لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت تگ b و strong چیست؟

تفاوت تگ b و strong یکی از سوالاتی است که معمولا در ابتدای مسیر آموزش و یادگیری سئو برای همه افراد پیش می‌آید. سوال اصلی اینجا است که آیا bold کردن یک متن در سئو سایت تاثیر دارد؟ در چه مواردی باید از تگ b استفاده کنیم و چه مواقعی به سراغ تگ strong در html برویم؟ در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت می‌خواهیم فرق تگ b و strong را بررسی کنیم و ببینیم چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

تفاوت تگ b و strong و تاثیر آن ها در سئو سایت
راهنمای مطالعه

تگ b و تگ strong چیست؟

قبل از بررسی تفاوت تگ b و strong بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که اصلا منظور از این تگ‌ها چیست؟ باید بدانید که این دو مورد از تگ های مهم html، در زمانی استفاده می‌شوند که بخواهیم اهمیت بخشی از محتوا را نشان بدهیم. به عبارت بهتر اگر بخواهید یک کلمه یا جمله را در محتوای وبسایت خود، با ضخامت بیشتری نشان دهید؛ از تگ b و strong باید استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه نوشتن تگ های بولد و استرانگ در سایت و دیگر متا تگ های مهم html در سئو می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید. اما سوال اینجا است که فرق تگ b و strong چیست و چطور باید از آن‌ها استفاده کرد؟

فرق تگ b و strong از نظر ظاهری

از دید ظاهری، باید بگوییم که بولد و استرانگ تفاوتی با هم ندارند. به عبارت بهتر زمانی که در ظاهر سایت می‌چرخید، نمی‌توانید متوجه شوید که کدام کلمه در داخل تگ b قرار گرفته و برای کدام از تگ strong استفاده شده است.

تگ b و strong در کاربرد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تفاوت تگ b و strong

تا اینجای کار گفتیم که تگ های بولد و استرانگ از دید ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو باعث ضخیم‌تر شدن یک کلمه خواهند شد. پس تفاوت تگ b و string در کجاست؟ برای بررسی فرق موجود میان این دو، باید به قسمت کدنویسی سایت برویم. جایی که کدهای سایت و همه تگ های html قرار گرفته‌اند!

به عبارت بهتر فرق تگ b و strong تنها برای موتورهای جستجو قابل فهم است و به همین دلیل می‌توان گفت که بر روی سئو تاثیرگذار هستند. با توجه به این موضوع می‌توان تفاوت‌های این دو را به صورت زیر بیان کرد:

زمانی که بخواهیم به موتورهای جستجو نشان دهیم که این قسمت از محتوا برای ما اهمیت دارد، از تگ strong استفاده می‌کنیم. اما وقتی بخواهیم اهمیت محتوا را تنها به کاربر نشان دهیم، به سراغ تگ b می‌رویم.

بررسی تفاوت تگ b و strong با یک مثال

اگر هنوز نتوانسته‌اید فرق تگ b و strong را درک کنید، احتمالا با خواندن این مثال همه چیز برایتان روشن خواهد شد. فرض کنید که ما می‌خواهیم محتوایی درباره “دلایل نیاز به طراحی سایت در اصفهان”  بنویسیم. کلمه کلیدی اصلی ما در این محتوا “طراحی سایت در اصفهان” است؛ بنابراین باید هر جایی از متن که این کلمه کلیدی تکرار شد، در داخل تگ strong قرار بگیرد.

اما موارد دیگری هم هستند که برای کاربر اهمیت دارند. برای مثال “کمک به رشد و توسعه کسب و کار آنلاین” یکی از مهمترین دلایل نیاز به طراحی سایت در شهر اصفهان هستند. در نتیجه برای اینکه کاربر متوجه این موضوع شود، می‌توانید این کلمه را در تگ b قرار دهید. پس در یک نتیجه‌گیری کلی باید بگوییم:

  • کلمات کلیدی مهم خود را با تگ strong بنویسید.
  • قسمت‌های مهم متن را که برای کاربر مفید هستند، در تگ b قرار دهید.

اهمیت تگ های b و strong درسئو وبسایت

اهمیت تگ های b و strong در سئو سایت

حال که با تفاوت تگ b و strong آشنا شدیم، زمان آن رسیده که ببینیم این متا تگ ها تا چه اندازه در سئو سایت اهمیت دارند و چگونه می‌توانند بر آن تاثیر بگذارند؟ هر دوی این تگ ها به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری یا UX سایت ما تاثیر دارند. زیرا زمانی که یک کاربر در حال خواندن محتوای ماست، کلمات ضخیم شده را خیلی زودتر از سایر قسمت‌ها می‌بیند. در نتیجه اگر به درستی از این تگ ها استفاده کرده باشیم، می‌توانیم در مدت زمان کوتاه‌تری نیاز کاربر را برطرف کرده و او را راضی‌تر نگه داریم.

از سوی دیگر استفاده درست از تگ strong باعث می‌شود که موتورهای جستجو به راحتی متوجه منظور و هدف اصلی ما از یک محتوا بشوند. در نتیجه احتمال اینکه صفحه‌ای را به اشتباه به کاربر نشان دهند، کمتر خواهد شد.

البته باید بدانید که هیچ بیانیه رسمی از سوی گوگل برای بررسی تفاوت تگ b و strong در رتبه بندی سایت‌ها بیان نشده است. با این حال تجربه نشان داده که شما می‌توانید با استفاده درست از این تگ ها، وبسایت بهینه‌تری داشته باشید و راحت‌تر رضایت کاربر را جلب کنید. جلب رضایت کاربر هم دقیقا همان چیزی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت‌ها در نظر می‌گیرند.

در نهایت باید بگوییم …

دانستن تفاوت تگ b و strong در سئو سایت به شما کمک می‌کند که بتوانید بهینه سازی داخلی سایت خود را با دقت بیشتری انجام دهید. باید دقت داشته باشید که در تمامی این موارد، همواره باید رضایت کاربر را در نظر داشته باشید و با توجه به نیازهای او، بخشی از محتوای خودتان را برجسته‌تر کنید. ما در این مقاله به بررسی فرق تگ b و strong و تاثیر آن‌ها در سئو پرداختیم. همچنین اگر می‌خواهید ترفندهای دیگری را برای بهینه سازی سایت خودتان یاد بگیرید، سری به صفحه آموزش سئو در اصفهان ما در لاک پشت بزنید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا همه موتورهای جستجو از تگ strong پشتیبانی می‌کنند؟

بله. تجربه نشان داده که همه موتورهای جستجو شامل گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا، سافاری و edge از تگ strong پشتیبانی می‌کنند و متوجه می‌شوند که محتوای قرارگرفته در داخل این تگ، برای شما مهم است و در واقع یکی از کلمات کلیدی شما است.

آیا محدودیتی برای استفاده از تگ b و strong در سایت وجود دارد؟

هرچند که شما می‌توانید به صورت نامحدود از تگ b و strong برای سئو سایت خودتان استفاده کنید؛ اما توصیه می‌شود که حد اعتدال را در این مورد در نظر بگیرید. استفاده بیش از اندازه از تگ های بولد و استرانگ نه تنها برای کاربر اذیت کننده است، بلکه موتورهای جستجو را هم نسبت به شما حساس کرده و احتمال جریمه شدن را افزایش می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =