لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت چقدر طول می کشد؟

طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ این یکی از اولین سوالاتی است که مشتریان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، در تماس تلفنی یا جلسه‌های اولیه برای سفارش طراحی سایت از ما می‌پرسند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که طراحی سایت چقدر طول میکشد و چه عواملی بر روی آن تاثیر دارد؟ پس تا انتها همراه ما باشید تا مدت زمان طراحی سایت از ایده تا اجرا را به شما بگوییم.

مدت زمان طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟
راهنمای مطالعه

عوامل موثر بر مدت زمان طراحی سایت

برای اینکه بدانیم طراحی یک سایت چقدر طول میکشد؟ باید عوامل موثر بر مدت زمان طراحی سایت را بدانیم. مهمترین این عوامل عبارتند از:

1- نوع سیستم مدیریت محتوا

برای اینکه بتوانیم به شما بگوییم که طراحی سایت چقدر طول می کشد، نیاز است که بدانیم می‌خواهید از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید. به طور معمول مدت زمان طراحی سایت با وردپرس بسیار کمتر از کدنویسی است. بسیاری از طراحان سایت وجود دارند که می‌توانند در عرض 10 ساعت، یک سایت وردپرسی را برای شما بالا بیاورند. اما سایت‌هایی که با کدنویسی و برنامه نویسی اختصاصی توسعه داده می‌شوند، حدود 2 تا 4 ماه زمان نیاز دارند. برای آشنایی با تفاوت وردپرس با کد نویسی آشنا شوید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

2- نوع سایت

از سوی دیگر برای اینکه بدانیم طراحی یک سایت چقدر طول میکشد باید به ما بگویید که قصد طراحی چه نوع سایتی را دارید؟

نوع سایت درخواستی موثر در مدت زمان اماده شدن سایت | آژانس لاک پشت به طور معمول مدت زمان طراحی سایت با وردپرس برای سایت‌های مختلف بسیار کوتاهتر از کدنویسی است؛ اما در این میان هم، مدت زمان لازم برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان بسیار بیشتر از طراحی یک سایت شرکتی است. زیرا فروشگاه‌های اینترنتی دارای محصولاتی هستند که نیاز به طراحی تصاویر و بارگذاری دارند و در نتیجه زمان بیشتری می‌برند.

3- تعداد صفحات موردنیاز کارفرما

یکی دیگر از اطلاعاتی که به ما کمک می‌کند بدانیم طراحی سایت چقدر طول می کشد، تعداد صفحات مورد نیاز شما است. به طور معمول صفحه اصلی، تماس با ما و درباره ما در پکیج‌های طراحی سایت قرار می‌گیرند. اما برخی افراد می‌خواهند که صفحات اضافه تری را هم در سایت خود داشته باشند که این موضوع، مدت زمان طراحی سایت با وردپرس را افزایش می‌دهد.

4- تاثیر نوع قالب بر مدت زمان طراحی سایت با وردپرس

وقتی کسی از ما می‌پرسد که طراحی یک سایت چقدر طول میکشد، پس از پرسیدن همه سوالات بالا، از او می‌پرسیم که آیا نیاز به قالب آماده دارد یا قالب اختصاصی می‌خواهد؟

 تاثیر نوع قالب بر مدت زمان طراحی سایت با وردپرس | لاک پشت

مدت زمان طراحی سایت با وردپرس با قالب آماده، بسیار کوتاهتر از قالب اختصاصی است. زیرا همه کدنویسی‌ها و رابط‌های گرافیکی آماده شده و تنها کافی است که برخی از جزییات تغییر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

5- سطح تخصص تیم طراحی

از دیگر عوامل موثر بر مدت زمان طراحی سایت با وردپرس می‌توان به سطح تخصص تیم طراحی اشاره کرد. به همین دلیل در زمان ثبت سفارش طراحی وب سایت در تهران باید در نظر داشته باشید که حتما یک تیم متخصص و باتجربه را انتخاب کنید که مدت زمان طراحی وبسایت را تا حد زیادی برای شما کوتاه می‌کند.

جدول زمانی طراحی وبسایت

برای اینکه بدانیم طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ نیاز است که یک جدول زمانی داشته باشیم تا به ما نشان دهد که هر مرحله از طراحی وبسایت چقدر زمان نیاز دارد و در نتیجه در مجموع مدت زمان طراحی سایت چقدر است؟ مهمترین مراحل طراحی وبسایت عبارتند از:

– انجام تحقیق و برنامه ریزی (8 ساعت به بالا)

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی مدت زمان طراحی سایت مدت زمانی است که برای تحقیق، بررسی رقبا، تعیین بهترین رنگ، المان‌های موردنیاز در صفحات موردنظر و موارد دیگر نیاز است.

تحقیقات اولیه موثر در زمان اماده شدن سایت | آژانس لاک پشت

زمانی که شما برای طراحی وبسایت با ما در لاک پشت تماس می‌گیرید، تیم کارشناسان طراحی سایت ما مشغول بررسی سایت‌های مختلف و نیازمندی‌های شما می‌شوند تا بتوانند یک زمان تقریبی را برآورد کرده و بر اساس آن به شما قیمت ارائه دهند. این بررسی اولیه حداقل یک روز کاری زمان نیاز دارد و در نتیجه می‌توان در جدول زمانی، برای آن 8 ساعت را در نظر گرفت.

همچنین بخوانید: هزینه طراحی سایت با وردپرس

– طراحی UI و UX (20 ساعت به بالا)

یکی از بخش‌های مهمی که در طراحی وبسایت وجود دارد، طراحی UI و UX سایت است که مشخص می‌کند طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ در این مرحله که بلافاصله پس از عقد قرارداد طراحی سایت شروع می‌شود، متخصص طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری ما شروع به بررسی سایت‌های رقیب می‌کند تا بتواند بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.

با این کار، مشخص خواهد شد که چه المان‌هایی باید در صفحه قرار بگیرند، اندازه هر المان چقدر باشد و جایگاه هریک مشخص خواهد شد. این مرحله را طراحی پروتوتایپ هم نامگذاری می‌کنند و حداقل دو روز کاری زمان نیاز دارد؛ پروتوتایپ به طراح سایت کمک می‌کند تا زمان کمتری را برای اعمال نظرات شما بر روی وبسایت پیاده سازی کند. اگر می‌خواهید بدانید کاربرد پروتوتایپ در طراحی سایت چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

– ارزیابی پروتوتایپ توسط کارفرما (48 ساعت به بالا)

برای اینکه بدانید طراحی یک سایت چقدر طول میکشد نیاز است که ببینید خودتان چقدر زود می‌توانید به سوالات طراحان وبسایت و گرافیک پاسخ دهید.

ارزیابی پروتوتایپ توسط کارفرما موثر در زمان طراحی سایت | لاک پشت

به عبارت بهتر هرچه هماهنگی شما با این تیم بیشتر باشد و سریع‌تر به سوالات پاسخ دهید، مدت زمان طراحی سایت کمتر خواهد شد. در این مرحله شما باید پروتوتایپ را بررسی کرده و تغییرات مورد نظرتان را به طراح UI و UX سایت بگویید. از آنجا که معمولا شما کارهای دیگری هم به جز پاسخگویی به طراحان دارید، ما مدت زمان این مرحله از طراحی سایت را حدودا 48 ساعت در نظر گرفته ایم.

– پیاده سازی پروتوتایپ توسط طراح سایت (48 ساعت به بالا)

پس از اینکه پروتوتایپ طراحی شده توسط شما تایید شد، به مرحله پیاده سازی آن می‌رسیم که یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی مدت زمان طراحی سایت است. در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، کارشناسان طراحی سایت، حداقل 4 روز کاری زمان نیاز دارند تا پروتوتایپ را اجرا کنند و آن را در قالب کد درآورند. البته به این زمان باید انجام کارهای فنی مانند خرید قالب، فعالسازی افزونه‌ها، خرید هاست و سرور و دیگر موارد را هم اضافه کنید که معمولا 2 روز کاری زمان نیاز دارد. بنابراین می‌توان حداقل 6 روز کاری برای طی شدن این مرحله نیاز است.

– تست سایت و انجام تغییرات موردنیاز (16 ساعت به بالا)

مرحله نهایی پاسخ به سوال طراحی سایت چقدر طول میکشد، در نظر گرفتن زمان موردنیاز برای وبسایت طراحی شده است.

 تست سایت و انجام تغییرات موردنیاز در سایت توسط کارفرما

به طور معمول حدود یک روز کاری زمان می‌برد تا طراح سایت با استفاده از ابزارهایی که در دست دارد، سایت شما را چک کرده و درستی کدنویسی‌های آن را بررسی کند. پس از آن، سایت به شما تحویل داده می‌شود تا نظرات خود را بیان کرده و تغییرات موردنظرتان را اعمال کنید؛ در این مورد هم مدت زمان طراحی سایت بستگی به زمان پاسخگویی شما دارد.

با این تفاسیر، اگر شما اطلاعات موردنیاز را خیلی سریع در اختیار طراحان سایت قرار داده و بررسی‌ها را در اسرع وقت انجام دهید، مدت زمان طراحی سایت اختصاصی حدود 10 تا 15 روز خواهد بود.

در نهایت باید بگوییم …

پاسخ به این سوال که طراحی یک سایت چقدر طول میکشد بستگی زیادی به نحوه همکاری شما با طراحان سایت دارد. هرچه زودتر اطلاعات موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهید، مدت زمان طراحی سایت با وردپرس یا هر CMS دیگری کاهش پیدا می‌کند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت در تلاش هستیم تا طراحی وب سایت در اصفهان را در کوتاهترین زمان ممکن انجام داده و کسب و کار شما را در اسرع وقت کلید بزنیم.

سوالات متداول (FAQ)

آیا امکان کاهش مدت زمان طراحی سایت با وردپرس، به زیر 1 روز وجود دارد؟

امروزه افراد زیادی هستند که در کمتر از یک روز برای شما سایت طراحی می‌کنند؛ اما باید بدانید که در این مورد دیگر پروتوتایپ و قالب اختصاصی نخواهید داشت و در نتیجه وبسایت شما از همان ابتدا بسیار ضعیف و ابتدایی خواهد بود.

بهترین CMS برای کاهش مدت زمان طراحی سایت چیست؟

در حال حاضر مدت زمان طراحی سایت با وردپرس نسبت به سایر CMSها کوتاهتر است و در عین حال زمان کمتری هم برای آموزش کار با این پلتفرم نیاز خواهید داشت.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =