لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوالات متداول طراحی سایت

هنگامی که تصمیم به طراحی سایت برای کسب و کار خود گرفتید حتما با کوهی از سوالات متداول طراحی سایت در ذهن خود مواجه خواهید شد. در این صفحه گروه لاک پشت در تلاشیم تا نقاط تاریک ذهن شما نسبت به این فعالیت را بر طرف کنیم. چنانچه پس از مطالعه و بررسی این سوالات متداول در زمینه طراحی سایت هستند، بازهم نیاز به راهنمایی داشتید حتما با همکاران ما ارتباط بگیرید و از مشاوره طراحی سایت ما استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System (که به اختصار به آن CMS می‌گویند) یک سیستم و نرم‌افزار تحت وب است که از آن برای مدیریت، انتشار و ویرایش محتوای وب سایت استفاده می‌شود. این محتوا می‌تواند از جنس عکس، متن، فایل صوتی و ویدیویی باشد.

بله امکان مشاوره طراحی سایت پیش از بستن قرارداد وجود دارد. اگر بعد از بررسی سایت لاک پشت و مطالعه موارد آن سوالی در ذهن خود دارید یا برای طراحی وب سایت خود دچار تردید هستید می‌توانید از طریق تماس گرفتن با شماره‌های مربوطه و یا فرم درخواست مشاوره به مشکل خود رسیدگی کنید.

هزینه‌ها و تعرفه‌های طراحی سایت با توجه به عوامل درونی و بیرونی مثل طراحی ظاهری، هدف، کد نویسی و… بستگی دارد. همه این موارد به شکل پکیج‌های مختلف برنز، نقره‌ای و طلایی همراه با لیست امکانات به مشتریان ارائه داده می‌شود.

انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب به عوامل و نکاتی از جمله رضایت مشتریان، نمونه کار طراحی سایت شرکت و سابقه فعالیت شرکت بستگی دارد. همواره نباید فراموش شود که بهینه سازی، بازاریابی، امنیت، برنامه نویسی، نحوه طراحی قالب سایت و پشتیبانی طراحی سایت نیز از عوامل بسیار مهم در این انتخاب هستند.

موارد بسیاری هستند که پیش از انعقاد قرارداد باید آن‌ها را رعایت کنید. ابتدا مشخص کنید که مشتریان سایت شما چه قشری از جامعه هستند. نوع سایتی که می‌خواهید را از قبل تعیین کنید. ببینید که این سایت چه امکاناتی باید داشته باشد. هزینه‌ها را بررسی کنید. از شرکت مربوطه درخواست پیش قرارداد کنید و آن را با دقت مطالعه کنید.

امکانات مورد نیاز خود را که قبلا ذکر کرده‌اید را حتما بررسی کنید تا اگر نقطه ابهامی وجود داشت بتوانید با شرکت طراحی سایت در آن مورد تماس برقرار کنید. حتما به این موضوع توجه کنید که اگر قرارداد نیاز به اصلاح دارد آن را مطرح کنید. قرارداد را به درستی بخوانید اما وسواس زیاد به خرج ندهید زیرا ممکن است پروسه طراحی را به تعویق بیاندازد.

به این سوال نمی‌توان یک جواب دقیق داد. معمولا زمانی که برای طراحی یک سایت نیاز است بستگی به مقیاس آن پروژه دارد. گاهی اوقات یک پروژه طراحی سایت با مقیاس کوچک می‌تواند ۳ تا ۷ روز و یا ۷ تا ۱۵ روز آماده شود.  یک پروژه با مقیاس بزرگ می‌تواند طبق قرارداد باشد و زمان تقریبا طولانی را طی کند. پس این موضوع کاملا به مقیاس پروژه و نوع قرارداد بستگی دارد.

دامنه یا Domain در واقع آدرسی است که با وارد کردن در مرورگر وارد وب سایت مورد نظرتان می‌شوید. می‌توان گفت که دامنه آدرسی است که شما برای شرکت و فروشگاه خود انتخاب می‌کنید. به طور مثال در آدرس www.google.com  نام دامنه google است.

هاست (Host) به یک فضای ذخیره سازی اطلاعات که در یک سرور(Server) بارگذاری شده گفته می‌شود که یکی از ملزومات اصلی سایت است. انتخاب یک هاست کاملا به نیاز‌های سایت شما بستگی دارد. به طور مثال به چه مقدار پهنای باند برای سایت نیاز دارید یا چه مقدار فضای میزبانی برای سایتتان نیاز است.

جواب این سوال یک چیز متغیر است که به نیاز سایت شما بستگی دارد. انتخاب هاست کاملا به عواملی مثل استفاده از درگاه پرداخت، قیمت سرویس، ثبات سرور، سرعت بارگذاری سایت، امنیت اطلاعات، بازار هدف و عملکرد سئو بستگی دارد. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه دارید که قصد عملکرد جهانی ندارد و مشتریان داخلی دارد استفاده از هاست داخلی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از هزینه‌های سایت باید در ابتدا پرداخت شود تا انعقاد قرارداد شکل بگیرد. طبیعی است که بخش دیگری باید پس از برآورده شدن انتظارات کارفرما و مشتری پرداخت شود تا رضایت طرفین ایجاد شود. پس پرداخت به نوعی یک مرحله اولیه دارد و سپس در ادامه مابقی آن شکل می‌گیرد.

هر دو این موارد مخاطب را به هدفی که انتظار دارد(یعنی شکل و شمایل داشتن سایت) می‌رساند. اما مزایا و معایبی در مورد آن‌ها وجود دارد.  قالب آماده می‌تواند توسط شخص دیگری هم استفاده شود اما در کنارش نصب آسان و ارزانی دارد. قالب اختصاصی اما همه چیز را می‌تواند پوشش دهد و می‌تواند برای کسب کار شما خلق شود اما به طبع گران‌تر است.

از جهات متفاوتی طراحی سایت وردپرسی می‌تواند هم انتخاب خوبی باشد و هم بد. وردپرس متن‌ باز(Open Source) و از این نظر توسعه‌دهندگان دسترسی راحتی به آن دارند. اما از طرفی دیگر وردپرس می‌تواند از منابع سایت استفاده زیادی بکند که نیازمند هاست بهتری است. در هر صورت نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که طراحی سایت با وردپرس کاملا مناسب هست یا نیست.

بله چنین امکانی وجود دارد. شما می‌تواند با مطالعه و جستجوی لازم اولین و مهم‌ترین مراحل طراحی سایت را به خوبی یاد بگیرید. اما این موضوع را باید بدانید که این امر مستلزم ممارست شما و همینطور وقت گذاشتن بسیار است. با استفاده از مواردی مثل قالب آماده و کد‌های آماده که در اینترنت هستند می‌توانید سایت خود را طراحی کنید اما انتظار امکانات و ویژگی‌های خاص را نداشته باشید!

روش‌های بسیاری برای ایجاد یک وب سایت به صورت ارزان وجود دارد. می‌توانید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. می‌توانید سایت خود را توسط سایت‌ ساز‌های رایگان(مانند vcp) و با خرید دامنه ایجاد کنید. در کنار این دو مورد هم ساخت سایت می‌تواند با سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان هم صورت بگیرد.

این مورد کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر شما برای کسب و کارتان می‌خواهید سایت ایجاد کنید قاعدتا طراحی سایت فروشگاهی گزینه خوبی است. اگر شرکتی دارید که نیاز دارد به یک وبسایت دارد پس وبسایت شرکتی باید ایجاد کنید. دو زبانه بودن سایت به طیف کاربرانتان بستگی دارد. مخاطب هدف شما و نوع کاربری سایت تعیین کننده انتخاب چه نوع سایتی است.

در عصر دیجیتالی که ما در آن زندگی می‌کنیم تمامی کسب و کار‌ها نیازمند یک وبسایت هستند. داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما به آن اعتبار بخشیده است و حتی می‌تواند تعداد مشتریان شما را بیشتر کند. همین‌طور به راحتی می‌توانید محصولات و خدمات خود در سایت ارائه کنید. این کار باعث می‌شود که یک قدم از رقبای خود همیشه جلوتر باشید.

ایجاد تغییرات بعد از طراحی سایت به خود شما بستگی دارد. اگر دانش کافی در این مورد را دارید و از تمامی زوایای طراحی سایت آگاه هستید می‌توانید تغییرات خود را روی سایت اعمال کنید. اما پیشنهاد اصلی این است که برای وبسایت خود خدمات پشتیبانی تهیه کنید. خدماتی که تیم سازنده سایت می‌تواند به شما ارائه دهد.

بله. گروه لاک پشت خدمات پشتیبانی سایت بعد از طراحی دارد تا بتوانند به شما سایتی بدون ایراد و مشکل را تحویل دهد. در واقع وظیفه پشتیبانی این است که تمامی مشکلات سایت را برای شما برطرف کند. استفاده از خدمات پشتیبانی باعث می‌شود که سایت بهتر و کامل‌تری داشته باشید و رتبه خوبی در نتایج گوگل برای شما درج شود.

کاملا بستگی به پکیجی دارد که شما برای طراحی سایت خود انتخاب می‌کنید. پشتیبانی با توجه به پکیجی که انتخاب می‌کنید مدت زمان این کار را در کنار هزینه آن تعیین می‌کند. اما اگر به طور عددی بخواهیم بگوییم از چیزی بین ۱ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان می‌تواند هزینه پشتیبانی سایت شود.

موارد مهمی وجود دارند که باید در طراحی سایت بررسی کنید. اول این‌که سایت شما به چه نیازی می‌خواهد پاسخ بدهد و آیا می‌تواند؟ دوم سرعت سایت است که باید بالا باشد. مورد سوم واکنش‌ گرایی یا سازگار بودن سایت در تمامی دستگاه‌ها مثل موبایل، تبلت و کامپیوتر است. در کنار این موارد کد نویسی صحیح سایت، پویا بودن و طراحی ظاهری از مواردی است که باید برای طراحی سایت بررسی کنید.

اگر شما کسب و کاری دارید که می‌خواهید وارد فضای اینترنتی کنید، داشتن نماد الکترونیکی یک مورد لازم است که اطمینان دو طرفه برای شما و مشتری را تضمین می‌کند. در واقع نماد الکترونیکی برای تمامی کسب و کاری‌های اینترنتی یک ویژگی مهم است که تا باعث بی‌قانونی و جلوگیری از جرایم اینترنتی شود.

نماد الکترونیکی یا enamad لازمه کسب و کارهای اینترنتی در کشور ماست. هر کسب و کار اینترنتی با داشتن این نماد به طور رسمیایجاد کننده یک اعتماد و قانونی بودن کسب و کار خود می‌شود. این روزها برای صلاحیت بخشیدن به کسب و کار‌ها در اینترنت وجود نماد الکترونیکی یک مورد اصلی است.

نماد و نشان رسانه‌های دیجیتال نمادی است که به سایت‌های دارای مجوز قانونی و همینطور مورد  تایید هویت حقوقی اعطا می‌شود. برای این‌که سایت شما دارای این نماد بشود باید از طریق سایت samandehi.ir اقدام کنید. در این وب سایت باید نوع کاربری سایتی خود را نیز تعیین کرده و برای دریافت این نماد باید احراز هویت و موارد دیگر حتما رعایت شوند. 

واکنش گرایی یا ریسپانسیو (Responsive) بودن سایت یا صفحه وب به واکنش سایت یا آن صفحه نسبت به دستگاه کاربر اعم از موبایل، کامپیوتر، تبلت و تلویزیون می‌گویند. این واکنش در واقع به تغییر اندازه صفحه، قالب و فونت‌های داخل سایت برمی‌گردد. اگر سایت شما واکنش گرا نباشد ممکن است کاربران خود را از دست دهید.

برای فهمیدن این موضوع ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند. می‌توانید صفحه مرورگر خود را کوچک کنید تا متوجه تغییر کردن یا نکردن سایت شوید. می‌توانید حالت موبایل را مرورگر کروم (Chrome) فعال کنید تا ببینید سایت تغییر می‌کنید یا خیر. همینطور گوگل ابزاری به اسم Mobile Friendly دارد که می‌تواند به شما کمک کند. ابزار‌های شبیه ساز موبایل و Google Insights نیز از مواردی هستند که به شما می‌توانند کمک کنند.

سئو یا Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو روش‌ها و اعمالی است که برای دیده شدن و رتبه‌بندی یک وبسایت در موتور‌های جستجو انجام می‌شود. معیارهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌تواند یک سایت را سازگار با سئو یا SEO Friendly بکند. برای همین چنین امری نیازمند یک شخص متخصص یا به اصطلاح سئوکار است. برای انتخاب بهترین شرکت سئو کافیست بنابه شهری که در آن هستید با جستجوی عباراتی چون سئو در اصفهان و یا هر شهری که در آن هستید و مقایسه نمونه کار‌ها و سوابق آن شرکت‌ها اقدام به بهینه سازی سایت خود کنید.

با طراحی سایت در لاک پشت می‌توانید از خدمات زیادی بهره‌مند شوید. خدماتی اعم از افزایش سرعت سایت، سئو خارجی، سئو داخلی، آنالیز سئو سایت، پشتیبانی سایت، پشتیبانی سئو، مشاوره طراحی سایت، مشاوره سئو سایت و تولید محتوا. تمامی موارد خدماتی است که با طراحی سایت در لاک پشت می‌توانید آن‌ها را هم انتخاب کنید.

به طراحی سایتی می‌گویند که در آن سئوکار با رعایت کامل اصول سئو وب سایت شما را طراحی می‌کند. سئوکار زیرساخت‌های لازم برای قرار گرفتن و بهینه سازی سایت شما در موتور جستجو را انجام می‌دهد. به این شکل رتبه سایت شما در نتایج جستجو بالاتر‌ می‌رود. این امر حتی باعث بیشتر شدن مشتری‌ها وب سایت شما نیز می‌شود.

طراحی سایت شامل موارد بسیاری می‌شود. ابتدا برای وب سایت خود برنامه‌ریزی، نیازسنجی و تحقیقات انجام شود. سپس باید طراحی اولیه قالب و بعد از آن ایجاد قالب اصلی بر اساس همان طرح اولیه شکل بگیرد. بعد از آن وارد مرحله کد و برنامه نویسی برای سایت می شویم. در مرحله بعد راه اندازی سایت و وارد کردن محتوای اولیه شکل می‌گیرد و در آخر به مرحله تست و تحویل دادن سایت همراه با آموزش پنل می‌رسیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به صفحه مراحل طراحی سایت گروه لاک پشت مراجعه فرمایید.

مراحل زیادی برای این کار وجود دارد. اول از همه باید یک نام مناسب برای دامنه خود پیدا کنید. سپس بدانید که چه نوع قالبی برای این سایت نیاز است. راه‌های ارتباطی خود با کاربران را حتما تعیین کنید و حتما در مورد نحوه تماس و آشنایی کاربران با خودتان مطلع باشید. دسترسی راحت نیز از مواردی است که باید حتما رعایت شود. محتوای خود چندرسانه‌ای(Multimedia) باشد. همین‌طور واکنش گرایی و سئو نباید فراموش شود. همچنین می‌توانید با جستجوی عباراتی چون : شرکت طراحی سایت در اصفهان و یا هر شهری که در آن هستید از نمونه کار‌های این شرکت‌ها ایده بگیرید.

اگر لاک پشت را انتخاب کردید، باید بدانید که بسته به پکیجی که انتخاب می‌کنید تصاویر لازم مثل لوگو طراحی می‌شود. در پکیج برنز چنین امکانی وجود ندارد اما در پکیج نقره‌ای لوگو در صورت نیاز ریدیزاین می‌شود و در پکیج طلایی به صورت اختصاصی برای شما طراحی لوگو انجام خواهد شد.

طراحی تجربه کاربری در وبسایت است. User Experience Design یا UX

در واقع به راحتی کاربر و احساسی که او در حین کار کردن و تعامل با اجزای سایت سایت دارد UX می‌گویند.

UI یا User Interface Design طراحی رابط کاربری سایت است. به جنبه گرافیکی سایت که کاربر در برخورد اول داخل سایت با آن مواجه می‌شود UI می‌گویند.

این مورد کاملا به نوع پکیجی که برای طراحی سایت انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به طور مثال در طراحی تم صفحه اول پکیج طلایی اصول UI و UX را کاملا رعایت می‌کند. برای طراحی لندینگ پیج‌ها‌ هم در پکیج نقره‌ای و طلایی اصول UI و UX کاملا صورت می‌گیرد.

در ابتدا فرم سفارش طراحی سایت خود را که در هدر سایت (نوار بالای سایت) قرار دارد را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

بعد از ارائه پیش فاکتور و توافق قیمت طراحی سایت در اصفهان و فاکتور‌های مهم دیگر با کارفرما طی یک جلسه به عقد قراردادی دو طرفه خواهیم پرداخت. قرارداد گروه لاک پشت کاملا منصفانه و با رعایت حقوق کارفرما و پیمانکار تنظیم شده است، بعد از امضا و واریز پیش قسط فعالیت ما بر روی پروژه کارفرما به صورت رسمی شروع خواهد شد.