لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصول طراحی لندینگ پیج

در دنیای امروز هر کسب‌وکاری در هر حوزه‌ای نیازمند یک سایت قوی و پربازدید است. سایتی که می‌تواند کاربران اینترنتی را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کسب‌وکار آشنا کرده و او را برای استفاده از خدمات آن آشنا کند. اما داشتن یک سایت پرقدرت نیازمند تبلیغات در حوزه اینترنت و استفاده از قدرت دیجیتال مارکتینگ است. یکی از بهترین ابزارها برای موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، طراحی صفحه فرود مناسب است. صفحه فرودی که مخاطب را پای سایت شما میخکوب کرده و او را از یک کاربر عبوری به یک مشتری دائمی تبدیل کند. در ادامه این مقاله شما را با اصول طراحی لندینگ پیج و انواع آن َآشنا می کنیم .

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟
راهنمای مطالعه

صفحه فرود یا لندینگ پیج به‌ منزله دروازه‌های ورود به سایت شما است. زمانی که کاربر در لحظه ورود به سایت، با صفحه‌ای جذاب روبه‌رو شود؛ به ماندن در آن ترغیب شده و حتی علاقه‌مند می‌شود که از خدمات آن نیز استفاده کند. یک صفحه فرود با اهداف مختلفی ساخته می‌شود. در کمپین‌های مختلف تبلیغاتی ممکن است هدف از طراحی لندینگ پیج، افزایش تعداد بازدیدهای سایت، فروش یک محصول یا برقراری ارتباط با مخاطب باشد. اما چگونه می‌توان به این اهداف رسید؟

اهمیت و کاربرد صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

اهمیت و کاربرد صفحه فرود چیست؟

تصور کنید که قصد دارید خانه‌ای را بخرید و برای بازدید، به خانه‌های مختلفی سر می‌زنید. اگر به‌ محض ورود به یکی از خانه‌های موردنظر با خانه‌ای کثیف و به‌هم‌ ریخته مواجه شوید؛ چه احساسی خواهید داشت؟
در چنین مواردی احساس منفی که در لحظه ورود به خانه پیدا کرده‌اید، بر روی دیدگاه شما نسبت به خانه تاثیر خواهد گذاشت. حال اگر به خانه‌ای تمیز و مرتب بروید که صاحب‌ خانه‌ای خوش‌اخلاق داشته باشد، چه؟ حتما به گزینه دوم بیشتر از گزینه اول فکر خواهید کرد.

لندینگ پیج نیز دقیقا چنین حالتی دارد. زمانی که کاربر با کلیک بر روی یک لینک یا عکس به سایت شما می‌رسد، انتظار دارد که با استقبال گرمی مواجه شود. این استقبال گرم با طراحی مناسب و مرتب صفحه فرود و قرار دادن مهم‌ترین اطلاعات موردنیاز کاربر در جایی مناسب، انجام خواهد شد. توجه کنید که در چنین حالتی، این شما هستید که کاربر را به سایت خود فراخوانده‌اید.

پس باید با استفاده از ویژگی‌های جذاب و کارآمد، او را به ماندن در سایت تشویق کنید. احساسی که کاربر از صفحات فرود شما دریافت می‌کند، در دیدگاه او نسبت به کل سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. پس اهمیت صفحه فرود در تبدیل کاربر موقت به مشتری دائمی را دست‌کم نگیرید.

تا به اینجای کار با ماهیت و اصول طراحی صفحات فرود، آشنا شده اید. در صورتی که به دنبال آشنایی با تکنیک های افزایش ترافیک سایت خود هستید، مقاله 10 راه افزایش بازدید سایت را مطالعه کنید.

آیا همه سایت‌ها به صفحه فرود نیاز دارند؟

اگر قصد دارید با کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ به رشد سایت خود کمک کنید؛ بله. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، طراحی یک لندینگ پیج خوب و متناسب با اهداف تبلیغاتی کمپین، همیشه می‌تواند به رشد شما کمک کند. قطعا کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای قدم برداشتن در مسیر پیشرفت به کمپین‌های تبلیغاتی قدرتمند و صفحات فرود جذاب نیاز دارند. اما بزرگ‌ترین و مشهورترین کسب‌وکارها نیز برای آن‌که در صدر باقی بمانند، به این موارد نیاز خواهند داشت.

اگر به دنبال یک شرکت طراحی سایت در اصفهان هستید که به تمامی اصول و قواعد طراحی لندینگ پیج متناسب با نوع سایت شما تسلط کامل داشته باشد؛ بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

نکاتی که هنگام طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود باید رعایت شوند.

نکات مهم در طراحی لندینگ پیج

فراموش نکنید که هدف از طراحی صفحه فرود، این است که کاربر را در سایت شما نگه دارد. پس به ‌هیچ‌وجه در این صفحه لینک‌های خارجی قرار ندهید. این موضوع کاربر را به حاشیه می‌کشاند و ممکن است او اصلا فراموش کند که چگونه به این لینک رسیده است.
در طراحی لندینگ پیج، مهم‌ترین نکته تجربه کاربری است. با استفاده از طراحی زیبا و جذاب، محتوای مفید و منحصربه‌فرد، اهدای هدیه‌های اختصاصی به کاربران، کوتاه کردن مسیر ثبت‌نام در سایت و دریافت هدیه و ایجاد احساس امنیت در کاربر این تجربه را بهبود دهید. فراموش نکنید که اگر کاربر به‌محض ورود به خانه شما احساس خوب داشته باشد، برای بازدید از بقیه قسمت‌های آن علاقه نشان می‌دهد.

شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید مشتریان را سرمایه اصلی خود بدانید. پس از هیچ تلاشی برای جذب آن‌ها مضایقه نکنید. محصولات شما زمانی ارزش دارند که در دستان مشتریان باشند. بنابراین بهتر است که در طراحی صفحات فرود بیشتر از هر چیز به کاربران خود فکر کنید. تکرار پیام اصلی کسب‌وکار در بخش‌های مختلف صفحه، اعطای کدهای تخفیف و هدیه‌های رایگان و دادن تعهدات منحصربه‌فرد به کاربران می‌تواند از اصلی‌ترین زمینه‌های جذب کاربران به سایت شما باشد.

موارد مهم هنگام طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود)

یک صفحه فرود خوب شامل چه مواردی است؟

  • طراحی جذاب

کاربران در نگاه اول چیدمان و طراحی صفحه فرود را می‌بینند. پس اگر این طراحی خسته‌کننده یا آزاردهنده باشد، قبل از اینکه بدانند به کجا وارد شده‌اند صفحه را خواهند بست. با استفاده معقول از انیمیشن‌ها، تصاویر، رنگ‌ها و المان‌های دیگر طراحی صفحه فرود خود را جذاب‌تر کنید.

  • کاربرپسند بودن

این شما هستید که به‌عنوان فروشنده یک محصول یا ارائه‌دهنده یک خدمت آگهی داده‌اید. پس کاربر نباید به دنبال گزینه‌های ارتباط با شما یا خرید محصول بگردد. این گزینه‌ها را در محلی قرار دهید که به‌راحتی در دسترس باشند. کاربران معمولا وقت زیادی را صرف پیدا کردن گزینه‌های ارتباطی نمی‌کنند. پس اگر شما فکری نکنید، خیلی زود مشتری را از دست خواهید داد.

  • استفاده از ویدیوها و تصاویر

قرار نیست که شما همه پیام خود را با متن به کاربر منتقل کنید. آمارها نشان می‌دهد که کاربران به دیدن یک ویدیو یا تصویر علاقه بیشتری نشان می‌دهند تا خواندن یک متن. بنابراین در بخش‌هایی از صفحه از ویدیوها استفاده کنید. اما نباید صفحه را با ویدیوها یا محتواهای چندرسانه‌ای منفجر کنید. در استفاده از آن‌ها اندازه را رعایت کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید.

  • استفاده از فضاهای خنثی

بهتر است محل‌هایی برای استراحت کاربران قرار دهید. فضاهای خنثی فضاهایی خالی است که به‌عنوان ایستگاه‌های استراحت کاربران شناخته می‌شوند. هیچ‌کس حوصله خواندن مجله‌ای شلوغ را که هیچ جای خالی در آن دیده نمی‌شود، ندارد. در مورد صفحات سایت نیز همین‌طور است. استفاده از فضاهای خنثی همه‌چیز را مرتب‌تر کرده و از بمباران اطلاعاتی کاربر جلوگیری می‌کند.

  • یادآوری ارزش و اهمیت کسب‌وکار

شما باید به کاربر نشان دهید که اگر از خدماتتان استفاده نکند، چه چیزهایی را از دست خواهد داد. صحبت درباره از دست ندادن همیشه جذاب‌تر از به دست آوردن است. این موضوع نشان می‌دهد که ارزش کسب‌وکار شما چقدر است و چگونه می‌تواند به کاربر کمک کند.

انواع صفحات فرود یا لندینگ پیج

انواع لندینگ پیج یا صفحه فرود

  • صفحه فرود Opt-in

به‌طورکلی طراحی صفحات فرود با طراحی دیگر صفحات سایت متفاوت خواهد بود. اما در صفحه فرود Opt-in یا Opt-in Landing Page این‌طور نیست. قالب کلی این صفحه با دیگر صفحات سایت یکسان است و ویژگی‌های کلی آن تفاوتی با دیگر قسمت‌های سایت ندارد.

  • صفحه فرود Click Through

هدف اصلی از طراحی این صفحات، جذب کاربر است. در واقع هدف اصلی این است که کاربر پس از ورود به صفحه بر روی لینک داده‌شده کلیک کرده و به صفحه خاصی منتقل شود. معمولا این صفحات شامل معرفی یک محصول یا خدمت می‌شوند و باید به نحوی کاربر را به کلیک بر روی لینک ترغیب کنند.

  • صفحه فرود Lead Generation یا صفحه فشار

این صفحه در واقع صفحه‌ای برای بده بستان دو طرفه است. شما باید چیزی به کاربر بدهید و در ازای آن اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل یا شماره موبایل او را دریافت کنید. صفحات فرود Lead Generation، معمولا شامل معرفی خدمت رایگان سایت و فرمی برای دریافت اطلاعات شخصی کاربر می‌شوند. این اطلاعات می‌توانند قدم اول برای برقراری ارتباط با مخاطب باشند. طراحی این صفحه باید بسیار ساده باشد و با ارائه یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز، کاربر را راضی به وارد کردن اطلاعات خود کند.

  • صفحه فرود splash

این صفحه معمولا پس از کلیک کردن بر روی لینک و قبل از نمایش صفحه فرود اصلی ظاهر می‌شود. در برخی سایت‌ها ممکن است صفحه splash نمایش یک تبلیغ کوتاه باشد. اما در برخی سایت‌ها نمایش اعلان یک رویداد، معرفی یک محصول، یا درخواست برخی اطلاعات از کاربر است. صفحات splash به‌صورت موقتی نشان داده می‌شوند و کاربر می‌تواند با کلیک بر روی گزینه موجود از آن‌ها پرش کند.

چگونه می‌توان یک صفحه فرود خوب داشت؟

برای طراحی یک صفحه فرود مناسب، ابتدا باید یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای پیدا کنید. این تیم در قدم اول برای سایت شما شیوه های تبلیغاتی با اهداف مختلف تعریف کرده و سپس برای هر متد، صفحه فرود متفاوتی را طراحی می‌کند. نکته مهم این است که این صفحه فرود باید کاملا متناسب با اهداف تعیین شده؛ طراحی شود و در نهایت شما را به همه این اهدافتان برساند. اما قبل از هر چیز شما باید برای داشتن یک صفحه فرود خوب اقدام کنید.

در این مطلب متوجه شدید که صفحه فرود چیست و چه تاثیری در بهبود شرایط کسب‌وکار شما در فضای اینترنت خواهد گذاشت. اما به خاطر داشته باشید که تا زمانی که شما نخواهید کسی تلاشی برای طراحی لندینگ پیج سایتتان نخواهد کرد. پس زمان آن رسیده که خودتان آستین‌های همت را بالا زده و برای ایجاد تحول در کسب‌وکار خود قدمی بزرگ بردارید. قدمی که حتما شما را به نتایج دلخواهتان خواهد رساند.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

‫2 نظر

  • سیم کارت ایرانسل گفت:

    مقاله بسیار عالی و خوبی بود و موفق باشید

  • سیم کارت ایرانسل گفت:

    مطلب بسیار مفید و جذابی بود و موفق باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه + چهارده =