لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه یک سایت معتبر بسازیم؟ معرفی نماد های اعتماد سایت

چگونه یک سایت معتبر بسازیم؟ این سوالی است که همه کارفرمایان باید قبل از اینکه اقدام به طراحی سایت کنند، از خود بپرسند. زیرا هر روزه تعداد بسیار زیادی سایت طراحی می‌شوند و راه‌های مختلفی برای بررسی اعتبار یک سایت وجود دارد. ما در این مقاله از لاک پشت می‌خواهیم نماد های سایت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید پس از طراحی وبسایت، با دریافت آن‌ها، اعتبار خود را به مخاطب نشان دهید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی نماد های اعتماد وبسایت | چگونه یک وبسایت معتبر بسازیم
راهنمای مطالعه

نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد

یکی از مهمترین نماد های سایت برای نشان دادن اعتبار آن، نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد است. به عبارت بهتر امروزه بسیاری از افراد برای اعتبار سنجی فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای کار، وجود یا عدم وجود این نماد را در فوتر سایت بررسی می‌کنند.

نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد | گروه لاک پشت

داشتن اینماد نشان می‌دهد که سایت شما توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک تایید شده و در نتیجه از اعتبار خوبی برخوردار است. به همین دلیل گام بعدی پس از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان اقدام برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک است. اگر با مراحل دریافت اینماد آشنایی ندارید؛ مقاله آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی را مطالعه کنید.

نماد ساماندهی یا نشان ملی ثبت سامانه های دیجیتال

اگر می‌خواهید پاسخ سوال چگونه یک سایت معتبر بسازیم را بدانیم، باید بگوییم که نیاز به نماد ساماندهی دارید. این گزینه از نماد های سایت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود و نشان می‌دهد که محتوای وبسایت شما کاملا بر اساس قوانین مربوط به آن است. با داشتن نماد ساماندهی، نه تنها می‌توانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید؛ بلکه در صورت انتشار سهوی یا خرابکارانه محتواهای خلاف مقررات، یک هشدار امنیتی برای شما ارسال خواهد شد.

نماد ساماندهی یا نشان ملی ثبت سامانه های دیجیتال | آژانس لاک پشت

البته مشکل اصلی در دریافت نماد ساماندهی، زمانبر بودن آن است که باعث شده بسیاری از وبسایت‌ها اصلا به دنبال آن نروند؛ اما اگر می‌خواهید یک وبسایت معتبر بسازید، باید نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال را دریافت کنید. باید بدانید که نماد ساماندهی، به عنوان نماد شامد یا شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال هم شناخته می‌شود و برای هر نوع فعالیتی در فضای مجازی لازم است.

نماد سرآمد

یکی دیگر از نماد های سایت که برای سنجش اعتبار، بسیار اهمیت دارد، نماد سرآمد یا مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی است. نماد سرآمد را می‌توان جایگزینی برای نماد ساماندهی دانست و بیشتر در وبسایت‌هایی استفاده می‌شود که خدمات دیجیتال یا نرم افزارها را ارائه می‌دهند.

مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور | آژانس لاک پشت

پس برای پاسخ به سوال چگونه یک سایت معتبر بسازیم یکی از نمادهای بسیار مهم، سرآمد است که نشان می‌دهد فعالیت شما قانونی است. با داشتن این نماد می‌توانید به راحتی کارمندان خود را بیمه کرده و بر اساس قوانین وزارت کار فعالیت کنید. همچنین در صورتی که یک قرارداد به پیگردهای قانونی کشیده شود، با داشتن این نماد می‌توانید به طور رسمی از کسب و کار خود دفاع کنید.

گواهی SSL، راه امن انتقال اطلاعات و داده ها

یکی از گام‌های اول برای پاسخ به سوال چگونه یک سایت معتبر بسازیم این است که به دنبال دریافت گواهی SSL بروید. این گواهی که مخفف عبارت Secure Sockets Layer است، یک پروتکل امنیتی را نشان می‌دهد که در سرور ایجاد شده و می‌توان تراکنش‌های مالی مرورگر را امن کند.

گواهی SSL، راه امن انتقال اطلاعات و داده ها | آژانس لاک پشت

به عبارت بهتر هر اطلاعاتی که در میان مرورگر و وب سرور منتقل شود، با این پروتکل ایمن نگه داشته می‌شود؛ در نتیجه مشتریان شما با خیال راحت می‌توانند اطلاعات بانکی خود را در سایت شما وارد کنند. برای فعالسازی گواهی SSL و انجام دیگر خدمات امنیتی، می‌توانید از خدمات افزایش امنیت سایت  گروه لاک پشت استفاده کنید.

نماد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

یکی دیگر از نماد های سایت که نشاندهنده اعتبار بالای آن است، مجوز یا نماد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی است که برای گرفتن آن نیاز به داشتن کد اقتصادی و پروانه کسب دارید.

برای دریافت این نماد باید به وبسایت ecunion.ir مراجعه کنید و مراحل دریافت نماد اتحادیه کشوری را بر اساس راهنمای درج شده در سایت پشت سر بگذارید.

نماد انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی

داشتن نماد سرآمد می‌توانید برای اعتبارسنجی کسب و کار اینترنتی شما کافی باشد، اما اگر به دلیل ماهیت تجارت خود، نتوانستید این نماد را دریافت کنید، به سراغ مجوز انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی بروید.

نماد انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی | آژانس لاک پشت

برای این کار باید وارد وبسایت eanjoman.ir شوید و پس از طی کردن مراحل موردنیاز، این نماد را دریافت کنید.

در نهایت باید بگوییم …

بسیاری از کارفرمایان قبل از شروع فرایند طراحی سایت در تهران از ما می‌پرسند که چگونه می‌توانیم یک سایت معتبر بسازیم؟ در این مقاله تلاش کردیم تا کلیه مجوزها و نمادهایی را که برای داشتن یک سایت معتبر و جلب اعتماد مخاطب به آن نیاز دارید، با شما در میان بگذاریم. باید بدانید که بدون داشتن این مجوزها هم می‌توانید از طریق سایت فعالیت کنید؛ اما به دلیل آگاهی که مخاطبان از روش‌های اعتبارسنجی سایت دارند، نباید توقع فروش داشته باشید.

سوالات متداول (FAQ)

گرفتن نماد های سایت چقدر زمان نیاز دارد؟

بسته به سامانه و سازمان ارائه دهنده این نماد، ممکن است پروسه دریافت نماد های سایت از 1 روز تا 6 ماه طول بکشد. اما توصیه ما این است که پس از کامل شدن وبسایت، بلافاصله برای دریافت این نمادها اقدام کنید تا هرچه سریعتر بتوانید فعالیتتان را به عنوان یک وب سایت معتبر کلید بزنید

آیا دریافت نماد های سایت کمکی به برندینگ می‌کند؟

بله. در صورتی که شما توسط مخاطبان به عنوان یک فروشگاه یا وبسایت معتبر شناخته شوید، افراد بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه فروشتان هم افزایش پیدا می‌کند.

کدام یک از نماد های سایت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟

بسته به نوع فعالیت شما، میزان اهمیت این نمادها متفاوت خواهد بود. برای مثال اینماد برای فروشگاه‌های اینترنتی بسیار اهمیت دارد و کسانی که خدمات دیجیتال ارائه می‌دهند، باید نماد ساماندهی را داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شش =