لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر وردپرس در سئو

تاثیر وردپرس در سئو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند سایت خود را طراحی کنند. به عبارت بهتر این افراد می‌خواهند بدانند که آیا سئوی وردپرس سریع‌تر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا اتفاق میافتد و با استفاده از این CMS می‌توانند زودتر به لینک‌های برتر در موتورهای جستجو برسند یا نه؟ ما در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم تاثیر ورد پرس در سئو سایت را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که آیا wordpress بهترین عملکرد را در بهینه سازی سایت دارد یا نه؟ پس تا انتها با ما همراه شوید.

بررسی تاثیر وردپرس در سئو سایت | گروه طراحی و سئو لاک پشت
راهنمای مطالعه

سئو سایت وردپرس چیست

اگر مقاله وردپرس چیست را در وبلاگ ما مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که ما با یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز روبرو هستیم که تعداد زیادی افزونه را با قیمت کم یا به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد. حال در پاسخ به این سوال که سئو سایت وردپرس چیست باید بگوییم که مجموعه اقداماتی است که برای بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به لینک‌های برتر برسید.

چگونگی تاثیر وردپرس در سئو سایت

حال سوال اینجا است که وردپرس چگونه می‌تواند بر روی سئو تاثیر بگذارد؟ آیا سئو سایت های وردپرسی آسان‌تر است و با سرعت بیشتری شما را به لینک های برتر می‌رساند؟ در ادامه می‌خواهیم اطلاعاتی را درباره سئوی وردپرس در اختیار شما قرار دهیم و بگوییم که آیا تاثیر وردپرس در سئو به صورت مستقیم است یا نه؟

پلاگین ها یا افزونه ها چه نقشی در سئو کردن سایت وردپرسی دارند؟

نقش افزونه ها در سئوی وردپرس

اولین نکته‌ای که در زمان بررسی سئو سایت های وردپرسی باید در نظر داشته باشید، نقشی است که افزونه ها در این زمینه ایفا می‌کنند. در حال حاضر پرکاربردترین افزونه برای بهینه سازی سایت‌های وردپرسی Yoast SEO نام دارد. این افزونه در دو حالت رایگان و پرو ارائه شده که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های زیادی را برای سئوی وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهند.

بیشتر افراد تنها هدف خود را بر روی سبز کردن چراغ سئو yoast قرار می‌دهند؛ اما بد نیست بدانید که افزونه یوست سئو یک شمشیر دو لبه است که هم می‌تواند به شما در بهبود سئو سایت های وردپرسی کمک کند و هم اینکه می‌تواند همه کارهایی را که برای بهینه سازی سایت انجام داده‌اید، به هم بزند. پس اگر می‌خواهید که از افزونه یوست به صورت آگاهانه در مسیر بهینه سازی سایت استفاده کنید، مقاله Yoast SEO چیست را بخوانید.

امنیت سایت وردپرسی و تاثیر آن بر سئو

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان بررسی تاثیر وردپرس در سئو سایت مورد توجه قرار بگیرد، امنیت سایت‌های وردپرسی است. پس از گذشت سال‌ها از توسعه این سیستم مدیریت محتوا، امروزه می‌توان وردپرس را یکی از ایمن‌ترین‌ها در زمینه طراحی سایت دانست. با این حال هنوز هم راه‌هایی وجود دارند که هکرها می‌توانند با سوءاستفاده از آن‌ها به وب‌سایت شما نفوذ کرده و امنیت آن را به خطر بیندازند.

با این حال باید بدانید که از نظر امنیتی، سایت‌های وردپرسی مشکلی را برای سئو به وجود نمی‌آورند و شما می‌توانید با خیال راحت یک وب‌سایت ایمن را با استفاده از این CMS راه‌اندازی کنید. البته در این زمینه حتما باید راهکارهای افزایش امنیت سایت را بشناسید تا بتوانید روز به روز ایمنی داده‌های خود و کاربرانتان را افزایش دهید.

تاثیر قالب وردپرس در سئو سایت

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان بررسی سئو سایت های وردپرسی در نظر گرفته شود، قالب سایت است. به طور معمول قالب سایت‌های وردپرسی به صورت آماده وجود دارند و شما می‌توانید بر اساس آن‌ها سایت خودتان را توسعه دهید. اما نکته مهمی گه باید بدانید این است که کدنویسی قالب سایت می‌تواند به صورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد.

به عبارت بهتر قالب سایت یکی از مهم‌ترین موارد در ارزیابی تاثیر وردپرس در سئو است که به صورت مستقیم بر روی اقداماتی که برای بهینه سازی سایت انجام می‌دهید، اثر می‌گذارد. کدهای نوشته‌شده برای توسعه قالب سایت باید بهینه سازی شوند تا سایت شما از نظر تکنیکال مشکلی نداشته باشد. به علاوه این کدها بر روی سرعت سایت هم اثر می‌گذارند که برای سئو یک معیار مهم محسوب می‌شود. بنابراین حتما مقاله ما را درباره تاثیر قالب سایت در سئوی وردپرس را بخوانید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید آن را بهینه کنید.

5 مورد مهم در افزایش سرعت سئو سایت وردپرسی | لاک پشت

آیا سئو سایت های وردپرسی سریع‌تر است؟

حالا که دانستیم کدام بخش‌های وردپرس بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارند، می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا سرعت سئو سایت های وردپرسی بیشتر است یا نه؟ به طور کلی زمان اقداماتی که باید در بهینه سازی سایت‌های توسعه داده شده با Worpress انجام دهید، کوتاه‌تر است. زیرا این سیستم مدیریت محتوا دارای یک ساختار مشخص برای انجام اقدامات مختلف سئو است که به شما کمک می‌کند تا موردی را فراموش نکنید.

مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش سرعت سئوی وردپرس می‌شوند از قرار زیر هستند:

قابلیت کنترل عنوان سئو و متا دسکریپشن

با استفاده از افزونه yoast seo شما می‌توانید تعداد کاراکترهای عنوان سئو و متا دسکریپشن را کنترل کنید و بیشتر از مقدار لازم ننویسید. همچنین می‌توانید حالت نمایش متن در موبایل و دسکتاپ را بررسی کرده و مشکلات احتمالی آن را برطرف کنید.

قابلیت مدیریت ایندکس صفحات

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود سئو سایت های وردپرسی سریع‌تر از دیگر وب سایت‌ها باشد، قابلیت مدیریت ایندکس صفحات است. به عبارت بهتر شما می‌توانید با استفاده از متا تگ robots به گوگل اعلام کنید که صفحه جدیدی را ایجاد کرده‌اید و از او بخواهید که آن را ایندکس کند. برای آشنایی با روش های کاهش زمان ایندکس صفحات در گوگل می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

امکان مدیریت ریدایرکت ها

اگر بخواهیم تاثیر وردپرس در سئو را بررسی کنیم، بخش زیادی از آن به ریدایرکت‌ها مربوط می‌شود. در بیشتر سیستم‌های مدیریت محتوا، فرایند بسیار پیچیده‌ای برای ریدایرکت کردن صفحات وجود دارد و ممکن است که شما با خطاهای زیادی مواجه شوید. اما در وردپرس می‌توانید افزونه‌هایی را نصب کنید که این کار را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد و در نتیجه سرعت سئوی وردپرس در قسمت تکنیکال بیشتر می‌شود.

قابلیت اضافه کردن تصویر

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش سرعت سئوی وردپرس می‌شود، قابلیت اضافه کردن تصویر به محتوا با چند کلیک ساده است. برای افزودن پرونده‌های چندرسانه‌ای در این CMS تنها نیاز به فشردن یک دکمه دارید. با استفاده از این دکمه نه تنها می‌توانید یک تصویر جدید را به سایت اضافه کرده و توضیحات آلت را برای آن بنویسید، بلکه امکان دسترسی به کتابخانه تصاویر هم برای شما وجود دارد.

مدیریت کامل URLها

از دیگر مواردی که باعث بهبود تاثیر وردپرس در سئو سایت می‌شود، امکان مدیریت کامل URLها است. با استفاده از وردپرس می‌توانید به راحتی دسته‌ها، برچسب‌ها، برگه‌ها و مطالب را دسته‌بندی کرده و هیچ نیازی به تعریف آدرس یو ار ال اختصاصی برای هر صفحه نداشته باشید. در کنار این‌ها با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، احتمال نوشتن URL تکراری هم کمتر می‌شود.

بررسی مزایا و معایب وردپرس برای سئوسایت

مزیت های وردپرس برای سئو سایت

  • امکان مدیریت تک‌تک صفحات
  • انجام بسیاری از کارها به صورت خودکار و بدون نیاز به کدنویسی
  • قابلیت توسعه بر اساس نیازها
  • امکان بارگذاری محتوا و تصاویر به ساده‌ترین شکل ممکن
  • قابلیت مشخص کردن متا تگ‌های سئو بدون نیاز به کدنویسی
  • ارائه چک‌لیست برای کارهای مربوط به سئوی وردپرس
  • وجود تعداد زیادی افزونه برای افزایش سرعت انجام کارها
  • هزینه سئو وردپرس در مقایسه با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا کمتر است

معایب وردپرس در سئو سایت

  • اتکا به ویژگی‌های خودکار و عدم بررسی موارد احتمالی دیگر
  • امکان وجود اشتباه در افزونه ها به دلیل حالت ربات گونه آن‌ها
  • قانع شدن به سبز کردن چراغ سئو و غافل شدن از انجام کارهای دیگر
  • ایجاد کدهای span در بدنه سایت

تاثیر وردپرس در سئو سایت مثبت است یا منفی؟

یکی از سوالاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود، این است که آیا وردپرس در سئو سایت تاثیر دارد؟ به عبارت بهتر آیا انتخاب WordPress به عنوان سیستم مدیریت محتوا، می‌تواند فرایند سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را سرعت ببخشد؟ برای پاسخ به این سوال حتما نکته زیر را در نظر داشته باشید:

انتخاب وردپرس برای طراحی سایت، به تنهایی باعث بهبود سئو سایت نمی‌شود. بلکه این مجموعه اقدامات شما است که در نهایت به بهینه سازی سایت منجر شده و لینک‌های برتر را از آن شما می‌کنند.

در نهایت باید بگوییم …

وردپرس تنها یک ابزار قدرتمند است که انجام بسیاری از کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند. اما نکته مهم اینجا است که تکیه کردن بیش از حد به افزونه‌های این CMS باعث می‌شود که دچار مشکل شوید و حتی در مواردی بر روی سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد. در این مقاله به بررسی تاثیر وردپرس در سئو پرداختیم و تلاش کردیم تا اثر قسمت‌های مختلف آن را بر روی سئو و بهینه سازی سایت موردبررسی قرار دهیم. همچنین می‌توانید برای آموزش سئو وردپرس فارسی و آشنایی با همه این موارد، در دوره آموزش سئو اصفهان لاک پشت شرکت کنید تا دیگر از این نظرات هیچ مشکلی نداشته باشید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا از دید سئو است؟

به دلیل تعداد زیاد افزونه ها و انجام بسیاری از کارهای سئو به صورت خودکار در وردپرس، در حال حاضر آسان‌ترین و بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو سایت، وردپرس است.

آیا افزونه صفحه ساز المنتور بر روی سئو تاثیر منفی دارد؟

به طور کلی نمی‌توان گفت که یک افزونه به صورت مطلق بر روی سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد. بلکه این نحوه استفاده شما از این افزونه‌هاست که می‌تواند برای سئو و بهینه سازی سایت مفید یا مضر باشد. اما هر افزونه‌ای که در سرعت یا امنیت سایت اختلال ایجاد کند یا اینکه تداخلی را به وجود آورد، برای سئو سایت تاثیر منفی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =