمد آن استفاده کنید، با ما همراه باشید تا پیشنهادهای موثری را برای افزایش درآمد سایت با استفاده از تولید محتوا به شما آموزش دهیم.

1- تولید محتوای یونیک

مهم‌ترین اصل در کسب درآمد با تولید محتوا برای سایت این است که یک متن یونیک و منحصر به فرد را در وب‌سایت خود منتشر کنید. به عبارت بهتر نباید متن‌های منتشرشده در سایت‌های دیگر را در سایت خودتان کپی کنید؛ زیرا این کار می‌تواند تا حد زیادی بر روی سئو سایت تاثیر منفی بگذارد و مانع از رسیدن به رتبه‌های برتر و در نتیجه درآمد بیشتر شود. بنابراین اگر خودتان محتوای سایت را می‌نویسید یا اینکه این کار را به کسی سپرده‌اید، مطمئن شوید که کاملا منحصر به فرد است. برای اطمینان از این مسئله می‌توانید از خدمات تولید محتوا در اصفهان گروه لاک پشت استفاده کنید.

2- تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی در حوزه تولید محتوای متنی برای سایت ها | لاک پشت

راه دوم برای کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت این است که تحقیق کلمه‌های کلیدی را قبل از نگارش محتوا انجام دهید. در نوشتن محتوای متنی، کلیدواژه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و می‌توانند به دیده شدن بهتر محتواهای شما کمک کنند. بنابراین اگر به عنوان یک صاحب وب‌سایت می‌خواهید از طریق محتوا کسب درآمد کنید، باید کلمه‌های کلیدی هدف خود را بشناسید تا بتوانید محتواهای مفیدی را برای کاربر تولید کنید.

همچنین بخوانید: کلمات کلیدی سئو چیست؟

3- ارتباط مستقیم با تولیدکننده محتوا

برای اینکه بتوانید یک محتوای یونیک و مناسب برای کاربران تولید کنید که منجر به کسب درآمد بیشتر شود، باید با تولیدکننده محتوا به طور مستقیم در ارتباط باشید. در برخی از حوزه‌های کاری، به ندرت می‌توان مطالب مفیدی را در سایت‌های ایرانی و خارجی پیدا کرد که به عنوان یک منبع معتبر برای تولید محتوای متنی شناخته می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای کسب درآمد با تولید محتوا حتما با نویسنده خود ارتباط بگیرید و اطلاعات تخصصی لازم را در اختیار او قرار دهید.

4- داشتن استراتژی تولید محتوای متنی برای سایت

استراتژی تولید محتوا برای سایت و مدیریت محتوایی سایت | لاک پشت

از دیگر روش‌های بسیار موثر برای کسب درآمد با تولید محتوای متنی وب سایت داشتن یک استراتژی مشخص است. به این ترتیب مشخص خواهید کرد که برای بهبود سایت خودتان به چه چیزهایی نیاز دارید و چه نوع محتواهایی می‌توانند در مسیر رسیدن به هدف به شما کمک کنند. این کار باعث می‌شود که هزینه‌های تولید محتوا را بهتر مدیریت کنید و بتوانید به درستی از این ابزار قدرتمند برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: استراتژی تولید محتوا وب سایت چیست؟

5- استفاده از روش های بازاریابی محتوایی

5 امین روش کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت این است که به سراغ روش‌های بازاریابی محتوایی بروید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید محتواهای متنی تولیدی را در پلتفرم‌های مختلفی منتشر کرده و به این ترتیب مشتریان را از همه جای فضای اینترنت به سمت خودتان جذب کنید. به این ترتیب درامد تولید محتوا متنی برای سایت شما چندین برابر خواهد شد و می‌توانید به راحتی سود زیادی را از فعالیت وب سایت خود ببرید.

همچنین بخوانید: بازاریابی محتوایی چیست؟

6- تولید محتوای تبلیغاتی

تدوین شعار تبلیغاتی و متن تبلیغاتی جذاب زیرمجموعه تولید محتوای متنی برای سایت

کسب درآمد با تولید محتوای متنی سایت تنها به فضای داخلی وب‌سایت شما محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از پتانسیل‌های تبلیغاتی دیگر هم برای این کار استفاده کنید. پس اگر به دنبال کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت خود هستید، حتما متن‌های تبلیغاتی جذاب را برای کارتان بنویسید و در پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید تا کاربران بیشتری برای بازدید از سایت شما وارد آن شوند.

7- انتشار رپورتاژ آگهی

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای افزایش درآمد سایت با استفاده از تولید محتوای متنی، انتشار رپورتاژ آگهی است. با استفاده از این روش می‌توانید به وب‌سایت خود اعتبار بخشیده و گرفتن رتبه‌های برتر موتورهای جستجو را برای خودتان ساده‌تر کنید. علاوه بر این انتشار رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی بر روی سئو سایت خواهد داشت که برای آشنایی بیشتر با آن می‌توانید مقاله رپورتاژ چیست را مطالعه کنید.

باید دقت داشته باشید که محتوای متنی نگارش شده برای رپورتاژ از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و باید با کیفیت زیادی نوشته شود. از سوی دیگر هر ریپورتاژی که منتشر می‌کنید، باید محتوای مخصوص به خود را داشته باشد و نباید متن‌های کپی شده را در پلتفرم‌های مختلف انتشار دهید. همچنین باید بدانید که رپرتاژ یک متن تبلیغاتی است و باید به شیوه جذابی نوشته شود. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که یک محتوای جذاب را برای آن بنویسید که خواننده را به شما علاقه مند کند.

پس بهتر است این صفحه را هم ببینید: سفارش تولید محتوای متنی برای رپورتاژ آگهی

8- استفاده از CTA

برای اینکه بتوانید با استفاده از محتوای متنی مشتریان را ترغیب به خرید کنید، استفاده از CTA یا Call To Action است. با استفاده از این روش می‌توانید مشتریان خود را ترغیب به خرید یا فشردن یک دکمه خاص کنید و او را بر اساس یک استراتژی مشخص به انجام کار موردنظر خود تشویق نمایید. برای آشنایی بیشتر با اصول نوشتن CTA، می‌توانید مقاله ما را با عنوان CTA چیست مطالعه کنید.

راهنمای کسب درآمد از تولید محتوا برای سایت برای فریلنسرها

تا اینجای کار توصیه‌هایی را به صاحبان وب‌سایت ارائه دادیم که به دنبال کسب درآمد با تولید محتوا در سایت هستند و می‌خواهند از این روش برای سئو سایت خود استفاده کنند. اما اگر شما به عنوان یک فریلنسر یا نویسنده وارد این صفحه شده‌اید، پس این قسمت از مقاله را حتما مطالعه کنید. زیرا توصیه‌هایی را به شما ارائه کرده‌ایم که در رسیدن به درآمد بیشتر از تولید محتوا به شما کمک می‌کنند.

1- آشنایی با اصول تولید محتوای سئوشده

امروزه بیشتر کارفرماها و صاحبان وب‌سایت، تنها به دنبال نوشتن یک متن ساده و انتشار آن در سایت نیستند؛ بلکه به دنبال یک تولیدکننده محتوا می‌گردند که بتواند متنی بر اساس اصول سئو بنویسد. به این ترتیب شما به عنوان یک نویسنده سایت باید با اصولی مانند تعداد تکرار کلمه‌های کلیدی در محتوا، نحوه استفاده از کلیدواژه‌ها، لینک سازی داخلی، استفاده درست از تصاویر و قوانین نگارش محتوای کاربرپسند کاملا آشنا باشید. به این ترتیب می‌توانید دستمزد بیشتری از کارفرمای خود طلب کرده و وارد حیطه تخصصی تولید محتوا شوید. برای آشنایی با این قواعد پیشنهاد می‌کنیم که در دوره آموزش سئو شرکت کنید تا اصول اولیه را یاد بگیرید.

همچنین ببینید: کلاس آموزش سئو در اصفهان

2- کسب اطلاعات درباره زمینه های تخصصی

تولید محتوای تخصصی برای سایت ها و کسب درآمد بیشتر

یکی از راه‌های کسب درآمد با تولید محتوا برای سایت این است که به عنوان یک نویسنده تخصصی کار کنید. برای مثال اگر در رشته مکانیک تحصیل کرده‌اید، می‌توانید برای سایت‌هایی که به طور تخصصی در زمینه فروش دستگاه‌های سی ان سی و دیگر قطعات مکانیکی کار می‌کنند، همکاری داشته باشید. همچنین می‌توانید با افزایش اطلاعات خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به یک نویسنده تخصصی در این زمینه تبدیل شده و با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید.

3- کسب درآمد با تولید محتوا برای سایت از طریق آموزش

آموزش تولید محتوا و تشکیل تیم تولید محتوا راهی برای افزایش درآمد | لاک پشت

اگر مدت زیادی است که در زمینه تولید محتوا کار می‌کنید و اطلاعات خوبی در این زمینه دارید، می‌توانید با آموزش دادن مهارت‌هایتان به دیگران هم کسب درآمد کنید. امروزه افراد زیادی هستند که تمایل دارند اصول تولید محتوا وب سایت را یاد بگیرند و از این طریق به درآمد برسند. پس می‌توانید در آموزشگاه‌های مختلف این کار را انجام دهید یا اینکه یک تیم تولید محتوا تشکیل داده و با آموزش دادن آن‌ها درآمد خود را بیشتر کنید.

4- تقویت مهارت های نویسندگی

اگر به دنبال کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت هستید، باید مهارت‌های نویسندگی خود را تقویت کرده و با ساختار مقاله‌نویسی در سایت‌های مختلف آشنا شوید. برای این کار باید حتما اصول نگارش فارسی و نحوه استفاده از علائم نگارشی را بدانید. همچنین مواردی مانند پاراگراف‌بندی را به خوبی رعایت کنید.

البته باید بدانید که نظر همه کارفرمایان برای تولید محتوای متنی یکسان نیست و شما باید حتما مطابق با خواسته‌های او متن خود را بنویسید. برای مثال خیلی از صاحبان وب‌سایت معتقد هستند که پاراگراف‌های کوتاه در سایت خوانایی بهتری دارند؛ اما برخی دیگر با نوشتن پاراگراف‌های بلند موافق هستند.

5- آشنایی با زبان های دیگر

اگر به دنبال کسب درآمد با تولید محتوای متنی برای سایت هستید و می‌خواهید پول بیشتری به دست آورید، با زبان‌های دیگر آشنا شوید. به ویژه تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند تا حد زیادی درآمد شما را بالا ببرد؛ زیرا امروزه بسیاری از افراد به دنبال طراحی سایت‌های چند زبانه هستند و به دنبال نویسنده‌ای می‌گردند که بتواند یک محتوای باکیفیت را به زبان انگلیسی برای آن‌ها تولید کند. از سوی دیگر ترجمه از سایر زبان‌ها هم می‌تواند به شما برای کسب درآمد بیشتر و تولید محتوای باکیفیت‌تر کمک کند.

همچنین ببینید: سفارش تولید محتوا انگلیسی

6- آشنایی با انواع تولید محتوای وب سایت

هر وب‌سایت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که نیاز به تولید محتوای متنی دارند. برای کسب درآمد با تولید محتوا برای سایت باید با این قسمت‌ها آشنا شوید و بدانید که هر کدام باید به چه صورتی نوشته شوند. برای مثال لندینگ پیج‌ها باید حالت معرفی داشته باشند و به‌گونه‌ای نوشته شوند که مشتریان را برای خرید یا استفاده از خدمات ترغیب کنند.

همچنین مقاله‌های بلاگ باید به شکل علمی و آموزشی نوشته شوند تا کاربران بتوانند اطلاعات خوبی را از طریق آن‌ها به دست آورند. همچنین می‌توانید از طریق آشنایی با اصول نگارش رپورتاژ آگهی یا توضیحات محصول، به طور تخصصی در این زمینه کار کنید.

7- آشنایی با قوانین کپی رایت

کسب درآمد از طریق تولید محتوای متنی برای سایت و رعایت حق کپی رایت

برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب و با کیفیت بنویسید، نیاز است که با قوانین کپی رایت آشنا باشید. بر طبق این قانون شما مجاز نیستید که از محتوای منتشرشده در سایت‌های دیگر، بدون ذکر منبع در وب‌سایت خودتان استفاده کنید. این موضوع برای نویسندگان بسیار اهمیت دارد؛ زیرا در صورت رعایت نکردن آن ممکن است که کار خود را از دست بدهند.

همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت امکان استخدام تولیدکننده محتوا را فراهم کرده‌ایم. در صورتی که قبلا در این زمینه فعالیت داشته‌اید و می‌خواهید درآمد خود را از تولید محتوا بالا ببرید؛ پیشنهاد ما به شما همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت است. برای این کار تنها کافی است فرم استخدام را پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت برای هماهنگی‌های بیشتر با شما تماس بگیرند.

در نهایت باید بگوییم …

اطلاع از روش‌های کسب درآمد با تولید محتوا برای سایت هم برای صاحبان وب‌سایت و هم برای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا بسیار اهمیت دارد. در این مقاله از لاک پشت تلاش کردیم تا روش‌های افزایش درآمد وب‌سایت از طریق تولید محتوای متنی را به شما آموزش دهیم. همچنین در صورتی که نویسنده هستید و به دنبال راهی برای افزایش درآمد تولید محتوای متنی می‌گردید، می‌توانید از پیشنهادهای ما در این مقاله استفاده کنید.

سوالات متداول (FAQ)

درآمد تولید محتوا در ایران چقدر است؟

اینکه از تولید محتوا چقدر درآمد به دست می‌آورید، بستگی به زمانی دارد که به این کار اختصاص می‌دهید. به طور معمول یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای می‌تواند به طور متوسط ماهیانه بین 5 تا 10 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

آیا خودمان می‌توانیم برای سایت تولید محتوا کنیم؟

در صورتی که با اصول تولید محتوای وب سایت آشنایی داشته باشید، بهترین گزینه این است که خودتان محتوای سایتتان را بنویسید. زیرا هیچ کس نسبت به خود شما درباره کسب و کارتان اطلاع ندارد و نمی‌تواند محتوای خوب تولید کند. اما در صورتی که نمی‌دانید چگونه باید یک محتوای سئو شده بنویسید، بهتر است این کار را به یک متخصص واگذار کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (6 امتیاز)

یک نظر

  • بنرساز گفت:

    سلام ممنون از مطالب ارزشمند و عالیتون.قسمتی از مقالتون رو در سایتمون قرار خواهیم داد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + شش =