لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

9 باور غلط در طراحی لوگو

فرض کنید که قرار است به یک مصاحبه کاری بسیار مهم بروید و باید برای آن آماده شوید. در این حالت اولین اقدامی که انجام می‌دهید؛ انتخاب لباس است. برای اینکه ظاهر مرتبی داشته باشید و بتوانید از همان ابتدا، نظرات مثبت را به خود جلب کنید؛ باید بهترین لباس‌های خود را انتخاب کنید. این همان کاری است که برای راه‌اندازی کسب و کار در فضای واقعی یا آنلاین باید انجام دهید. شما نیاز به لوگو، آرم یا نشانه‌ای دارید که از همان نگاه اول نظر مشتری را به خود جلب کند. برای رسیدن به این هدف باید بتوانید راه درست و غلط را در طراحی لوگو تشخیص دهید. پس با ما در لاک پشت همراه شوید تا 9 باور غلطی که در طراحی لوگو رایج است را متوجه شوید.

9 باور غلط در طراحی لوگو
راهنمای مطالعه

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که تنها با نگاه کردن به یک لوگو، همه چیز را درباره کسب و کار بفهمید و علاقه پیدا کنید که درباره آن بیشتر بدانید. اما چه چیزی باعث شده که این نشانه‌ها بتوانند در همان نگاه اول عشق مخاطب را به سمت خود جذب کنند؟ باید بدانید که همه چیز به زاویه دید شما بستگی دارد و تنها خود شما هستید که می‌توانید برای رسیدن به بهترین طرح، به خودتان کمک کنید. به شرطی که این 9 اشتباه رایج در طراحی لوگو را دور بریزید:

لوگو شروع کننده برند شما است

1. نیازی نیست که برای طراحی لوگو هزینه کنم!

زمانی که به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ هزینه‌های زیادی را خواهید داشت که باید بپردازید. به همین دلیل ممکن است با خودتان فکر کنید که با طراحی لوگو ارزان، می‌توانید بخش زیادی از این هزینه‌ها را کم کنید. اما اگر لوگوی شما زیبا و حرفه‌ای نباشد؛ احتمالا همین تصور هم درباره کسب و کارتان پیش خواهد آمد پس این فکر اشتباه را دور بریزید و هدفمند هزینه کنید نه کم!

2. این سبک لوگو برای من مناسب ترین گزینه است و آن را تغییر نمی دهم!

قبل از اینکه به شرکت طراحی گرافیک زنگ بزنید؛ بهتر است که سبک‌های مختلف انجام این کار را بشناسید. به همین دلیل هم ما در مقاله 9 سبک طراحی لوگو و انتخاب مناسب ترین آن، این موارد را به شما معرفی کرده‌ایم. اما بهتر است که تصمیم‌گیری درباره انتخاب سبک را به متخصص بسپارید. پس اگر طرح اولیه‌ای در ذهن خود دارید؛ تنها آن را به صورت پیشنهاد مطرح کنید؛ همچنین به طراح هم اجازه بدهید که نظرات تخصصی خود را مطرح کند تا در نهایت به بهترین لوگو برسید.

لوگوی شما نباید گویای همه چیز باشد

3. لوگوی شما باید گویای همه چیز باشد!!

باید بدانید که لوگوی شما گوی جادویی نیست که همه اطلاعات کسب و کار شما را با نگاه ساده در اختیار مشتری قرار دهد. حتی در مواردی قرار نیست توضیح دهد که کار شما در چه حوزه‌ای است. تنها موضوع مهم این است که جذاب باشد و مشتری را برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر ترغیب کند. پس فکر نکنید که لزوما طرح و تصویر ساده بد خواهد بود؛ زیرا شرکت اَپل و نایک هم در ابتدای مسیر موفقیت خود، چنین باور غلطی را دور ریختند. مهم‌ترین نکته در طراحی لوگو حرفه ای، منحصر به فرد بودن آن است و این فعالیت‌های شما است که به این تصویر هویت می‌بخشد.

4. هرچه لوگو پیچیده تر، بهتر !؟

شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از طرح‌های پیچیده برای لوگو یک راه حل بسیار خوب، برای ماندگاری در ذهن مخاطب است. پس بهتر است تا می‌توانید از تصاویر اساطیری یا طراح‌های انتزاعی پیچیده، استفاده کنید که مخاطب را به فکر وادار کند. باید به شما بگوییم که این روزها سادگی در طراحی، حرف اول را می‌زند. بیشتر افراد طرح‌های مینیمال را می‌پسندند و ترجیح می‌دهند که با نگاه گذرا، هدف شما را از این طرح متوجه شوند. پس به آرم و نشانه خود به عنوان نقشه گنج برای مخاطب نگاه نکنید که قرار است آن را کشف کند. طرح شما باید مثل آب زلال، شفاف باشد و تنها در فاصله یک پلک زدن، در ذهن مخاطب بنشیند.

5. باید ساده ترین لوگو را انتخاب کنم!

خواهشا از آن سوی بام نیفتید!!! لوگوهای بیش از حد ساده که هیچ خلاقیتی در آن‌ها وجود ندارد؛ این پیام را به مخاطب شما می‌دهد که هیچ تلاشی برای جلب نظر او نکرده‌اید. پس حتما از فونت‌های خاص و تصاویر دلپذیر برای طرح خودتان استفاده کنید تا در عین سادگی، زیبا و منحصر به فرد به نظر برسید. باید بدانید که انتخاب فونت اختصاصی، یکی از پیش‌فرض‌های طراحی لوگو در گروه لاک پشت است که در طراحی همه نشانه‌های گرافیکی مورد توجه قرار می‌گیرد.

لوگوی شما باید منحصر به فرد باشد

6. اگر از لوگوهای موفق کپی کنم، من هم به موفقیت میرسم!

مهم‌ترین نکته در طراحی لوگوی خوب، منحصر به فرد بودن آن است. اگر کسی قبل از شما با استفاده از طرح به موفقیت رسیده است؛ دیگر راهی برای شما وجود نخواهد داشت. پس باید مسیر جدید را به سمت موفقیت برای خودتان باز کنید و فکر استفاده از لوگوهای تکراری یا کپی شده از نمونه‌های موفق را از سرتان بیرون کنید.

7. از تصاویر استفاده کنم؟!

زمانی که کلمه آرم یا نشانه را می‌شنویم؛ یک تصویر در ذهن ما نقش می‌بندد. اما باید بدانید که همه لوگوها تصویر ندارند. شما می‌توانید تنها با استفاده از حروفی که برند شما را می‌سازند؛ آرم و نشان تجاری خود را طراحی کنید. پس اگر تصویر خاصی را در نظر ندارید و می‌خواهید تنها از قدرت کلمات برای ماندگاری در ذهن مخاطب استفاده کنید؛ پیشنهاد ما به شما طراحی لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ است.

8. استفاده از تصویر کافی است!!!

زمانی می‌توانید نام تجاری خود را از کنار تصویر لوگویتان حذف کنید که به جایگاهی مشابه کمپانی apple رسیده باشید. زیرا بدون شک در شروع کار شرکت اَپل، هیچ‌کس با دیدن سیب گاز زده، به یاد کامپیوتر و گوشی موبایل نمی‌افتاد. پس نیاز دارید که ابتدا در ذهن مخاطب جا بیفتید و سپس نوشته‌ها را از لوگوی خود حذف کنید. به همین دلیل است که ما در گروه لاک پشت، به کسب و کارهایی که در ابتدای مسیر خود هستند؛ طراحی لوگو ترکیبی یا تلفیقی را پیشنهاد می‌دهیم.

طرح لوگوی خود را بروز رسانی کنید

9. لوگو نشانی ابدی است و هرگز تغییر نمی‌کند!!!

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که لوگوی خوب، نباید تاریخ انقضا داشته باشد و باید در هر زمان و مکانی بتوانید از آن استفاده کرد. اما مشکل اینجا است که معیارهای زیبایی به صورت لحظه‌ای در حال تغییر هستند و ممکن است که لوگوی شما پس از گذشت چند سال، جذابیت خود را کاملا از دست بدهد. پس احتمالا هر چند وقت یک بار نیاز خواهید داشت که آرم خودتان را به‌روزرسانی کنید. البته این موضوع بدان معنا نیست که باید همه چیز را از صفر شروع کنید؛ بلکه تنها کافی است قدری فونت یا تصاویر را عوض کنید تا دوباره قدرتمند و زیبا به نظر برسید. این همان راهی است که گوگل هم برای هم مسیری با نیازهای روز انجام می‌دهد؛ پس فکر نکنید که تغییر نشانه‌های جزئی در طراحی لوگو تیشه است که به ریشه خود میزنید.

در نهایت باید بگوییم …

طراحی لوگو نخستین قدمی است که باید برای شناساندن نام تجاری و اهداف خود به مخاطب بردارید. با این حال برخی از باورهای اشتباهی که در این مسیر وجود دارند؛ ممکن است شما را از راه راست منحرف کنند. پس قبل از اینکه سفارش خود را برای ایجاد هویت بصری به یک طراح شخصی یا شرکت طراحی لوگو بسپارید؛ بد نیست این مقاله را با دقت بخوانید و این باور های غلط را دور بریزید.

سوالات متداول (FAQ)

نشانه‌های یک لوگو بد چیست؟

نداشتن فونت مناسب استفاده از المان‌های پیچیده کپی کردن از دیگر طرح‌ها تغییر کیفیت نوشته‌ها یا تصاویر موجود در لوگو با تغییر اندازه

چگونه می‌توانم لوگوی خود را تغییر دهم؟

در صورتی که از لوگوی خود رضایت ندارید؛ اصلا جای نگرانی نیست. می‌توانید با استفاده از مشاوره طراحی لوگو در گروه لاک پشت، ساده‌ترین راه را برای به‌روز رسانی یا تغییر کامل آرم تجاری خودتان انتخاب کرده و با هزینه کمتری این کار را انجام دهید.

چرا حفظ کیفیت لوگو در زمان تغییر اندازه مهم است؟

لوگوی شما قرار است بر روی بنر، تابلو، ست اداری، کارت ویزیت یا هر جایی که نامی از شما است؛ چاپ شود. بنابراین باید بتوان به راحتی اندازه آن را تغییر داده و بدون تغییر کیفیت از آن استفاده کرد.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 5 =