لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست

امروزه اصطلاح آژانس دیجیتال مارکتینگ را بسیار شنیده ایم و خیلی از شرکت‌ها این نام را بر روی خود گذاشته‌اند. اما سوال اینجا است که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ با ما در این مقاله از لاک پشت همراه باشید تا به شما بگوییم که ماهیت شرکت‌های بازاریابی دیجیتال چیست و چه وظایفی را بر عهده دارند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست
راهنمای مطالعه

در دنیای امروز روش‌های بازاریابی تغییر کرده‌اند و شکل دیجیتال به خود گرفته‌اند؛ به همین دلیل نیاز است که برای کمک به رشد کسب و کار خود، به این روش‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید به فروش بیشتری دست پیدا کنید. اما برای رسیدن به این هدف، نیاز است که کارهای زیادی انجام دهید و بدون شک به تنهایی از پس آن‌ها برنمی‌آیید. در این حالت اگر بدانید آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست می‌توانید از آن کمک بگیرید. البته تعریف‌های مختلفی از این مفهوم وجود دارد، اما رایجترین آن به صورت زیر است:

آژانس دیجیتال مارکتینگ یک تیم است که از روش‌های بازاریابی نوین و خلاقانه برای کمک به رشد کسب و کارهای اینترنتی استفاده می‌کند و برای اجرای این روش‌ها، برنامه ریزی خواهد کرد.

البته باید بدانید که این شرکت‌ها ممکن است بر اساس نیاز، به سراغ روش‌های بازاریابی سنتی هم بروند تا شما را سریعتر به اهدافتان برسانند؛ اما به طور معمول حوزه کاری آن‌ها در فضا‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی است. این شرکت‌ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید و فروشتان را افزایش دهید و مهمترین ابزار آن‌ها برای این کار، ارائه مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم که اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست باید نگاهی به اهداف کسب و کار شما بیندازیم. به عبارت بهتر، این مسیر تجاری شما است که راه را برای این شرکت‌ها روشن خواهد کرد و آن‌ها را برای برنامه ریزی راهنمایی می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه اهدافی را دنبال می کند؟

با این حال مهمترین اهداف از راه‌اندازی یک شرکت دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • کمک به کسب و کارهای نوپا در جذب مشتری و افزایش فروش
  • بالا بردن نرخ تبدیل مشتریان سایت
  • استفاده از جدیدترین ابزارها و روش‌ها برای بازاریابی و تبلیغات
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی کسب و کارها
  • برنامه ریزی مسیر پیشرفت بر اساس تحلیل دقیق رقبا
  • بهینه سازی کمپین‌های مختلف و اجرای آن‌ها

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای اینکه شرکت‌های بازاریابی دیجیتال بتوانند شما را به اهدافتان برسانند، خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

بیش از 8 مورد از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ | آژانس ایده لاک پشت

  • طراحی لوگو

لوگو یا نماد تصویری مهمترین چیزی است که هر کسب و کاری برای شناخته شدن به آن نیاز دارد و به همین دلیل در فهرست خدمات شرکت‌های بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرد. داشتن یک لوگوی منحصر به فرد می‌تواند به برند شما هویت ببخشد و تاثیر زیادی در برندینگ موفق داشته باشد. به همین دلیل است که ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، خدمات طراحی لوگو در اصفهان و طراحی لوگو در تهران را با کیفیت بالا به شما ارائه می‌دهیم.

  • طراحی وب سایت

اگر بپرسید که اصلی‌ترین خدمت آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید از طراحی سایت نام ببریم. با داشتن یک سایت، شما یک تریبون اختصاصی در اختیار خواهید داشت که می‌تواند کمک زیادی به دیده شدن و رشد برند شما کند. در حال حاضر افراد و شرکت‌های زیادی هستند که خدمات طراحی وب سایت را ارائه می‌دهند؛ اما برخی از آن‌ها تنها قصد کسب تجربه از این کار را دارند و به همین دلیل قیمت‌های پایینی ارائه می‌دهند. پس توصیه می‌کنیم که در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت، صرفا قیمت را ملاک قرار ندهید و به سراغ جایی بروید که نمونه کارهای موفقی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به صفحه طراحی وب سایت در اصفهان مراجعه کنید.

  • بازاریابی محتوا

روش بازاریابی محتوایی، امروزه در دنیای دیجیتال بسیار محبوب شده است. در این روش، شرکت‌های بازاریابی دیجیتال، از انواع محتواهای تصویری، صوتی یا متنی برای جلب توجه مشتریان استفاده کرده و آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت منتشر می‌کنند. این کار می‌تواند رفته رفته برند شما را به عنوان یک مرجع بشناساند و به این ترتیب تاثیر زیادی بر رشد کسب و کارتان داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مقاله بازاریابی محتوایی چیست را مطالعه کنید.

  • تبلیغات کلیکی

یکی از روش‌های جذب مشتری اینترنتی مربوط به انجام تبلیغات کلیکی در سایت‌های دیگر یا از طریق گوگل ادز است. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم را برای شما انجام داده و بهترین سایت را برای انتشار این تبلیغات انتخاب کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا متن و تصویر تبلیغ موردنظر خود را طراحی کنید و به این ترتیب یک کمپین پربازده داشته باشید.

  • سئو و بهینه سازی سایت

اگر می‌خواهید بدانید که مهمترین خدمت آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید به سئو و بهینه سازی سایت اشاره کنیم. در واقع می‌توان گفت که سئو در برگیرنده تمامی خدماتی است که در این شرکت‌ها ارائه می‌شود و اصلیترین اقدامی است که باید برای کمک به رشد کسب و کار شما انجام شود. بدون سئو، هرگز سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد و هیچ کسی از آن بازدید نخواهد کرد. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، خدمات سئو در اصفهان را با تضمین کیفیت خدمات و افزایش فروش به شما ارائه می‌دهیم.

  • بازاریابی ویدئویی

از دیگر خدمات شرکت‌های بازاریابی دیجیتال که در دنیای امروز بسیار رایج شده است، بازاریابی ویدئویی است؛ به ویژه برای برند‌هایی که در حوزه‌های مربوط به تکنولوژی و وسایل الکتریکی کار می‌کنند، این شیوه می‌تواند بسیار موثر باشد. از طریق انتشار فیلم‌های مربوط به معرفی یا نقد و بررسی خدمات، می‌توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده و به این ترتیب فروش خود را افزایش دهید.

  • خدمات گرافیکی

اگر می‌خواهید بدانید که خدمات پشت پرده آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید خدمات گرافیکی را به شما معرفی کنیم. طراحی تصاویر وبسایت، بهینه سازی عکس‌های محصولات، طراحی کاتالوگ و لوگو موشن، طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری و هزاران فعالیت دیگر، از جمله خدمات گرافیکی هستند که در شرکت‌های بازاریابی دیجیتال ارائه می‌شوند. با این وجود بسیاری از افراد، این خدمات را در نظر نمی‌گیرند و تصور می‌کنند که این‌ها به عنوان جزئی از طراحی سایت یا سئو هستند! شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه خدمات گرافیکی با ما در لاک پشت تماس بگیرید.

  • انتشار رپورتاژ آگهی

از دیگر خدمات شرکت‌های بازاریابی دیجیتالی می‌توان به تدوین و اجرای کمپین‌های رپورتاژ آگهی برای کمک به رشد کسب و کارها اشاره کرد. در این روش، بودجه موردنیاز برای این شیوه تبلیغاتی  بر اساس اعتبار وبسایت تعیین خواهد شد. همچنین سایت‌های هدف، کلمات موردنظر و صفحات مورد نیاز مشخص خواهند شد. به این ترتیب یک برنامه ریزی همه جانبه برای افزایش اعتبار دامنه و دیده شدن سایت انجام می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این روش، مقاله ما را با عنوان رپورتاژ آگهی چیست مطالعه کنید.

علاوه بر این موارد، خدمات بسیار دیگری هم در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌شوند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی ایمیلی یا پیامکی
  • بهبود تجربه کاربری
  • تدوین کمپین‌های بازاریابی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بهبود زیرساخت‌های فنی و لینک‌های سایت
  • تدوین و اجرای کمپین‌های سئو خارجی
  • تدوین استراتژی STP یا تعیین کردن معیار KPI
  • بررسی مداوم بازار برای یافتن زمینه‌های پرطرفدار و جذب مشتری
  • بررسی دائمی رقبا برای یافتن بهترین راه پیشی گرفتن از آن‌ها
  • تولید محتوای باکیفیت بر اساس کلمه‌های کلیدی موردنیاز

انواع آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ

باید بدانید که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، هر چقدر هم که بزرگ باشد، نمی‌تواند به طور کامل همه خدمات ذکرشده را به شما ارائه دهد. به همین دلیل بر اساس نوع خدمات ارائه شده در این شرکت‌ها، می‌توان آن‌ها را به گروه‌های مختلفی تقسیم کرد که اصلیترین آن‌ها در جدول زیر ارائه شده‌اند.

نوع آژانس دیجیتال مارکتینگخدمات ارائه شده
شرکت بازاریابی همه کاره (Omnichannel Marketing) تشخیص کانال‌های مفید برای برقراری ارتباط با مشتری، ایجاد یک تجربه کاربری بی نقص برای مشتری، کمک به افزایش نرخ تبدیل و بازگشت مشتریان
آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل (Full Service Digital Marketing Agency)ارائه گستره بسیار زیادی از خدمات ذکرشده در قسمت‌های قبلی
آژانس بازاریابی ربایشی (Inbounf Marketing Agency) ارائه تکنیک‌های خاص برای بازاریابی درونگرا، کمک به رشد کسب و کار‌ها در فضای آنلاین، فاصله گرفتن از شیوه‌های تبلیغات سنتی و کاهش هزینه‌ها،  ارائه استراتژی‌های بازاریابی طولانی مدت
آژانس سئو (SEO Agency) تدوین استراتژی سئو،  تحقیق کلمه‌های کلیدی،  ارزیابی سایت و رفع مشکلات آن، تدوین استراتژی‌های لینک سازی داخلی و خارجی،  تولید محتوا و بهینه سازی آن‌ها
آژانس تبلیغات کلیکی (PPC Agency) بهبود ترافیک سایت از طریق تبلیغات پولی، نمایش تبلیغات به مشتریان هدف بر اساس کلمه‌های کلیدی، هدایت مشتریان از فضای بیرونی به وبسایت، کم شدن هزینه نسبت به کمپین‌های تبلیغاتی سنتی، افزایش میزان هدفمندی تبلیغات
آژانس بازاریابی شبکه‌های اجتماعیبرنامه ریزی برای اینفلوئنسر مارکتینگ یا افیلیت مارکتینگ، تدوین تقویم و استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی، تشخیص هشتگ‌های ترند در شبکه‌های اجتماعی، طراحی و پست گذاری در صفحات
آژانس طراحی سایت (Web Design Agency)طراحی انواع وب سایت، رعایت اصول سئو در طراحی سایت، بهبود سرعت وب سایت، بهبود سطح امنیت سایت، ثبت سایت در نقشه گوگل، حل کردن مشکلات فنی سایت، ارائه خدمات پشتیبانی وبسایت

در نهایت باید بگوییم …

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وظایف زیادی بر عهده دارند؛ به همین دلیل معمولا شرکت‌های مختلف این وطایف را بین خود تقسیم کرده و به صورت یک همکاری همه جانبه، مسیر رشد کسب و کارها در فضای آنلاین را پیش می‌برند. در این مقاله از لاک پشت تلاش کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و مهمترین خدمات شرکت‌های بازاریابی دیجیتال را هم به شما معرفی کردیم.

سوالات متداول

آیا هر آژانس دیجیتال مارکتینگ، همه خدمات ذکرشده در مقاله را ارائه می‌دهد؟

خیر. لزوما همه شرکت‌هایی که نام آژانس دیجیتال مارکتینگ را بر روی خود گذاشته‌اند، همه این خدمات را ارائه نمی‌دهند. بلکه بر اساس پتانسیل‌های تیم خود و امکانات در دسترس، تلاش می‌کنند تا از بخش زیادی از آن‌ها برای کمک به رشد کسب و کار شما استفاده کنند؛ در این زمینه حتی اگر نیاز باشد، با شرکت‌های دیگر هم همکاری خواهند کرد.

مزایای همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کاهش هزینه‌ها، پیدا کردن بهترین و موثرترین روش‌های جذب مشتری، طراحی استراتژی‌های ثمربخش و سودآور، افزایش بهره وری و بازدهی هزینه‌ها، تشخیص درست مخاطبان هدف و سرمایه گذاری بر روی آن‌ها، افزایش نرخ بازگشت سرمایه

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =