لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا ویدئو برای سئو سایت مهم است؟

زمانی که کاربران یک کلمه کلیدی خاص را جستجو می‌کنند، گوگل فهرستی از ویدئوها را در ابتدای صفحه نتایج SERP نشان می‌دهد. بر طبق آمار حدود 30 درصد از کاربران، بدون بررسی دیگر نتایج، به طور مستقیم وارد لینک ویدئوها می‌شوند. بنابراین اگر شما بتوانید بخشی از این نتایج باشید، نرخ کلیکتان افزایش یافته و احتمال دیده شدنتان بالاتر می‌رود.

ویدئو در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

به جز این، تجربه ما در سئو و بهینه سازی سایت نشان می‌دهد که گوگل صفحات دارای ویدئو را در جایگاه بالاتری نسبت به صفحاتی قرار می‌دهد که هیچ محتوای ویدئویی در درون خود ندارند. تجربه واقعی ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت ثابت کرده که صفحات دارای ویدئو، حدود 10 تا 25 درصد ترافیک بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

تاثیر ویدئو بر سئو سایت

حال سوال اینجا است که تاثیر ویدئو بر سئو سایت چگونه است و چطور می‌تواند باعث بهبود رتبه سایت شما شود؟

ویدئو ها چه تأثیری بر سئوسایت ما می گذارند؟

مهمترین تاثیراتی که ویدئوها بر روی بازاریابی اینترنتی و SEO بر جای می‌گذارند از قرار زیر هستند:

افزایش ترافیک ارگانیک

همانطور که گفتیم، بارگذاری ویدئو بر روی سایت می‌تواند به حد قابل توجهی احتمال دیده شدن شما را افزایش دهد. به این ترتیب می‌توانید ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید و رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

جذب  بک لینک رایگان

یکی از معیارهای بسیار مهم گوگل برای رتبه بندی سایت‌های مختلف، بک لینک‌هایی است که به آن داده می‌شود. به طور معمول افراد تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری فیلم‌ها از خود نشان می‌دهند. انتشار این ویدئو در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تا حد زیادی تاثیر ویدئو بر سئو را بهبود بخشیده و باعث افزایش رتبه شما شود.

همچنین بخوانید: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

افزایش زمان حضور کاربر در صفحه

یک تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئو سایت این است که زمان حضور کاربر در صفحه یا Time On Page را افزایش می‌دهد. باید بدانید که یکی از راهکارهای گوگل برای تشخیص محتوای خوب در صفحات وب، زمانی است که مردم در یک صفحه از سایت شما می‌گذرانند. با بارگذاری ویدئو، می‌توانید تا حد زیادی TOP را افزایش داده و به این ترتیب مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنید.

افزایش نرخ تبدیل

زمانی که یک فرد به عنوان بازدیدکننده وارد وبسایت شما می‌شود، باید از ترفندهای مختلفی برای تبدیل کردن او به مشتری استفاده کنید. یکی از راهکارهای موثر این است که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان را به یک شرکت متخصص بسپارید. به جز این، بارگذاری ویدئو در سایت هم می‌تواند نقش بسیار موثری در جلب اعتماد کاربر و تبدیل او به مشتری داشته باشد. برای مثال اگر یک ویدئوی معرفی محصول یا نقد و بررسی را در سایت خود منتشر کنید، کاربر با جنبه‌های مختلفی از خدمات و محصولات شما آشنا شده و در نتیجه تمایل بیشتری برای خرید از شما نشان می‌دهد.

کاهش نرخ پرش یا bounce rate

منظور از بانس ریت یا نرخ پرش، یکی از معیارهای اصلی گوگل برای سنجش جذابیت یک صفحه است. در صورتی که کاربر وارد یک صفحه شده و بدون هیچ اقدامی از آن خارج شود، نرخ پرش شما افزایش پیدا می‌کند و گوگل به این نتیجه می‌رسد که محتوای جذابی در این صفحه وجود نداشته است. یک تاثیر ویدئو بر سئو این است که نرخ پرش را تا حد زیادی کم کرده و با افزایش جذابیت سایت، تعامل کاربر را با شما بهبود می‌بخشد.

کمک به برندسازی

تصاویر بندانگشتی که گوگل از ویدئوها در نتایج سرپ نشان می‌دهد، یکی از بهترین روش‌ها برای کمک به فرایند برندسازی و شناخته شدن توسط کاربران هستند. شما می‌توانید لوگو و نام برند خود را بر روی این تصاویر قرار دهید تا کاربر آشنایی بیشتری با برندتان پیدا کند. این موضوع در جلب اعتماد مخاطب هم بسیار تاثیرگذار است. برای آشنایی بیشتر با تاثیر برندینگ در سئو پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

تاثیر ویدئو بر سئو با جذب بیشتر کاربران موبایل

بخش بسیار مهمی از فرایند سئو، مربوط به الگوریتم موبایل فرست ایندکس و جذب کاربران تلفن همراه می‌شود. تجربه ما در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان نشان می‌دهد که کاربران موبایل علاقه بیشتری به دیدن ویدئو از خود نشان می‌دهند و گوگل هم تجربه کاربران موبایل را بیشتر از دسکتاپ موردتوجه قرار می‌دهد. بنابراین برای افزایش تاثیر ویدیو در بازاریابی اینترنتی باید کاربران موبایل را جذب خودتان کنید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

یک تاثیر ویدئو در بازاریابی اینترنتی که باعث شده امروزه کسب و کارهای زیادی به سمت آن روی آورند، افزایش نرخ بازگشت سرمایه است. حدود 83 درصد از صاحبان کسب و کار اعلام کرده اند که پس از بارگذاری ویدئو در وبسایت، فروش آن‌ها افزایش پیدا کرده است. البته نکته مهم اینجا است که کاربر به هر محتوای ویدیویی توجه نمی‌کند و برای جلب نظر او، باید از فیلم‌های جذابی استفاده کنید که با ادیت حرفه ای، موضوعات را در قالب زیبایی ارائه می‌دهند.

روش های افزایش تاثیر ویدئو بر سئو

برای اینکه بتوانید تاثیر ویدئو بر بازاریابی دیجیتال را بهبود ببخشید و راحتتر از این ابزار برای جذب مخاطب استفاده کنید، باید یک سری نکات را در تولید و ویرایش ویدئوها رعایت کنید. مهمترین این نکات عبارتند از:

1- انتشار ویدئو مرتبط با صفحه

روش های افزایش تأثیر ویدئو بر سئو | انتشار ویدئو مرتبط با صفحه سایت

ویدئویی مرتبط با موضوع صفحه را در سایت بارگذاری کنید که کاربر را تشویق به دیدن آن می‌کند. برای مثال می‌توانید آنباکسینگ محصول را انجام داده یا اینکه آن را معرفی کنید. همچنین می‌توانید به تعدادی از سوالات متداول کاربران خود درباره موضوع هر صفحه پاسخ دهید که جذابیت بیشتری دارد.

2- ادیت حرفه ای ویدئو

بسیاری از افراد بدون اینکه فیلم‌های خود را ویرایش کرده و از المان‌های جذاب در آن استفاده کنند، آن را در سایت قرار می‌دهند. اما حداقل کاری که باید برای بهبود ویدئو بر سئو انجام دهید این است که یک تصویر کاور برای فیلمتان در نظر بگیرید و لوگو یا نام برندتان را به آن اضافه کنید.

3- برچسب گذاری ویدئو

برای اینکه بتوانید تاثیر ویدئو بر بازاریابی اینترنتی خود را بهبود ببخشید باید آن را با استفاده از کلمه‌های کلیدی مناسب برچسب گذاری کنید. این موضوع به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا راحتتر محتوای ویدئویی شما را درک کنند و در نتیجه بازدید آن افزایش پیدا کند. برای اینکه بدانید چه کلماتی را در برچسب گذاری ویدئوها انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کلمات کلیدی در سئو چیست را مطالعه کنید.

4- به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

روش های افزایش تأثیر ویدئو بر سئو | انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی

یکی از راه‌های بسیار موثر برای بهبود تاثیر ویدئو بر بازاریابی اینترنتی این است که فیلم‌های خودتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید. به این ترتیب می‌توانید مخاطبان بیشتری را به کمپین بازاریابی محتوایی خود جذب کنید و ترافیک صفحه را از طریق لینک‌های ورودی شبکه‌های اجتماعی بالا ببرید.

همچنین بخوانید: بازاریابی محتوایی چیست

5- انتخاب عنوان برای فیلم

عنوان ویدئو و تصویر بند انگشتی اولین چیزهایی هستند که مخاطب در صفحه نتایج یا در وبسایت خودتان، از ویدئو مشاهده می‌کنند. به همین دلیل باید تمام خلاقیت خود را به کار بگیرید و یک صفحه کاور جذاب با عنوان مناسب را انتخاب کنید که مخاطب را تضویق به دیدن فیلم خواهد کرد.

6- کپشن نویسی برای ویدئو

حتما برای ویدئوی خودتان یک کپشن و معرفی بنویسید تا خواننده متوجه شود که قرار است چه مواردی در این فیلم توضیح داده شوند. از سوی دیگر این محتوای کوتاه، به موتورهای جستجو هم برای درک بهتر محتوای ویدئویی کمک خواهد کرد.

7- طولانی نکردن ویدئو

یکی دیگر از روش‌های افزایش تاثیر ویدئو بر سئو این است که آن را بیش از حد طولانی نکنید؛ زیرا هم سرعت سایت شما را کاهش می‌دهد و هم امکان به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی وجود نخواهد داشت. البته به طور دقیق نمی‌توان گفت که بهینه ترین زمان برای فیلم‌ها چقدر است؛ اما تجربه ما در زمینه سئو تهران نشان می‌دهد که معمولا ویدئوهای کوتاه 60 تا 90 ثانیه ای مخاطبان بیشتری دارند.

8- استفاده از CTA در ویدئو

روش های افزایش تأثیر ویدئو بر سئوسایت | استفاده از call to action یا CTA

برای اینکه بازدهی و تاثیر ویدیو در بازاریابی اینترنتی را بالا ببرید، نیاز است که از Call To Action مناسب برای سایت خودتان استفاده کنید. برای مثال از مشتریان بخواهید که نظرات خود را کامنت کنند یا از افعال امری کمک بگیرید.

در نهایت باید بگوییم …

تاثیر ویدئو بر سئو در دنیای امروز برای بسیاری از متخصصان و کارشناسان اثبات شده و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استفاده از این ابزار قدرتمند هستند. در این مقاله از لاک پشت، دلایل اهمیت استفاده از ویدئو در سئو سایت را بیان کردیم. همچنین راهکارهایی را برای بهبود تاثیر ویدئو بر بازاریابی اینترنتی به شما ارائه دادیم که می‌توانند در بهبود رتبه سایت شما موثر واقع شوند.

سوالات متداول (FAQ)

زمان ویدئوهای تولید شده چقدر باید باشد؟

برای بهبود تاثیر ویدئو بر سئو توصیه می‌شود که زمان فیلم‌های خود را از 4 دقیقه طولانی تر نکنید تا مخاطب تمایل بیشتری برای مشاهده آن داشته باشد.

ویدئوها را روی هاست بارگذاری کنیم یا آپارات؟

به طور قطعی نمی‌توان پاسخی برای این سوال ارائه کرد؛ زیرا هریک از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال در صورتی که می‌خواهید تاثیر ویدئو بر سئو سایت خودتان را ببینید یا مطمئن شوید که فیلمتان در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، باید آن را بر روی هاست بارگذاری کنید.