لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 نکته مهم در انتخاب تیتر برای مطالب سایت

احتمالا شما هم با پدر و مادرهایی که تا به دنیا آمدن فرزندشان مدت زیادی باقی نمانده است، برخورد کرده‌اید. یکی از اولین سوالاتی که هرکسی از آن‌ها می‌پرسد این است که قرار است چه اسمی را برای فرزند خود انتخاب کنند؟ آن‌ها هم برای پیدا کردن نام مناسب، همه فضاهای مجازی و واقعی را زیر و رو می‌کنند تا در نهایت نامی مناسب برای کودک خود انتخاب کنند. زمانی هم که شما قصد دارید یک صفحه جدید را به فهرست صفحات وب‌سایت خود اضافه کنید؛ اولین سوالی که ذهنتان را مشغول خواهد کرد این است که چه تیتری را برای این صفحه انتخاب کنم؟ با لاک پشت همراه شوید تا بهترین مسیر را برای انتخاب یک نام نیکو به شما نشان دهیم.

۱۰ نکته مهم در انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت
راهنمای مطالعه

عنوان مطالب سایت شما، نخستین چیزی است که کاربر در صفحه می‌بیند. پس باید به حدی جذاب باشد که کاربر را برای خواندن ادامه مطلب و دیدن بقیه صفحه جذب کند. در واقع انتخاب تیتر برای مطالب سایت می تواند در حیطه کارهای دشوار قرار بگیرد زیرا شما باید بهترین مورد را برای جذب کاربر انتخاب نمایید. به همین دلیل است که در این مرحله بسیار حساس، تولیدکنندگان محتوا و طراحان سایت یک نفس عمیق می‌کشند و از خود می‌پرسند:

  • چه تیتری برای این صفحه مناسب است؟
  • آیا این تیتر می‌تواند کاربر را جذب کند؟
  • نظر گوگل درباره این تیتر چیست؟

و هزاران علامت سوال دیگر که انتخاب را برای آن‌ها دشوار می‌کند. پس اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین تیتر را برای مطالب وب‌سایت خود انتخاب کنید؛ خواندن این مقاله را از دست ندهید.

راهنمای انتخاب تیتر مناسب برای مقاله که کاربر پسند باشد

نکات مهم برای انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت به صورت کاربرپسند

اولین موردی که باید در زمان انتخاب عنوان حتما به آن فکر کنید؛ کاربر شما است. شما باید خودتان را به جای کسی بگذارید که قرار است مطلب مشابهی را سرچ کرده و در نهایت به یکی از مشتریان شما تبدیل شود. ما در گروه لاک پشت همواره تلاش می‌کنیم که تولید محتوا در اصفهان را با بالاترین کیفیت و جذاب‌ترین عنوان‌ها به شما ارائه دهیم. در این زمینه هم همواره نکات زیر را مد نظر قرار می‌دهیم تا بتوانیم بیشترین بازدهی را برای وب‌سایت به ارمغان آوریم.

1. استفاده از قدرت اعداد

استفاده از اعداد در تیتر مطالب سایت می‌تواند به شما کمک کند تا کاربر را به سمت خودتان جذب کنید. زیرا با خواندن این عنوان، خواننده متوجه خواهد شد که چه چیزی انتظارش را می‌کشد و احتمالا چقدر زمان برای خواندن این مطلب نیاز دارد. پس هرگز قدرت اعداد را دست کم نگیرید!

انتخاب کلمات جادویی و تاثیر گذار در عنوان مقاله برای جلب توجه کاربر

2. کلمه های جادویی

استفاده از برخی کلمات در تیتر مطالب سایت می‌تواند به شما کمک کند تا کاربر را بیشتر به سمت خودتان جذب کنید. برای مثال کلمه‌هایی مانند تضمینی، ترفند، استراتژی، راهکار، راز و تکنیک، این حس را در کاربر القا می‌کنند که شما با تسلط کامل این مطلب را نوشته‌اید و احتمالا مقاله مفیدی را پیش رو خواهد داشت. علاوه بر این می‌توانید از کلمه‌های وزن‌دار مانند شگفت‌انگیز، باورنکردنی، فوق‌العاده، بهترین، برترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین هم برای جلب توجه خواننده کمک بگیرید.

3.  نقش های منفی جذاب

شاید شما هم به این نکته دقت کرده باشید که نقش‌های منفی در زنجیره‌ها و فیلم‌های تلویزیونی، طرفداران بیشتری دارند. پس بد نیست که در انتخاب تیتر مناسب برای طراحی سایت خود این نکته را جدی بگیرید و از کلمات و عبارت منفی استفاده کنید. البته در این مورد باید دقت زیادی را به کار ببندید؛ زیرا با شمشیر دو لبه مواجه هستید. برخی از عبارت‌های منفی ممکن است حس بدی را به خواننده شما القا کنند؛ بنابراین هرگز آن‌ها را به کار نگیرید. برای مثال اگر می‌خواهید برای افرادی مطلب بنویسید که به سراغ راهکارهای زیبایی و جوان‌سازی پوست می‌روند؛ استفاده از کلمه بیمار بار منفی خواهد داشت. بنابراین در این مورد به خاطر داشته باشید که:

تنها از افعال منفی مانند نمی‌دانستید و نخوانده‌اید استفاده کنید.

در استفاده از عبارت‌های منفی اغراق و زیاده‌روی نکنید.

برای مثال اگر بخواهید از این ترفند برای انتخاب تیتر مناسب مقاله آموزش طراحی سایت استفاده کنید؛ یکی از موارد زیر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد:

  • 10 نکته درباره طراحی سایت که جایی نخوانده‌اید.
  • 5 راز مهم طراحی سایت که هیچ کس به شما نمی‌گوید.
  • 7 تکنیک طراحی سایت که در کلاس‌های آموزشی یاد نمی‌گیرید.

4. استفاده از عبارت‌ های تاکیدی

در کنار عبارت‌ها و افعال منفی، استفاده از عبارت‌های تاکیدی هم می‌تواند در انتخاب تیتر مناسب برای طراحی سایت به شما کمک کند. برای مثال قدرت کلماتی مانند باید، نباید، حتما، اصلا و دیگر کلمات مشابه را دست کم نگیرید. این عبارت‌ها به نوعی هشداردهنده هستند و می‌توانند چراغی را در ذهن کاربر روشن کنند که اگر این مطلب را نخواند، مطالب بسیار مهمی را از دست خواهد داد. این کلمه‌ها برای خواننده احساس نیاز را ایجاد می‌کنند و به او اشتیاق بیشتری را برای خواندن ادامه مطلب به آن خواهد داد.

توجه به پاسخگویی به سوالات کاربر در انتخاب عناوین مقاله

5. سوال بپرسید

الگوی جستجوی کاربران در دنیای امروز نسبت به گذشته تا حد زیادی تغییر کرده است. افراد بیشتر در تلاش هستند تا پاسخی را برای سوالات خود پیدا کنند. به همین دلیل در گوگل هم به طور مستقیم سوال خود را با جزییات بیشتر جستجو خواهند کرد. پس اگر شما دقیقا همان سوال را برای عنوان صفحه سایت خود انتخاب کرده باشید؛ بدون شک راه درست را به کاربر خود نشان داده‌اید. انتخاب تیتر برای مطالب سایت می تواند از طریق سوال پرسیدن بهترین کاربری را به ارمغان آورد.

6. عناوین چالش برانگیز با کلمات متضاد

زمانی که در تیتر مطالب سایت خود از کلمه‌هایی با معنای متناقض یا متضاد استفاده می‌کنید؛ یک چالش را در ذهن مخاطب ایجاد خواهید کرد. برای مثال عنوان «طراحی سایت وردپرسی خوبه یا بد» را در نظر بگیرید. این موضوع یک چالش جدی برای طراحان سایت و افرادی است که می‌خواهند یک وب‌سایت راه‌اندازی کنند. به همین دلیل استفاده از کلمه‌های متضاد خوب و بد به طور هم‌زمان، این حس را به خواننده القا می‌کند که با یک داور بی‌طرف مواجه است. کسی که کاملا صادقانه مزیت‌ها و معایب وردپرس را بیان کرده، به این ترتیب می‌تواند یک نتیجه درست را به او ارائه دهد.

7.  تیترهای دعوتنامه ای

شما می‌توانید از عبارت‌های دستوری برای دعوت به انجام یک کار استفاده کنید. برای مثال وقتی کاربر با تیتر «همین الان وب‌سایت فروشگاهی خود را افتتاح کنید» مواجه می‌شود؛ خواهد فهمید که این مطلب راهی را به او ارائه می‌دهد که می‌تواند برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی در آن قدم بگذارد. این عبارت‌های ترغیبی می‌توانند در قسمت‌های مختلفی از سایت مورد استفاده قرار بگیرند و به عنوان CTA یا کال تو اکشن شناخته می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه استفاده از عبارت‌های ترغیبی می‌تواند به شما در جذب مشتری کمک کند؛ پیشنهاد می‌دهیم مقاله CTA چیست را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

سه نکته کلیدی در نوشتن عنوان مقاله که مورد تایید گوگل باشد

نکات مهم برای انتخاب تیتر گوگل پسند

حالا که تیتری را انتخاب کرده‌اید که کاربر را ترغیب به خواندن مطالب سایت می‌کند؛ دیگر راضی کردن گوگل کار چندان دشواری نیست. برای اینکه بتوانید نظر گوگل را به سمت خودتان جذب کنید؛ تنها کافی است که چند کار ساده را انجام دهید:

1. رعایت تعداد کاراکترها

احتمالا شما هم زمانی که یک موضوع را در گوگل سرچ می‌کنید؛ با وب‌سایت‌هایی مواجه می‌شوید که عنوان سایتشان به صورت کامل نمایش داده نمی‌شود. این موضوع به خاطر استفاده نکردن از تعداد کاراکترهای مناسب است. پس باید در ابتدای کار موضوع را در گوگل جستجو کرده و بازه‌ای از تعداد کاراکترهای مجاز برای عنوان را به دست آورید. برای این کار می‌توانید افزونه‌ای به اسم Word Counter Plus را به گوگل کروم خود اضافه کنید که با انتخاب هر بخش، تعداد کلمه‌ها و کاراکترها را به شما نشان می‌دهد. به طور تقریبی حداکثر تعداد کاراکترهای مجاز برای یک عنوان کامل در گوگل، برابر 50 تا 60 کاراکتر است.

2. استفاده از کلمه های کلیدی

اگر از کلمه‌های کلیدی در عنوان خود استفاده کنید؛ می‌توانید خیلی مستقیم به گوگل نشان دهید که می‌خواهید درباره چه مطلبی صحبت کنید. در نتیجه گوگل هم مطلب شما را به کاربرانی نمایش می‌دهد که دقیقا به دنبال موضوع مشابهی می‌گردند.

3. توجه به نوع صفحه

با استفاده از عنوان شما به گوگل می‌فهمانید که این صفحه از چه نوعی است. برای مثال صفحاتی که برای فروش محصولات ساخته شده‌اند؛ باید با عنوان‌هایی مربوط به همین موضوع در گوگل ظاهر شوند. در غیر این صورت ممکن است در جایی نمایش داده شوند که ربطی به موضوع اصلی صفحه ندارد و در نتیجه هیچ سودی برای شما نداشته باشند.

برای اینکه یک تیتر گوگل پسند انتخاب کنید؛ راه طولانی در پیش نخواهید داشت و نیازی نیست که سختی زیادی را متحمل شوید. تنها کافی است که موضوع مورد نظرتان را جستجو کرده و ببینید که 10 سایت برتر از چه عناوینی استفاده کرده‌اند. یکی از موارد مهمی که در فهرست خدمات سئو در اصفهان لاک پشت وجود دارد؛ این است که عنوانی را برای شما انتخاب کنیم که همه این موارد در آن رعایت شده باشد و بتواند در صفحه اول نتایج بدرخشد. به این ترتیب خواهید فهمید که تا چه حد باید جزییات را در عنوان مطرح کنید و ایده‌هایی را برای انتخاب تیتر مناسب برای آن به کار ببرید همچنین به خاطر داشته باشید که:

نیازی نیست عنوان صفحه را از همان ابتدا مشخص کنید. شما می‌توانید در ابتدا تعدادی عنوان پیشنهادی را در نظر بگیرید و پس از کامل شدن محتوا، بهترین اسم را برای صفحه خودتان انتخاب نمایید.

رابطه عنوان مطالب سایت و سئو

حال سوال اینجا است که انتخاب تیتر مناسب چه تاثیری بر روی سئو دارد؟ تگ title یکی از مهم‌ترین تگ و متا تگ‌ها در سئو است که می‌تواند در بهبود رتبه سایت شما نقش موثری را ایفا کند. با استفاده از این تگ می‌توانید کاربر را به سمت خودتان جذب کرده و به این ترتیب ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید. همان‌طور که در مقاله تگ و متا تگ های مهم html در سئو گفته‌ایم؛ تگ عنوان نخستین مواجهه کاربر با شما است. بنابراین باید به بهترین نحو ممکن آراسته شده باشد تا بتوانید نظر مخاطب را به خود جلب کنید.

نقش کلیدی تیتر سایت در بازاریابی محتوا

نقش کلیدی تیتر سایت در بازاریابی محتوا

انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت یکی از مهم‌ترین مراحل در بازاریابی محتوا می باشد. در واقع هدف اصلی از Content marketing این است که کاربر را به سمت صفحه هدف هدایت کرده تا در نهایت از این طریق برای شما درآمد بیشتری به دست آید. برای رسیدن به این هدف نیاز داریم که ابتدا کاربر را ترغیب کنیم تا از فروشگاه ما دیدن کند. در این مورد هم تنها ابزاری که در دست داریم؛ عنوان و تیتر مطالب سایت است. البته این تمام کارهایی که انجام می دهیم، بازاریابی محتوا نیست؛ تنها یک نشانه است که باعث می‌شود مخاطب سرش را برگرداند و به ما نگاه کند. پس از این مرحله، باید مقاله تولید محتوا برای فروش بیشتر را مطالعه کنید تا بدانید که چگونه می‌توانید کاربر را در فروشگاه خود نگه داشته و در نهایت او را ترغیب به خرید کنید.

در نهایت باید بگوییم …

عنوان سایت شما همان چیزی است که در پیش نمایش لینک صفحه در شبکه های اجتماعی و نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. بنابراین نخستین چیزی است که مخاطب بر اساس آن، شما را قضاوت خواهد کرد. همین موضوع حساسیت انتخاب تیتر مناسب را برای طراحی سایت بالا برده و آن را به سخت‌ترین مرحله برای تولیدکنندگان محتوا و طراحان سایت تبدیل کرده است. با این حال شما می‌توانید با استفاده از مطالبی که در این مقاله مطرح کردیم؛ این مسیر را برای خودتان هموار کرده و با انتخاب عنوان مناسب، برای همیشه در صدر قرار بگیرید. در این محتوا به طور کامل در ارتباط با انتخاب تیتر برای مطالب سایت مواردی را ذکر کردیم تا در صورت نیاز با استفاده از آن بتوانید بهترین بازخورد را دریافت نمایید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا تغییر عنوان صفحه برای سئو سایت خطرناک است؟

باید بدانید که انتخاب تیتر مناسب یکی از ترفندهایی است که برای جذب مخاطب استفاده می‌شود. بنابراین اگر یک عنوان برای شما بازده مناسب را نداشته است؛ بدون هیچ تردیدی باید آن را تغییر دهید. این موضوع نه تنها برای سئو مضر نیست؛ بلکه می‌تواند به آن کمک کند. به شرطی که نکاتی را که در مقاله گفته‌ایم، برای انتخاب عنوان جدید در نظر داشته باشید. البته در مورد تغییر عنوان صفحاتی که رتبه بالایی دارند؛ باید با احتیاط بیشتری عمل کنید.

آیا نوشتن جزییات در عنوان لازم است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانیم که درباره چه موضوعی صحبت می‌کنید و می‌خواهید چه نوع صفحه‌ای را ایجاد نمایید. در برخی از موارد مانند صفحات فروش، نوشتن اینکه شما چه برندهایی را ارائه می‌دهید و مزیت‌های رقابتی شما چیست؛ می‌تواند کمک‌کننده باشد. اما برای مقاله‌های وبلاگ ممکن است که نیاز به توصیف چنین جزییاتی وجود نداشته باشد.

آیا باید نام برند را در انتهای عنوان بنویسیم؟

اضافه کردن نام برند در انتهای عنوان می‌تواند به شما در برندینگ و ایجاد آگاهی از برند کمک کند. به این ترتیب کاربر متوجه خواهد شد که قرار است این مطالب را از چه کسی یاد بگیرد یا اینکه محصول خود را از چه وب‌سایتی تهیه کند. به این ترتیب نام شما در ذهن او ماندگار خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =