لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سایت های جایگزین الکسا کدامند؟

سایت های جایگزین الکسا در سال 2022 بیش از پیش فعال شده‌اند؛ زیرا الکسا در ماه می این سال میلادی فعالیت خود را متوقف کرد. بنابراین کارشناسان سئو به دنبال ابزارهای جدیدی برای بررسی وبسایت خود هستند و برای تحقیق محتواهای دیجیتال خود به دنبال گزینه‌های مناسب می‌گردند. به همین دلیل ما در این مقاله از لاک پشت تصمیم گرفتیم تا بعضی از این ابزارهای جایگزین را به شما معرفی کنیم.

سایت های جایگزین الکسا کدامند؟
راهنمای مطالعه

1- Ahrefs، ارائه دهنده به روزترین تحلیل ها

یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو برای موفقیت در بازار کسب و کار، Ahrefs است که حجم زیادی از اطلاعات ذخیره شده از کاربران وبسایت را در خود جای داده است. خزنده‌های Ahrefs به طور دائمی در حال خزیدن در وب هستند تا بتوانند این داده‌ها را به‌روز نگه داشته و تحلیل‌های درجه یکی را ارائه دهند.

ahrefs تحلیل کننده سئو و جایگزین ابزار الکساahrefs تحلیل کننده سئو و جایگزین ابزار الکسا

علاوه بر این شما می‌توانید از توصیه‌های Ahrefs برای سئو وب سایت در تهران استفاده کنید؛ زیرا می‌توانید با استفاده از آن رقبای خود را بررسی کرده و راه‌های جلو زدن از آن‌ها را پیدا کنید. از سوی دیگر این ابزار برای تجزیه و تحلیل ترافیک سایت هم بسیار قدرتمند است که می‌تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی را برای بازاریابی محتوایی در اختیار شما قرار دهد. تنها عیبی که این گزینه از سایتهای جایگزین الکسا دارد، قیمت بالا برای استفاده از خدمات آن است.

همچنین بخوانید: بازاریابی محتوایی چیست؟

2- SimilarWeb، قدرتمندترین گزینه در میان سایت های جایگزین الکسا

سیمیلاروب قدرتمندترین ابزار تحلیل سئو و بهترین جایگزین الکسا

تقریبا در هر فضایی که درباره سایتهای جایگزین الکسا صحبت می‌شود، SimilarWeb یکی از قدرتمندترین گزینه‌ها است. اطلاعاتی که با استفاده از این ابزار به دست می‌آورید، تقریبا هیچ تفاوتی با خروجی‌های Alexa.com ندارند. از سوی دیگر سیمیلار وب دارای ویژگی خاصی است که در الکسا وجود نداشت! ابزاری به نام تجزیه و تحلیل کاربران! با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توانید اطلاعات بسیار ارزشمندی را درباره مخاطبان خود یا رقبایتان به دست آورید که تاثیر زیادی در پیدا کردن مخاطبان هدف و تشخیص مسیر بهینه سازی سایت خواهد داشت.

3- Semrush، ابزاری قوی برای تحلیل بک لینک ها

semrush یا سمراش، ابزاری قوی برای تحلیل بک لینک ها

یکی دیگر از پلتفرم‌های تحلیلی جایگزین الکسا Semrush نام دارد که به طور تخصصی در زمینه نظارت بر بک لینک و ردیابی رتبه سایت فعالیت می‌کند. البته سمراش هم مانند Ahrefs قیمت بالایی را برای خرید اشتراک ارائه می‌دهد؛ اما در نوشتن استراتژی لینک سازی و تشخیص لینک‌های فالو و نوفالو می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

همچنین بخوانید: تفاوت لینک فالو نوفالو چیست؟

4- Tranco List، ابزار اصلاح کننده الکسا

ترانکو لیست ابزار اصلاح شده الکسا | آژانس لاک پشت

یکی از مواردی که Alexa.com به کاربران خود ارائه می‌داد، لیست رتبه‌بندی وب سایت‌ها بود. این فهرست چندان قابل اطمینان نبود؛ زیرا دست‌کاری در آن کار چندان سختی به شمار نمی‌رفت. با این حال Tranco List بر روی این موضوع تمرکز کرده و به طور خاص فهرستی قوی از رتبه‌بندی سایت‌ها را برای مقابله با الکسا ساخته‌اند. نمودارهایی که در این ابزار ارائه می‌شوند، شباهت زیادی به Alexa دارند و شما می‌توانید در صورت نیاز چندین وبسایت را با هم مقایسه کنید.

5- Serpstat، ابزاری همه کاره برای تحلیل سئو

serptat ابزاری کامل برای تحلیل سئو | آژانس لاک پشت

Serpstat یک پلتفرم عالی برای تجزیه و تحلیل سایت خودتان و رقبا است که بیش از 30 ابزار را در اختیار مدیران وبسایت قرار می‌دهد تا بتوانند برای بهبود موقعیت خود تصمیم‌گیری کنند. این ابزارها در تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل وبسایت و رتبه‌بندی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه دارای یک ابزار رایگان است که می‌توانید قبل از خرید نسخه اصلی، با باز کردن یک حساب کاربری آن را امتحان کنید.

6- Ubersuggest، ارزان‌ترین گزینه در میان سایت های جایگزین الکسا

ubersuggest ارزان ترین ابزار تحلیل سئو و جایگزین الکسا

Ubersuggest را می‌توان ارزان‌ترین گزینه در میان سایتهای جایگزین الکسا دانست که امکانات زیادی مانند ردیابی رتبه با تحقیق کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به مدت زمان محدودی، از این سایت به صورت رایگان استفاده کنید و در صورت رضایت از نتایج به دست آمده، اشتراک آن را خریداری نمایید. البته باید بدانید که داده‌ها در Ubersuggest قدری تاخیر دارند و ممکن است نتوانید آخرین تغییرات سایت خود یا رقبا را با استفاده از آن رصد کنید.

همچنین بخوانید: کلمات کلیدی در سئو چیست؟

7- Quantcast، یک ابزار همه چیز تمام برای جایگزینی الکسا

quantcast بهترین گزینه برای تحلیل سئو و جایگزینی مناسب برای الکسا

یکی از سایتهای جایگزین الکسا که قدرت زیادی در ارائه داده‌های مربوط به تجزیه و تحلیل از خود نشان می‌دهد؛ Quantcast است. این پلتفرم تحلیلی بر روی همه اطلاعاتی که شما از مخاطبتان نیاز دارید، متمرکز شده است. برای این کار هم از یادگیری ماشینی کمک گرفته و تلاش می‌کند ضمن نقض نکردن حریم خصوصی، کامل‌ترین لیست از اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. هرچند در ابتدا ممکن است رابط کاربری این ابزار قدری سخت به نظر برسد، اما قدرت آن باعث می‌شود که نتوانید Quantcast را کنار بگذارید.

8- Spyfu، ابزار قدرتمند تحلیل رقبا

spyfu ابزار قدرتمند سئو برای تحلیل رقبا و جایگزینی خوب برای ابزار الکسا

Spyfu یک ابزار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل رقبا است که از اصلی‌ترین خدمات الکسا به شمار می‌رفت. این سایت اطلاعات زیادی را درباره ترافیک ارگانیک در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به علاوه می‌توانید داده‌های PPC یا تبلیغات کلیکی را هم با استفاده از آن ارزیابی کنید. قیمت استفاده از خدمات Spyfu در مقایسه با سایر رقبا مناسب‌تر است.

9- Kissmetrics، قدیمی‌ترین عضو از سایتهای جایگزین الکسا

kissmetrics قدیمی ترین ابزار تحلیل سئو را جایگزین الکسا کنید

Kissmetrics حتی زمانی که الکسا همچنان کار می‌کرد و نیازی به معرفی جایگزین نداشت، به عنوان رقیب آن شناخته می‌شد. با این حال هیچ‌گاه نتوانست خود را به جایگاه‌های برتر برساند. این ابزار برای انجام تحلیل‌های مقایسه‌ای در کسب و کارهای کوچک و شرکتی می‌تواند بسیار مفید باشد. از سوی دیگر در مقایسه با حجم داده‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت معقولی را ارائه خواهد داد.

10- WatchThemLive، ابزاری عالی برای تحلیل رفتار کاربران

watch them ابزار عالی برای تحلیل رفتار کاربران | آژانس لاک پشت

WatchThemLive یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در زمان ورود به سایت شما است. این گزینه از سایتهای جایگزین الکسا می‌تواند اطلاعاتی مانند نقشه‌های حرارتی را در اختیار شما قرار دهد که نشان می‌دهند چه بخشی از وبسایت برای کاربر جذاب‌تر بوده است. حتی اگر بخواهید، از رفتار کاربران فیلم گرفته و نحوه عملکرد آن‌ها را از زمان ورود به سایت تا وقت خروج از آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

11- MOZ، ابزاری مناسب برای سئو محلی

moz یا ماز ابزار مناسب برای سئو محلی و جایگزینی خوب برای الکسا | آژانس لاک پشت

Moz به عنوان یکی از سایتهای جایگزین الکسا معرفی می‌شود؛ اما باید بدانید که زمینه تمرکز آن قدری تفاوت دارد. ابزار ماز تحلیل‌های خوبی را برای سئو لوکال در اختیار شما قرار می‌دهد و برای بررسی بک لینک‌ها هم بسیار کاربرد دارد. در کنار این‌ها در زمان تحقیق کلمه‌های کلیدی هم می‌توانید از این سایت قدرتمند استفاده کنید. Moz استفاده در ماه اول را برای شما رایگان کرده است؛ اما پس از آن نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

این صفحه را هم ببینید: خدمات لوکال سئو در اصفهان

12- SERanking، دقیق ترین جایگزین الکسا

se ranking دقیق ترین ابزار جایگزین الکسا | آژانس لاک پشت

دقت داده‌هایی که در SERanking ارائه می‌شوند، کاملا با آنچه در الکسا می‌دیدید قابل مقایسه هستند. شما می‌توانید تخمین‌های بسیار خوبی از کلمات کلیدی را در این ابزار ببینید که به نتایج الکسا بسیار نزدیک هستند. بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین کامل می‌گردید، یکی از پیشنهادهای ما SERanking است. این ابزار برای 10 روز اول رایگان است و پس از آن نیاز به پرداخت هزینه دارد.

13- Website Informer، ابزار ساده‌ای برای کارشناسان سئو

web informer ابزاری ساده برای کارشناسان سئو | آژانس لاک پشت

Website Informer یک ابزار ساده است که برای دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و کسب و کارهای نسبتا کوچک می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید داده‌هایی از کاربرانی به دست آورید که در حال بازدید از سایت شما هستند. به علاوه می‌توانید به اطلاعات مکانی آن‌ها دسترسی پیدا کرده و یا حتی داده‌هایی از سایت‌هایی به دست آورید که از آن بازدید کرده‌اند. استفاده از Website Informer برای سایت‌هایی که زیر 2000 بازدید در ماه دارند رایگان است؛ اما بالاتر از این مقدار نیاز به پرداخت دارد.

14- Amazon Quicksight، الکسای قدیمی با نامی جدید

quicksight الکسای قدیم با نام جدید

شرکت آمازون مالک الکسا است و 25 سال با این ابزار قدرتمند کسب درآمد کرده است؛ بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم که به راحتی از این ابزار قدرتمند دست می‌کشد، کار غلطی است. آمازون امروز با یک وبسایت جدید برای جایگزینی الکسا وارد شده که Amazon Quicksight نام گرفته است. بنابراین شما می‌توانید از این ابزار هم برای تحلیل سئو سایت خود کمک بگیرید که تقریبا بر اساس همان اطلاعات قبلی کار می‌کند و بسیاری از داده‌ها را در درون خود جای داده است.

در نهایت باید بگوییم …

سایتهای جایگزین الکسا ممکن است در ابتدای کار قدرت کافی برای جانشینی کامل این ابزار را نداشته باشند؛ اما با استفاده از ابزارهایی مانند یادگیری ماشین، در حال رشد و پیشرفت هستند. بنابراین با خارج شدن Alexa از میدان نیازی نیست که برای تجزیه و تحلیل وبسایت خود نگران باشید. ما در این مقاله 14 ابزار جایگزین را برای الکسا به شما معرفی کردیم که هریک از آن‌ها اطلاعات و امکانات گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. اینکه از کدام گزینه استفاده کنید، کاملا بستگی به اهداف و استراتژی شما دارد.

سوالات متداول (FAQ)

آیا سایت ایرانی برای جایگزینی الکسا وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید در میان گزینه‌های داخلی هم سایتهای جایگزین الکسا را پیدا کنید که ممکن است در مواردی، برای سایتهای داخلی با قدرت بیشتری عمل کنند.

آیا می‌توان یکی از سایتهای معرفی شده در این مقاله را به طور کامل جایگزین الکسا کرد؟

بدون شک با استفاده از فناوری‌های امروز، وب سایت‌هایی که در حال ادامه فعالیت هستند، می‌توانند امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهند. با این حال هر کدام از آن‌ها بر روی یک موضوع تمرکز بیشتری دارند. در نتیجه باید بدانید که تنها تکیه کردن به نتایج یک ابزار کار درستی نیست؛ بنابراین توصیه ما این است که برای موفق شدن در مسیر سئو، از ابزارهای مختلف استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پانزده =