لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای جامع انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

زمانی که تصمیم می‌گیرید یک فروشگاه را در دنیای واقعی تاسیس کنید، به دنبال یک گروه کاربلد می‌گردید تا ویترین و فضای در دسترس شما را به گونه‌ای طراحی کند که از همان ابتدا بتوانید نظر مشتریان را به خود جذب کنید. این همان فرایندی است که در زمان راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی هم باید طی کنید. یعنی به دنبال راهکاری برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت باشید که مسیر شما را در رسیدن به موفقیت هموارتر می‌کند. برترین گروه‌های طراحی وبسایت به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به یک برند موفق تبدیل شده و درآمد خود را افزایش دهید. اما چگونه می‌توان از میان انبوه طراحان وب، بهترین گزینه را انتخاب کرد؟ با لاک پشت همراه شوید تا مهم‌ترین معیارهایی را به شما بگوییم که باید در زمان بررسی مهارت‌ها و خدمات یک شرکت طراحی وبسایت در نظر داشته باشید.

چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
راهنمای مطالعه

طراحی سایت چیست؟

قبل از اینکه بخواهید به سراغ انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت بروید، باید بدانید که اصلا طراحی وب چیست و یک وب‌سایت خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ به این ترتیب می‌توانید خیلی ساده‌تر خدمات خوب را از بد تشخیص داده و طراحی فروشگاه یا شرکت اینترنتی خود را به کسی بسپارید که واقعا لیاقت انجام کار را دارد. منظور از طراحی سایت همه اقداماتی است که یک شرکت برای شکل دادن به وب‌سایت شما انجام می‌دهد. برای اینکه اطلاعات بسیار کامل‌تری را درباره این موضوع به دست آورید؛ پیشنهاد می‌دهیم که مقاله طراحی سایت چیست را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

سوالات و نکات مهم در زمان انتخاب شرکت حرفه ای برای طراحی سایت

نکات مهم قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت

شاید با خودتان فکر کنید حال که می‌دانید طراحی سایت چیست و یک وب‌سایت خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، زمان آن فرا رسیده که به سراغ گوگل رفته و عبارت بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان یا هر شهر دیگری را جستجو نمایید. اما صبر کنید! شما یک مرحله مهم را جا انداخته‌اید! مرحله‌ای به نام تعیین نیاز که باید قبل از بررسی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت آن را انجام دهید.

در این مرحله شما باید به چند سوال مهم پاسخ بدهید. پس کاغذ و قلم بردارید و پاسخ این سوالات را برای خودتان بنویسید:

1. چه اهدافی دارید؟

در پاسخ به این سوال باید مشخص کنید که هدف شما از راه‌اندازی این کسب و کار چیست؟ یعنی اینکه قرار است چه محصولاتی را ارائه بدهید و در نهایت می‌خواهید به چه نقطه‌ای برسید؟ اصلا چرا به فکر طراحی سایت افتاده‌اید و فکر می‌کنید که این اقدام در نهایت باید چه مزیت‌هایی را برای شما به دنبال داشته باشد؟ آیا هدف شما از راه‌اندازی یک سایت، افزایش میزان فروش است یا می‌خواهید برند خود را در میان افراد جا بیندازید؟ از چه طریقی می‌خواهید درآمد کسب کنید و برای رسیدن به این هدف چه ابزارهایی در اختیار دارید؟

2.  چقدر بودجه برای این کار در نظر گرفته اید؟

پس از اینکه هدف خودتان را مشخص کردید، باید تعیین نمایید که چه مقدار پول می‌خواهید برای طراحی سایت خرج کنید. در این مرحله باید بدانید که قیمت طراحی سایت چگونه مشخص می‌شود؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که مقاله ما را در این مورد بخوانید تا بتوانید به درستی دو دو تا چهار تا کرده و در نهایت برآورد درستی از هزینه‌ها داشته باشید.

3. چه خدمات و محصولاتی قرار است ارائه بدهید؟

در پاسخ به این سوال باید فهرست محصولات و خدماتی را آماده کنید که قرار است در وب‌سایت خود ارائه دهید. برای مثال فرض کنید که قصد دارید طراحی سایت فروشگاهی در زمینه تهیه و توزیع انواع مواد غذایی دارید. در این مورد باید تعیین کنید که این مواد غذایی دقیقا شامل چه مواردی می‌شوند؟ برای مثال آیا محصولات پروتئینی و لبنی را هم به فروشگاه خود اضافه خواهید کرد؟ آیا ممکن است که میوه و سبزیجات را هم در فروشگاهتان ارائه دهید؟ در ابتدای کار چه مواد غذایی دارید که می‌خواهید در وب‌سایتتان قرار بگیرد؟ به این ترتیب به یک ساختار کلی از کسب و کارتان دست پیدا می‌کنید و تکلفیتان با خودتان روشن خواهد شد.

4. محدوده خدماتتان چقدر است؟

در این مرحله باید تعیین کنید که قصد دارید خدمات خود را در چه محدوده‌ای ارائه دهید؟ برای مثال آیا امکان ارسال به تمام نقاط کشور برای شما وجود دارد یا اینکه در حال حاضر فقط می‌توانید در محدوده شهر خودتان خدمت‌رسانی کنید؟ حتی برخی از کسب و کارها تصمیم دارند که با کشورهای خارجی کار کنند. در این صورت نیاز به طراحی سایت چند زبانه خواهید داشت. بنابراین قبل از هر کاری باید تعیین کنید که قرار است خدمات و محصولات خود را در چه جغرافیایی عرضه کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

حالا که اهداف و انتظارات خود را مشخص کرده و اصطلاحا بیزنس پلنتان را نوشتید؛ زمان آن رسیده که فرایند تحقیق برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت را آغاز کنید. در طی این فرایند باید نکاتی را در نظر داشته باشید که از قرار زیر هستند:

1. جستجو بر اساس جزییات

زمانی که عبارت بهترین شرکت طراحی سایت را در گوگل جستجو می‌کنید، نتایجی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به بررسی هریک از آن‌ها بپردازید. اما پیشنهاد ما این است که جستجوی خود را جزئی‌تر کنید. برای مثال نام شهری که قرار است خدمات خود را در آن ارائه دهید و یا نوع وب‌سایتی را که می‌خواهید طراحی کنید، در عبارت جستجو وارد نمایید. برای مثال عبارت بهترین شرکت طراحی سایت آژانس گردشگری در اصفهان را جستجو کنید. به این ترتیب نتایجی برای شما نمایش داده می‌شوند که به هدفتان نزدیک‌تر هستند و در زمان کوتاه‌تری می‌توانید شرکت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بیان اهمیت بررسی نمونه کار های قبلی شرکت طراحی سایت

2. بررسی نمونه کارها

نکته دوم برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت این است که تنها به نتایج جستجو اکتفا نکنید و خودتان برای انتخاب بهترین شرکت دست به کار شوید. برای این کار باید همه لینک‌های نمایش داده شده در موتور جستجو را باز کرده و شروع به بررسی نمونه کارها کنید. در واقع اولین جایی که در وب‌سایت شرکت مورد نظر باید به آن سر بزنید؛ بخش نمونه کار طراحی سایت است. از این طریق شما می‌توانید قالب‌ها و طرح‌های ارائه شده توسط این گروه را برای وب سایت‌هایی با زمینه کاری مختلف بررسی کنید. در نتیجه با سلیقه و سبک کاری کلی شرکت آشنا شده و می‌توانید ببینید که تا چه حد به سلایق و اهداف شما نزدیک است.

3. بررسی تعرفه ها

باید بدانید که یک شرکت طراحی سایت خوب، دارای تعرفه‌های مشخصی است. به عبارت بهتر شما می‌دانید که هر ریال از پول خود را در ازای دریافت چه خدماتی خرج می‌کنید. پس بخش بعدی که باید در وب‌سایت شرکت مورد نظر به آن سر بزنید، تعرفه طراحی سایت است. در این بخش باید فهرست خدمات را به طور کامل بررسی کنید. همچنین بهتر است به سراغ پیشنهادات تخفیفی و پکیج‌هایی بروید که به شما در کاهش هزینه‌هایتان کمک خواهند کرد.

4. صحبت با متخصص طراحی سایت

یک شرکت طراحی سایت حرفه‌ای قبل از اینکه کار را شروع کند، جلسه‌ای را با شما ترتیب خواهد داد تا بتواند انتظارات شما را بررسی نماید. در این جلسه شما باید اهداف خود را مطرح کرده و سوالاتتان را بپرسید. پس از این کار از طراح سایت بخواهید که توانایی‌های خود را به شما نشان داده و توضیح دهد که چگونه می‌تواند در مسیر موفقیت همراه شما باشد. ترتیب دادن این جلسه چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی باشد، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که دقیقا قرار است چه مسیری را طی کنید و چه کسی پیشنهاد‌های بهتری برای شما خواهد داشت.

بخشی از مواردی که در پروپوزال طراحی سایت نوشته می شود

5. ارسال پروپوزال طراحی سایت

بهترین شرکت‌های طراحی سایت قبل از هر اقدامی یک پروپوزال را برای شما ارسال می‌کند. در این پروپوزال یا طرح پیشنهادی، اهداف و برنامه‌ریزی‌های شما مشخص شده و مسیر رسیدن به آن‌ها هم تعیین شده است. به این ترتیب با داشتن پروپوزال طراحی سایت می‌توانید دید جامعی نسبت به پروژه داشته و بدانید که در مقایسه با رقبا چه نقاط ضعف و قوتی دارید.

6. تعامل دائمی و اطلاع رسانی

یک شرکت طراحی سایت خوب باید در ابتدای مسیر با مشاوره، مسیر را برای شما روشن کند. به عبارت بهتر مشاوره طراحی سایت به شما کمک می‌کند تا بدانید که چه چیزی در انتظارتان است. به علاوه پس از بستن قرارداد هم باید به طور دائمی با شما تماس داشته و تغییرات را بهتان اطلاع دهد. در نتیجه شما می‌توانید در هر نقطه‌ای که احساس کردید مسئله‌ای برایتان مبهم است یا متوجه معنای اصطلاحات نشدید، از آن‌ها بپرسید و یاد بگیرید. همچنین اگر احساس کردید که وب‌سایتتان از مسیر اصلی منحرف شده است، می‌توانید شرکت را متوجه اشتباه خود کرده و راه‌حلی را برای اصلاح به آن‌ها ارائه دهید. برخی از شرکت‌های طراحی وب به طور ماهیانه گزارش‌هایی را برای کارفرمای خود ارسال کرده و او را در جریان امور قرار می‌دهند. اما تنها به این گزارش‌ها اکتفا نکرده و سعی کنید که ارتباط دائمی خود را با شرکت حفظ نمایید.

7. واقع نگری و اصلاح انتظارات

اگر می‌خواهید که خدمات خوبی را از شرکت طراحی site دریافت کنید، باید انتظارات واقعی داشته باشید. یعنی اینکه باید بدانید که شرکت نسبت به شما چه تعهداتی دارد و در مقابل شما چه تعهداتی را باید اجرا کنید. به این ترتیب یک ارتباط دوطرفه برقرار خواهد شد که کمک زیادی به رشد شما می‌کند. این انتظارات و تعهدات دو طرفه باید در قرارداد طراحی سایت نوشته شوند. پس بهترین شرکت طراحی سایت شرکتی است که قرارداد شفافی را با شما نوشته و در آن همه موارد مورد نیاز برای همکاری متقابل را تعیین کند.

اهمیت توجه به شرایط و نحوه پشتیبانی بعد از طراحی سایت

8. ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی

یک نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که وظیفه شرکت طراحی سایت تنها این نیست که یک قالب برای شما طراحی کرده و تحویلتان دهد. بلکه این شرکت باید در تمام مراحل قبل و بعد از بالا آمدن سایت کنار شما بوده و پشتیبانی کند. به این معنا که تا زمان اتمام قرارداد، هر زمان که مشکلی برای سایت پیش آمد برطرف کند. پس دقت کنید که شرکت مورد نظر حتما خدمات پشتیبانی سایت را به شما ارائه دهد. به این ترتیب که وب‌سایت را به صورت دائمی بررسی کرده و امکانات جدید را در آن ایجاد کند. همچنین در صورت نیاز به تغییر طراحی یا المان‌های مختلف، تغییرات مورد نظر را اعمال کرده و تمام تلاش خود را برای حفظ کیفیت و امنیت وب‌سایت شما انجام دهد.

9. ارائه سایر خدمات جانبی

طراحی سایت به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما در فضای آنلاین و کسب درآمد بیشتر باشد. پس این توصیه را جدی بگیرید که:

برای اینکه بتوانید در کسب و کار آنلاین خود به موفقیت برسید، بهتر است شرکت طراحی سایتی را انتخاب کنید که خدمات جانبی مانند سئو، تولید محتوا و طراحی گرافیک را هم به شما ارائه می‌دهد.

اگر طراحی وب‌سایت خود را به یک شرکت بسپارید و از گروه‌های دیگری برای بهینه‌سازی یا تولید محتوای آن استفاده کنید؛ ممکن است تبدیل به یک کلاف سر در گم شوید. زیرا هر گروهی ترفندهای خاص خود را برای طراحی یا بهینه‌سازی صفحات دارد. عدم هماهنگی در میان این گروه‌ها ممکن است به وب‌سایت شما ضربه بزند. پس بهتر است از همان ابتدا شرکتی را انتخاب کنید که در کنار خدمات طراحی سایت، خدمات تولید محتوا، طراحی گرافیک و سئو در اصفهان و یا هر شهر دیگر را هم به شما ارائه دهد.

در نهایت باید بگوییم …

در زمان انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت نخستین گام این است که اهداف و انتظارات خود را به طور دقیق مشخص کنید. زیرا ممکن است شرکتی را پیدا کنید که همه موارد گفته شده در این مقاله را داشته و از همه نظر همه چیز تمام باشد، اما نحوه پاسخگویی یا شیوه‌های کاری آن‌ها با سلیقه شما همخوانی نداشته باشد. بنابراین نمی‌توان یک شرکت را به طور مطلق به عنوان بهترین گروه طراحی سایت در اصفهان یا ایران معرفی کرد، زیرا در نهایت همه چیز به سلیقه، اهداف و انتظارات شما برمی‌گردد و ممکن است گروهی که از نظر شما بهترین است، از دید یک نفر دیگر چندان هم حرفه‌ای به نظر نرسد.

سوالات متداول (FAQ)

شما در قبال شرکت طراحی سایت چه وظایفی دارید؟

برای اینکه بتوانید یک همکاری موفقیت‌آمیز را با بهترین شرکت طراحی سایت داشته باشید، باید یک بیزنس پلن کامل نوشته و به همه سوالاتی که در این مقاله گفتیم، پاسخ دهید. به این ترتیب می‌توانید به خوبی ارزش‌ها و اهداف خود را برای شرکت شفاف کرده و به آن‌ها کمک کنید تا همواره در مسیر درست باقی بمانند. به علاوه باید هر زمان که اطلاعاتی از شما خواسته شد، به صورت کامل در اختیار متخصصان قرار دهید تا در نهایت به موفقیت برسید.

مراحل طراحی سایت در یک شرکت حرفه‌ای چیست؟

شرکت‌های حرفه‌ای طراحی وب‌سایت در ابتدا نیازهای شما را بررسی کرده و مشاوره را ارائه می‌دهند. پس از آن پروپوزال و پیش فاکتور را ارائه می‌دهند و بعد از رسیدن به توافق، قرارداد می‌بندند. حالا زمان بررسی مراحل و تکمیل آن‌ها به منظور برندسازی فرا رسیده است. پس از بررسی کردن رقبا، وب‌سایت شما وارد مرحله طراحی و آماده‌سازی خواهد شد. در نهایت شما باید وب‌سایت را بازنگری کنید و نظرات خود را مطرح نمایید. پس از تایید نهایی، آموزش استفاده از پنل سایت به شما ارائه می‌شود و می‌توانید تجارت آنلاین خود را استارت بزنید.

آیا استفاده از خدمات شرکت طراحی سایت بهتر از سپردن کار به یک شخص است؟

اشخاصی که به صورت فریلنسری کار طراحی سایت را انجام می‌دهند، معمولا تعهدات مشخصی در مقابل شما ندارند و حتی ممکن است که کار را به صورت کامل تحویل ندهند. بنابراین هرچند ممکن است که سپردن کار به یک شرکت طراحی سایت برایتان گران‌تر تمام شود، اما پیشنهاد می‌کنیم که از این مسیر بروید. زیرا راحت‌تر می‌توانید مشکلات موجود را پیگیری کنید و کار شما به صورت تخصصی‌تری پیگیری خواهد شد.

آیا شرکت‌هایی که در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند، بهترین گزینه‌ها هستند؟

هرچند گوگل می‌تواند به شما در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت کمک کند، اما نباید تنها به نتایج نمایش داده شده در آن اکتفا کنید. بلکه باید پس از بررسی نمونه کارها و صحبت با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمت، در این مورد تصمیم بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =