لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی سایت چیست؟

تصور کنید که مثل همیشه پشت صندوق فروشگاه خود نشسته‌اید و منتظر یک مشتری هستید تا از راه برسد و بالاخره پولی را به دخل شما واریز کند. حالا یک نفر از راه می‌رسد که یک اکسیر جادویی در دست دارد؛ اکسیری که تنها یک قطره از آن می‌تواند همه مشتریان را به سمت فروشگاه شما روانه کند. اکسیری به نام اینترنت و طراحی سایت!

طراحی سایت چیست؟ چه مراحلی دارد؟
راهنمای مطالعه

ما واقعا طراحی سایت چیست و چگونه می‌تواند فروشگاه سوت و کور شما را به یک مرکز خرید پررونق تبدیل کند؟ آیا هر وب‌سایتی چنین توانایی را در خود دارد؟ چگونه می‌توان وب‌سایتی ایجاد کرد که از همان ابتدا، مشتری شما را میخکوب کرده و او را برای همیشه وفادار به شما نگه دارد؟ در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم پاسخ همه این سوالات را به شما بدهیم. پس اگر

می‌خواهید کسب و کاری را راه‌اندازی کنید

به کسب و کار نوپای خود رونق ببخشید

یا با استفاده از طراحی سایت کسب درآمد کنید

تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی طراحی وب سایت و کاربردهای آن

طراحی وب چیست؟

اگر این عبارت را در گوگل جستجو کنید؛ احتمالا از تعریف‌های طولانی و بی‌پایانی که از طراحی سایت ارائه شده‌اند، گیج خواهید شد. اما ما در یک جمله طراحی سایت را برای شما تعریف می‌کنیم:

طراحی سایت مجموعه‌ای از ابزارها است که می‌توانند ظاهر ویترین اینترنتی شما را طراحی کنند و از موتورهای جستجو بخواهند که آن را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

با استفاده از این ابزارها می‌توانید:
1. گرافیک ویترین خود را طراحی کنید
2. کاربر خود را جذب کنید
3. با کاربر حرف بزنید و او را تشویق به خرید یا تعامل کنید
4. اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهید
5. با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها برای نمایش ویترین خود استفاده کنید.

معرفی ۳ پایه اصلی طراحی وب سایت

سه پایه طراحی وب‌ سایت را بشناسید!

هر وب‌سایتی که در فضای اینترنت مشاهده می‌کنید؛ بر روی سه پایه اصلی استوار شده است:

1. طراحان وب

طراحان وب درواقع گرافیست‌هایی هستند که ایده‌های شما را می‌گیرند. سایت‌های رقیب را بررسی می‌کنند و در نهایت مدلی را ارائه می‌دهند که ساختار کلی ویترین اینترنتی شما را نشان می‌دهد.

2. توسعه‌ دهندگان وب

توسعه‌دهندگان وب مترجمانی هستند که ماکت وب‌سایت شما را می‌گیرند و آن را با استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی برای موتورهای جستجو ترجمه می‌کنند. اگر شما یک توسعه‌ دهنده وب‌سایت هستید؛ بد نیست مقاله تگ و متا تگ های html ما را بخوانید؛ چون شگردهای صحبت با موتورهای جستجو را در این مقاله به شما آموزش داده‌ایم.

3. طراحان رابط کاربری یا UX

یک طراح رابط کاربری وظیفه دارد که وب‌ سایت را کاربرپسند کند و آن را در دل کاربر بنشاند. این طراحان با استفاده از مهارت‌های فنی و طراحی خود، تجربه خوبی را از حضور در وب‌ سایت برای کاربر شما به ارمغان می‌آورند.

چرا طراحی وب‌ سایت مهم است؟

چرا طراحی وب‌ سایت مهم است؟

احتمالا وقتی قیمت و تعرفه طراحی سایت را بررسی می‌کنید؛ به این نتیجه می‌رسید که شاید چندان هم نیازی به یک اکسیر کیمیاگری ندارید و همه این‌ها خرافات است. همین‌جا می‌خواهیم با شما اتمام‌ حجت کنیم! اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت قوی را ندارید؛ همین الان با دنیای تجارت خداحافظی کنید.

شاید با خودتان فکر کنید که نداشتن وب‌ سایت تا به حال هیچ کسب و کاری را نکشته است؛ اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. مصرف‌ کننده امروز به دنبال هلویی می‌گردد که به راحتی در گلو فرو رود! پس روی مبل می‌نشیند؛ در گوگل کالا یا خدمت مورد نظر خود را جستجو می‌کند و در نهایت آن را درب منزل یا هر جایی بخواهد تحویل خواهد گرفت! پس بدون شک اگر شما جزئی از این چرخه تامین نیاز نباشید؛ یک بازنده هستید.

البته اگر هنوز هم بابت اینکه هزینه طراحی سایت برای شما زیاد است نگران هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله ما درباره طریقه تعیین قیمت طراحی سایت را بخوانید تا این دنیا برایتان قدری روشن‌تر شود.

یک طراحی سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک طراحی سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم ویژگی‌های یک سایت خوب را به شما معرفی کنیم؛ باید بدانیم که منظور از سایت خوب چیست؟ یک وب‌سایت خوب، سایتی است که بازدیدکننده را به دنبال خود بکشاند و او را تشویق کند که به قسمت‌های مختلف سر بزند. این وب‌سایت زمانی تبدیل به عالی می‌شود که بازدیدکننده‌ها را تبدیل به مشتری کند و در نهایت درآمدی را برای صاحب کسب و کار به دنبال داشته باشد. اما اگر می‌خواهید یک سایت فوق‌العاده را بشناسید؛ باید بگوییم که در این صورت بازدیدکننده شما تبدیل به یک مشتری وفادار خواهد شد. کسی که همیشه شما را برای رفع نیاز خود انتخاب می‌کند و استفاده از برند شما را به دیگران هم پیشنهاد می‌دهد.

حال می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا هر سایتی می‌تواند آن اکسیری باشد که برند مسی شما را تبدیل به طلا می‌کند؟ خیر. شما باید از یک سری ترفندها برای تشخیص یک اکسیر خوب و باکیفیت استفاده کنید که ما در اینجا بایدها و نبایدهای یک سایت خوب را برای شما آورده‌ایم:

یک سایت خوب بایدیک سایت خوب نباید
پیشنهادهای محدود و واضحی به کاربر بدهدکاربر را سردرگم کند
متناسب با اندازه دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت، گوشی و لپ‌تاپ، تغییر اندازه دهدخشک و غیرقابل تغییر باشد
از تصاویر و متن‌هایی استفاده کند که به موضوع صفحه مرتبط هستندتصاویر شلوغ یا محتوای غیر مرتبط داشته باشد
از فونت‌های مناسب و با کنتراست بالا برای جلب نظر کاربر در قسمت‌های مختلف استفاده کنداز فونت‌های خیلی ریز و ناخوانا استفاده کند
در هر صفحه میان محتوا و تصاویر یک تعادل منطقی ایجاد کندبا محتوا یا تصاویر بیش از اندازه کاربر را خسته کند
ارتباط خوبی با برند داشته باشد و بتوان ردپای برند را در همه جای آن پیدا کردبه برند بی‌توجه باشد و آن را کم‌اهمیت جلوه دهد
لینک‌ها و دکمه‌های واضحی داشته باشدکاربر را ناچار کند که برای دسترسی به قسمت‌های مختلف، به دنبال راه یا دکمه بگردد
از محتوا و تصاویر منحصر به فرد استفاده کندحاوی محتوا یا تصاویر تکراری و کپی شده باشد

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =