لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو

چرا هزینه طراحی لوگو افراد و شرکت‌های مختلف متفاوت است؟ این سوالی است که هر کسی در ابتدای راه اندازی کسب و کار از خود می‌پرسد و در پی یافتن پاسخ آن است. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو را به شما معرفی کنیم و ببینیم که علت تفاوت قیمت بسیار زیادی در میان تعرفه‌های اعلام شده از سوی طراحان لوگو چیست؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

7 عامل موثر بر قیمت طراحی لوگو
راهنمای مطالعه

عوامل موثر بر تعرفه طراحی لوگو

برای اینکه بتوانیم دلیل تفاوت قیمت طراحی لوگو را در شرکت‌های مختلف را بدانیم، باید عوامل موثر بر هزینه طراحی لوگو را بشناسیم. مهمترین مواردی که در قیمت‌ گذاری طراحی لوگو تاثیر دارند از قرار زیر هستند:

1- سبک لوگو

اگر می‌خواهید بدانید که هزینه طراحی لوگو چقدر است، باید سبک خود را انتخاب کنید. لوگو در انواع مختلفی مانند لوگو مونوگرام، لوگو تایپ، لوگو تصویری و لوگو ترکیبی ارائه می‌شوند که هر یک هزینه مختلفی دارند.

تعیین قیمت طراحی لوگو و سبک های مختلف طراحی لوگو

برای آشنایی با سبک های مختلف طراحی لوگو می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید. از میان همه سبک‌ها، لوگو ترکیبی یا تلفیقی بیشترین هزینه را دارد؛ زیرا نیاز به طراحی یک المان تصویری و فونت اختصاصی خواهد داشت.

2- زمینه کسب و کار

از دیگر عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو می‌توان به زمینه کسب و کار اشاره کرد. در برخی از زمینه‌ها، تعداد شرکت‌های فعال بسیار زیاد است و در نتیجه طراحی یک لوگوی منحصر به فرد که بتواند شما را در میان رقبا متمایز کند، نیاز به جستجوی بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر برخی از کسب و کارها به حدی تازه هستند که طراح برای درک ماهیت آن‌ها، نیاز به جستجوی بسیار زیاد و تماس‌های مکرر با کارفرما خواهد داشت. در هر دو حالت، هزینه طراحی لوگو به دلیل زمان موردنیاز برای تحقیق بالا خواهد بود.

3- تاثیر نام برند

نام برند یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. برخی از نام‌ها دارای المان‌های تصویری مشخص هستند و در نتیجه طراح به راحتی می‌تواند شکل تصویری آن‌ها را پیاده‌سازی کند.

نام برند و سبک طراحی لوگو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

اما در برخی موارد نام برند بسیار طولانی است و المان تصویری مشخصی هم ندارد. به همین دلیل طراح باید از روش‌های دیگری مانند طراحی لوگو تایپ برای این برندها استفاده کند که نیاز به فونت اختصاصی خواهد داشت.

4- اعتبار برند

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت طراحی لوگو، اعتبار برند و نام کسب و کار است. هرچه یک تجارت و کسب و کار بزرگ‌تر بوده و شهرت بیشتری داشته باشد، هزینه طراحی لوگوی آن هم بیشتر است. این موضوع به دلیل آن است که حساسیت بر روی لوگوی طراحی شده برای برندهای مطرح بسیار بیشتر است و در نتیجه زمان و انرژی بیشتری را از طراح می‌گیرد. از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ معمولا رقبای قدرتمندی هم دارند و برای اینکه بتوانند در میان رقبا خوش بدرخشند، نیاز به یک آرم منحصر به فرد دارند. به ویژه در شهرهای بزرگتر، مانند تهران، بازار رقابت بسیار داغ‌تر است و معمولا طراحی لوگو در تهران با هزینه بیشتری انجام می‌شود.

5- تاثیر تعداد طرح اولیه بر قیمت طراحی لوگو

اولین اقدام برای طراحی لوگو، طراحی یک نمونه اولیه بر روی کاغذ است که باعث می‌شود طراح بتواند بهترین ایده‌ها را برای آرم یک شرکت پیدا کند. در نهایت تعدادی از این طرح‌های اولیه، توسط طراح و با استفاده از نرم افزار اجرا می‌شوند تا کارفرما بتواند از میان آن‌ها گزینه دلخواه خود را انتخاب کند. هر چه تعداد اتودهای اولیه بیشتر باشد، هزینه طراحی لوگو هم بالاتر خواهد رفت. تعداد اتودهای اولیه تحویل داده شده در طراحی لوگو در اصفهان گروه لاک پشت برابر 2 عدد است که به درخواست مشتری می‌تواند بیشتر شود.

6- تعداد دفعات ویرایش فایل لوگو

زمانی که شما یکی از اتودهای اولیه را انتخاب کردید، این فرصت را دارید که اصلاحیه‌های موردنیاز خود را به طراح اعلام کنید تا لوگو به شکل دلخواه شما دربیاید.

ویرایش لوگو و تاثیر آن بر هزینه پکیج طراحی لوگو | متخصصین لاک پشت

بنابراین یکی از عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو، تعداد دفعاتی است که طراح، آرم را بر اساس نظر شما ویرایش خواهد کرد. هرچه ویرایش‌های مدنظر شما بیشتر و اساسی‌تر باشد، هزینه طراحی آرم هم افزایش پیدا می‌کند.

7- نوع تحویل فایل لوگو

یکی از عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو که توسط طراحان متخصص در این زمینه در نظر گرفته می‌شود، نوع تحویل فایل لوگو است. بسیاری از طراحان آماتور که معمولا هزینه کمی برای طراحی آرم دریافت می‌کنند؛ تنها فایل تصویری را به شما تحویل می‌دهند. در نتیجه نمی‌توانید از این لوگو با کیفیت مناسب در اندازه‌های مختلف استفاده کنید و این موضوع تا حد زیادی شما را محدود خواهد کرد. در حالی که طراحان حرفه‌ای فایل برداری را به شما تحویل می‌دهند که به راحتی قابلیت تغییر اندازه را خواهد داشت.

همچنین بخوانید: باورهای غلط در طراحی لوگو

مقایسه قیمت طراحی لوگو با روش های مختلف

روش‌های مختلفی برای طراحی لوگو وجود دارند که به طور مستقیم بر روی هزینه طراحی لوگو تاثیرگذار هستند. در این بخش از مقاله می‌خواهیم بدانیم که تاثیر روش‌های مختلف بر هزینه طراحی لوگو چقدر است و کدام گزینه برای کسب و کار شما بهتر است؟

چند روش برای طراحی لوگو وجود دارد؟کدام روش بهتر است؟

طراحی لوگو رایگان

اولین روشی که برای طراحی آرم وجود دارد، این است که خودتان اقدام به این کار بکنید و با دیدن آموزش‌های رایگانی که در اینترنت هستند، نشان تصویری برندتان را طراحی کنید. به این ترتیب می‌توانید طراحی لوگو را به صورت کاملا رایگان انجام دهید. اما باید بدانید که این کار زمان بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت و در نهایت ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد. پس توصیه ما این است که در صورت نداشتن تخصص، هرگز این کار را انجام ندهید!

خرید لوگوهای آماده

برخی از سایت‌های خارجی یا داخلی وجود دارند که یک سری فایل لوگو را به صورت آماده به فروش می‌رسانند. به این ترتیب هزینه طراحی لوگو برای شما تا حد زیادی کم می‌شود و می‌توانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، این فایل‌ها را شخصی‌سازی کنید. هرچند این روش مقرون به صرفه به نظر می‌رسد؛ اما به دلیل اینکه این قالب‌ها در دسترس همه هستند، احتمال کپی بودن لوگوی شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از لوگو سازهای آنلاین

یکی دیگر از روش‌های کم‌ هزینه طراحی لوگو، استفاده از ابزارهای آنلاین است که معمولا رایگان هستند. در این سایت‌ها می‌توانید اطلاعات اولیه را وارد کرده و چندین طرح پیشنهادی را دریافت کنید که در قالب‌های مختلف به شما تحویل داده می‌شوند و هزینه متفاوتی هم دارند. از آنجا که این نوع سایت‌ها معمولا خارجی هستند، ممکن است به خوبی با نیازهای کسب و کار شما در ایران همخوانی نداشته باشند و نتیجه نهایی چندان دلخواه نباشد.

قیمت طراحی لوگو طراحان فریلنسر

بسیاری از طراحان لوگو به صورت آزاد و فریلنسر کار می‌کنند و معمولا قیمت طراحی لوگو پایین‌تری دارند. بنابراین می‌توان شرکتی یا فریلنسر بودن طراح را یکی از عوامل موثر بر هزینه طراحی لوگو دانست. از آنجا که فریلنسرها معمولا قراردادی با شما نمی‌بندند، پیدا کردن یک شخص قابل اعتماد که تعهدات خود را اجرا کند کار سختی خواهد بود.

طراحی لوگو تخصصی

طراحی لوگو به صورت تخصصی معمولا با قیمت بیشتری ارائه می‌شود؛ اما هم روند کار بسیار راحت‌تر خواهد بود و هم نتیجه مطلوب‌تری دارد. طراحان متخصص لوگو با شما قرارداد می‌بندند و در زمان کوتاهی کار را تحویل می‌دهند. همچنین درباره تعداد اتودهای اولیه و تعداد دفعات ویرایش فایل از ابتدا به توافق می‌رسند. در نهایت شما یک فایل لوگو کاملا منحصر به فرد دریافت خواهید کرد که می‌تواند اعتبار زیادی را برای برند شما به ارمغان آورد.

قیمت طراحی لوگو در لاک پشت چقدر است؟

اما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، هزینه طراحی لوگو چقدر است؟ ما در لاک پشت 3 پکیج طراحی لوگو را بر اساس سوالات و نیازهای کارفرمایان خود تعریف کرده‌ایم. علاوه بر این یک پکیج ویژه هم به شما اختصاص داده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن اتودهای مختلفی از لوگو را دریافت کرده و در صورت نیاز، در جاهای مختلف استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت طراحی لوگو در لاک پشت و بررسی پکیج‌ها می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

در نهایت باید بگوییم …

شناخت عوامل موثر بر قیمت طراحی لوگو به شما کمک می‌کند تا بتوانید علت تفاوت قیمت‌های مطرح شده از سوی شرکت‌های مختلف را متوجه شوید و در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در فرایند طراحی آرم و نشان تصویری، هزینه را به عنوان تنها عامل تاثیر گذار بر روی انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو در نظر نگیرید و حتما نمونه کارها را بررسی کنید. همچنین عوامل دیگری را که در مقاله نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو به شما گفته‌ایم در نظر داشته باشید تا بتوانید با پرداخت هزینه مناسب‌تر، نتیجه بهتری را دریافت کنید.

سوالات متداول (FAQ)

علت بالا بودن هزینه طراحی لوگو در برخی شرکت‌ها چیست؟

قبل از اینکه با دیدن قیمت‌های یک شرکت، بر روی اسم آن خط بکشید؛ حتما به دنبال پیدا کردن تفاوت‌ها و علت بالا بودن قیمت باشید. به طور معمول طراحان حرفه ای به دلیل ارائه اتود اولیه بیشتر، طراحی فونت اختصاصی و زمان بیشتری که برای تحقیق اختصاص می‌دهند، هزینه بالاتری را دریافت می‌کنند که در نهایت به اعتبار برند شما خواهد افزود.

کدام سبک طراحی لوگو ارزانتر است؟

به طور معمول سبک‌های مونوگرام و نوشتاری با قیمت کمتری نسبت به سایر سبک‌های طراحی لوگو ارائه می‌شوند. اما طراحی لوگو ترکیبی یا تلفیقی هزینه بیشتری خواهد داشت.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شانزده =