لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

یکی از سوالات بسیار رایجی که ما از کارفرمایان، پس از طراحی سایت می‌شنویم این است که آیا خودم می‌توانم سئو سایت را انجام دهم؟ این چالشی است که ممکن است برای هر کسی در ابتدای مسیر راه اندازی وب سایت پیش بیاید. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت تصمیم گرفته ایم که به آن پاسخ دهیم و اهمیت استخدام کارشناس سئو را هم موردبررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید، با ما همراه شوید.

آیا می توانم سئو سایت را خودم انجام دهم
راهنمای مطالعه

مزایای انجام سئو سایت توسط صاحب وبسایت

اولین موردی که باید به آن پاسخ دهیم، این است که مزیت‌های انجام سئو سایت توسط خودتان چیست؟ به عبارت بهتر می‌خواهیم بدانیم که چرا افراد با سوال ” آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟ ” مواجه می‌شوند؟ از مهمترین مزیت‌های انجام این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم شدن هزینه‌های سئو وبسایت در ابتدای پروژه
  • اطلاع از همه تغییرات اعمال شده بر روی سایت
  • پیاده سازی موارد موردنیاز بر روی سایت بدون تاخیر زمانی

معایب انجام سئو سایت توسط خودتان

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد با هدف کاهش هزینه‌ها تصمیم می‌گیرند که سئو سایت را خودشان انجام دهند؛

معایب انجام سئو سایت توسط خودتان | آژانس لاک پشت

اما انجام این کار، معایبی هم دارد که عبارتند از:

  • عدم امکان رسیدگی دائمی به سایت به دلیل داشتن مسئولیت‌های دیگر
  • نداشتن تخصص کافی برای انجام سئو و افزایش احتمال انتخاب مسیر اشتباه
  • افزایش زمان بهینه سازی سایت به دلیل عدم رسیدگی دائمی
  • افزایش هزینه‌های سئو در دراز مدت
  • خراب شدن زیرساخت‌های سایت به دلیل نداشتن وقت و تخصص کافی

آیا سئو کردن سایت توسط خودم سخت است؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که آیا میتوانم سئو سایت را انجام دهم، بهتر است بگوییم که آیا بهینه سازی یک سایت سخت است یا نه؟ به طور کلی باید بدانید که شما قرار است با ده‌ها رقیب پرقدرت برای رسیدن به صفحه اول گوگل مبارزه کنید که هریک ممکن است یک کارشناس متخصص و خبره را برای این کار استخدام کرده باشند.

5 سوالی که پیش از شروع به سئو سایت‌تان باید از خودتان بپرسید.

به همین دلیل قبل از اینکه تصمیم بگیرید به جای استخدام کارشناس سئو، خودتان این فرایند را کلید بزنید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

1-  آیا زمان کافی برای انجام سئو سایت دارید؟

زمان فاکتور بسیار مهمی در سئو سایت است و برای اینکه بتوانید در موتورهای جستجورتبه بگیرید، باید به طور دائمی به سایتتان رسیدگی کنید. پس در ابتدای کار باید به این سوال پاسخ دهید که آیا می‌توانید روزانه حداقل 3 تا 4 ساعت برای انجام کارهای سایت و بهینه سازی آن اختصاص دهید یا نه؟ اگر می‌خواهید بدانید سئو سایت چقدر طول میکشد بهتر است مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

2- آیا اطلاعات کافی درباره سئو وبسایت دارید؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که آیا می‌توان سئو سایت را خودم انجام دهم یا نه؟ باید بدانیم که میزان تخصص شما در این حوزه چقدر است؟ به عبارت بهتر تا چه حد با الگوریتم‌های گوگل آشنایی دارید و بخش‌های مختلف سئو را می‌شناسید؟ همچنین باید بدانیم که آیا قبلا تجربه انجام چنین کاری را داشته اید یا نه؟ اگر قبلا این کار را نکرده اید و اطلاعات کافی هم برای آن ندارید، توصیه ما این است که حداقل در سال اول پس از راه اندازی سایت، یک کارشناس سئو استخدام کرده و خودتان در کلاس آموزش سئو در اصفهان شرکت کنید تا برای ادامه مسیر آمادگی لازم را پیدا کنید.

3- آیا در زمینه سئو فنی سایت اطلاعاتی دارید؟

بسیاری از افراد از طریق آموزش‌های رایگانی که در وبسایت‌های مختلف ارائه شده است، اطلاعاتی را درباره سئو داخلی و خارجی سایت به دست آورده اند. اما خیلی از آن‌ها درباره سئو تکنیکال که یکی از مهمترین قسمت‌ها است، اطلاعاتی ندارند. در این زمینه خودتان باید یک آشنایی نسبی با html یا زبان برنامه نویسی سایتتان داشته باشید تا بتوانید کدهای آن را بهینه کرده و تغییرات موردنظرتان را اعمال کنید.

در غیر این صورت باید با یک طراح سایت ارتباط بگیرید تا این کارها را برای شما انجام دهد. همچنین باید دقت کنید که اگر از پس زمینه فنی سایت خود اطلاعی نداشته باشید، حتی ممکن است طراح سایت را هم به مسیر اشتباه هدایت کرده و به این ترتیب به وب سایت خخود آسیب بزنید.

4-     آیا با تولید محتوا آشنایی دارید؟

اگر می‌خواهید بدانید که آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام بدهم یا نه؟ باید به این سوال هم پاسخ دهید که آیا با تولید محتوا آشنایی دارید یا خیر؟ مهمترین نکته برای بهینه سازی سایت، محتوایی است که در آن منتشر می‌شود. البته نگران نباشید! اگر خودتان با محتوا آشنا نیستید یا فرصت کافی برای تولید محتوا را ندارید، می‌توانید از خدمات تولید محتوا در اصفهان گروه لاک پشت استفاده کنید تا از این نظر خیالتان راحت باشد.

همچنین بخوانید: محتوای سئو شده چیست

5-     آیا ابزار لازم برای بهینه سازی سایت را در دست دارید؟

برای اینکه بتوانید سئو سایت را به خوبی انجام دهید، نیاز به یک سری ابزارهای خاص دارید که به شما در تحقیق کلمه‌های کلیدی، تدوین استراتژی رپورتاژ آگهی، لینک سازی داخلی و خارجی و سایر موارد مهم در سئو سایت کمک می‌کنند. پس اگر می‌خواهید بدانید که آیا میتوانم سئو سایت خودم را انجام دهم؟ باید این ابزارها را بشناسید و کار با هریک از آن‌ها را هم بلد باشید.

همچنین بخوانید: دلایل اهمیت سئو سایت

ضرورت استخدام کارشناس سئو برای سایت

اگر پاسخ شما به همه سوال‌های بالا مثبت است، پس بهتر است همین الان کار بهینه سازی سایت خودتان را شروع کنید و وقت را هدر ندهید.

ضرورت استخدام کارشناس سئو برای سایت | آژانس لاک پشت

اما همانطور که می‌دانید دنیای سئو بسیار گسترده است و اگر می‌خواهید سایتتان به موفقیت برسد، زمانی برای از دست دادن نخواهید داشت. به همین دلیل حتی اگر اطلاعات کمی درباره سئو دارید، توصیه ما را جدی بگیرید و یک کارشناس سئو را استخدام کنید. مهمترین دلایل اهمیت استخدام کارشناس سئو عبارتند از:

  1. رصد دائمی وبسایت و انجام تغییرات موردنیاز
  2. کاهش زمان بهینه سازی سایت
  3. داشتن دانش تخصصی و تجربه برای جلوگیری از ایجاد اشتباه
  4. داشتن ارتباط دائمی با تیم طراحی سایت و تولید محتوا برای برطرف کردن نیازهای وبسایت
  5. برطرف کردن مشکلات ایجادشده در سئو سایت در کوتاهترین زمان ممکن
  6. صرفه جویی در هزینه‌ها در درازمدت به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز سئو
  7. دسترسی به همه ابزارهای موردنیاز برای تحلیل و آنالیز سئو سایت
  8. ارائه منظم گزارش‌های سئو برای اطلاع از میزان پیشرفت وبسایت
  9. افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری
  10. بهبود نرخ بازگشت سرمایه از طریق سئو وبسایت
  11. در نهایت باید بگوییم …

در این مقاله تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم یا نه؟ این سوالی است که ممکن است برای شما هم پس از طراحی سایت پیش بیاید. توصیه ما این است که اگر تخصص کافی برای این کار ندارید، حتما یک کارشناس سئو را استخدام کنید.

حتی اگر در زمینه سئو اطلاعات کافی دارید، به عنوان صاحب وبسایت به حدی مسئولیت خواهید داشت که ممکن است انجام فرایند سئو را برای شما عقب بیندازند. به همین دلیل می‌توانید از خدمات سئو سایت در اصفهان لاک پشت استفاده کنید تا خیالتان از بابت تخصص و مهارت کارشناس سئو راحت باشد و بتوانید بدون نگرانی، به انجام سایر کارهایتان بپردازید.

سوالات متداول (FAQ)

در چه صورت میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

اگر زمان و تخصص کافی را برای بهینه سازی وبسایت در اختیار دارید، بهترین گزینه برای شما این است که سئو سایت را خودتان انجام دهید.

آیا انجام سئو سایت توسط خودم باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود؟

در ابتدای کار شاید اینطور به نظر برسد که با انجام کارهای سئو توسط خودتان، هزینه‌هایتان کمتر می‌شود؛ اما واقعیت این است که در صورت نداشتن تخصص، این کار باعث می‌شود که زیرساختهای سایت به اشتباه بهینه سازی شوند و در نتیجه هزینه سئو وبسایت در درازمدت افزایش پیدا کند.

به این مقاله امتیاز دهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نوزده =