لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

محتوای همیشه سبز

ما در طول عمر خود کتاب‌ها و مقالات زیادی را می‌خوانیم و فیلم‌های زیادی را تماشا می‌کنیم. در این میان، مجموعه‌ای از مطالب و اطلاعات از طریق این محتواهای متنی و تصویری به ما منتقل می‌شوند. این اطلاعات می‌توانند مانند قیمت روز طلا و دلار دارای تاریخ انقضای خاصی باشند و به‌صورت ساعتی یا روزانه ارزش خود را از دست بدهند یا اینکه اعتباری دائمی داشته باشند؛ مانند یک نظریه علمی که مبنای تحقیقات قرارگرفته‌اند. در ادامه با ویژگی های محتوای همیشه سبز و تکنیک های نوشتن آن آشنا می شویم.

جادو محتوای همیشه سبز در رسیدن به موفقیت
راهنمای مطالعه

جادوی محتوای همیشه سبز

دنیای تولید محتوا، طیف گسترده‌ای از مطالب و اطلاعات با تاریخ انقضاهای متفاوت را شامل می‌شود. برخی از اطلاعات به‌ عنوان محتوای همیشه‌ سبز شناخته می‌شوند؛ که در هر دوره‌ای از تاریخ می‌توانند ارزش و اعتبار خود را حفظ کنند. آیا میدانید چه سودی می‌توان از تولید محتواهای سبز برد؟ اگر از تأثیر خارق‌العاده محتوای سبز بر سئو سایت خود خبر ندارید. در این صورت لازم است تا با ما از جادوی محتوای همیشه ‌سبز با خبر شوید.

محتوای همیشه‌سبز چیست؟

برای اینکه بدانید چگونه از محتوای همیشه ‌سبز سود ببرید، باید به‌خوبی آن را بشناسید و درک کنید. برای شروع به یک مثال جالب ‌توجه کنید. فکر کنید کسی به شما بگوید: «زمین مربعی شکل است». حتماً به گوینده سخن می‌خندید و فرض را بر آن می‌گیرید که دیوانه است. دیگر همه این مطلب را می‌دانند که زمین گرد است. اما آیا انسان از همان ابتدا این مطلب را می‌دانست؟ واضح است که خیر.

محتوای همیشه سبز چیست ؟ چشم انداز سبز محتوا

درگذشته انسان‌ها گمان می‌کردند که زمین مربعی شکل است و این را مبنای بسیاری از علوم خود قرار داده بودند. در واقع این جمله برای مدت زیادی دارای اعتبار بوده؛ که با اکتشافات جدید اعتبار خود را ازدست‌داده است. انسان به این اکتشاف دست‌یافته است که «زمین گرد است» و می‌تواند این جمله را به اثبات برساند؛ بنابراین، هرگز اعتبار خود را از دست نمی‌دهد و به ‌عنوان یک مطلب همیشه ‌سبز و بدون انقضا شناخته می‌شود.

محتوای همیشه‌سبز یا Evergreen content به محتوایی گفته می‌شود که برای مدتی بسیار طولانی تازگی و اعتبار خود را حفظ می‌کند. در واقع چنین عنوان و موضوعاتی، معدود و محدود  هستند و محتواهای بسیار کمی وجود دارند که بتوان آن‌ها را مانند مثال بالا مطلقاً سبز شمرد. محتواها دارای طیفی از طول عمر هستند. برخی همیشه ‌سبز و زنده هستند و بسیاری دیگر از چند قرن تا چند سال، ماه و حتی چند ساعت عمر می‌کنند.

به چه محتوایی Evergreen Content گفته می شود؟

همان‌طور که گفتیم تاریخ انقضای محتواها دارای طیف وسیعی است. تاریخ انقضای بسیاری از محتواها مشخص نیست و در این میان، تنها برای برخی محتواها می‌توان عمر مشخص کرد. محتواهایی را در دسته محتواهای Evergreen دسته‌بندی می‌کنیم؛ که شامل موارد زیر هستند: جزوه‌های درسی و آموزشی، مقالات دایره المعارف، بررسی مشخصات محصولات، برخی فیلم‌ها، راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها و پاسخ سؤالاتی که در جواب سؤال «چگونه…؟» می‌آیند.

