لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

CTA چیست؟؟

cta  به مخفف عبارت call to action می باشد و از جمله اصطلاحات بازاریابی است. در وبسایت ها چنین دکمه هایی را نیز قرار می دهند تا یک مسیر ساده و در دسترس برای کاربران، برای اقدام به خرید، دانلود، نوشتن کامنت و … قرار دهند. نکات مهمی در نوشتن متن و رنگ کال تو اکشن وجود دارد که کاربران را به کلیک بر روی آن ترغیب و تشویق می کند. در ادامه شما را با این تکنیک ها آشنا می کنیم.

cta چیست؟ چه کاربرد و تاثیری دارد؟
راهنمای مطالعه

 

cta چیست؟ به چه دلیلی از دکمه های فراخوان برای اقدام استفاده می کنیم.

زمانی که شما دست به طراحی یک وب‌سایت، مخصوصا با هدف بازاریابی می‌زنید، تنها به دنبال مشاهده صفحه خود توسط کاربران نیستید، بلکه انتظار دارید که کاربر پس از مطالعه مقاله شما، اقدامات تکمیلی را نیز انجام دهد. این اقدامات، مواردی چون خرید یک محصول، عضویت در یک گروه، مطالعه توضیحات اضافه و بسیاری اقدامات دیگر را نیز شامل می‌شوند.

گاهی کاربر به انجام این اقدامات تمایل دارد، اما به دلیل زمان‌بر بودن یا در دسترس نبودن درگاه موردنیاز، از تصمیم خود منصرف می‌شود. در اینجاست که اهمیت CTA، مشخص می‌شود. CTA دکمه‌ای در دسترس است که کاربران را بدون اتلاف زمان به سمت مسیری مشخص هدایت می‌کند و معمولا در انتهای مقالات قرار می‌گیرد. در این مقاله به‌طور مفصل در مورد CTA صحبت می‌کنیم و سوالات متداول شما را در این زمینه پاسخ خواهیم داد. در ادامه با ما باشید.

CTA چیست؟ به‌کارگیری آن چه اهدافی دارد؟

CTA، مخفف کلمه Call To Action و یک اصطلاح بازاریابی است. که به هدایت خواننده یا مخاطب به گام بعد که مورد انتظار بازاریاب است، اشاره دارد. CTA می‌تواند ارتباط مستقیمی با فروش داشته باشد. به ‌عنوان‌ مثال می‌تواند خواننده را به قسمت دیگری برای تکمیل فرایند فروش هدایت کند. هم‎چنین می‌تواند به خواننده پیشنهاد دهد که در یک خبرنامه عضو شود و بسیاری کاربردهای دیگر.

درواقع CTA، به‌طور واضح به خواننده می‌گوید که پس از خواندن مقاله، چه کاری باید انجام دهد و بدین ترتیب، یک مخاطب منفعل به یک مصرف‌کننده علاقه‌مند تبدیل می‌شود؛ که یک قدم دیگر از کانال فروش را پشت سر می‌گذارد. استفاده از این تکنیک می‌تواند با اهداف متفاوتی انجام شود. از اهداف کوتاه‌مدت، به هدف فروش محصولات می‌توان اشاره کرد.

همچنین از اهداف بلندمدت به‌ کارگیری آن می‌توان به برندسازی و یا تغییر دیدگاه کاربران نسبت به وب‌سایت اشاره کرد. با توجه به نوع هدف، متن CTA تعیین می‌شود. از پرکاربردترین کلمات مورداستفاده برای آن، می‌توان ادامه مطلب، دانلود کنید، درباره ما و تماس بگیرید را نام برد.

برای داشتن یک وبسایت خوب به شما توصیه می کنیم که مقاله نکات مهم طراحی سایت را مطالعه کنید.

اهمیت دکمه کال تو اکشن در چیست؟

بعضی از افراد بعد از مطالعه مقاله شما، به انجام اقدامات بعدی علاقه‌مند هستند؛ اما دقیقا نمی‌دانند که به چه شکل آن را انجام دهند. وجود یک دکمه Call To Action می‌تواند انجام فرایند‌های تکمیلی را برای کاربر آسان کند. با استفاده از CTA، اطمینان حاصل می‌کنید که از هر فرصتی برای متقاعد کردن کاربر، برای تعامل بیشتر با نام تجاری خود استفاده کرده‌اید.

با cta خوب کاربر را به تماس در لحظه تشویق کنید

مهم‌ترین کاربردهای CTA چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای دکمه فراخوان اقدام به عمل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکمه ادامه مطلب:
ادامه مطلب یا بیشتر بخوانید؛ جزو پرکاربردترین CTA ها است. زمانی که متن مقاله شما طولانی باشد، استفاده از آن، بسیار سودمند است.

دکمه ثبت‌نام در سایت:
استفاده خواننده از این CTA، می‌تواند رابطه‌ای دائمی بین شما و خواننده ایجاد کند.

آشنایی با محصولات و خدمات:
زمانی که فردی با هدف خرید یک محصول وارد سایت شما می‌شود، پس از مطالعه مقاله، می‌تواند با استفاده از این تکنیک، بدون انجام اقدامات اضافی و زمان‌بر، سریعا به قسمت محصولات، او را هدایت کنید.

تماس با ما:
خواننده می‌تواند با استفاده از یک کلیک ساده، با شما ارتباط برقرار کند و اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورد. ارتباط می‌تواند از طریق تماس تلفنی یا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی انجام شود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی:
مخاطب می‌تواند برای دریافت اطلاعات تکمیلی یا مشاهده تصاویر بیشتر، با فشار دکمه CTA، وارد شبکه اجتماعی شما شود. بدین ترتیب تعداد بازدیدکنندگان شبکه اجتماعی شما نیز بالا می‌رود.

دانلود یک ویدئو: از کاربردهای دیگر CTA، تشویق مخاطب به مشاهده یا دانلود یک ویدئو است.

تکنیک‌هاکاربردی برای افزایش ارزش CTA

چگونه می‌توان ارزش یک دکمه CTA را افزایش داد؟ توجه به برخی جزییات، باعث می‌شود که شما یک کال تو اکشن قوی‌تری داشته باشید. در این رابطه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

رعایت اصل شفافیت در متن کال تو اکشن، رمز با ارزش بودن آن

  • باید خواننده را به‌طور کامل از هدف موردنظر آگاه کنید. خواننده باید بداند که دکمه قرار داده شده، او را دقیقا به چه مسیری هدایت می‌کند و با پیروی از دستورالعمل شما، چه چیزی به دست می‌آورد.
  • متن CTA باید کوتاه و دل‌نشین باشد.
  • CTA، کل پیام شما را به مخاطب خلاصه می‌کند و این یک روش خوب برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی خواننده است. پس اقدامی را که می‌خواهید خواننده انجام دهد، به‌طور واضح بیان کنید. به‌طور مثال: ثبت‌نام، دانلود، بیشتر بدانید و موارد این‌چنینی دیگر.

چند نکته درگوشی در هنگام استفاده از کال تو اشکن

CTA مورداستفاده شما باید بتواند مخاطب را جذب خود کند. رعایت نکات زیر می‌تواند در تشویق کاربر به کلیک کردن بر روی CTA کمک‌کننده باشد:

  • اندازه آن باید به قدر کافی بزرگ باشد تا خواننده بتواند به‌خوبی آن را مشاهده کند.
  • CTA نباید بین تصاویر یا در متن مقاله گم شود. مخاطب باید کاملا متوجه وجود آن شود.
  • دکمه یا متن مورد نظر خود را هم در بالای صفحه و هم در انتهای آن قرار دهید تا مخاطب نیازی به اسکرول کردن صفحه نداشته باشد.
  • بعضی وب‌سایت‌ها به جای متن، از محتوای گرافیکی برای CTA استفاده می‌کنند. این در حالی است که استفاده از یک عبارت متنی، بیشتر می‌تواند باعث جذب خواننده شود.

دو تکنیک مهم برای داشتن متن CTA ایده‎آل

متن استفاده‌شده برای CTA، نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان کارایی آن خواهد داشت. تکنیک‌های زیر می‌تواند در انتخاب یک متن مناسب راهگشا باشد:

سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که برای مخاطب محدودیت‌های زمانی ایجاد کند؛ تا بداند که درصورتی‌که CTA را دنبال نکند، ممکن است در آینده پشیمان شود؛ مثلا بیان کنید که تخفیف بیست درصد، تنها تا پایان همین هفته برقرار است.

گاهی شخصی‌سازی CTA، می‌تواند بسیار در جذب خواننده کمک‌کننده باشد. برای مثال به جای عبارت این کتاب‌ها را دریافت کنید، عبارت کتاب‌های خود را دریافت کنید را مورد استفاده قرار دهید.

رنگ Call To Action، عاملی بسیار مهم در جذب مخاطب

انتخاب رنگ مناسب برای CTA، نکته بسیار مهمی است. دو نکته را در این رابطه، حتما موردتوجه قرار دهید. در ابتدا توجه کنید که رنگ مورداستفاده، کاملا از رنگ پس‌زمینه متمایز باشد. بدین ترتیب مخاطب زودتر متوجه وجود آن می‌شود. همچنین باید توجه داشت که هر رنگ می‌تواند حاوی پیام خاصی باشد و به ‌خودی ‌خود باعث جذب مخاطب شود.

برای مثال برای یک CTA که دارای پیامی هشداردهنده یا پیشنهادی زمان‌دار است، رنگ قرمز می‌تواند گزینه خوبی باشد یا اگر بیان‌کننده نکته‌ای مثبت است، رنگ سبز، بهترین گزینه خواهد بود.

اگر از محتوای این مقاله رضایت داشتید، به ما امتیاز دهید و یا سوالات خود را در قسمت کامنت ها از ما برسید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

‫3 نظر

  • سیم کارت ایرانسل گفت:

    نکات بسیار عالی و خوبی بود و موفق باشید

  • سعادت گفت:

    خدا قوت.
    ممنون بابت مطلب جامع و کاربردی .

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 11 =