لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

محتوای سئو شده چیست؟ 9 ویژگی محتوای سئو شده

زمانی که با تولیدکنندگان محتوا صحبت می‌کنید، اصطلاح محتوای سئو شده را بسیار خواهید شنید و حتی ممکن است تعرفه تولید محتوا بر اساس اصول سئو هم بیشتر باشد. به همین دلیل در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که منظور از محتوای سئو شده چیست؟ همچنین ویژگی محتوای سئو شده را هم بررسی می‌کنیم تا شما بدانید که چه محتوایی می‌تواند به صفحه اول گوگل برسد.

معرفی 9 ویژگی محتوای سئو شده
راهنمای مطالعه

محتوای سئو شده چیست

محتوای سئو شده محتوایی است که کلیه اصول سئو داخلی در نوشتن آن رعایت شده باشد و بتواند بدون نیاز به بهینه سازی، رتبه خوبی را در موتورهای جستجو به دست آورد. بنابراین می‌توان گفت که تولید محتوا بر اساس اصول سئو می‌تواند کمک زیادی به کاهش زمان بهینه سازی سایت کرده و تا حد زیادی رسیدن به صفحه اول گوگل را برای شما آسان کند.

ویژگی محتوای سئو شده چیست

9 ویژگی محتوای سئو شده یا بهینه شده

اما سوال اینجا است که ویژگی محتوای سئو شده چیست که می‌تواند مسیر بهینه سازی سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل را برای ما کوتاهتر کرده و قیمت سئو سایت را تا حد زیادی کم کند؟ در ادامه به بررسی مهمترین ویژگی‌های محتوا بر اساس اصول سئو می‌پردازیم.

1- کپی نبودن محتوا

اولین ویژگی محتوای سئو شده این است که کاملا یونیک بوده و به صورت کپی از سایت‌های دیگر نوشته نشده باشد. منظور از کپی بودن محتوا صرفا این نیست که بخش یا تمام متن، به صورت کامل با محتوای منتشرشده در یک سایت دیگر یکسان باشد؛ بلکه اگر تنها از یک منبع برای نوشتن محتوا استفاده کنید یا اینکه صرفا ترجمه یک صفحه از سایت‌های خارجی را انجام دهید، با چنین مشکلی مواجه خواهد شد.

کپی نبودن محتوای سئو شده اهمیت زیادی دارد

پس حتما در زمان ثبت سفارش تولید محتوا در اصفهان دقت کنید که محتوا نویس با قوانین و قواعد کپی رایت آشنایی داشته باشد.

2- استفاده درست از کلمه های کلیدی

یک ویژگی محتوای سئو شده این است که از کلمه‌های کلیدی در طول آن درست استفاده شده باشد. به طور معمول تحقیق کلمات کلیدی توسط کارشناس سئو انجام می‌شود؛ اما متخصص تولید محتوای سئو شده می‌تواند بر اساس نیاز، این کار را برای شما انجام دهد. علاوه بر این، یک ویژگی مهم محتوای سئوپسند این است که کلمه‌های کلیدی با چگالی مناسب و در جای درست به کار بروند.

برای مثال استفاده از کلیدواژه‌ها در هدینگ‌ها و پاراگراف اول می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین نباید کلمه کلیدی را بیش از حد تکرار کرد؛ زیرا باعث ایجاد فرایندی به نام کیورد استافینگ و در نتیجه جریمه شدن توسط گوگل خواهد شد. برای اینکه با اصول استفاده از کلمه‌های کلیدی و اهمیت آن‌ها بیشتر آشنا شوید، مقاله کلمات کلیدی در سئو چیست را مطالعه کنید.

3- انتخاب درست هدینگ ها و عناوین

اما مهمترین ویژگی محتوای سئو شده چیست؟ انتخاب درست هدینگ‌ها باعث می‌شود که محتوای شما خوانایی خوبی داشته باشد و خواننده بتواند بدون نیاز به خواندن همه محتوا، از مفهوم کلی آن اطلاع حاصل کند.

رعایت هدینگ ها یا H3،H2،H1و... یک عامل مهم در محتوای سئو شده

این موضوع باعث می‌شود که خواننده خیلی سریع به پاسخ سوال خود در داخل محتوای شما دست پیدا کرده و به این ترتیب برای خواندن سایر مقاله‌هایتان هم ترغیب شود.

4- استفاده از کلمه های کلیدی مترادف

یک ویژگی محتوای سئو شده این است که تنها منجر به کسب رتبه برتر در یک کلمه کلیدی خاص نشود و بتواند برای مجموعه‌ای از کلمات هم معنا، به شما کمک کند. برای مثال فرض کنید که شما یک صفحه برای طراحی سایت در اصفهان طراحی کرده‌اید. آیا برای رتبه گرفتن در کلمه‌ای مانند طراحی وب سایت در اصفهان نیاز به صفحه جدیدی خواهید داشت؟ بدون شک خیر! بنابراین محتوای شما باید برای مجموعه‌ای از کلمه های کلیدی هم معنا یا LSI بهینه شود.

5- استفاده از عکس های مرتبط

برای تولید محتوا بر اساس اصول سئو، لازم است که تصاویر خوبی هم داشته باشید که خواننده را برای ماندن در صفحه تشویق می‌کنند. اما اهمیت تصاویر در محتوای سئو شده چیست؟ داشتن عکس باعث می‌شود که محتوای شما از حالت یکنواختی خارج شده و رضایت کاربر را به دنبال داشته باشد. البته باید دقت کنید که در تولید محتوای تصویری هم حتما باید قواعد سئو و کپی رایت را رعایت کنید تا سایتتان دچار مشکل نشود. برای اطلاع از اصول سئو تصاویر پیشنهاد می‌دهیم که مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

6- لینک سازی داخلی، موثرترین ویژگی محتوای سئو شده

یکی از اصول مهم در سئو داخلی یک محتوا، لینکسازی داخلی است که باعث می‌شود سایت شما سریعتر رشد کرده و موتورهای جستجو هم راحتتر بتوانند محتوای شما را رصد کنند.

لینک سازی داخلی از طریق محتوای سئو شده

بنابراین یک ویژگی محتوای سئو شده این است که لینک سازی داخلی با انکر تکست مناسب، داشته باشد. باید بدانید که لینک‌های داخلی موجود در یک صفحه باید با مفهوم آن ارتباط داشته باشند و به گونه‌ای نوشته شوند که مخاطب ترغیب شود بر روی آن‌ها کلیک کند.

7- داشتن خوانایی مناسب

خواندن پاراگراف‌های طولانی و جملاتی که چندین خط را اشغال کرده اند، هرگز برای مخاطب یک وبسایت جذاب نخواهند بود. به همین دلیل لازم است که حتما در زمان نگارش دقت شود که پاراگراف‌ها و جملات بیش از حد طولانی نشوند و با استفاده از عکس‌ها و تیترهای مناسب، خواندن محتوا را برای خواننده لذتبخش کرد.

8- داشتن لحن مناسب

یک ویژگی محتوای سئو شده این است که لحن مناسبی داشته باشد که با سایر صفحات وبسایت شما همخوانی خواهد داشت. در غیر این صورت سایتتان از حالت یکنواختی خارج شده و در نتیجه مخاطب تمایلی برای خواندن محتواها نخواهد داشت. پس حتما لحن مناسبی را متناسب با زمینه فعالیت خود انتخاب کنید. از سوی دیگر اگر می‌خواهید که رپورتاژ آگهی بنویسید و قصد سفارش تولید محتوای رپورتاژ آگهی را دارید، باید دقت کنید که لحن محتوایی با سایت مقصد همخوانی داشته باشد تا اجازه انتشار مطلب را دریافت کنید.

9- داشتن طول کافی، بهترین ویژگی محتوای سئو شده

اگر بخواهیم یک پاسخ سرراست به سوال محتوای سئو شده چیست بدهیم، باید بگوییم محتوایی است که خواننده از خواندن آن کلافه نمی‌شود.

تولید محتوای سئو شده برای وبسایت بهتر است طولانی نباشد.

بنابراین باید از طولانی شدن بیش از حد محتوا جلوگیری کرده و تنها توضیحاتی را ارائه بدهید که به نظرتان برای خواننده مفید است. البته در زمان تصمیم‌گیری درباره حجم محتوا هم باید در نظر داشته باشید که رقبای شما چقدر نوشته اند و چه چیزهایی را توضیح داده اند تا بتوانید همه این موارد را در قالب یک محتوای کامل پوشش دهید.

اهمیت تولید محتوای سئو شده چیست؟

تولید محتوای سئو شده یک گام بسیار بزرگ در سئو و بهینه سازی سایت است که تا حد زیادی در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می‌کند. در صورتی که قواعد مهم سئو داخلی را در زمان نگارش محتوا رعایت کنید، دیگر نیازی نیست که کارشناس سئو برای این موضوع وقت بگذارد و در نتیجه می‌تواند زمان خود را صرف تدوین استراتژی‌های موثرتری کند. بنابراین اگر می‌خواهید خیلی سریعتر به صفحه اول گوگل برسید، حتما تولید محتوای سایت را به یک تیم متخصص بسپارید.

در نهایت باید بگوییم …

تولید محتوای سئو شده برای همه صاحبان وبسایت بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به بهینه سازی سایت کمک زیادی بکند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت انواع خدمات تولید محتوای متنی را به شما ارائه می‌دهیم. پس در صورتی که می‌خواهید همه 9 ویژگی محتوای سئو شده در تولید محتوای شما رعایت شود، می‌توانید از خدمات تولید محتوا در اصفهان آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت استفاده کنید.

سوالات متداول (FAQ)

اصول تولید محتوای انگلیسی سئوشده چیست؟

در تولید محتوای انگلیسی سئو شده هم باید تمام نکات گفته شده در این مقاله رعایت شوند؛ زیرا اصول سئو یکسان هستند و عملا با تغییر زبان، تغییری نخواهند کرد. برای ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

هزینه تولید محتوای سئو شده چقدر است؟

به دلیل تخصصی بودن، هزینه تولید محتوای سئو شده از محتوای متنی ساده بیشتر است. برای اطلاع از تعرفه تولید محتوا بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − نه =