لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیکال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی بازار یابی آنلاین برای پزشکان

مدیکال مارکتینگ یا بازار یابی و دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان امروزه به یکی از ضروریات حوزه سلامت تبدیل شده و کمک زیادی به شناخته شدن پزشکان در نقاط مختلف ایران یا حتی جهان می‌کند. اما متاسفانه بسیاری از پزشکان از اهمیت این موضوع آگاهی ندارند و نمی‌دانند که بازاریابی دیجیتال پزشکان تا چه حد می‌تواند در افزایش تعداد مراجعان آن‌ها اهمیت داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به شما بگوییم که مدیکال مارکتینگ چیست و استراتژی‌هایی را برای موفقیت در برندینگ پزشکی به شما معرفی کنیم.

مدیکال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان
راهنمای مطالعه

مدیکال مارکتینگ چیست؟

مدیکال مارکتینگ، یک شیوه بازاریابی آنلاین در فضاهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها و دایرکتوری‌ها است که به دکترها و دندانپزشکان کمک می‌کنند تا در سطح کشور شهرت پیدا کنند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت همه اقداماتی که به برندینگ پزشکی منجر شده و باعث می‌شوند که کسب و کارهای حوزه سلامت شناخته شوند، در حوزه بازاریابی دیجیتال پزشکان قرار می‌گیرند. از سوی دیگر دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی و دیجیتال مارکتینگ تجهیزات پزشکی هم زیرمجموعه همین موضوع هستند که در نهایت منجر به افزایش مراجعان و درآمد فعالان در این حوزه خواهند شد.

ضرورت بازاریابی آنلاین برای پزشکان

با وجود اهمیتی که مدیکال مارکتینگ در دنیای امروز پیدا کرده است، بسیاری از پزشکان، دندانپزشکان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی هنوز وارد این حوزه نشده‌اند. اما باید بدانید که درصد زیادی از افراد برای حل مشکلات مختلف خود مانند اطلاع از علائم بیماری، پیدا کردن بهترین دندانپزشک یا متخصص، خرید تجهیزات پزشکی و مواد دیگر، به سراغ اینترنت می‌روند. بنابراین فعال بودن شما در رسانه‌های آنلاین یک شانس بزرگ برای برندینگ پزشکی در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌تواند بسیاری از افراد را به سمت شما بکشاند. بنابراین از پتانسیل فضاهای آنلاین غافل نشوید و از  قدرت دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان کمک بگیرید.

ابزارهای مدیکال مارکتینگ

10 ابزار بازاریابی پزشکان و دندانپزشکان | آژانس لاک پشت

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی دیجیتال پزشکان موفق شوید، نیاز به یک سری ابزار دارید که سرعت شما را در این مسیر افزایش می‌دهند. این ابزارها عبارتند از:

1- طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی می‌تواند کمک زیادی به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی یا مدیکال مارکتینگ کند؛ زیرا یک مسیر بسیار عالی برای معرفی افتخارات، مدارک، مهارت‌ها و خدمات شما است. از سوی دیگر کاربران می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز به مطالب آن دسترسی داشته و از رسانه شخصی شما برای دریافت اطلاعات در زمینه تخصصی کمک بگیرند. شما می‌توانید برای طراحی سایت پزشکی در اصفهان از خدمات در لاک پشت استفاده کنید.

2- فعالسازی نوبت دهی اینترنتی

یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال پزشکان این است که نوبت دهی اینترنتی خود را با ثبت نام در دایرکتوری‌های مختلف این حوزه یا در داخل وبسایت خود فعال کنند.

با این کار، فرایند ثبت نوبت برای بیماران بسیار ساده تر خواهد شد و می‌توانند بدون برقراری تماس تلفنی یا هدر دادن وقت خود در مطب، به راحتی نوبت خود را ثبت کنند. این کار در نهایت می‌تواند تجربه کاربران را از مراجعه به شما بهبود داده و باعث رضایت بیشتر بیماران شود.

3- بازاریابی محتوا

یکی دیگر از ابزارهای بسیار مهم در حوزه بازار یابی آنلاین پزشکی، بازاریابی محتوا است؛ با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات خود را در اختیار بیماران و خوانندگان قرار داده و رفته رفته به عنوان یک متخصص در میان آن‌ها جا بیفتید. البته باید دقت کنید که حتما تولید محتوای سایت خود را به کسی بسپارید که مطالب به روز و درست را در سایت منتشر می‌کند؛ زیرا نشر مطالب غلط و بدون منبع معتبر، در نهایت باعث جریمه شدن از سوی گوگل و از دست رفتن اعتماد کاربران خواهد شد. توصیه ما به شما این است که درباره هر مطلبی که می‌خواهید در سایت منتشر کنید، توضیح کوتاهی را برای تولیدکننده محتوا ارسال نمایید تا بر اساس آن پیش برود. در صورتی که قصد دارید از این ابزار در بازاریابی دیجیتال پزشکان استفاده کنید، سفارش تولید محتوا خود را در لاک پشت ثبت کنید.

همچنین بخوانید: بازاریابی محتوایی چیست

4- افیلیت مارکتینگ

روش بازاریابی افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته برای پزشکان و دندانپزشکان با آژانس لاک پشت

یکی دیگر از حوزه‌های بسیار پربازده در دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است. در این حوزه، شما می‌توانید از فضاهای تبلیغاتی مرتبط به حوزه کاریتان مانند داروخانه‌ها، فروشندگان تجهیزات پزشکی یا اینفلوئنسرها کمک بگیرید و با آن‌ها توافق کنید که در صورت رسیدن به هدف، درصدی را پرداخت کنید. به این ترتیب یک شبکه تخصصی از فعالیت‌هایتان را ایجاد کرده‌اید که می‌توانند به شما در برندینگ پزشکی کمک کنند.

5- سئو سایت پزشکی

از دیگر ابزارهای بسیار مهم در مدیکال مارکتینگ می‌توان به سئو سایت پزشکی اشاره کرد. حتی اگر بهترین سایت را طراحی کرده و هر روز مطالب جدید و بسیار مفیدی را در آن منتشر کنید، بدون سئو نمی‌توانید مشهور شوید. زیرا سئو یا بهینه سازی سایت به شما کمک می‌کند که در صفحه یک گوگل ظاهر شوید و در نهایت منجر به شناخت بیشتر مخاطب از شما خواهد شد. پس اگر می‌خواهید از دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان استفاده کرده و در دنیای مجازی مشهور شوید، از خدمات سئو سایت در اصفهان لاک پشت استفاده کنید.

6- استفاده از تبلیغات آنلاین

زمانی که یک سایت خوب طراحی کرده و مطالب مفیدی را در آن منتشر کنید، یکی از بهترین راه‌هایی که به برندینگ پزشکی کمک خواهد کرد، تبلیغات آنلاین است. این تبلیغات به صورت کلیکی یا PPC و گوگل ادز وجود دارند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، ترافیک مرتبطی را برای سایت دریافت کنید.

تبلیغات آنلاین یا گوگل ادز در مدیکال مارکتینگ برای پزشکان و دندانپزشکان با آژانس لاک پشت

به این ترتیب افراد بیشتری سایت شما را می‌بینند و از مطالب ان استفاده می‌کنند. در نتیجه در دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی موفقتر خواهید بود و می‌توانید بازدیدکنندگان را با احتمال بیشتری به مراجع خود تبدیل کنید. اگر می‌خواهید تفاوت سئو و گوگل ادز را بدانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

7- تاثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر مدیکال مارکتینگ

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. امروزه افراد زمان زیادی از روز خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند و شما هم با فعالیت در این حوزه می‌توانید خودتان را به افراد بیشتری بشناسانید. حتی می‌توانید با فعالیت در لینکدین، یک شبکه کاملا حرفه‌ای ایجاد کرده و در مجامع بین المللی هم شناخته شوید. در این مورد می‌توانید مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو را مطالعه کنید.

8- اهمیت ویدئو مارکتینگ

شاید بتوان گفت که تاثیرگذارترین ابزار مدیکال مارکتینگ مربوط به استفاده از ویدئو در سایت یا شبکه‌های اجتماعی است؛ اینکه شما جلوی دوربین بیایید و به طور مستقیم به سوالات متداول کاربران پاسخ داده یا درباره یک موضوع توضیح دهید، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را بر روی مخاطبان بر جای بگذارد. بنابراین با کمک کارشناس سئو سایت خود، یک برنامه ریزی برای ضبط ویدئوها داشته باشید و هر از چند گاهی، یکی از دغدغه‌های مخاطب خود را هدف قرار دهید. این موضوع در برندینگ پزشکی تاثیر زیادی خواهد داشت و افراد بیشتری را به شما جذب خواهد کرد.

همچنین بخوانید: تاثیر ویدیو در بازاریابی اینترنتی

9- استفاده از سئو لوکال و گوگل مپ

یکی از روش‌های موفقیت در دیجیتال مارکتینگ برای پزشکی این است که در نقشه گوگل ظاهر شوید. خیلی از افراد ممکن است به دلیل مسافرت به یک شهر خاص، پزشکان و دندانپزشکان را نشناسند و تنها با هدف حل مشکلشان، در گوگل جستجو کرده و به نزدیکترین مطب مراجعه کنند.

کاربرد سئو لوکال و گوگل مپ در بازاریابی پزشکی برای پزشکان و دندانپزشکان با آژانس لاک پشت

بنابراین حتما باید برای کمک به برندینگ پزشکی، در گوگل مپ هم حضور داشته باشید تا هم مراجعان راحتتر به آدرس مطب شما دسترسی پیدا کنند و هم بتوانید از فرصت‌های این چنینی استفاده کنید. در این مورد توصیه می‌کنیم مقاله ما را در مورد سئو گوگل مپ چیست مطالعه کنید.

10- ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان، استفاده از فرصت ایمیل مارکتینگ است. شما می‌توانید خدمات مختلف خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی یا دیجیتال مارکتینگ تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های جدیدی که استفاده می‌کنید یا آساترین روش‌ها برای درمان مشکلات مختلف، از طریق ایمیل برای کاربرانتان بفرستید. حتی می‌توانید یک فایل آموزشی برای آن‌ها تهیه کرده و ایمیل کنید. این کارها باعث می‌شود که ارتباط دائمی شما با مخاطب حفظ شده و راحتتر بتوانید بازدیدکنندگان را به مراجع خود تبدیل کنید.

در نهایت باید بگوییم …

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکی در دنیای امروز از واجبترین ابزارهایی است که می‌تواند به برندینگ پزشکی کمک کرده و نام شما را در کشور یا جهان بر سر زبان‌ها بیندازد. در این مقاله از لاک پشت درباره مدیکال مارکتینگ صحبت کرده و ابزارهای بازاریابی دیجیتال پزشکان را به شما معرفی کردیم. در صورتی که نیاز به دریافت هریک از این خدمات داشتید، می‌توانید به صفحه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول (FAQ)

بازاریابی دیجیتال پزشکان برای چه کسانی مناسب است؟

کلیه پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف زیبایی، دندانپزشکی، دامپزشکی، گوش و حلق و بینی، چشم، گوارش و هر حوزه دیگری می‌توانند از مدیکال مارکتینگ بهره مند شوند. همچنین دیجیتال مارکتینگ تجهیزات پزشکی هم برای افرادی است که در زمینه فروش و تامین این وسایل کار کرده و می‌خواهند درآمد خود را از طریق اینترنت افزایش دهند.

ویدئو مارکتینگ برای برندینگ پزشکی درباره چه موضعاتی می‌توان صحبت کرد؟

شما می‌توانید فیلم‌های آموزشی بسازید و درباره یک بیماری یا شیوه درمان صحبت کنید، از مراجعان خود بخواهید که در قالب یک ویدئوی کوتاه، نظرشان را درباره خدمات شما بیان کنند، امکانات مطب یا کلینیک را به افراد نشان دهید، مراحل کار را توضیح دهید تا ترس احتمالی افراد برطرف شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان نیست؟

بازاریابی دیجیتال پزشکان می‌تواند هزینه‌های برندینگ پزشکی شما را کاهش داده و با بازدهی بسیار بالاتری، منجر به افزایش تعداد مراجعان و جلب اعتماد بیشتر کاربران شود.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سیزده =