چه محتواهایی همیشه سبز هستند ؟ به چه محتواهایی همیشه سبز گفته می شود ؟

نمونه‌ای از محتواهایی که همیشه‌سبز نیستند…

محتواها مانند درختان، فصل جوانی دارند. و با گذشتن بهار زندگی‌شان، تغییر رنگ می‌دهند. رسیدن پاییز یک محتوا، می‌تواند زودتر یا دیرتر از سایر محتواها اتفاق بیفتد. برای مثال، مقاله مد بهار 99 نهایتاً می‌تواند 6 ماه اعتبار داشته باشد. در آخر با ورود مقاله مد تابستان و زمستان همان سال از دور خارج می‌شود. این در حالی است که در بازار نوسانی ایران، که شاهد تغییر روزانه و حتی ساعتی قیمت کالاها و بخصوص طلا و دلار هستیم. بنابراین، اخبار می‌توانند بهار کوتاه‌تری را تجربه کنند.

  • مقالات و ویدئوهای اطلاع‌رسانی اخبار روز
  • مقالاتی درباره مد و لباس درگذشته نزدیک
  • مقالات با موضوعات فصلی و مرتبط با ترندها
  • آمار و گزارش‌های کمی دارای درصد احتمال تغییر بالا

محتوای سبز بنویسم یا غیر سبز؟ آیا محتوای همیشه سبز، همواره کارآمد است؟

همیشه سبز بودن آیا همواره کارآمد است !!؟؟

شاید در حال سبک و سنگین کردن اهمیت محتوای همیشه ‌سبز هستید و برایتان جذاب است که بدانید راه موفقیت شما در محتوای سبز است یا غیر سبز.
این را بدانید که بسته به نوع وب‌سایت و یا کسب‌وکار شما، تاریخ انقضای مطالب و محتوای موردنیاز سایتتان تغییر می‌کند. برای مثال اگر سایت شما منبع کاربران برای آگاهی از اخبار روز است، نمی‌توانید خبر چندین روز قبل را امروز که حسابی از دهان افتاده است در سایت خود قرار دهید. بنابراین، همواره باید محتوای داغ و به‌روز که تاریخ انقضای کمی دارند تولید کنید. مگر اینکه بخواهید تحلیلی بر اخبار چند روز قبل را آپلود کرده و محتوایی سبز ایجاد کنید.

در مقابل اگر فروشنده خودرو هستید، کار شما به‌گونه‌ای است که خواه‌ناخواه با محتوای سبز سروکار دارید. مشخصات فنی یک خودرو، به منبع اطلاعات افراد بسیاری تبدیل می‌شود؛ که قصد خریدوفروش ماشین دارند. به‌این‌ترتیب، محتوای شما برای سال‌ها مخاطب دارد. در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های یک محتوای همیشه‌سبز بپردازیم. با این‌حال، نیازی به استفاده دائمی از یک نوع محتوا نیست. هیچ قانونی شما را مجبور به تولید دائمی محتوای سبز یا غیر سبز نکرده است. برعکس، شما می‌توانید از مزایای هر دو بهره‌مند شوید.

برای کسانی که محتوای همیشه ‌سبز ایجاد می‌کنند، استفاده از محتوای غیر سبز مرتبط با کسب‌وکارشان که به ترند روز تبدیل‌شده است؛ می‌تواند سیل عظیمی از کاربران جدید را به سمت سایت آن‌ها بکشاند. در مقابل، برای کسانی که با خدمات تولید محتوا در اصفهان به صورت داغ یا مطالب ماهانه و فصلی سروکار دارند، استفاده از چند محتوای سبز می‌تواند به افزایش اعتبار و بالا رفتن امتیاز سایت آن‌ها کمک کند. درنتیجه، استفاده از هردو نوع تولید محتوا با توجه به نیازهای سایت و کسب‌وکار می‌تواند به رمز موفقیت شما تبدیل شود.

اهمیت تولید محتوای همیشه‌سبز

تاثیر و اهمیت استفاده از محتوای همیشه سبز

1. افزایش مداوم ترافیک سایت

اگر امروز شما درباره یک مطلب پزشکی محتواهایی عالی و کاربردی تولید کرده و در سایت خود آپلود کنید؛ سایت شما می‌تواند سال‌ها به‌عنوان یک منبع خوب برای یافتن پاسخ بسیاری از سؤالات پزشکی باقی بماند. همچنین اگر ویدئوهای پخت انواع غذاها را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید، ممکن است 10 سال بعد نیز محتوای شما بازدیدکننده داشته باشد. بنابراین، رنکینگ محتوای شما در موتور جستجو همواره در حال ارتقا است.

افزایش ترافیک سایت در اثر تولید محتوای همیشه سبز

2. افزایش اعتبار سایت

همان‌طور که بیان کردیم، سایت شما می‌تواند به یک منبع اطلاعات و نوعی مرجع تبدیل شود. به ‌این‌ ترتیب، اعتبار سایت شما افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که ویژگی منحصربه ‌فرد چنین محتوایی، در همیشگی بودن آن است. به ‌مرور زمان و با افزایش بازدیدکنندگان سایت، امتیاز محتوا و سایت شما افزایش پیدا می‌کند. این دقیقاً همان راه رسیدن به صفحه اول جستجو و توسعه کسب‌وکار شما است.

3. جذب مخاطب همیشگی

محتوای همیشه‌سبز، همواره مخاطب خود را پیدا می‌کند. به این معنی که می‌تواند حاوی دسته‌ای از کلمه کلیدی باشد؛ که در طول زمان قدیمی نمی‌شوند و همواره سوژه جستجوی کاربران باقی می‌مانند. برای مثال، «خواص قهوه» یک موضوع همیشه سبز است.

4. افزایش ورودی سایت

لینک محتوای سبز ممکن است دست‌به‌دست شود و به ‌این‌ ترتیب، ورودی سایت شما افزایش پیدا می‌کند. حتی ممکن است با تبدیل‌شدن به یک منبع، سایت‌های دیگر در محتوای خود به شما لینک بدهند. این‌گونه ایجاد لینک‌ها می‌توانند تأثیر فوق ‌العاده‌ای بر سایت شما بگذارند.

5. رسیدن به صفحه اول جستجو

رسیدن به صفحه اول جستجو و قرار گرفتن در جایگاه های برتر، یکی از شیرین‌ترین هدف‌هایی است که هر کسب و کاری که در فضای اینترنت در حال فعالیت است؛ به دنبال رسیدن به این جایگاه است. تنها سایت‌هایی پایشان به سکوی اول موتور جستجو می‌رسد که اعتبار بالایی نزد مخاطبان خود کسب کنند. و به انتخاب آن‌ها تبدیل شوند.
این اتفاق معمولاً برای کسانی می‌افتد که بر روی تولید محتوای سبز تمرکز می‌کنند. به ‌این‌ ترتیب، برای مدت طولانی‌تری محتوای آن‌ها مورد جستجوی کاربران قرار می‌گیرد، بازدید سایت افزایش می‌یابد و درنهایت با بالا رفتن امتیاز سایت، به صفحه اول جستجوی کاربران راه پیدا می‌کنید.

مسیر انتخاب عنوان مناسب و تولید محتوایی که به افزایش ورودی سایت کمک کند؛ قسمتی از خدمات سئو با نام تدوین استراتژی محتوا است. اگر از خدمات سئو سایت در اصفهان گروه لاک پشت استفاده کنید؛ پیش از شروع کار سئو، به صورت اختصاصی برای سایت شما، یک استراتژی محتوایی تدوین می شود.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم ؟

این کار بسیار لذت‌بخش و خارق ‌العاده است. شما چند ساعت یا چند روز از زمان خود را صرف تولید یک محتوای سبز می‌کنید و آن مطلب هر روز بازدهی بیشتری پیدا می‌کند. مانند این است که یک گیاه بامبو را برای مدت‌ها آبیاری کرده‌اید و ناگهان رشد و شکوفایی روزافزون آن را مشاهده می‌کنید. اما چگونه یک محتوای همیشه‌سبز تولید کنیم؟

1. انتخاب سوژه همیشه‌سبز:

دغدغه‌های همیشگی مردم را پیدا کنید. این دغدغه‌ها هرگز نباید از مد بیفتند. برای مثال، شما می‌توانید درباره کفش، مقاصد گردشگری یک کشور شناخته‌شده، فرهنگ، مطالب آموزشی مانند دستورالعمل غذا و … مطلب بنویسید. در این صورت همواره کاربران بیشتری به دنبال خواندن مطالب سایت شما هستند. در مقابل، اگر درباره استایل‌های ترند بهار گذشته نوشته باشید، امروز دیگر محتوای شما هیچ بازدیدی ندارد.

2. انتخاب کلمه کلیدی میشه‌سبز:

برگ برنده در دستان سایتی است که بهترین و کاربردی‌ترین کلمات کلیدی را انتخاب کرده و جامع‌ترین محتوای موجود در اینترنت را درباره آن‌ها تولید می‌کند. این کلمه کلیدی باید بخشی از سؤالات و نیازهای کاربران باشد. شما کلمه‌ای را از ذهن مشوش مخاطبان خود بیرون می‌کشید و بهترین و کاربردی‌ترین مطالب را برای آن ارائه می‌دهید. درنتیجه، بخشی از مسیر تولید محتوای سبز را به‌سلامت طی می‌کنید.

3. سئو تنها راه موفقیت: فراموش نکنید که همواره قوانین و استراتژی‌های سئو، مسیر رسیدن به صفحه اول سرچ هستند. به این منظور از لینک‌سازی‌های داخلی، هدینگ‌های جذاب، چگالی مناسب کلمات کلیدی و به کار بردن کلمه کلیدی اصلی در عنوان بهره ببرید. استراتژی‌های سئو می‌توانند امتیاز محتوای سبز شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند. تمامی مواردی که توضیح داده شد؛ در دسته خدمات سئو داخلی یا سئو On Page قرار می گیرند. اگر در مورد سئو داخلی و تکنیک های آن اطلاعات کمی دارید؛ مقاله تکنیک های سئو داخلی را مطالعه کنید.

4. ساده‌نویسی:

استفاده از کلمات سخت و غیرقابل فهم، اصطلاحات سنگین و تخصصی که اکثریت با آن‌ها آشنایی ندارند، مخاطبان را از سایت شما فراری می‌دهد. بنابراین، تا حد امکان متن خود را ساده‌سازی و قابل‌فهم کنید.

5. بروزرسانی محتوا:

بسیاری از محتواها به ‌مرور زمان قدیمی می‌شوند و اعتبار آن‌ها کاهش می‌یابد. شما می‌توانید برای تازه نگه‌داشتن محتوای خود، به روش‌های مختلفی مجدداً از آن استفاده کنید. این می‌تواند علاوه بر حفظ ارزش مطلب شما، اعتبار و امتیاز سایت را نیز افزایش دهد.

6. تولید محتوا، نه کپی‌برداری:

برای تولید یک محتوای جدید از فکر، ذهن و خلاقیت خود بهره‌مند شوید. کپی‌برداری از سایت‌های دیگر علاوه بر کاهش امتیاز محتوا و سایت، بی‌اعتمادی کاربران را نیز به دنبال دارد. امروزه موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند کوچک‌ترین کپی‌بردارها را نیز تشخیص دهند. این موضوع در رتبه‌بندی سایت شما تأثیر منفی دارد و شما را به انتهای لیست جستجو می‌کشاند.

سخن پایانی

اکنون شما با خواندن یک محتوای سبز آموختید که چگونه محتوای همیشه ‌سبز تولید کنید. محتوای Evergreen همواره راه مناسبی برای موفقیت سایت‌ها و کسب‌وکارها بوده و هست. شما می‌توانید با ارائه پاسخ مناسب و کاربردی به نیازهای مداوم کاربران، راه موفقیت سایت خود را هموارتر کنید. البته در این میان از مزایای محتوای غیر سبز نیز غافل نشوید و کفه ترازوی تولید محتوا را در سمتی که سود بیشتری به کسب‌وکار شما می‌رساند سنگین‌تر کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک نظر

  • سیم کارت ایرانسل گفت:

    محتوای بسیار عالی و خوبی بود و موفق باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + پنج =