لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارور 503 وردپرس + راه های حل آن

یکی از مشکلات رایج در طراحی سایت با وردپرس و مدیریت آن، ایجاد ارور 503 service unavailable است. ارور 503 دلایل مختلفی دارد و ممکن است به دلایل مختلفی در وردپرس به وجود آید. بنابراین با ما در این مقاله از لاک پشت همراه شوید تا به شما بگوییم که ارور 503 وردپرس چیست و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

راه های حل ارور 503 وردپرس
راهنمای مطالعه

ارور 503 وردپرس چیست؟

همان‌طور که از نام 503 service unavailable برمی‌آید، این خطا مربوط به زمانی است که سرور شما نمی‌تواند پاسخ درستی را از سمت اسکریپت‌های php دریافت کند. منظور از اسکریپت php هر جزئی در وبسایت وردپرسی مانند افزونه‌ها، قالب یا کدهای سفارشی است. همچنین ممکن است سایت شما هک شده باشد که در این صورت هم سرور نمی‌تواند به منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.

5 دلیل ایجاد ارور 503 (خطای 503) در سایت | گروه لاک پشت

دلایل ایجاد ارور 503 در وردپرس

هرچند دلیل ایجاد خطای 503 در سایت وردپرس هنوز به طور قطعی مشخص نیست؛ اما تجربه ما نشان داده که برخی از موارد رایج ممکن است در نهایت منجر به ایجاد این ارور شوند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن 503 service unavailable می‌پردازیم.

– عدم توانایی سرور در مدیریت ترافیک ورودی

گاهی اوقات ممکن است علت ایجاد 503 service unavailable استفاده سنگین یک سرور باشد؛ به عبارت بهتر ترافیک سایت شما به طور واقعی افزایش پیدا کرده و در نتیجه وبسایت نتواند به درستی بالا بیاید. مثل اتفاقی که در جمعه سیاه برای بسیاری از سایت‌های فروشگاهی میافتد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتما از همزمان با رشد وبسایتتان، حجم سرور را هم افزایش دهید و یا اینکه از همان ابتدا سروری خریداری کنید که بتواند چنین موردی را مدیریت کند. برای اینکه بتوانید از همان ابتدا یک سرور و هاست مناسب را برای سایتتان بخرید، بد نیست نگاهی به مقاله راهنمای خرید سرور و هاست بیندازید.

– حملات DDos علیه سایت شما انجام شده

حملات DDos یک سری حمله سایبری هستند که از سمت چند کامپیوتر به سایت انجام شده و در نتیجه با ایجاد ترافیک غیرواقعی، منابع سرور را بیش از حد مصرف می‌کنند. در نتیجه کاربران واقعی در زمان ورود به سایت با ارور 502 مواجه می‌شوند. در این مورد شما حتما باید امنیت سایت خودتان را بررسی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسئله را برطرف کنید. همچنین می‌توانید برای بالا بردن امنیت وبسایت خود، مقاله ما را درباره راهکارهای افزایش امنیت سایت طراحی شده با وردپرس مطالعه کنید.

– وارد شدن به سایت با فیلترشکن

در بعضی موارد ممکن است که کاربر شما با استفاده از فیلترشکن و یا دیگر برنامه‌های تغییر IP به سایت وارد شده باشد. در این صورت ممکن است که سرور با IP های موجود در برنامه VPN تداخل داشته و در نتیجه خطای 503 را در سایت وردپرسی ایجاد کند.

– اضافه کردن افزونه یا تغییر قالب

بعضی موارد ممکن است که همه موارد در طراحی سایت وردپرسی به خوبی رعایت شده باشند و وبسایت تا اینجای کار به هیچ مشکلی برنخورد. اما با اضافه کردن یک افزونه و یا به روز رسانی قالب، 503 service unavailable خود را نشان دهد؛ در این صورت باید بدانید که مشکل به دلیل افزونه جدید یا آپدیت‌های قالب است.

– کد نویسی اشتباه

یکی از رایج‌ترین دلایلی که ممکن است منجر به ایجاد خطای 503 در یک سایت وردپرسی شود، کدنویسی اشتباه است. چیزی که معمولا در زیر لایه‌های ظاهری پنهان می‌ماند و افراد متوجه آن نمی‌شوند. اما وجود این کدها می‌تواند برای سایت شما بسیار خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما بهترین شرکت طراحی سایت اصفهان را انتخاب کنید تا از این نظر مشکلی ایجاد نشود. در این مورد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کد اشتباه را شناسایی و غیرفعال کنید تا مشکل سایت شما هم برطرف شود.

چگونه خطای 503 را برطرف کنیم؟ | 3 روش برای رفع ارور 503 در سایت | لاک پشت

روش حل خطای 503 برای کاربر

اگر شما کاربری هستید که با خطای 503 مواجه شده‌اید و می‌خواهید آن را برطرف کنید، می‌توانید با امتحان کردن راه‌های زیر این ارور را از بین ببرید.

1- رفرش کردن صفحه

اولین کاری که باید بکنید این است که با زدن دکمه f5 صفحه را رفرش کنید. زیرا ارور 503 معمولا به صورت موقتی اتفاق میافتد و اگر مشکل از کدنویسی سایت نباشد، به زودی برطرف خواهد شد.

نکته مهم: در صورتی که در سایت‌های فروشگاهی و در زمان خرید با خطای 503 service unavailable مواجه شدید، سایت را چندین بار رفرش نکنید. بلکه از صفحه اسکرین شات گرفته و با پشتیبانی تماس بگیرید.

2- قطع و وصل کردن اینترنت

در مواردی ممکن است که این موضوع مربوط به سرور نباشد و تنها در سیستم شما مشاهده شود. به همین دلیل بهتر است که روتر، مودم یا کامپیوتر خودتان را مجددا راه‌اندازی کنید تا مشکل برطرف شود. اما در صورتی که با انجام این کار باز هم با ارور 503 مواجه شدید، مشکل از سمت سرور است.

3- امتحان کردن دوباره

همان‌طور که گفتیم گاهی اوقات دلیل ایجاد خطای 503 service unavailable بالا رفتن غیرعادی ترافیک در یک سایت است. به همین دلیل توصیه می‌شود که کارتان را به زمان دیگری موکول کنید یا اینکه پس از چند دقیقه دوباره برای باز کردن صفحه تلاش کنید. در این صورت سایت خلوت‌تر شده و راحت‌تر می‌توانید کار خود را در آن انجام دهید.

4 راه حل رفع ارور 503 برای وبمستران با گروه تخصصی لاک پشت

روش های حل ارور 503 service unavailable برای وبمستران

ارور 503 در سایت‌های وردپرسی ممکن است خود را به شکل‌های مختلفی نشان دهد. رایج‌ترین شکل آن به صورت 503 service unavailable است؛ اما شما ممکن است آن را به شکل‌های 503 HTTP Server Error، 503 HTTP، 503 HTTP Error و 503 Error Service Unavailable هم ببینید. به هر حال فرقی نمی‌کند و روش حل ارور 503 در همه سایت‌های وردپرسی یکسان است. بهترین راه‌های برطرف کردن خطای 503 در سایت وردپرسی از قرار زیر هستند:

1- بررسی کردن افزونه ها

شاید علت به وجود آمدن خطای 503 پلاگین‌های موجود در سایت وردپرسی باشد؛ به همین دلیل باید افزونه‌های خودتان را بررسی کنید. برای این کار در ابتدا همه افزونه‌ها را غیرفعال کرده و سپس یکی‌یکی آن‌ها را اجرا کنید. به این ترتیب در صورتی که این موضوع دلیل مشکل باشد، با فعال شدن افزونه موردنظر خطای 503 خود را نشان خواهد داد و شما می‌توانید این مسئله را برطرف کنید.

2- فعال کردن قالب پیش فرض

یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن ارور 503 در سایت وردپرسی، به روز رسانی قالب یا تغییر کدهای آن است. بنابراین باید قالب پیش فرض را دوباره بر روی سایت نصب کرده و بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا نه؟ اگر دیگر با این خطا مواجه نشدید، یعنی کدنویسی قالب یا به روز رسانی آن ایراد داشته و باید آن را برطرف کنید.

3- به روز رسانی وردپرس

اگر از نسخه‌های قدیمی وردپرس استفاده می‌کنید، ممکن است به دلیل وجود باگ‌هایی که در این ورژن‌ها وجود دارند، با خطای 503 مواجه شوید. در این مورد باید وردپرس را به آخرین نسخه آپدیت کرده و مجددا سایت را بررسی کنید.

4- تماس با شرکت ارائه دهنده خدمات سرور

اگر با وجود انجام همه این کارها باز هم مشکل بر سر جای خود باقی است، باید با شرکتی ارائه‌دهنده خدمات سرور و هاست تماس بگیرید. چون که ممکن است نقص فنی در سیستم ایجاد شده باشد یا اینکه منابع سرور محدود باشند و نتوانند ترافیک شما را مدیریت کنند. بنابراین حتما با پشتیبان تماس گرفته و همه اقداماتی را که برای حل این مسئله انجام داده‌اید، با او در میان بگذارید تا به شما برای برطرف کردن 503 service unavailable کمک کند.

در نهایت باید بگوییم …

ارور 503 در سایت‌های وردپرسی بسیار رایج است و به دلایل مختلفی اتفاق میافتد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا همه دلایل به وجود آمدن خطای 503 را در وب سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده‌اند، با شما در میان بگذاریم. به علاوه راه‌حل‌هایی را برای برطرف کردن خطای 503 service unavailable از سمت طراحی سایت و کاربر ارائه دادیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کنید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا خطای 503 بر روی سئو سایت تاثیرگذار است؟

وجود خطای 503 در سایت وردپرس نشان‌دهنده بروز مشکلی است که می‌تواند برای کاربر آزاردهنده باشد. بنابراین اگر به‌موقع برطرف نشود، نارضایتی او را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه به مرور زمان ترافیک شما کم می‌شود. این موضوع می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر منفی گذاشته و رتبه آن را کاهش دهد.

آیا ایجاد ارور 503 به صورت مرتب در سایت طبیعی است؟

اگر شما به طور مرتب شاهد ایجاد خطای 503 در سایت وردپرسی خود بودید، باید بدانید که یا از افزونه‌ها و قالب اشتباه استفاده کرده‌اید و یا اینکه سرور شما ضعیف است. بنابراین باید هرچه سریع‌تر این مشکل را ریشه‌یابی و برطرف کنید.

چگونه می‌توان متوجه ایجاد خطای 503 service unavailable بر روی سایت شد؟

با استفاده از سرچ کنسول شما می‌توانید متوجه وجود چنین مشکلی بر روی صفحات مختلف سایت خود بشوید. اما اگر وبسایت خودتان را به صورت مرتب چک نکنید، ممکن است این خطا از سمت کاربر به اطلاع شما برس که می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد. همچنین با شرکت در دوره آموزش سئو در اصفهان هم می‌توانید نحوه اطلاع از بروز خطای 503 بر روی سایت، علل ایجاد آن و نحوه برطرف کردن این خطا را یاد بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =