لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از اصلیترین کار‌هایی است که در حوزه برندینگ و معرفی کسب و کار باید انجام دهید. اما بسیاری از افراد از اهمیت رنگ در طراحی لوگو آگاه نیستند و برای کاهش هزینه‌ها به سراغ نمونه‌های آماده یا کپی شده می‌روند. این کار می‌تواند آسیب زیادی به کسب و کار شما بزند و حتی هزینه‌های بیشتری را روی دستتان بگذارد. به همین دلیل باید از همان ابتدا تاثیر رنگ در طراحی لوگو را بدانید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. با ما در لاک پشت همراه باشید تا به بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو بپردازیم.

بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو
راهنمای مطالعه

روانشناسی رنگ در لوگو

اولین موضوعی که در بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو اهمیت دارد، روانشناسی رنگ در لوگو است. به عبارت بهتر شما باید بدانید که هر رنگی بر روی افراد چه تاثیری به جای می‌گذارد و متناسب با چه کسب و کاری است. به این ترتیب هر زمان که سفارش طراحی لوگو در اصفهان را ثبت کرده و محصول را تحویل گرفتید، می‌توانید تشخیص دهید که آیا رنگ مناسبی برای شما انتخاب شده است یا نه؟ در ادامه به بررسی تاثیر رنگ در طراحی لوگو می‌پردازیم.

“نکته: طراحی و اجرای تمام لوگوهای قرار گرفته برای مثال هر رنگ توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت انجام شده است.”

  • رنگ آبی در طراحی لوگو

رنگ آبی در طراحی لوگو، نمادی از آرامش و پاکی است و می‌تواند احساسی از اعتماد و وفاداری را در مشتری القا کند. به عبارت بهتر اگر در لوگوی سازمان خود از رنگ آبی استفاده کنید، به مشتری این حس را القا می‌کنید که یک برند قابل اعتماد، مقتدر، هوشمند، دارای اعتماد به نفس و امن هستید. به همین دلیل است که بیشتر نهاد‌های دولتی و برند‌های حرفه ای مانند BMW یا مراکز مشاوره و روانشناسی از رنگ آبی در طراحی لوگو خود استفاده می‌کنند.

طراحی لوگو ترکیبی لوازم خانگی خانه تو | آژانس ایده لاک پشت

  • مفهوم رنگ قرمز در لوگو

مفهوم رنگ قرمز در لوگو بیشتر به سمت هیجان و ماجراجویی گرایش دارد. به عبارت بهتر در بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو گفته می‌شود که برند‌هایی می‌توانند از رنگ قرمز استفاده کنند که می‌خواهند اشتها، اشتیاق یا هیجان را در مخاطب خود افزایش دهند. این رنگ به طور کلی نماد انرژی است و می‌تواند انگیزه انسان را بالا ببرد. همچنین برای اعلام خطر یا هشدار هم استفاده می‌شود؛ به همین دلیل است که بیشتر در لوگوسازمان‌های ایمنی مانند آتش نشانی از آن استفاده شده است. شما می‌توانید برای طراحی لوگو رستوران، کافی شاپ، فروشگاه تجهیزات ایمنی یا گل فروشی از رنگ قرمز استفاده کنید.

طراحی لوگو ترکیبی فروشگاه خرید خوب | گروه لاک پشت

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو

  • رنگ مشکی در لوگو

در روانشناسی رنگ در لوگو، رنگ مشکی را در دسته خنثی قرار می‌دهند که تقریبا می‌تواند در هر لوگویی استفاده شود. رنگ مشکی در لوگو می‌تواند حسی از قدرت، ثروت، درایت و جدیت را منتقل کند و باعث شود که شما راز آلود و کشف نشدنی به نظر برسید. به همین دلیل خیلی از شرکت‌های بزرگ مانند Canon به سراغ استفاده از رنگ مشکی در لوگو رفته اند و می‌خواهند حسی از سلطه و قدرت را به مخاطب انتقال دهند.

طراحی لوگو نماد مشاور املاک نگین زاگرس | آژانس ایده لاک پشت

  • رنگ نارنجی در لوگو

بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو نشان می‌دهد که رنگ نارنجی برای برند‌هایی مناسب است که می‌خواهند جذاب و انرژی بخش به نظر برسند. رنگ نارنجی در لوگو می‌تواند نشانه ای از خلاقیت و حرکت باشد و در عین حال اشتها را هم تحریک کند. دیدن این رنگ باعث می‌شود که سطح اکسیژن مغز بالا برود و به همین دلیل برای برند‌های ورزشی بسیار مناسب است. توصیه ما این است که از رنگ نارنجی در لوگو رستوران‌ها، کافه‌ها، نوشابه‌های انرژی زا و هر جایی که نیاز به حسی از شادی و ماجراجویی دارد، استفاده کنید.

نمونه کار طراحی لوگو ساختمانی ارسی‌تا

  • رنگ بنفش

بررسی تاثیر رنگ در طراحی لوگو به ما نشان می‌دهد که برند‌های موفق معمولا به سراغ رنگ بنفش می‌روند؛ زیرا هم شور و هیجان قرمز را در خود دارد و هم با آرامش رنگ آبی همراه است. این رنگ می‌تواند حسی تقریبی از سکون و اشتیاق را به وجود آورد که به مخاطب اشتیاق برقراری ارتباط با شما را خواهد داد. بنفش نمادی از جاه طلبی، سلامت و قدرت است؛ به همین دلیل بیشتر برند‌های فعال در زمینه تولید انواع محصولات زیبایی، علوم مالی و تکنولوژی به سراغ این رنگ می‌روند.

طراحی لوگو تصویری اسم الی مزون

  • اهمیت رنگ سبز در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو نشان می‌دهد که رنگ سبز می‌تواند هم نمادی از سلامت و محیط زیست باشد و هم پول و ثروت را به طور نمادین نمایش دهد. این رنگ بر روی بینایی اثرات فوق العاده ای می‌گذارد و حالت تسکین دهنده دارد؛ به همین دلیل بیشتر برند‌های فعال در زمینه پزشکی و دارویی به سراغ آن می‌روند. از سوی دیگر به دلیل ایجاد صلح و اعتماد، می‌تواند برای برند‌های خدماتی و آژانس‌های B2B هم استفاده شود. اگر شما در زمینه تولید انواع محصولات گیاهی یا کشاورزی کار می‌کنید، می‌توانید رنگ سبز را در لوگوی خود استفاده نمایید.

طراحی لوگو ترکیبی کافه آراز | آژانس ایده لاک پشت

  • رنگ سفید

با توجه به اهمیت رنگ در لوگو، کمتر برندی پیدا می‌شود که از سفید محض برای طراحی آرم خود استفاده کند. با این حال بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو نشان‌دهنده نقش بسیار پر رنگ سفید در انواع طراحی‌ها است که معمولا برای ایجاد فضا‌های خنثی یا پس زمینه استفاده می‌شود. با استفاده از این رنگ در لگوی خود، می‌توانید حسی از نظم، اعتماد، صلح و جوانی را انتقال دهید و لوگویی با کارایی بهتر را طراحی کنید.

طراحی لوگو ترکیبی فروشگاه جهیزیه زندگی آسان | آژانس ایده لاک پشت

  • رنگ زرد در طراحی لوگو

یکی دیگر از رنگ‌هایی که معمولا برای لوگو رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده می‌شود، زرد است؛ زیرا این رنگ می‌تواند اشتها را تحریک کند. اما نکته مهم اینجا است که رنگ زرد نمادی از طلا و ارزش هم هست و برای برند‌هایی که در حوزه خرید و فروش فلزات گرانبها کار می‌کنند، بسیار مناسب است. در کنار این موارد، روانشناسی رنگ در لوگو نشان می‌دهد که رنگ زرد می‌تواند ذهنیت ارزانی و قابل اعتماد بودن را به وجود بیاورد؛ به همین دلیل برای طراحی لوگو‌های فروشگاهی و صنعتی هم استفاده از این رنگ توصیه می‌شود.

نمونه کار طراحی لوگو ترکیبی کافه گل

 

  • رنگ خاکستری

اگر به رنگ‌های خنثی علاقه دارید و نمی‌خواهید که در این زمینه اغراق کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ خاکستری است. خاکستری ترکیبی از سفید و سیاه است که می‌تواند تاثیری عمیق بر اطراف خود بگذارد و برند شما را قابل اعتماد نشان دهد. بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو نشان می‌دهد که استفاده از رنگ خاکستری می‌تواند مفاهیم زیادی مانند جسارت، رسمیت، هوشمندی و خاص بودن را القا کند؛ به همین دلیل بیشتر برند‌هایی که در حوزه تکنولوژی کار می‌کنند، به سراغ این رنگ مرموز می‌روند.

نمونه کار طراحی لوگو ترکیبی مصباح فولاد سپاهان

 

  • رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

تاثیر رنگ در طراحی لوگو بسیار اهمیت دارد و باید حتما از رنگی استفاده کنید که با برند شما هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود برند‌هایی که در زمینه تولید محصولاتی طبیعی مانند چرم کار می‌کنند، از رنگ قهوه ای در لوگوی خود استفاده نمایند. قهوه ای در روانشناسی رنگ در لوگو در دسته بندی رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد و می‌تواند حس امنیت، حمایت، صداقت و طبیعت را یادآور شود.

نمونه کار طراحی لوگو ترکیبی مرکز پرورش بلدرچین ورتیج

نکات مهم در انتخاب رنگ طراحی لوگو

با بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو متوجه شدیم که هر رنگ می‌تواند برای برند خاصی مناسب باشد و برخی از رنگ‌ها در حوزه‌های مختلفی استفاد می‌شوند. به همین دلیل برای انتخاب رنگ طراحی لوگو نیاز است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • رنگی را انتخاب کنید که با زمینه کاری و رنگ سازمانی شما هماهنگی داشته باشد.
  • با توجه به فرهنگ حاکم بر منطقه، تاثیر رنگ در طراحی لوگو را بررسی کنید؛ برای مثال رنگ آبی در طراحی لوگو هم به معنای آرامش و هم به معنای افسردگی است.
  • یک رنگ عامه پسند را انتخاب کنید که سلیقه درصد زیادی از افراد را برآورده کند.
  • لوگوی رقبای خودتان را بررسی کنید تا از پالت رنگی حاکم در زمینه کسب و کار خود آگاهی پیدا کنید.
  • رنگ را متناسب با سبک لوگو انتخاب کنید. برای آشنایی با سبک های طراحی لوگو مقاله ما را مطالعه کنید.
  • تا حد امکان از ترکیب رنگ‌ها استفاده نمایید تا بتوانید برند خودتان را متمایز کنید.
  • از برند‌های دیگر کپی نکنید و رنگ مخصوص به خود را داشته باشید.

ترکیب رنگ در طراحی لوگو

با بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو می‌توانیم متوجه شویم که بیشتر برند‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از یک رنگ خاص، از ترکیب رنگ‌ها استفاده کنند. شما هم می‌توانید با در نظر گرفتن اصول انجام این کار، رنگ‌های متناسب را با هم ترکیب کرده و یک لوگوی جذاب بسازید. خیلی از برند‌های بزرگ مانند گوگل یا ویندوز همین کار را انجام داده اند. اگر از خدمات طراحی لوگو در تهران ما استفاده کنید، کارشناسان ما بر اساس تجربه ای که دارند، بهترین ترکیب رنگ را متناسب با نوع کسب و کار، به شما پیشن‌هاد می‌دهند.

در نهایت باید بگوییم …

تاثیر رنگ در طراحی لوگو به قدری مهم است که می‌تواند به طور مستقیم بر روی دیدگاه مشتری از برند شما تاثیر بگذارد. ما در این مقاله به بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو پرداختیم و اثرات هر رنگ بر روی مخاطب را بررسی کردیم. در صورتی که اهمیت رنگ در لوگو را به خوبی درک کنید، می‌توانید سایر موارد مانند ست اداری خود را هم بر اساس آن طراحی کرده و یک برند حرفه ای به نظر برسید. برای طراحی ست اداری در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

سوالات متداول

بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو چیست؟

بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو بر اساس زمینه کاری و رقبای شما مشخص می‌شود و برای انتخاب آن حتما باید با یک متخصص مشورت کنید.

آیا استفاده از یک رنگ خاص برای طراحی لوگو توصیه می‌شود؟

به طور معمول توصیه شده که از ترکیب رنگ‌های مختلف برای افزایش تاثیر رنگ در طراحی لوگو استفاده کنید؛ اما برند‌های زیادی هستند که با استفاده از یک رنگ خاص، یک لوگوی زیبا را طراحی کرده اند. بنابراین این موضوع بستگی به سبک لوگو و سلیقه شما دارد.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =