لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

8 نکته مهم در طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت

تبلیغات می‌توانند تا حد زیادی در پیشرفت و رشد کسب و کار شما اثرگذار باشند. در فضای وب روش‌های مختلفی از تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری و … اشاره کنیم. تبلیغات بنری یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی بوده که هزینه مقرون به صرفه‌ای داشته و نرخ تبدیل آن تا حد زیادی بالاست.

برای اینکه بتوانید بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود به صورت اصولی طراحی کنید، لازم است به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید. در ادامه این محتوا با آژانس ایده لاک پشت همراه باشید تا مهم‌ترین نکات را به شما ارائه دهیم.

8 نکته مهم در طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت
راهنمای مطالعه

طراحی بنر وب سایت چیست؟

طراحی بنر را می‌توانیم به نوعی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای بازاریابی معرفی کنیم که در تجارت الکترونیک و نوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنرهای تبلیغاتی، تصاویر مختلف و متنوعی هستند که در صفحات وب سایت جایگذاری شده و می‌توانند یک محصول یا برند را به بهترین نحو ممکن نمایش دهند. این بنرها معمولا تصاویر دارای لینک به صفحه مورد نظر هستند و می‌توانند نرخ تبدیل بسیار بالایی را به همراه داشته باشند.

طراحی بنر وب سایت چیست؟

استفاده از بنر تبلیغاتی هم در سایت‌های دیگر امکان‌پذیر است و هم می‌تواند به عنوان اطلاعیه در همه صفحات سایت خود شرکت قرار بگیرد. برای اینکه خیالتان از بابت طراحی این بخش مهم راحت باشد، می‌توانید سفارش طراحی بنر سایت را در لاک پشت ثبت کنید.

نکات مهم طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت

برای اینکه بتوانید بهترین، بیشترین و بهینه‌ترین استفاده را از بنر تبلیغاتی ببرید، لازم است تا درباره نکات مهم در این راستا، اطلاعات کاملی داشته باشید. بر این اساس در این بخش از محتوا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی کامل این نکات بپردازیم.

نکات مهم طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت

1- استفاده از اندازه های استاندارد

انتخاب سایز تا حد زیادی به فضای تبلیغاتی سایت ناشر بنر وابسته است. از این رو لازم است شما در این زمینه دقت زیادی داشته باشید و یک ابعاد اصولی و استاندارد انتخاب کنید. بر اساس تجربه، می‌توانیم اندازه‌های زیر را به عنوان بهترین و مفیدترین ابعاد معرفی کنیم که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • 120 در 600 پیکسل عمودی
  • 468 در 60 پیکسل افقی
  • 728 در 90 پیکسل افقی
  • 300 در 250 پیکسل افقی
  • 70 در 250 پیکسل افقی
  • 300 در 100 پیکسل افقی

2- حفظ سلسله مراتب در طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت

یکی دیگر از نکاتی که برای طراحی بنر تبلیغاتی سایت تا حد زیادی کمک کننده بوده، حفظ و رعایت سلسله مراتب در زمان طراحی بنر تبلیغاتی است. بنرها باید به گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند اطلاعات و آگاهی بیشتر به مخاطب داده و او را برای بازدید از سایت هدایت کنند. بر این اساس باید چند مولفه اصلی در این بنرها به ترتیب رعایت شوند که عبارتند از:

حفظ سلسله مراتب در طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت

  • لوگوی شرکت یا برند
  • گزارش ارزش که شامل پیشنهادها و قیمت‌های جذاب هستند
  • عبارت‌های ترغیب کننده مانند 50 درصد تخفیف یا مدت زمان محدود
  • CTA یا فرخوان اقدام که متن یا دکمه ای برای هدایت کاربر به صفحه مورد نظر است

نکته مهم: عبارت های ترغیب کننده را باید جایی در بنر قرار دهید که در اولین نگاه دیده شده و کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.

3- استفاده بهینه از دکمه ها

یکی دیگر از نکات مهم طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت، استفاده درست و بهینه از دکمه‌هاست. شما باید از دکمه‌ها با یک کال تو اکشن مناسب استفاده کنید که بتوانند نرخ کلیک بالایی بگیرند. در واقع دکمه‌ها با سایر بخش‌های بنر طراحی شده و محتوای موجود، باید بیشترین میزان سازگاری را داشته باشند. اگر می‌خواهید بدانید CTA چیست می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

4- رعایت سادگی در طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت

همواره در طراحی بنر برای سایت به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که زیبایی در سادگی است! شما با سادگی و جذابیت، می‌توانید توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

بر خلاف باور بسیاری از کاربران، بنرهای تبلیغاتی شلوغ، نمی‌توانند توجه را به سمت خود کشیده و بازدهی مطلوبی داشته باشند. یک بنر تبلیغاتی، فرصت زیادی برای نتیجه‌گیری نداشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید مخاطب را به سمت کلیک و مشاهده بیشتر بکشاند؛ از این رو توصیه می‌کنیم از تصاویر واضح، گیرا و باکیفیت در این راستا استفاده کنید.

5- انتخاب متن مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی سایت

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی بنر برای تبلیغات سایت، متن آن است. متن انتخاب شده باید به گونه‌ای باشد که در یک نگاه به صورت کامل خوانده شود. اندازه متن و فونت عنوان اصلی باید حتما با بقیه بخش‌های متن متفاوت باشد. همچنین متن نیاز به چند سایز کوچک‌تر دارد تا تاثیرگذاری بیشتری را به همراه داشته باشد.

انتخاب متن مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی سایت

در بهترین حالت توصیه می‌کنیم متن تبلیغ، چهار خط یا کمتر باشد. استفاده از فونت زیر 10 و همچنین قرار دادن جزئیات مختلف مانند آدرس، شماره تلفن، آدرس شبکه‌های اجتماعی و … از اشتباهاتی هستند که در طراحی متن بنر ممکن است انجام شوند.

6- استفاده از تصاویر متحرک

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید جذابیت بنر طراحی شده را ارتقا دهید، به کار بردن تصاویر متحرک است. برای اینکه این تصاویر بیشترین میزان اثرگذاری را داشته باشند، نباید پیام اصلی تبلیغات را منحرف کنند. توصیه می‌کنیم از انیمیشن‌های ساده و کوتاه در محدوده 15 ثانیه استفاده کنید که بیشتر از 3 بار پخش نشوند. آخرین تصویری که نمایش داده می‌شود باید فراخوان یا دعوت به سایت باشد.

7- ایجاد حس فوریت در کاربر

بنر تبلیغاتی برای کسب و کار باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند حس ضرورت و اورژانسی بودن را به مخاطب خود نشان دهد. پیام‌هایی حاوی محدودیت زمانی، محدودیت کالایی، محدودیت در امتیاز و … حس عقب ماندن از دیگران را به کاربران القا کرده و باعث می‌شوند تا سریعا واکنش مثبت نشان دهد.

8- رعایت اصول روانشناسی رنگ‌ ها در طراحی بنر تبلیغاتی

به هیچ عنوان در طراحی بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود، اثرگذاری رنگ‌ها را نادیده نگیرید. بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، هر رنگ پیام خاصی را منتقل کرده و نشان‌دهنده یک حس یا موضوع منحصر به فرد است.

رعایت اصول روانشناسی رنگ‌ ها در طراحی بنر تبلیغاتی

در واقع باید بگوییم رنگ اولین فاکتوری است که می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند، بر این اساس باید به صورت کاملا مهندسی شده انتخاب شود. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نقش رنگ ها در طراحی لوگو و المان‌های گرافیکی مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

در نهایت باید بگوییم …

یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی که این روزها تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی برای سایت است. شما با طراحی یک بنر اصلی و جذاب و قرار دادن لینک صفحه ورود در آن، می‌توانید نرخ تبدیل و بازدید سایت خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی نکات مهم بنر تبلیغاتی برای سایت پرداختیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین و جذاب‌ترین مدل بنر را برای سایت خود طراحی کنید. برای طراحی یک بنر بسیار خوب با رعایت همه این نکات، با لاک پشت تماس بگیرید.

سوالات متداول

متن مناسب برای طراحی بنر باید به چه صورتی باشد؟

متن مناسب نباید با اندازه فونت کمتر از 10 نوشته شود و بیشتر از 4 خط باشد. عنوان متن باید فونت و اندازه متفاوتی داشته باشد تا توجه را به خود جلب کند.

تصاویر متحرک در طراحی بنر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

تصاویر متحرک استفاده شده نباید بیشتر از 15 ثانیه باشند و یا بیشتر از 3 بار پخش شوند. تصویر تمام‌کننده آن‌ها باید فراخوان به وب‌سایت را نشان دهد.

به این مقاله امتیاز دهید.

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =