لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا وردپرس در سئو تاثیرگذار است؟

وردپرس امروزه به یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای بسیار رایج برای طراحی سایت تبدیل شده است؛ اما سوال خیلی از صاحبان کسب و کار این است که آیا وردپرس در سئو تاثیرگذار است؟ در فرایند بهینه سازی سایت، کدنویسی بودن وبسایت بهتر است یا وردپرسی بودن آن؟ آیا سئو سایت وردپرسی آسانتر است؟ ما در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

آیا وردپرس در سئو تاثیرگذار است
راهنمای مطالعه

سئو وردپرس چیست؟

سئو در وردپرس فرایندی است که معمولا با استفاده از افزونه‌ها انجام می‌شود و همین موضوع می‌تواند به متخصصان سئو کمک کند تا راحتتر این مسیر را طی کنند. در سئو وردپرس معمولا افزونه‌ها یک چک لیست را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید در زمان بارگذاری محتوا‌ها، همه چیز را کنترل کنید؛ از سوی دیگر انجام کار‌هایی مانند نوایندکس کردن صفحات، تعریف سایت مپ، تعریف متا تگ‌های سئو و … با استفاده از افزونه سئو وردپرس ساده تر است و حالت گرافیکی‌تری دارد. اگر یک سایت وردپرسی دارید و می‌خواهید آن را به لینک یک برسانید، صفحه سئو در اصفهان را ببینید.

تاثیرات مثبت وردپرس در سئو سایت

تاثیرات مثبت وردپرس در سئو سایت با آژانس لاک پشت

در دنیای امروز بیش از 50 درصد سایت‌های جهان با استفاده از وردپرس ساخته شده اند؛ زیرا نه تنها سئو در وردپرس ، بلکه سایر قسمت‌های آن دارای رابط‌های گرافیکی ساده ای هستند که انجام کار‌های فنی را برای شما ساده تر می‌کنند. از مهمترین مزیت‌های وردپرس برای سئو سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریف چک لیست‌ها برای بررسی سئو داخلی محتوا
  • دارای ساختار فنی بسیار آسان و گرافیکی
  • دارای امکانات جانبی سازگار با موتور‌های جستجو و بهینه شده
  • وجود افزونه‌های حرفه ای برای کمک به ایندکس سریعتر صفحات، بهبود سرعت و امنیت و …
  • امکان مدیریت آسان همه جزییات وبسایت بدون نیاز به داشتن دانش کدنویسی

آیا وردپرسی یا کدنویسی بودن سایت بر روی سئو اثر دارد؟

یکی از سوالاتی که در ابتدای مسیر طراحی سایت برای افراد مطرح می‌شود، این است که وردپرس بودن یا کدنویسی بودن سایت چه تاثیری بر روی سئو خواهد داشت؟ باید بدانید که از دید گوگل و سایر موتور‌های جستجو، کدنویسی یا وردپرسی بودن سایت نمره مثبت یا منفی برای سئو نخواهد داشت و اساسا معیاری برای رتبه بندی نیست!

آیا وردپرسی یا کدنویسی بودن سایت بر روی سئو اثر دارد؟

در نتیجه فرقی نمی‌کند که شما برای مدیریت محتوای خود از چه سیستمی‌ استفاده کنید! در هر دو صورت نیاز است که کارشناس سئوی شما به اصول بهینه سازی سایت در هر پلتفرم آگاه باشد و بتواند سرعت، امنیت، قالب، ظاهر، فونت، تصاویر، لینک سازی و دیگر قسمت‌های سایت شما را به درستی بهینه سازی کند. به عبارت بهتر این سیستم مدیریت محتوا یا نوع طراحی سایت نیست که بر روی سئو سایت شما اثر دارد؛ بلکه مهارت کارشناس سئو در کار کردن با هریک از این پلتفرم‌هاست که می‌تواند شما را به لینک یک برساند. برای یادگیری سئو در وردپرس می‌توانید در دوره آموزش سئو در اصفهان شرکت کنید.

آیا سئو در وردپرس آسان تر است؟

آیا سئو در وردپرس آسان تر است؟

وجود افزونه‌ها و قالب‌های بهینه شده در وردپرس باعث شده که خیلی از افراد این تصور را داشته باشند که سئو در وردپرس آسانتر است. باید بگوییم که این حرف تا حد زیادی درست خواهد بود؛ زیرا امکانات زیادی را برای سئو در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مدیریت URL و آدرس صفحات
  • ریدایرکت کردن آسان صفحات
  • امکان مدیریت محتوای برچسب‌ها، برگه‌ها و نوشته‌ها
  • تعیین نوع دسترسی ربات‌های خزنده به محتوای صفحات
  • مدیریت کامل ساختار هر صفحه بدون نیاز به بررسی تک تک آن‌ها
  • لینک سازی داخلی بهینه شده و آسان
  • نوشتن توضیحات alt و بهینه سازی تصاویر

هرچند وردپرس تمامی‌ این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد، باید بدانید که گاهی اوقات سئو در وردپرس می‌تواند مضر باشد. برای مثال بسیاری از کارشناسان سئو تنها به سبز کردن چراغ یواست سئو یا دیگر افزونه‌ها اکتفا می‌کنند و کار دیگری برای سئو انجام نمی‌دهند. این کار در بسیاری از موارد نه تنها برای سئو سایت مفید نیست، بلکه می‌تواند به آن ضربه بزند. به همین دلیل سئو در وردپرس در صورتی آسانتر است که شما دقیقا باید بدانید چگونه از این امکانات به نفع خودتان استفاده کنید.

همچنین بخوانید: تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی

امکانات سئو در وردپرس

امکانات سئو در وردپرس با آژانس ایده لاک پشت

همانطور که گفتیم سئو در وردپرس امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • افزونه‌های سئو وردپرس

افزونه‌های سئو وردپرس مانند سواست سئو یا رنک مث از بهترین افزونه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا سئو داخلی و تکنیکال را با راحتی بیشتری انجام دهید. به این ترتیب دیگر برای انجام کار‌هایی مانند ریدایرکت کردن، تعریف متا تگ‌ها و تحقیق کلمات کلیدی نیازی به ابزار‌های دیگر نخواهید داشت.

  • سیستم‌های میزبانی باکیفیت

یکی دیگر از امکانات سئو در وردپرس مربوط به سیستم‌های میزبانی آن است که معمولا سرعت و امنیت خوبی را ارائه داده و حجم زیادی را با قیمت مناسب به شما عرضه می‌کنند. به این ترتیب با رشد سایت و بزرگتر شدن آن به مشکل برنمی‌خورید.

  • قالب‌های سایت

از دیگر امکانات سئو در وردپرس می‌توان به قالب‌های بهینه شده و زیبایی اشاره کرد که امکان طراحی سایت اختصاصی و با نیاز به کمترین کدنویسی را برای شما فراهم می‌کنند. البته باید دقت کنید که استفاده از قالب‌های آماده و دمو می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر منفی بگذارد و حتما باید کد‌های قالب بر اساس نیاز‌های سایت شما بهینه شده یا ظاهر بهبود یافته ای پیدا کنند.

  • افزونه‌های سایت

به جز افزونه‌های سئو وردپرس، افزونه‌های دیگری هم در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارند که مدیریت سایت را برای شما ساده تر می‌کنند؛ برای مثال می‌توانید از آن‌ها برای ایندکس سریعتر سایت یا بهبود سرعت لود استفاده کنید. البته نصب بیش از حد افزونه‌های وردپرس بر روی سئو سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

همچنین بخوانید: افزونه یواست سئو چیست

  • مرتب بودن متا تگ‌ها

یکی از امکانات سئو در وردپرس این است که شما برای پیدا کردن متا تگ‌ها و مدیریت آن‌ها نیازی به کدنویسی یا استفاده از افزونه‌های بیشتر ندارید. این سیستم مدیریت محتوا، انواع متا تگ‌ها را در قالب‌های گرافیکی به شما عرضه می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها عنوان سئو؛ متا دیسکریپشن، هدینگ‌ها و .. را تعریف کنید.

در نهایت باید بگوییم …

هرچند وردپرس به طور مستقیم بر روی سئو سایت تاثیرگذار نیست، اما استفاده از آن می‌تواند فرایند بهینه سازی سایت را تا حد زیادی برای شما ساده تر کند. با این حال باید دقت داشته باشید که این امکانات مانند چاقوی دو لبه هستند و تکیه کردن کامل به آن‌ها، می‌تواند برای سئو سایت مضر باشد. پس اگر هوشمندانه از امکانات سئو در وردپرس استفاده کنید، بدون شک تاثیرات مثبتی خواهید دید.

سوالات متداول

آیا وردپرسی یا کدنویسی بودن سایت بر روی سئو اثر دارد؟

خیر. این نحوه استفاده از امکانات هریک از این سایت‌هاست که موفقیت در سئو را تضمین می‌کند؛ به عبارت بهتر در هر دو صورت، نیاز به تخصص کافی برای سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد.

آیا برای سئو در وردپرس، حتما نیاز به افزونه داریم؟

خیر. افزونه‌ها تنها یک ابزار هستند که کار را برای شما ساده تر می‌کنند؛ اما شما می‌توانید بسته به تخصص خود در این زمینه، از روش‌های دیگری برای سئو سایت استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =