لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

11 نرم افزار طراحی وایرفریم

نرم افزار طراحی وایرفریم به شما کمک می‌کند تا بتوانید این فرایند را با سرعت بیشتری پیش ببرید و بتوانید راحت‌تر جزییات را پیاده‌سازی کنید. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم بهترین نرم افزارهای طراحی wireframe را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک طرح اولیه حرفه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسازید.

11 نرم افزار طراحی وایرفریم
راهنمای مطالعه

مزیت استفاده از نرم افزار طراحی وایرفریم چیست؟

برای طراحی wireframe می‌توانید از قلم و کاغذ استفاده کنید؛ اما این کار تنها در مراحل اولیه مفید خواهد بود و پس از آن نمی‌تواند هیچ فایده‌ای برای شما داشته باشد. به همین دلیل باید به سراغ ابزارهای دیجیتالی بروید که امکان اجرای جزییات دقیق‌تر را برای شما فراهم می‌کنند و در نهایت یک کار حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقاله ” وایرفریم چیست؟ چه کاربردی دارد؟ دلایل نیاز به آن ” مراجعه فرمایید.

با استفاده از این برنامه‌ها، زمان انجام کار به صورت قابل توجهی کمتر می‌شوند؛ زیرا خیلی از المان‌ها به صورت آماده وجود دارند و نیازی به طراحی ایده‌ها از صفر تا صد نیست. این نرم افزارها هم به صورت آفلاین و هم آنلاین در دسترس هستند و می‌توانند برای وایرفریم وب سایت یا اپلیکیشن مورد استفاده قرار بگیرند. از سوی دیگر کاربران سیستم‌عامل‌های مختلف برای دسترس به آن‌ها محدودیتی ندارند.

بهترین نرم افزارهای ساخت wireframe

در این بخش به معرفی 11 تا از بهترین نرم افزارهای طراحی وایر فریم می‌پردازیم که امکانات بسیار ویژه‌ای را در زمان طراحی در اختیار شما قرار می‌دهند.

1-      اسکچ Sketch

اسکچ را می‌توان ساده‌ترین نرم افزار طراحی وایرفریم بر اساس پیکسل دانست که در میان کاربران سیستم‌عامل مک محبوبیت زیادی دارد. این نرم افزار در سال 2010 ارائه شده و امکانات بسیار گسترده‌ای برای اجرای خدمات طراحی گرافیک دارد که آن را در ردیف نرم افزارهایی مانند فتوشاپ قرار می‌دهد. به علاوه قیمت بسیار مناسبی هم دارد که به یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن تبدیل شده است.

نرم افزار طراحی وایرفریم اسکچ sketch

برای خرید نرم افزار Sketch تنها کافی است یک بار هزینه کرده و در طولانی‌مدت از آن استفاده کنید. این برنامه به صورت اوپن سورس یا منبع باز طراحی شده است؛ در نتیجه اگر با کدنویسی آشنایی داشته باشید، می‌توانید یک پلاگین اختصاصی در sketchtoolbox برای خود بنویسید که انجام بسیاری از کارها را در طراحی wireframe وب سایت و اپلیکیشن برای شما ساده می‌کند. یکی از مزیت‌های اسکچ این است که امکان ذخیره همه صفحات در یک سند وجود دارد و دیگر نیازی نیست که فضای زیادی را صرف سیو کردن artboard های این برنامه کنید.

2-      آدوبی ایکس دی Adobe XD

نرم افزار طراحی وایرفریم ادوب اکس دی adobe xd

آدوبی ایکس دی یا Adobe Experience Design یک نرم افزار طراحی وایرفریم بسیار حرفه‌ای است که به طور جدی با اسکچ رقابت می‌کند. این برنامه که به عنوان پراجکت کامت هم شناخته می‌شود، نه تنها wireframe را برای شما طراحی می‌کند، بلکه برای طراحی کردن پروتوتایپ، موکاپ، رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX هم به کار می‌رود. با استفاده از امکانات Adobe XD می‌توانید به فتوشاپ و ایلاستریتور هم متصل شده و در صورت نیاز فایل‌هایتان را جابجا کنید. نکته مهم این است که شما می‌توانید به طور رایگان از این ابزار استفاده کنید و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

همچنین بخوانید: تفاوت طراحی UI و UX چیست؟

3-      بالزامیک Balsamiq

بالزامیک را می‌توانید به صورت پولی خریداری کنید؛ اما اگر می‌خواهید رابط کاربری این نرم افزار را ارزیابی کرده و سپس خرید خود را انجام دهید، پیشنهاد ما این است که به مدت یک ماه به صورت رایگان، از نسخه ابری آن استفاده کنید. بالزامیک می‌تواند در مراحل اولیه طراحی وایرفریم کمک زیادی به شما کند و نمونه‌های ساده یا low fidelity را اجرا کنید.

نرم افزار طراحی وایرفریم بالزامیک balsamiq

از این نرم افزار طراحی وایرفریم برای ساخت نسخه‌های حرفه‌ای طرح اولیه استفاده نمی‌شود و بیشتر برای افزایش سرعت روند کار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این برنامه دارای کتابخانه‌هایی است که عناصر مختلف را در خود جای داده‌اند و تنها می‌توانید با درگ و دراپ کردن آن‌ها، طرح اولیه خود را بسازید. همچنین می‌توانید از افزونه آن در گوگل درایو هم استفاده کرده و در زمان پرزنت کردن طرح‌ها یا جلسات اولیه با کارفرما، از آن برای اجرای سریع ایده‌ها کمک بگیرید.

4-      فیگما Figma

نرم افزار طراحی وایرفریم فیگما figma

فیگما یک نرم افزار طراحی وایرفریم قدرتمند است که برای سیستم‌عامل‌های مختلف مانند لینوکس، مک، ویندوز، اندروید و IOS کار می‌کند. این نرم افزار قابلیت کار به صورت آفلاین را دارد و انواع ویرایشگرهای گرافیکی برداری و ابزارهای ساخت طرح‌های گرافیکی را می‌توانید در آن پیدا کنید. در صورتی که یک گروه طراحی گرافیک هستید و با همفکری هم wireframe را طراحی می‌کنید، نرم افزار فیگما گزینه‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

5-      پرینسیپل Principle

نرم افزار طراحی وایرفریم پرینسیپل principle

پرینسیپل هم برای طراحی انیمیشن به کار می‌رود و هم به عنوان نرم افزار طراحی وایرفریم شناخته میشود. در صورتی که از سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید باید بدانید که principle گزینه‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ زیرا با صفحات رتینا سازگاری دارد. رابط کاربری هوشمند این برنامه باعث شده تا شما بتوانید به سادگی ابعاد و اندازه طرح‌های خود را تغییر داده و یک انیمیشن هم از جنبه‌های مختلف طرح ارائه شده، به مشتری بدهید.

همچنین بخوانید: نکات مهم در طراحی صفحه اول سایت

6-      میسن Mason

نرم افزار طراحی وایرفریم میسن mason

یکی از نرم افزارهای ساده برای طراحی wireframe میسن نام دارد که به طور تخصصی در این زمینه کار می‌کند. یکی از مزیت‌های نرم افزار میسن این است که پیکسل‌های دریافتی و خروجی در آن به خوبی منطبق می‌شوند و کار با آن هم بسیار ساده است. در نتیجه یادگیری آن زمان بسیار کمی از شما خواهد گرفت. همچنین می‌توانید طرح‌های ذهنی خود را در سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین حالت ممکن اجرا کنید.

7-      یو ایکس پین UX pin

نرم افزار طراحی وایرفریم یو اکس پن uxpin

اگر به صورت گروهی کار طراحی خود را پیش می‌برید، یو ایکس پین هم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این نرم افزار با سایر ابزارها مانند جیرا، اسکچ و اسلک به خوبی جفت میشود و می‌تواند در طراحی wireframe، از امکانات آن‌ها هم استفاده کند.

8-      موک آپز Moqups

نرم افزار طراحی وایرفریم موکاپز moqups

موک آپز در واقع یک نوع اپلیکیشن است که بر اساس html5 توسعه پیدا کرده و به صورت تحت وب مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه شما می‌توانید فایل‌های خود را در گوگل درایو و دراپ باکس ذخیره کنید. این نرم افزار ساخت وایرفریم در دسته برنامه‌های ویژوال قرار می‌گیرد و رابط کاربری ساده‌ای دارد. همچنین این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته و ابزارهای سفارشی‌سازی گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. موک آپز دارای شابلون‌های اختصاصی است که امکان ساخت نمودارهای مختلفی را برایتان فراهم می‌کند؛ اما تنها بر روی سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کند.

9-      وایرفریم سی سی Wireframe.cc

نرم افزار طراحی وایرفریم وایرفریم سی سی wireframe.cc

وایرفریم سی سی یک نرم افزار طراحی wireframe برای کسانی است که با نرم افزارهای تحت وب راحت‌تر هستند و کاربری بسیار ساده‌ای دارد. در صورتی که نیاز دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی خود را به نتیجه برسانید، پیشنهاد ما به شما استفاده از ابزار wireframe.cc در مرورگرتان است. به این ترتیب هر زمان که دسترسی به اینترنت داشته باشید، می‌توانید ایده‌های خود را توسعه داده و پیاده‌سازی کنید. در نتیجه با استفاده از وایرفریم سی سی دیگر محدود به یک سیستم‌عامل خاص یا لپ‌تاپ و کامپیوتر نخواهید شد.

10-  ماک فلو Mockflow

نرم افزار طراحی وایرفریم ماک فالو mockflow

اگر به دنبال ابزاری می‌گردید که هم به صورت آنلاین و هم به شکل آفلاین کار کند، MockFlow می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته نسخه آنلاین این نرم افزار طراحی وایرفریم امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید هر آیکون، دکمه یا تصویری را که نیاز داشته باشید، در این برنامه پیدا کنید. همچنین با ماک فلو 25 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری هم در اختیار خواهید داشت که امکان کار کردن در گروه‌های حداکثر 5 نفره را برای شما فراهم می‌کند.

11-  ویزیو Visio

نرم افزار طراحی وایرفریم ویزیو visio

یکی از ابزارهای دیاگرامی که امکانات ساخت وایرفریم را در اختیار شما قرار می‌دهد، Visio نام دارد. این ابزار توسط مایکروسافت توسعه داده شده و کتابخانه غنی از انواع شکل‌های هندسی، سمبل‌ها و کانکتورها دارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید وایرفریم low fidelity را طراحی کنید، می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. ویزیو به طور خودکار با نرم افزارهای آفیس بر روی سیستم نصب میشود؛ اما امکان نصب جداگانه آن هم وجود دارد.

در نهایت باید بگوییم …

یادگیری یک یا چند نرم افزار طراحی وایرفریم و کار با آن‌ها باعث می شود که شما روز به روز در کار خود حرفه‌ای‌تر شده و بتوانید در زمان کمتری ایده‌هایتان را به اجرا درآورید. به علاوه بازدهی کار را هم برای شما افزایش خواهد داد. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین نرم افزارها برای طراحی wireframe پرداختیم که شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود یکی را انتخاب کنید.

سوالات متداول (FAQ)

در نرم افزار طراحی وایرفریم نیاز به ساخت المان‌های اولیه داریم؟

خیر. هر کدام از نرم افزارهای طراحی wireframe کیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که تنها نیاز به چیدمان آن‌ها در کنار هم دارید. در نتیجه نیاز نیست که صفر تا صد کار را خودتان انجام دهید.

آیا با استفاده از نرم افزارها، می‌توان کاغذ و قلم را به طور کامل کنار گذاشت؟

خیر. شما به عنوان یک طراح همواره به کاغذ و قلم نیاز دارید. نرم افزارهای طراحی wireframe زمانی استفاده می‌شوند که شما به یک نتیجه‌گیری اولیه از ایده ذهنی خود رسیده باشید و بخواهید آن را به شکل دیجیتالی درآورید تا شمای کلی کار را ببینید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =