لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وردپرس یا جوملا

وردپرس یا جوملا؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که باید قبل از طراحی سایت به پاسخ آن برسید. زیرا سیستم‌های مدیریت محتوای مختلفی در جهان وجود دارند که هریک امکانات خاصی را به شما ارائه می‌دهند و شیوه مدیریت متفاوتی دارند. در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که وردپرس یا جوملا؟ کدام بهتر است؟ و همه مزایا و معایب آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

وردپرس یا جوملا کدام یک cms بهتری است
راهنمای مطالعه

بررسی تفاوت وردپرس با جوملا

برای اینکه بتوانید بهترین CMS را از میان وردپرس یا جوملا انتخاب کنید، نیاز است که از تفاوت‌های آن‌ها اطلاع داشته باشید. مهمترین تفاوت‌های وردپرس و جوملا عبارتند از:

1- راحتی در نصب و شروع کار

یکی از مزیت‌های بزرگ وردپرس در مقابل جوملا، راحتی در نصب آن است. شما می‌توانید به راحتی و در عرض چند دقیقه، وردپرس را نصب کنید؛ حتی بسیاری از سرویس‌های هاستینگ در ایران هستند که امکان نصب این سیستم مدیریت محتوا را با یک کلیک فراهم کرده‌اند. این در حالی است که نصب جوملا نیاز به صرف زمان زیادی دارد و معمولا دشوار است؛ البته شرکت‌های هاستینگی وجود دارند که امکان نصب با یک دکمه را برای شما فراهم کنند، اما تعداد آن‌ها محدود است.

2- مقایسه مدیریت پنل وردپرس و جوملا

یک معیار مهم دیگر برای پاسخ به سوال وردپرس یا جوملا کدام بهتر است، راحتی کار با پنل مدیریت آن‌ها است. یکی از مزیت‌های وردپرس این است که شما می‌توانید به سادگی و با دیدن یک آموزش چند دقیقه ای، پنل وردپرس را مدیریت کرده و در آن محتوا بارگذاری کنید. در نتیجه نیازی نیست که کدنویسی انجام دهید یا اینکه کسی را برای این کار استخدام کنید. اما مدیریت پنل جمولا قدری دشوارتر است و یادگیری آن نیاز به زمان بیشتری دارد؛ به همین دلیل ممکن است ناچار شوید برای محتواگذاری یا ایجاد تغییرات، شخص دیگری را استخدام کنید.

3- کدام یک امن ترند؟ وردپرس یا جوملا

یکی دیگر از معیارهای انتخاب میان وردپرس یا جوملا، امنیت داشتن در برابر هکرها است؛ از آنجا که تعداد کاربران وردپرس بیشتر است، افراد بیشتری به دنبال هک کردن آن هستند. به همین دلیل بیشتر در معرض خطر است و شما باید به طور دائمی امنیت وبسایت خود را رصد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله آیا وردپرس امن است را مطالعه کنید. اما افزونه‌هایی برای بهبود امنیت سایت وردپرس وجود دارند که به طور دائمی آپدیت شده و می‌توانند ایمنی وبسایت شما را تضمین کنند.

مقایسه امنیت وردپرس و جوملا

با این حال پیچیده و تخصصی بودن ساختار جوملا باعث شده که از نظر امنیت رتبه بهتری داشته باشد. زیرا این پلتفرم دارای ویژگی‌هایی مانند ارسال داده‌ها در پروتکل SSL است و برای فعالسازی این گزینه، نیازی به افزونه ندارد. همچنین به طور پیشفرض، احراز هویت دو عاملی در جوملا فعال شده که باعث می‌شود از دید امنیتی، نسبت به وردپرس گزینه بهتری باشد. شما می‌توانید برای بالا بردن امنیت سایت وردپرس از خدمات ما در لاک پشت استفاده کنید.

4- وردپرس یا جوملا از نظر سئو

یکی دیگر از موارد مهم در پاسخ به سوال وردپرس یا جوملا کدام بهتر است؟ نگاه تخصصی به این دو پلتفرم از دید سئو و بهینه سازی سایت است. جوملا به طور پیشفرض ویژگی‌هایی مانند کلمه‌های کلیدی مرتبط با هر محتوا و متا دیسکریپشن را به شما ارائه می‌دهد؛ این در حالی است که برای داشتن این مشخصات در وردپرس، نیاز دارید از افزونه‌هایی مانند yoast seo استفاده کنید. البته از دید کلی، وجود یا عدم وجود این قابلیت تاثیری بر روی سئو سایت شما ندارد؛ اما می‌تواند به یک ابزار مفید در سئو تبدیل شود.

در مجموع می‌توان گفت که سئو سایت وردپرسی به دلیل رابط کاربری ساده‌تری که دارد، راحت‌تر است؛ زیرا نیازی به کدنویسی یا انجام کارهای پیچیده ندارد و خودتان هم با داشتن دانش سئو، می‌توانید این کار را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما را با عنوان آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم بخوانید.

5- قابلیت سفارشی سازی وردپرس یا جوملا

برای اینکه بدانیم وردپرس بهتر است یا جوملا باید قابلیت سفارشی سازی آن‌ها را بررسی کنیم؛ در هر دو مورد، شما افزونه‌هایی در اختیار دارید که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. اما نکته مهم اینجا است که تنوع پلاگین‌ها در wordpress بیشتر بوده و تغییر دادن کدهای آن‌ها هم ساده‌تر است. با این حال برای ایجاد توابع پیشرفته مانند فروم‌های گفتگو یا پنل‌های عضویت، جوملا گزینه بهتری از وردپرس است و برای سایت‌های حرفه ای پیشنهاد می‌شود. اما در موارد ساده مانند طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان، وردپرس بهتر است و امکان اضافه کردن محصولات را در زمان کوتاه‌تری فراهم می‌کند.

6- وردپرس یا جوملا از نظر تنوع در قالب

در صورتی که ظاهر سایت برایتان اهمیت زیادی دارد و می‌خواهید بهترین گزینه را از بین تعداد بیشتری قالب انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بین وردپرس یا جوملا به سراغ گزینه اول بروید. قالب‌های وردپرس تنوع بسیار زیادی دارند؛ از سوی دیگر اگر طراحی وبسایت خود را به یک شرکت حرفه ای طراحی سایت بسپارید، می‌تواند به سادگی قالب را برای شما شخصی سازی کرده و یک سایت منحصر به فرد را برایتان ایجاد کند. اما در جوملا، انتخاب شما محدودتر بوده و افراد کمتری وجود دارند که می‌توانند قالب را سفارشی سازی کنند.

7- قیمت وردپرس بهتر است یا جوملا؟

برای پاسخگویی به سوال وردپرس یا جوملا کدام بهتر است باید به قیمت توجه ویژه ای شود؛ زیرا تعرفه طراحی سایت برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و به عنوان یک معیار اصلی است.

مقایسه وردپرس و جوملا از نظر قیمت

از آنجا که قالب‌ها و دموهای سایت‌های وردپرسی تنوع بسیار زیادی دارند، شما می‌توانید با قیمت‌های بسیار کم، یک سایت وردپرسی را بالا بیاورید. اما محدود بودن گزینه‌های پیشنهادی جوملا و کم بودن متخصص‌های این CMS، باعث شده که هزینه طراحی وبسایت با استفاده از این پلتفرم هم افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که از دید قیمتی، طراحی سایت وردپرسی برای شما بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود؛ شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت طراحی سایت با وردپرس بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

8- طراحی سایت چند زبانه با وردپرس یا جوملا

امروزه به دلیل اینکه بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد دلاری هستند، تمایل دارند که مشتریان خارجی را جلب کنند؛ به همین دلیل نیاز به طراحی سایت چند زبانه خواهند داشت. در این مورد، باید بدانید که جوملا قابلیت چند زبانه کردن را به صورت پیشفرض در خود دارد؛ اما فعالسازی آن بسیار دشوار است و حتما باید به سراغ کسی بروید که چندین سال در این زمینه فعالیت می‌کند. در مقابل، چند زبانه کردن وردپرس با افزونه‌ها انجام می‌شود که فعالسازی آن‌ها هم راحت‌تر است؛ اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای بهبود سرعت سایت خود، به سراغ افزونه‌ها نروند و از جوملا استفاده کنند.

بالاخره وردپرس بهتر است یا جوملا؟

با همه این اوصاف نمی‌توان به طور قطع مشخص کرد که وردپرس بهتر است یا جوملا؟ زیرا پاسخ دادن به این سوال بستگی به نیازها و اهداف شما دارد و بودجه هم تعیین کننده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری به صفحه طراحی سایت در اصفهان مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این صورت می‌توانند با استفاده از دانش تخصصی خود، به شما بگویند که کدام CMS برای رسیدن به هدف شما بهترین گزینه خواهد بود؟

سوالات متداول (FAQ)

طراحی سایت با جوملا زمان کمتری می‌برد یا با وردپرس؟

در صورتی که طراحی وب سایت را به یک شرکت حرفه ای بسپارید، می‌تواند طراحی سایت را درمدت کوتاهی برای شما انجام دهد؛ اما به دلیل تنوع بیشتر و در دسترس‌تر بودن وردپرس، زمان موردنیاز برای طراحی وب سایت با وردپرس کمتر است. در این زمینه می‌توانید مقاله طراحی سایت چقدر طول می کشد را مطالعه کنید.

سرعت سایت وردپرس بهتر است یا جوملا؟

سرعت سایت به طور کلی بستگی به شیوه کدنویسی و افزونه‌های نصب شده دارد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که کدام یک از ای پلتفرم‌ها از دید سرعت سایت بهتر است. در صورتی که یک سایت وردپرسی دارید، می‌توانید برای بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس با ما تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =