لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی 9 سبک لوگو

داشتن یک لوگو حرفه‌ای تنها وابسته به تجربه و مهارت طراح شما نیست بلکه این شما هستید که باید در جایگاه کارفرما اطلاعات لازم در زمینه سبک‌های مختلف را داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن منظور خود را به طراح برسانید و با طراح لوگو خود به یک نقطه عطف برای شروع پروژه برسید. ما در این مقاله ابتدا لوگو و 9 سبک مختلف طراحی لوگو را به شما معرفی می‌کنیم و در بخش آخر متناسب‌سازی هر سبک با حرفه موردنظر را بررسی خواهیم کرد. پس از مطالعه مقاله زیر اگر نیاز داشتید تا با متخصصین ما برای طراحی لوگو خود مشورت کنید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

معرفی 9 سبک لوگو و انتخاب مناسب ترین آن
راهنمای مطالعه

تعریف لوگو و تأثیر آن در پیشرفت کسب و کار

تعریف لوگو و تأثیر آن در پیشرفت کسب و کار

در طول روز بارها با لوگوی شرکت‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم و بدون نیاز به دانستن اسم، تنها از روی ظاهر برند تشخیص می‌دهیم که این محصول متعلق به کدام کمپانی است. لوگو (نشان واره یا آرم) المانی است که معرف شرکت بوده و نقش مهمی در اعتماد سازی مشتریان ایفا می‌کند. یک لوگو، هویت کلی برند را به نمایش می‌گذارد و در بحث برندسازی از اهمیت زیادی برخوردار است. به بیان ساده‌تر لوگو را می‌توان سمبل یک شرکت یا یک خدمات دانست که محصولات شما را از سایر محصولات بازار متمایز می‌سازد.

در صورت سفارش طراحی لوگو حرفهای افراد جدید با دیدن این طرح زیبا، جذب خدمات و محصولات شما خواهند شد. ويژه بودن آن می‌تواند افراد زیادی را به استفاده از محصولات شما سوق دهد. اگر در زمینه کاری خود قصد شروع فعالیت حرفه‌ای دارید در قدم اول بهتر است طراحی لوگو را شروع کنید. این لوگو به نوعی معرف شما در جوامع آنلاین، فروشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … خواهد بود و باعث می‌شود بیشتر از بقیه دیده شوید.

معرفی سبک های اصلی طراحی لوگو

فرقی نمی‌کند که خودتان قصد طراحی لوگو دارید، قصد طراحی لوگو در اصفهان، تهران یا هر شهر دیگر دارید یا از یک متخصص برای طراحی لوگوی برند خود کمک می‌گیرید، در هر صورت بهتر است قبل از سفارش یا پیاده سازی لوگو با انواع آن آشنا باشید و کاربردهای هر کدام را بدانید. پس از آشنایی با انواع لوگو، می‌توانید بهترین طرح را برای کسب‌وکار خود ارائه دهید و لوگویی خاص در اختیار داشته باشید.

معرفی طراحی لوگو تصویری به همراه نمونه کار

طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگوی تصویری با اشکال گرافیکی یا آیکون‌ها طراحی شده و به راحتی در ذهن مخاطب حک می‌شود. در لوگوی تصویری باید از شکل یا آیکونی استفاده کنید که بیانگر شرکت شما باشد و افراد با دیدن آن، ناخودآگاه به شما فکر کنند. تصویر ابتدایی‌ترین راه انتقال پیام بین انسان‌ها است و وجود یک لوگوی تصویری جذاب می‌تواند به محبوبیت برند شما کمک زیادی برساند.

لوگوهای تصویری ساده‌ترین نوع لوگو هستند که البته طراحی آن‌ها کار پیچیده‌ای است. باید در قدم اول یک شکل یا آیکون متناسب با خدمات شرکت انتخاب کرده و سپس رنگ مناسب بر روی آن جای گیرد تا بتواند تاثیر خوبی بر روی بینندگان بگذارد. البته این توضیح ساده شده از طراحی لوگو تصویری است؛ در صورتی که این کار را به یک طراحی حرفه ای بسپارید او موظف است تمامی مولفه های لازم را برای لوگو شما در نظر بگیرد.

معرفی طراحی لوگو نوشتاری به علاوه نمونه کار لوگوتایپ

طراحی لوگو نوشتاری

لوگوی نوشتاری بر پایه حروف و فونت‌ها طراحی می‌شود و طراحان لوگو با کمک فونت‌های آماده یا طرح دستی، یک فرم اختصاصی از آن کلمه ایجاد می‌کنند. در لوگوی نوشتاری معمولا نام کامل یک برند تجاری ذکر می‌شود و تنها استفاده از رنگ‌ها و فونت آن اهمیت زیادی دارد. فونت باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل ممکن لوگوی شما را به عموم مردم معرفی کرده و باعث ماندگار شدن آن شود. اگر از طراحی لوگوی تایپ یا نوشتاری استفاده کنید، هر شخص پس از دیدن لوگو مستقیما به سمت برند شما هدایت خواهد شد.

معرفی طراحی لوگو ترکیبی یا تلفیقی

طراحی لوگو ترکیبی

لوگوی ترکیبی حاصل ترکیب لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری است. در این لوگو، تصویر استفاده شده با متن نوشتاری آن باید هارمونی داشته باشند تا به راحت‌ترین شکل ممکن، بتوانند مفهوم شرکت را منتقل سازند. طراحی لوگو ترکیبی در بین کارفرمایان بسیار پرکاربرد است چرا که استفاده همزمان از فونت و تصویر باعث مفهومی تر شدن و همینطور ماندگارتر شدن لوگو میشود البته این نکته نیز بسیار مهم است که در صورت عدم هماهنگی بین عنصرهای استفاده شده در لوگو، طراحی شما شکست خواهد خورد و در نتیجه لوگویی چشم نواز نخواهید داشت.

آشنایی با طراحی لوگو مونوگرام به علاوه نمونه کار

طراحی لوگو مونوگرام

این لوگو شبیه به لوگوی نوشتاری است با این تفاوت که در طراحی آن از حرف اول نام برند یا همان حروف مختصر استفاده می‌کنند. لوگوی مونوگرام تنها از یک یا چند حرف تشکیل شده و فونت مناسب، حرف اول را در زیبایی آن خواهد زد. در صورتی که قصد دارید از طراحی لوگو مونوگرام استفاده کنید، بهتر است در ابتدا با فونت‌های مختلفی آشنا شوید تا بتوانید یک فونت مناسب و ایده‌آل انتخاب کنید.

سایر سبک های طراحی لوگو

به غیر از دسته بندی اصلی طراحی لوگو که شامل موارد ذکر شده در قسمت بالا میشود؛ دسته بندی های جزئی تری نیز وجود دارند که البته زیردسته همان 4 مورد بالا هست اما به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند تبدیل به یک سبک جداگانه شده اند. در قسمت زیر به تعریف و بررسی این سبک ها با ذکر مثال پرداخته ایم.

طراحی لوگو انتزاعی چیست؟

طراحی لوگو انتزاعی

در این نوع لوگو‌ها از اشکال انتزاعی برای انتقال پیام کسب‌ وکار به مخاطبان بهره می‌برند. این سبک از طراحی زیردسته لوگو تصویری به حساب می‌آید. در لوگو انتزاعی باید شکلی را انتخاب کنید که به صورت انتزاعی توان معرفی برند را داشته باشد. در این لوگو تمرکز روی یک نکته یا ویژگی خاص شرکت است که بیانگر هدف کلی شرکت خواهد بود در واقعا با به تصویر کشیدن جزئیاتی از فعالیت یا خدمات شرکت، دست به معرفی برند خود میزنیم.

طراحی لوگو انتزاعی کمی پیچیده‌تر از سایر لوگوها است زیرا در قدم اول باید انتخاب کنید در طراحی قصد تاکید بیشتر بر روی کدام شاخصه حرفه خود را دارید؛ البته پس از اتمام کار  مشاهده خواهید کرد که لوگوی انتزاعی ارزش وقت شما را داشته است. لوگوهای انتزاعی متفاوت‌تر از سایر لوگوها جلوه می‌کنند و همین متفاوت بودن، سبب شناخت بیشتر مردم نسبت به شرکت شما خواهد شد. این سبک از لوگو کاملا مدرن بوده و افراد به روز و جوان دست به انتخاب آن می‌زنند.

نمونه کار طراحی لوگو مسکات و کاربرد آن

طراحی لوگو مسکات

طراحی لوگوی مسکات با کمک چهره اشخاص صورت می‌گیرد و از یک چهره خاص برای معرفی برند استفاده می‌کنند و میتوان گفت جز لوگو‌های تصویری هستند. شخصیتی که در لوگو مسکات مطرح می‌شود می‌تواند یک انسان یا حیوان باشد. طراحی این لوگوها به صورت کارتونی انجام می‌گیرد و به همین دلیل معمولا توجه سنین پایین را بیشتر جلب می‌کند البته با کمی خلاقیت میتوان از همین سبک برای لوگو هایی با ماهیت جدی و حتی صنعتی نیز بهره برد.

طراحی لوگو امبلم چیست و چه کاربردی دارد؟

طراحی لوگو امبلم

یکی از انواع لوگو، امبلم است که در آن متن درون شکل قرار گرفته و این دو المان به کمک هم به شناساندن شرکت کمک خواهند کرد. این سبک لوگو زیر دسته طراحی لوگو ترکیبی می‌باشد. متن داخل لوگوی امبلم باید به سبکی نوشته شود که خواندن آن سخت نباشد و تصویر اطراف آن هم نباید پیچیدگی زیادی را به نمایش گذارد. از آن‌جایی که این لوگوها اغلب با اندازه‌های بسیار کوچکی بر روی محصولات قرار می‌گیرند، به فونت و اندازه آن هم دقت زیادی می‌شود.

آشنایی با طراحی لوگو مینیمال به همراه نمونه کار

طراحی لوگو مینیمال

طراحی مینیمال لوگو از سبک‌های طراحی مدرن بوده که تنها تمرکز آن بر روی ضروریات است. این لوگوها جز ساده‌ترین انواع آن‌ها هستند که سعی دارند تنها با یک حرف یا رنگ، به معرفی برند بپردازند. طراحی این لوگوها بسیار سخت است و باید به دنبال یک آیکون یا شکل ساده‌ای باشید که وظیفه معرفی برند شما را بر عهده گیرد. این لوگو به دلیل سادگی، در عرض چند ثانیه بخاطر سپرده می‌شود و اگر به شکلی زیبا آن را طراحی کنید، بیشترین تاثیر را بر روی ذهن افراد خواهد گذاشت.

آشنایی با طراحی لوگو سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی

امروزه روش‌های سنتی طراحی لوگو، جای خود را به لوگوهای سه بعدی داده‌اند و برخی شرکت‌ها جهت بیشتر دیده شدن، از لوگوهای سه بعدی بهره می‌برند. لوگوی سه بعدی جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارند و در همان نگاه اول توجه همه را به سمت خود جلب خواهند کرد. لوگوهای سه بعدی دارای جذابیت‌های بصری زیادی هستند و بسته به سلیقه خود می‌توانید از تصاویر، اشکال، حروف و … برای ساخت یک لوگو سه بعدی کمک بگیرید. طراحی لوگو سه بعدی زیر دسته لوگو تصویری محسوب میشود و جز روش‌های جدید طراحی میباشد که البته این سبک با سبک مینیمال که آن هم یک سبک جدید است بسیار در تناقض هستند.

کدام سبک طراحی برای کسب و کار شما مناسب است؟

کدام سبک طراحی لوگو برای کسب و کار شما مناسب است؟

شما حتما تا به این مرحله توانسته‌اید سبک مناسب برای طراحی لوگو مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما به غیر از تنوع سبک‌ها موارد دیگری نیز هستند که در انتخاب نوع لوگو به شما کمک می‌کنند که در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

لوگوهای مشابه

برای انتخاب سبک طراحی لوگو خود می‌توانید از لوگو شرکت‌های بزرگ در حیطه کاری خود الهام بگیرید و نکات کلیدی آن‌ها را مد نظر قرار دهید، اما به هیچ عنوان لوگو را کپی نکنید. کپی کردن یک لوگو، باعث کاهش اعتماد مردم به خدمات یا محصولات شما خواهد شد. به طور مثال بعضی از شرکت‌ها نه با کپی کردن بلکه با طراحی لوگویی که کاملا شبیه به سبک طراحی لوگو رقیب است سعی بر دیده شدن توسط مخاطبان خود دارند. این کار ممکن است در وهله اول باعث جلب توجه شود و یا حتی بعضی افراد بدون دقت به لوگو برند، محصول یا خدمات را انتخاب کنند اما در آینده‌ای نه چندان دور همین موضوع باعث می‌شود که مخاطب حس بی‌اعتمادی و فاقد خلاقیت بودن نسبت به برند شما پیدا کند.

سلیقه و تجربه

برای انتخاب سبک مناسب خود می‌توانید چند درصد هم سلیقه‌ای عمل کنید اما فراموش نکنید حتما با توجه به پشتوانه تجربی طراح خود تصمیم نهایی را بگیرید. شاید شما هم دیده باشید لوگویی که به هیچ وجه تناسبی با محصول یا خدمات ارائه شده ندارد و قطعا شما دوست ندارید برندتان جزو این دسته از برند‌ها باشد پس همان قدر که به سلیقه خود توجه می‌کنید دو برابر به نظر طراح خود توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مشاوره تخصصی طراحی لوگو

اگر در زمینه طراحی لوگو تخصص زیادی ندارید، بهتر است جهت ترکیب رنگ‌ها، نوع لوگو و اشکال آن با یک طراح حرفه‌ای مشورت کنید. افراد حرفه‌ای جزئیاتی را می‌بینند که منجر به موفقیت برند خواهد شد و با تکیه بر تجربه خود می‌توانند تشخیص دهند چه نوع لوگویی مناسب فعالیت‌های شماست. در نهایت پس از گرفتن مشورت، بسته به سلیقه خود بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب نمایید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که توجه به نظر طراح را الویت خود قرار دهید. در صورتی که برای انتخاب یک شرکت طراحی لوگو دچار مشکل شده‌اید کافیست عباراتی چون “شرکت طراحی لوگو”، “شرکت طراحی لوگو در تهران” و… را بسته به شهری که در آن هستید در گوگل جستجو کنید. برای ارتباط با طراحان گروه لاک پشت نیز می‌توانید از طریق شماره‌های 33454966-031 و 91090924-031 اقدام نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 14 =