لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح مشاوره دیجیتال مارکتینگ را ما معمولا در زمان راه‌اندازی یک سایت یا کسب و کار اینترنتی می‌شنویم؛ اما معمولا کسی به ما نمی‌گوید که مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و مشاور بازاریابی دیجیتال، چه وظایفی بر عهده دارد؟ به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به این سوالات به طور واضح پاسخ دهیم.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟
راهنمای مطالعه

خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ شامل همه خدمات ارائه شده به یک فرد یا سازمان در زمینه‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال و رشد کسب و کارهای اینترنتی می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که از تحقیق برای انتخاب بهترین پلتفرم آنلاین تا استراتژی سئو و برنامه‌ریزی برای اقدامات تبلیغاتی در زیرمجموعه این موضوع قرار می‌گیرند. به عبارت بهتر در مشاوره بازاریابی دیجیتال از همه ابزارهای موجود استفاده می‌شود تا سازمان یا شرکت شما بتواند جایگاه بهتری را در رسیدن به اهداف خود کسب نماید.

در محیط رقابتی بازار امروز بسیار اهمیت دارد که شما از همان ابتدا کار خود را با یک مشاور بازاریابی دیجیتال پیش ببرید تا به شما کمک کند تا بتوانید به اهدافتان در این زمینه دست پیدا کرده یا حتی هدف‌هایتان را به درستی تعیین کنید. ما در گروه لاک پشت در زمینه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت داشته و خدمات بسیار متنوعی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهیم.

بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه ویژگی هایی دارد؟

از آنجا که امروزه بیشتر افراد اهمیت فعالیت در فضای آنلاین را درک کرده‌اند، شما باید به سراغ بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ بروید تا بتواند به شما کمک کند مسیر درستی را طی کنید. اگر می‌خواهید بدانید که ویژگی‌های بهترین مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟ فهرست زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • داشتن تجربه در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال
  • ارائه راهکارهای مفید و موثر به سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر
  • داشتن نمونه کارهای موفق
  • داشتن برنامه‌ریزی برای کار
  • تسلط به قسمت‌های مختلف مشاوره بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن استراتژی یا برنامه‌ریزی
  • توانایی تبدیل یک کسب و کار سنتی به تجارت آنلاین و کمک به رشد آن
  • توانایی تخمین هزینه‌های موردنیاز برای رسیدن به موفقیت در زمینه‌های بازاریابی دیجیتال
  • آشنایی با ابزارهای موجود در زمینه برنامه‌ریزی و تحلیل بازاریابی دیجیتال
  • کمک به افزایش نرخ تبدیل مشتریان از طریق ارائه پیشنهادهای خلاقانه
  • شناخت کامل بازار و تقسیم‌بندی درست مخاطبان هدف
  • کمک به بهبود فرایند برندسازی
  • تحلیل کلیدواژه‌های مناسب برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو
  • ارزیابی دقیق وضعیت کسب و کار پس از اجرای هر بخش از استراتژی
  • در نظر گرفتن بهترین فاکتورها برای افزایش ماندگاری یا کمک به بازگشت مشتری
  • برنامه‌ریزی برای اجرای تبلیغات اینترنتی
  • شناخت کمبودهای محتوایی و تولید محتوای ارزشمند برای آنها
  • شناخت شبکه‌های اجتماعی و استفاده از آنها برای بهبود تعامل با مشتری
  • داشتن شناخت کافی از حوزه مدیریت و موارد مربوط به دنیای دیجیتال مانند طراحی سایت، سئو و طراحی گرافیک
  • آشنایی با روان‌شناسی رفتار مصرف‌کننده در زمان خرید یا ثبت سفارش

لیست خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ

لیست خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ | آژانس دیجیتال مارکتینگ

یکی از سوالات مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید بدانید که این موضوع تا حد زیادی بستگی به نیاز کسب و کار شما دارد و به عبارت بهتر ماهیت و میزان رقابت در حوزه کاری شما است که خدمات مورد نیازتان را تعیین می‌کند. با این حال در حال حاضر مهم‌ترین خدمات بازاریابی دیجیتال عبارت‌اند از:

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت یکی از مهم‌ترین خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ است که باعث می‌شود شما بتوانید یک پلتفرم شخصی برای کسب و کارتان در فضای اینترنت ایجاد کنید. دقت کنید که بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ کسی است که برای طراحی سایت شما زمان گذاشته و به جای استفاده از قالب‌های آماده یا کپی شده، از یک پروتوتایپ اختصاصی برای این کار استفاده کند تا بتوانید از رقبای خود متمایز شوید. شاید این موضوع در ابتدا هزینه بیشتری برای شما داشته باشد؛ اما با رشد و بزرگ‌تر شدن کسب و کارتان، می‌توانید از مزیت‌های این کار بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه طراحی وب سایت در اصفهان مراجعه کنید.

تعیین استراتژی STP

یکی از بخش‌های مهم مشاوره دیجیتال مارکتینگ مربوط به استراتژی STP است که به شما در هدف‌گذاری تجاری و تعیین مخاطبان هدف کمک زیادی می‌کند. با استفاده از این استراتژی می‌توانید مشخص کنید که کدام بخش از بازار، مد نظر شما است و چگونه می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. همچنین می‌توانید به خوبی مسیر رسیدن به اهداف را مشخص کنید؛ برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله استراتژی STP چیست را مطالعه کنید.

تدوین کمپین‌های بازاریابی

با خدمات تدوین کمپین‌های بازاریابی، شما می‌توانید تبلیغات هدفمندی داشته باشید. بر این اساس بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد که تبلیغات خود را برنامه‌ریزی کرده و مشخص نمایید که گوگل ادز برایتان بهتر است یا از انتشار رپورتاژ نتیجه بیشتری می‌گیرید؟ همچنین می‌تواند در طراحی تبلیغات کلیکی هم برایتان ارزشمند باشد و به این ترتیب به بازگشت سرمایه شما کمک زیادی بکند.

نقش سئو سایت در مشاوره دیجیتال مارکتینگ

باید بدانید که بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارد که بزرگ‌ترین رقبای شما را بررسی کرده و بر این اساس تصمیم بگیرد که چه مسیری برای رشد کسب و کار شما مفیدتر خواهد بود. این موضوع تمامی بخش‌های سایت را در برمی‌گیرد و می‌تواند تجارت شما را به صورت کلی تحت‌الشعاع قرار دهد؛ برای مثال نحوه چیدمان منو، قرار گرفتن دکمه‌های مختلف در سایت، چینش لندینگ‌ها و نوع محتوایی که در وب‌سایت منتشر می‌شود، همه از نتایج استراتژی هستند.

پس اگر این مسیر را غلط طی کنید، تا مدت‌ها از رقبایتان عقب می‌افتید و ممکن است که حل این مشکل برایتان دشوار باشد. اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات سئو سایت در اصفهان لاک پشت مطمئن شوید که استراتژی بر اساس بررسی‌های چندین هفته‌ای نوشته می‌شود و در نهایت بهترین مسیر به شما پیشنهاد خواهد شد.

تحلیل و ارزیابی

تجزیه و تحلیل مسیر طی شده به منظور بهبود استراتژی‌های موجود از دیگر خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ است؛ به این ترتیب مشاور دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارد که مشخص کند شما تا چه حد در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌اید یا اینکه دلایل شکستتان چه چیزهایی بوده است. این موضوع را می‌توان مهم‌ترین مسئله در مسیر رشد و پیشرفت یک برند در نظر گرفت که به آن کمک می‌کند هر روز از روز قبل بهتر باشد.

تحقیق کلمات کلیدی و تدوین تقویم محتوایی

کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در تدوین استراتژی سئو و تعیین مسیر کسب و کار دارند؛ به همین دلیل باید زمان کافی برای تحقیق آنها در نظر گرفته شود. از سوی دیگر لازم است که بازاریابی محتوایی شما هم بر اساس نتیجه این تحقیقات انجام گیرد تا بتوانید ورودی‌های سایت را از طریق انتشار محتواهای مناسب بالا ببرید. در مشاوره دیجیتال مارکتینگ، نیاز است که حتما قدرت رقبایتان را هم در هر کلمه کلیدی در نظر داشته باشید تا بتوانید مشخص کنید که برای کسب رتبه در یک کلمه خاص تا چه حد باید هزینه کنید. اگر می‌خواهید بدانید بازاریابی محتوایی چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

کمک به برندسازی

کمک به برندینگ و ساخت برند از دیگر بخش‌های مشاوره دیجیتال مارکتینگ است که به خودی خود زیرمجموعه‌های زیادی را در برمی‌گیرد. در جدول زیر خلاصه‌ای از فعالیت‌های بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ را برای کمک به برندینگ کسب و کار شما بیان کرده‌ایم.

نام فعالیتهدف
شناسایی هدف برندشناخت محصولات و خدمات
تعیین بازار هدفتعریف مشتری و درک رفتار آنها
بررسی رقبا و چشم‌اندازتعیین قدرتمندترین افراد حاضر در بازار و روش‌های غلبه بر آنها
تعیین صدای برندمشخص کردن روش‌های برقراری ارتباط با مشتریان
وجه تمایزتعیین مشخصات متمایزکننده شما در مقایسه با رقبا
داستان برندمشخص کردن مسیر برند برای رسیدن به اهداف

تعیین KPI

یکی دیگر از کارهایی که باید در مشاوره دیجیتال مارکتینگ انجام شود، تعیین KPI یا شاخص کلیدی عملکرد است. به این ترتیب می‌توانید اهداف تجاری کوتاه‌ مدت خود را برنامه‌ریزی کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. همچنین درباره منابع موجود، موارد موردنیاز برای رسیدن به اهداف، کانال‌های بازاریابی، ابزارهای تحلیل نتایج و سایر موارد هم می‌توانید با تعیین این شاخص اطلاعاتی را به دست آورید. ما در مقاله شاخص KPI چیست به طور کامل درباره نحوه تعیین و فواید استفاده از این معیار صحبت کرده‌ایم.

تعیین استراتژی های شبکه‌های اجتماعی

امروزه افراد زیادی در این شبکه‌ها فعالیت کرده و روزانه زمان خود را در آنها می‌گذرانند. به همین دلیل اگر می‌خواهید که در بازار سهمی داشته باشید، باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت کنید. پس از بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ بخواهید که در این باره هم مشورت‌های لازم را به شما ارائه دهد.

در نهایت باید بگوییم …

استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار در دنیای امروز یک امر کاملا ضروری است؛ به همین دلیل ما در این مقاله تلاش کردیم به شما بگوییم که مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و چه بخش‌هایی را شامل می‌شود؟ همچنین اطلاعاتی را درباره نحوه انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید کسب و کار خود را همواره در جهت رشد هدایت کنید.

سوالات متداول

آیا مشاوره دیجیتال مارکتینگ بخشی از سازمان است؟

به طور کلی مشاوره بازاریابی دیجیتال می‌تواند در داخل یا خارج از سازمان باشد و این موضوع چندان اهمیتی ندارد؛ اما در تعریف عمومی، مشاور بازاریابی اینترنتی معمولا خارج از سازمان است.

آیا مشاور دیجیتال مارکتینگ تنها یک شخص است؟

به طور معمول مشاوره دیجیتال مارکتینگ به صورت تیمی قابل‌قبول‌تر است؛ زیرا یک شخص نمی‌تواند همه جنبه‌ها را در نظر گرفته و آن را برای شما برنامه‌ریزی کند. اما ممکن است که فردی به واسطه داشتن تجربه زیاد در همه جنبه‌های این حوزه، به‌تنهایی کار کند که معمولا بسیار نادر خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =