لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو تضمینی، کلاه گشادی که نباید برسرتان برود

فرض کنید که می‌خواهید یک ماشین بخرید و پراید 81 خود را با یک مدل بالاتر تعویض کنید. در زمانی که در جستجوی گزینه‌های مناسب هستید؛ کسی با شما تماس می‌گیرد و به شما تضمین می‌دهد که در عرض دو هفته، پرایدتان را با تویوتا 2022 تعویض خواهد کرد. هرچند وسوسه می‌شوید که این راه را امتحان کنید؛ اما همه سلول‌های مغزتان به شما هشدار می‌دهند که با یک کلاه‌بردار طرف هستید. وب‌سایت شما هم دقیقا شبیه به همان ماشین مدل پایینی است که قرار است به مرور زمان به یک ماشین قدرتمند پول‌سازی تبدیل شود. اما اگر کسی به شما بگوید که می‌تواند در عرض دو هفته، درآمد شما را با سئو چند برابر کند؛ آیا باید به او اعتماد کنید؟ در این مقاله از لاک پشت قرار است پرده از دست‌های پشت پرده یک حربه تبلیغاتی به نام تضمین در سئو برداریم. پس با ما برای یک افشاگری بزرگ همراه باشید.

تضمین در سئو را باور کنیم یا نه؟
راهنمای مطالعه

تضمین در سئو SEO را باور کنیم یا نه؟

تضمین در سئو SEO را باور کنیم یا نه؟

فرض کنید که می‌خواهید یک ماشین بخرید و پراید 81 خود را با یک مدل بالاتر تعویض کنید. زمانی که در حال انتخاب و جستجوی گزینه‌های مناسب هستید؛ کسی با شما تماس می‌گیرد و به شما تضمین می‌دهد که در عرض دو هفته، پرایدتان را با تویوتا 2022 تعویض خواهد کرد. هرچند وسوسه می‌شوید که این راه را امتحان کنید؛ اما همه سلول‌های مغزتان به شما هشدار می‌دهند که با یک کلاه‌بردار طرف هستید. سایت شما هم دقیقا شبیه به همان ماشین مدل پایینی است که قرار است به مرور زمان به یک ماشین قدرتمند پول‌سازی تبدیل شود. اما اگر کسی به شما بگوید که می‌تواند در عرض دو هفته، درآمد شما را با سئو چند برابر کند؛ آیا باید به او اعتماد کنید؟ در این مقاله از لاک پشت قرار است پرده از دست‌های پشت پرده یک حربه تبلیغاتی به نام تضمین در سئو seo برداریم. پس با ما برای یک افشاگری بزرگ همراه باشید.

سئو چیست؟

در ابتدای کار باید بدانیم که سئو چیست و چه چیزی در این فرایند انتظار ما را می‌کشد. در نتیجه راحت‌تر می‌توانیم تصمیم بگیریم که باید به حرف چه کسی گوشی دهیم و وب‌سایت خود را دست چه کسی بسپاریم. سئو مجموعه‌ای از اقدامات است که از زمان تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی وب‌سایت آغاز می‌شود. به این ترتیب شما رفته‌رفته از یک برند ناشناخته، تبدیل به یک سازمان شناخته‌شده می‌شوید و می‌توانید خدمات خود را به مشتریانی در سرتاسر ایران یا حتی جهان هستند عرضه کنید. ما در مقاله سئو SEO چیست؛ همه اطلاعاتی را که شما به عنوان یک کارفرما در این حوزه نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تضمین در سئو seo چیست؟

تضمین در سئو seo چیست؟

زمانی که صحبت از سئو تضمینی می‌کنیم؛ منظورمان تبلیغات خوش آب و رنگی است که در آن به شما وعده داده شده است تا در عرض دو هفته به رتبه اول گوگل برسید یا اینکه تعداد مشخصی مشتری خواهید داشته باشید. حتی برخی از این شرکت‌ها به شما وعده می‌دهند که در صورت نرسیدن به نتیجه، وجه پرداختی را به شما برمی‌گردانند یا اینکه مدتی را به صورت رایگان کار می‌کنند تا اعتماد شما جلب شود. اما باید بدانید که این موارد تنها یک شوی تبلیغاتی است و نباید فریب بخورید.

شاید از خودتان بپرسید که چرا وقتی ضمانت بازگشت وجه یا ارائه کار به صورت رایگان وجود دارد؛ نباید از این خدمات تضمینی استفاده کنید؟ اینجا دقیقا همان دو راهی است که تصمیم‌گیری را برای شما سخت می‌کند. خب برای اینکه پاسخ این سوال را پیدا کنید؛ بد نیست نگاهی به مقاله انواع سئو چیست در وبلاگ ما بیندازید. در آنجا احتمالا چشمتان به Black Hat SEO می‌خورد. این همان چیزی است که می‌تواند یک شبه ره صد ساله را برای شما هموار کند؛ اما درست مانند کالسکه سیندرلا، همه چیز پس از ساعت 12 شب نابود می شود و دیگر لنگه کفشی وجود ندارد که با آن به رستگاری برسید. زیرا گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد و دیگر هرگز نمی‌توانید در میان رقبای خود سر بلند کنید.

تجربه ما در گروه لاک پشت نشان داده است که سئو مانند قورمه سبزی است!!! یعنی باید درست جا بیفتد تا در نهایت به یک غذای خوشمزه تبدیل شود. پس موفقیت در سئو نیاز به گذشت زمان کافی دارد و هیچ کسی نمی‌تواند زودتر از این زمان شما را به سر منزل مقصود برساند. پس از همین ابتدا باید بدانید که تعیین زمان دقیق و تضمینی برای سئو، همان چیزی است که سلول‌های مغزتان با دیدن آن شروع به هشدار دادن خواهند کرد و نباید باور کنید.

چرا نباید سئو تضمینی را باور کنیم؟

برای اینکه به چنین سوالی پاسخ دهیم؛ بد نیست خدمت جناب گوگل برویم و نظر او را در این رابطه جویا شویم. گوگل در جواب این پرسش می‌گوید:

یک کارشناس حرفه‌ای سئو باید بتواند برآوردهای واقع‌بینانه‌ای از کار و موانع موجود در مسیر را به شما ارائه دهد. هیچ کس نمی‌تواند رسیدن به رتبه یک در زمان مشخص را برای شما تضمین کند. در صورتی که با چنین فردی رو به رو شدید؛ بهتر است که سایت خود را به شخص مورد اعتماد دیگری بسپارید.

اما دلیل گوگل برای چنین اظهارنظری چیست؟ چرا Google به شخصه مبارزه با تضمین‌کنندگان سئو را آغاز کرده است؟ در ادامه فهرستی از مهم‌ترین دلایل این موتور جستجو را به شما ارائه داده‌ایم.

  • در موتور های جستجو، چیزی تحت کنترل شما نیست

هیچ کس نمی‌تواند در مورد چیزی که نمی‌تواند کنترل کند؛ تضمینی ارائه دهد. آژانس‌های سئو هم هرگز نمی‌توانند افسار رتبه‌بندی در نتایج جستجو را در دست بگیرند و آن را به مسیر دلخواه خود هدایت کنند. پس چگونه می‌توانند به شما ضمانت دهند که پس از مدت مشخصی، بهترین نتایج به شما تعلق خواهد گرفت؟ مهم‌ترین مانع در این مسیر، انواع الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم‌ها به طور دائمی به‌روزرسانی می‌شوند و هیچ کس نمی‌داند که در آینده چه چیزی تعیین‌کننده یک سایت برتر خواهد بود؟

رقبای شما در سئو همواره در حال فعالیت هستند

  • رقبای شما همواره در حال فعالیت هستند

مورد دیگری که هرگز یک کارشناس سئو نمی‌تواند آن را کنترل کند؛ فعالیت رقبا است. هیچ آژانسی یک ساعت برنارد در اختیار ندارد که با فشردن دکمه آن، همه رقبا را متوقف کند و نتایج جستجو را به دلخواه خود در صفحه بچیند. بنابراین هرگز نمی‌تواند تضمین دهد که شما از همه رقبای خود بهتر هستید و بدون شک پس از گذشت چند هفته، در راس قرار خواهید گرفت.

  • راه‌حل‌ های اخلاقی، زمان‌ بر هستند

همان‌طور که گفتیم با استفاده از سئو کلاه سیاه، خیلی سریع‌تر از چیزی که می‌خواهید به نتیجه خواهید رسید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید الگوریتم‌های گوگل را فریب داده و خیلی زود به صفحه اول برسید. اما باید بدانید که این الگوریتم‌ها روز به روز باهوش‌تر می‌شوند و دستگاه‌های دروغ‌سنجشان، پیشرفته‌تر خواهد شد. بنابراین نمی‌توانید تا ابد در سایه باقی بمانید و رشد کنید.

الگوریتم کبوتر نتایج جستجو را کاملا شخصی سازی می کند

  • تضمین در سئو seo معمولا به نفع کسب و کار شما نیست

شرکت‌هایی که خدمات سئو تضمینی را به شما ارائه می‌دهند؛ معمولا از ترفندهای مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده خواهند کرد. برای مثال اصرار دارند که همه کلمات کلیدی را خودشان مشخص کنند. در نتیجه کلمه‌هایی را انتخاب خواهند کرد که گرفتن رتبه در آن‌ها آسان است. اما این بدان معنا نیست که این کلمات، دقیقا همان چیزهایی هستند که می‌توانند باعث افزایش ترافیک سایت شما شوند. گوگل برای مقابله با ترفندهای سئو تضمینی، الگوریتم کبوتر را توسعه داده است که باعث می‌شود نتایج جستجو کاملا شخصی‌سازی شوند. پس قطعا همه از یک مسیر به هدف نخواهند رسید.

  • رسیدن به رتبه‌های برتر همه چیز نیست

هرچند که حضور در میان لینک‌های برتر نتایج جستجو می‌تواند کمک زیادی به افزایش فروش شما کند؛ اما این همه ماجرا نیست. یک شرکت سئو خوب، باید خود را به جای مخاطب هدف شما قرار دهد. در نتیجه کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند که آن‌ها جستجو خواهند کرد و می‌تواند منجر به افزایش ورودی وب‌سایت شما شود. پس فقط به دنبال این نباشید که در مدت کوتاهی به صفحه اول برسید؛ بلکه مطمئن شوید که با کلمه‌های درستی، این جایگاه را به دست آورده‌اید. به علاوه باید محتوای خوبی را در صفحه خود ارائه دهید که مخاطب را ترغیب به استفاده از خدمات شما می‌کند. برای افزایش نرخ تبدیل خود، بد نیست نگاهی هم به مقاله تولید محتوا برای فروش بیشتر در وبلاگ ما بیندازید.

در سئو تضمینی شما هرگز به عنوان یک کسب و کار مستقل در نظر گرفته نمی‌شوید

  • در سئو تضمینی شما هرگز به عنوان یک کسب و کار مستقل در نظر گرفته نمی‌شوید

معمولا شرکت‌هایی که خدمات سئو تضمینی را ارائه می‌دهند؛ از راه‌حل‌های یکسانی برای رسیدن به نتیجه در همه کسب و کارها استفاده می‌کنند. این در حالی است که شما یک تجارت مستقل، با اهداف و شرایط منحصر به فرد هستید. پس باید در زمان نوشتن استراتژی سئو، همه این موارد در نظر گرفته شود. برای مثال فرض کنید که شما یک رستوران در اصفهان دارید و می‌خواهید با استفاده از خدمات سئو در اصفهان، آن را در میان نتایج جستجوی کاربرانی که از نظر جغرافیایی نزدیک شما هستند، نشان دهید. اما با استفاده از استراتژی‌های تکراری، ممکن است نام رستوران شما برای افراد نمایش داده شود که در مشهد هستند؛ در نتیجه صندلی‌های رستوران شما برای همیشه خالی خواهند ماند.

بهترین شرکت‌ های سئو چه چیزی را تضمین می‌کنند؟

مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم؛ به این معنا نیست که کاملا باید نسبت به کلمه سئو تضمینی بدبین شوید و هرگز به سراغ چنین شرکت‌هایی نروید. در واقع بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سایت، رسیدن شما به موفقیت را تضمین می‌کنند و به شما اطمینان می‌دهند که مسیر درستی را برای رسیدن به هدف انتخاب کرده‌اید.

چنین شرکت‌هایی تضمین می‌کنند که تنها با استفاده از روش‌های آزمایش شده و مطمئن می‌توانند به رشد کسب و کار شما کمک کنند. روش‌هایی که به کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو، به عنوان یک هدف نگاه نمی‌کنند؛ بلکه آن را وسیله‌ای برای افزایش بازدید سایت می‌دانند. این کار بدون شک به حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد. در ضمن ممکن است؛ راه‌هایی که امروز به موفقیت شما کمک می‌کنند؛ در آینده تاثیری نداشته باشند، زیرا الگوریتم‌های گوگل به طور دائم تغییر می‌کنند.

یک آژانس معتبر SEO تضمین می‌کند که با استفاده از روش‌های درست، تلاش خواهد کرد تا تعداد زیادی از کاربران را به مشتری تبدیل کند. به این ترتیب ممکن است شما تنها 100 بازدیدکننده در روز داشته باشید؛ اما ممکن است از این تعداد، 20 نفر از شما خرید کرده یا از خدماتتان استفاده کنند. ما در مقاله 10 راه برای افزایش بازدید سایت، فهرستی از کارهایی را که باید برای تبدیل کردن کاربر به مشتری باید انجام دهید را ذکر کرده ایم و این موضوع را به طور مفصل برایتان شرح داده ایم.

تضمین زمان در سئو دروغ است؟

تضمین زمان در سئو دروغ است؟

بیشتر شرکت‌هایی که از طریق تبلیغات سئو تضمینی سعی در جذب شما دارند؛ به شما اطمینان می‌دهند که پس از گذشت یک ماه یا چند هفته، به نتیجه دلخواه خودتان می‌رسید. اما ما به شما گفتیم که چنین تضمینی یک دروغ محض است! حال سوال اینجا است که آیا زمان در سئو هیچ معنایی ندارد؟ به عبارت بهتر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در هر زمان، چه اتفاقی در فرایند SEO در حال رخ دادن است.

مراقب باشید از آن سوی بام نیفتید، همانقدر که کم بودن زمان رسیدن به موفقیت در بهینه سازی سایت باید برای شما شک برانگیز باشد؛ طولانی شدن این زمان هم می‌تواند به کسب و کار شما صدمه بزند. ما در گروه لاک پشت، در زمان عقد قرارداد سئو سایت، یک برنامه زمانی به شما ارائه می‌دهیم؛ این کاری است که همه شرکت‌های معتبر انجام خواهند داد. به این ترتیب شما به طور کامل می‌دانید که در هر بازه زمانی، موقعیت تقریبی وب‌سایت شما کجاست؟

این برنامه زمانی معمولا به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت نوشته می‌شود. به همین دلیل می‌تواند یک دورنما از موقعیت شما در 6 ماه آینده را ارائه دهد. در عین حال استراتژی‌های کوتاه‌مدت بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل و رقبای شما نوشته می‌شوند تا در نهایت مسیر رسیدن به اهداف تجاری را برای شما هموار کنند.

در نهایت باید بدانید …

تضمین در سئو زمانی یک دروغ و حربه تبلیغاتی محسوب می‌شود که یک بازه زمانی کوتاه برای آن تعریف شده باشد یا اینکه از اعداد دقیقی برای رتبه یا ترافیک سایت در آن صحبت شود. اما زمانی که با شرکتی مواجه شدید که به شما برای استفاده از روش‌های اخلاقی و حرفه‌ای در این مسیر اطمینان می‌دهند؛ باید به او اعتماد کنید. سئو تضمینی تنها زمانی قابل اعتماد خواهد بود که طی، کردن یک مسیر درست و اخلاقی را برای رسیدن به هدف برای شما گارانتی خواهد کرد.

سوالات متداول (FAQ)

چه مدت طول می‌کشد تا فرایند سئو به نتیجه برسد؟

به نتیجه رسیدن در فرایند بهینه سازی وب‌سایت، بستگی به نوع سایت، کلمه‌های کلیدی و وضعیت رقبا دارد. با این حال معمولا یک بازه زمانی 6 تا 9 ماهه برای رسیدن به نتایج قابل‌قبول کافی خواهد بود.

چگونه می‌توان یک شرکت معتبر را برای بهینه سازی سایت پیدا کرد؟

برای انتخاب شرکت سئو، هرگز به شعارهای تبلیغاتی توجه نکنید. بلکه از همان ابتدا نمونه کارهای هر شرکت را مورد بررسی قرار داده و با مشتری‌های قبلی شرکت صحبت کنید. به علاوه برای شرکت در یک جلسه مشاوره سئو درخواست دهید تا بتوانید به خوبی استراتژی‌های شرکت را برای رشد کسب و کارتان بشناسید.

آیا رسیدن به رتبه اول گوگل، تضمین‌کننده موفقیت شما است؟

فرایند بهینه سازی وب‌سایت زمانی به موفقیت می‌رسد که شما بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید. اینکه وب‌سایت شما صرفا در میان نتایج برتر قرار بگیرد؛ دلیل بر این موضوع نیست که حتما همه کاربران شما را انتخاب می‌کنند و از شما خرید خواهند کرد. رسیدن به رتبه اول، تنها یک ابزار برای معرفی شما به کار است؛ اما برای ترغیب مشتریان به بازدید و خرید از وب‌سایت شما، نیاز به انجام کارهای دیگری وجود دارد.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =